ID: 268513
Użycie retardera
ID: 268513
ID: 268513
Witam,
w mojej Scanii mam załączony hamulec silnikowy i retarder (w manetce). Czy mogę hamować w ten sposób, że od razu, jednym pociągnięciem włączam najmocniejszy stopień hamowania? Czy nie psuję w ten sposób czegoś? A może powinienem hamować stopniowo, najpierw lekki stopień hamowania, dopiero później mocniejsze stopnie hamowania?
Witam,
w mojej Scanii mam załączony hamulec silnikowy i retarder (w manetce). Czy mogę hamować w ten sposób, że od razu, jednym pociągnięciem włączam najmocniejszy stopień hamowania? Czy nie psuję w ten sposób czegoś? A może powinienem hamować stopniowo, najpierw lekki stopień hamowania, dopiero później mocniejsze stopnie hamowania?
~Zarys83*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (11)
~Zarys83 | jak w temacie... | |||
~driver | Mocno retarderem to tylko na mokrym się hamuje | |||
~Filut Fajfusiński | Wrzuć na automat. A jak sterujesz retarderem manualnie to pamietaj, że hamujesz tylko ciągnik, a nie naczepę i przy największym stopniu może ci się złożyć zestaw. Stopień siły hamowania jest różny w różnych ciągnikach, trza se przetestować. | |||
~Skaniorz | Trzeba być nie lada zdolnym żeby zrobić scyzora. Możesz hamować od razu na maxa, ale lepiej jest stopniowo. Dla paliwa i dla opon | |||
~dziad wszechwied | Konstruktorzy wiedzą że kierowcy to de*ile i jest tak zaprojektowane że co byś nie włączył nie powinno się popsuć | |||
~kiero | Dziady nie kupują ciągników z retaderem bo to za dopłatą. Potem wysyłają w góry i płaczą że hamulce się zużywają. | |||
~Filut Fajfusiński | Dla dziada hamulce to nie problem. Jak trzeba to dorobi klocki z klepki podłogowej. | 1 | ||
kiero82
| Na suchej drodze musisz używać retardera delikatnie, ale gdy już jest śliska, zawsze używaj go na maksa. | |||
~kiero | Mylisz się zimą na lodzie na maksa. A tak naprawdę dużo zależy od obciążenia osi, na pusto to i delikatnie może złożyć. | |||
kiero82
| Kiero W aucie, którym jeżdżę, jest 6-scio stopniowy, i wiem coś na ten temat. Wszystko musisz wyczuć, a przede wszystkim przerzucać go powoli, a nie odrazu. | |||
~kiero | Też takim jeździłem. Retarder niezastąpiony w górach, oszczędza hamulce. Klocki i tarcze wytrzymują dłużej, za to szybciej lecą opony na ciągnącej. Przyczepność zależy od opon, obciążenia osi i nawierzchni. Zawsze retarder stosuje się stopniowo patrząc na prędkość. W zimę na zaśnieżonej drodze lepiej wyłączyć automatyczne załączanie retardera podczas używania hamulców. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.