ID: 268513
Użycie retardera
ID: 268513
ID: 268513
Witam,
w mojej Scanii mam załączony hamulec silnikowy i retarder (w manetce). Czy mogę hamować w ten sposób, że od razu, jednym pociągnięciem włączam najmocniejszy stopień hamowania? Czy nie psuję w ten sposób czegoś? A może powinienem hamować stopniowo, najpierw lekki stopień hamowania, dopiero później mocniejsze stopnie hamowania?
Witam,
w mojej Scanii mam załączony hamulec silnikowy i retarder (w manetce). Czy mogę hamować w ten sposób, że od razu, jednym pociągnięciem włączam najmocniejszy stopień hamowania? Czy nie psuję w ten sposób czegoś? A może powinienem hamować stopniowo, najpierw lekki stopień hamowania, dopiero później mocniejsze stopnie hamowania?
~Zarys83*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (11)
~Zarys83 | jak w temacie... | |||
~driver | Mocno retarderem to tylko na mokrym się hamuje | |||
~Filut Fajfusiński | Wrzuć na automat. A jak sterujesz retarderem manualnie to pamietaj, że hamujesz tylko ciągnik, a nie naczepę i przy największym stopniu może ci się złożyć zestaw. Stopień siły hamowania jest różny w różnych ciągnikach, trza se przetestować. | |||
~Skaniorz | Trzeba być nie lada zdolnym żeby zrobić scyzora. Możesz hamować od razu na maxa, ale lepiej jest stopniowo. Dla paliwa i dla opon | |||
~dziad wszechwied | Konstruktorzy wiedzą że kierowcy to de*ile i jest tak zaprojektowane że co byś nie włączył nie powinno się popsuć | |||
~kiero | Dziady nie kupują ciągników z retaderem bo to za dopłatą. Potem wysyłają w góry i płaczą że hamulce się zużywają. | |||
~Filut Fajfusiński | Dla dziada hamulce to nie problem. Jak trzeba to dorobi klocki z klepki podłogowej. | 1 | ||
kiero82
| Na suchej drodze musisz używać retardera delikatnie, ale gdy już jest śliska, zawsze używaj go na maksa. | |||
~kiero | Mylisz się zimą na lodzie na maksa. A tak naprawdę dużo zależy od obciążenia osi, na pusto to i delikatnie może złożyć. | |||
kiero82
| Kiero W aucie, którym jeżdżę, jest 6-scio stopniowy, i wiem coś na ten temat. Wszystko musisz wyczuć, a przede wszystkim przerzucać go powoli, a nie odrazu. | |||
~kiero | Też takim jeździłem. Retarder niezastąpiony w górach, oszczędza hamulce. Klocki i tarcze wytrzymują dłużej, za to szybciej lecą opony na ciągnącej. Przyczepność zależy od opon, obciążenia osi i nawierzchni. Zawsze retarder stosuje się stopniowo patrząc na prędkość. W zimę na zaśnieżonej drodze lepiej wyłączyć automatyczne załączanie retardera podczas używania hamulców. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz