ID: 265779
Tachograf nie rejestrował pauzy dobowej
ID: 265779
ID: 265779
Witam!
Jak w temacie miałem w styczniu kontrole w Austrii, i podczas sprawdzania karty policjant stwierdził brak pauzy dobowej. Codziennie wyciągam kartę z tacho po zakończeniu pracy a rano kolejnego dnia wsadzam i robię wpis manualny, czekam minutę około żeby sprawdzić ile godzin wyszło i dopiero przerzucam na kilka minut na młotki jako kontrola pojazdu. Czy może to być wina uszkodzonego tacho? Dodam że dzień przed kontrolą jeździłem innym autem i robiłem wszystko jak zawsze i na papierach z mandatu nie ma tej doby zapisanej tak jakby było wszystko okej. Ktoś może pomóc? Pierwsza moja kontrola od początku jazdy dużym i trochę nie wiem na czym stoję.
Witam!
Jak w temacie miałem w styczniu kontrole w Austrii, i podczas sprawdzania karty policjant stwierdził brak pauzy dobowej. Codziennie wyciągam kartę z tacho po zakończeniu pracy a rano kolejnego dnia wsadzam i robię wpis manualny, czekam minutę około żeby sprawdzić ile godzin wyszło i dopiero przerzucam na kilka minut na młotki jako kontrola pojazdu. Czy może to być wina uszkodzonego tacho? Dodam że dzień przed kontrolą jeździłem innym autem i robiłem wszystko jak zawsze i na papierach z mandatu nie ma tej doby zapisanej tak jakby było wszystko okej. Ktoś może pomóc? Pierwsza moja kontrola od początku jazdy dużym i trochę nie wiem na czym stoję.
~Paweł*.119.163.191.wireless.dyn.drei.com
*.119.163.191.wireless.dyn.drei.com
Posty (54)
~kiero | Odnośnie szoszonowych bredni, że w podwójnej obsadzie drugi kierowca może być zastąpiony przez trzeciego, który dosiada po kilku godzinach a, drugi auto opuszcza. . W rozp 561nie ma nic o obsadzie podwójnej tylko o obsadzie wieloosobowej, która może być podwójna, potrojna i więcej. Opisany przez głąba niuans w rzeczywistości jest obsadą potrójną i obecność w pojeździe każdego z nich jest obowiązkowa ( poza pierwsza godziną) To tyle na dziś. Szczęśliwych Świąt. | |||
~Donn Diego | Paweł, miałem podobny przypadek, w UK, problemem było oprogramowanie używane przez kontrolujacego. Napisałem odwołanie poparte właściwymi paragrafami i zostało ono uznane. | |||
Puchacż1
| Starsze tachografy zapisywały odpoczynek na karcie kierowcy tylko w dni rozpoczęcia i zakończenia pracy. W międzyczasie brak było wpisu. | |||
~wytepic robactwo | buheheeheheh :D | |||
PavelSPM
| ~kiero 2022-04-15 08:46:44 . "... W rozp 561nie ma nic o obsadzie podwójnej... " Naprawdę? :-) "... tylko o obsadzie wieloosobowej, KTÓRA MOŻE BYĆ PODWÓJNA, potrojna i więcej... " No jeśli w Rozp. 561 naprawde niby to "nie ma nic" o obsadzie podwójnej to po co sam piszesz że obsada może być podwójna? To, coś jest czy nie ma??? :-) "... Opisany... niuans w rzeczywistości jest obsadą potrójną... " Tak? Naprawdę? Jeśli w opisanym niuansie jak w jednym tak i w drugim pojeździe od początku były stworzone dwuosobowe załogi to od kiedy i jak raptem nagłe stworzyła się trzyosobowa załoga / obsada potrójna? No od kiedy i jak??? :-) Opuszczanie pojazdu jednego kierowcy z dwuosobowej załogi i przybycie w zamian na jego miejsce innego kierowcy z innego pojazdu z innej dwuosobowej załogi ani jak nie stwarza trzyosobową załogę / obsadę potrójną. Ostatecznie "zaorałeś się". :-) Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4. o) 8222; załoga kilkuosobowa8221; oznacza sytuację, w której w trakcie każdego okresu prowadzenia pojazdu pomiędzy dwoma kolejnymi dziennymi okresami odpoczynku, lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku, W POJEŹDZIE PRZYBYWA CO NAJMNIEJ DWÓCH KIEROWCÓW w celu prowadzenia pojazdu. PRZEZ PIERWSZĄ GODZINĘ obsady kilkuosobowej OBECNOŚĆ INNEGO KIEROWCY LUB KIEROWCÓW JEST FAKULTATYWNA, ale PRZEZ POZOSTAŁĄ CZĘŚĆ tego OKRESU JEST OBOWIĄZKOWA; Znów szoknięty na całą głowę oraz "kołchoźnikami" w tyłek obłudnik / kłamcopajac forumowy ośmieszył się, udawając niby to "znawcę". :-) Tak trzymaj. Niechaj każdy widzi / wie kim /czym jesteś. :-) | |||
~polak | szoszon, nie ogarniasz jezyka polskiego, a chcesz uczyc nas, polakow? ? | |||
~Bolesław | Jak to jest śmieszne gdy ktoś z polskomownych skrzywdzonych szowinistów prowokatorów próbuje kogoś wyzywać szoszonem wtenczas gdy sam szoka, przeka i coka. :-) Z powodu napływu do Polski ukraińców, ta jeszcze z tej części Ukrainy gdzie władza wypuściła z więzień przestępców i porozdawała wszystkim życzącym broń palna i nie tylko, głośne wyzuwanie ich szoszonami jest teraz "najmądrzejszym" zajęciem. Tak trzymajcie. :-) | |||
~polak | srasz juz w gacie? i dobrze. | |||
~kiero | Szoszosz rozumiesz po polsku? OBECNOŚĆ INNEGO KIEROWCY LUB KIEROWCÓW JEST FAKULTATYWNA, ale PRZEZ POZOSTAŁĄ CZĘŚĆ tego OKRESU JEST OBOWIĄZKOWA; | |||
~Leszek | Obecność w pojeździe innego kierowcy (w opisanym niuansie) przed opuszczaniem pojazdu jednego kierowcy z dwuosobowej załogi i po przybyciu w zamian na jego miejsce innego kierowcy z innego pojazdu z innej dwuosobowej załogi jest stale (na cały okres czacu dwuosobowej załogi) całkiem spełnione. W czym, szoknięty pachołek-lizus zaoceanicznego chadzieja, widzisz niespełnienie przepisu? Wszystk o jest cacy. Komar nosa nie podtoczy. Nie dziękuj, niby to "znawca", za wyjaśnienie niuansa. :-) | |||
~kiero | Przepis jest czytelny. Poza pierwsza godziną obecność wszystkich kierowców wieloosobowej załogi jest obowiązkowa. | |||
~kiero | Jeśli w ciągu jednej 21 godzinnej zmiany pojazd prowadzi trzech kierowców to jest załoga trzyosobowa i wszyscy trzej mają być w pojeździe. Nie ma żadnych niuansów, że mogą się wymieniać. | |||
~Elisz | ~kiero 2022-04-17 20:45:12 "... Poza pierwsza godziną obecność wszystkich kierowców wieloosobowej załogi jest obowiązkowa. " "Znawcio", obowiązkowa obecność w pojeździe poza pierwsza godziną jest nie dla wszystkich kierowców wieloosobowej załogi a dla INNEGO KIEROWCY LUB KIEROWCÓW załog kilkuosobowych (dla dwuosobowych - jednego, dla trzyosobowych - dwóch i t. d. ). W opisanym niuansie od początku w pojeździe była stworzona dwuosobowa załoga i nadal trwa. Żadnej trzyosobowej zalogi (w tym niuansie) w żadnym okresie czasu nie ma. Co za szoknięty tyman. :-) | |||
~kiero | Kieruje autem trzech kierowców? Załoga jest więc trzyosobowa i wszyscy maja być w pojeździe. Nie ma żadnych niuansów że trzech kierowców tworzy załogę dwuosobową. Koniec. Kropka. | |||
~Naczelny ordynator et! | kiero piertolisz. Jednym pojazdem może kierować trzech lub więcej kierowców, i wcale nie muszą stanowić załogi. Obecność ich w pojeździe nie jest w takim przypadku konieczna. Nooooo, chyba że to czołg, podczas zadań bojowych. | |||
~Mieczysław | ~kiero 2022-04-17 20:47:53 "... pojazd prowadzi trzech kierowców... " Nie ważne jest ile kierowców prowadzi pojazd a ważne jaka jest załoga kilkuosobowa (dwuosobowa czy trzyosobowa albo inna). W opisanym niuansie od początku w pojeździe była stworzona dwuosobowa załoga i nadal trwa. Żadnej trzyosobowej zalogi (w tym niuansie) w żadnym okresie czasu nie ma. Po stworzeniu dwuosobowej załogi, po pierwszej godzinie ani jak, zgodnie przepsu Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4, nie może stworzyć się trzyosobowa lub wieńksza zaloga. Jak widać, szokniętemu "znawci" to jest bardzo ciężkie do zrozumienia No trudno... :-) | |||
~szo szok | szoszonowi tlumaczycie jezyk polski? :D powodzenia :D szoszona sie zlewa. de*il sie nakreca jak wanka wstanka :D | |||
~kiero | Szoszon po jakim czasie wsiadł trzech kierowca prowadzący pojazd? Po kilku godzinach? Więc nie może tworzyć załogi wraz z pierwszym kierowcą. | |||
~Tadeusz | ~kiero 2022-04-18 07:34:58 "... wsiadł trzech kierowca prowadzący pojaz... " Szoknięty pachołek-lizus zaoceanicznego chadzieja, w dwuosobowej załodze nie ma (jak i nie może być) żadnego trzeciego kierowcy. Ten przybyły kierowca z innego pojazdu z innej dwuosobowej załogi w zamian opuściwszego pojazd drugiego kierowcy jest (w tej "odnowionej" dwuosobowej załodze) drugim kierowcem. Powtarzam, obecność w pojeździe innego kierowcy (w opisanym niuansie) przed opuszczaniem pojazdu jednego kierowcy z dwuosobowej załogi i po przybyciu w zamian na jego miejsce innego kierowcy z innego pojazdu z innej dwuosobowej załogi jest stale (na cały okres czacu dwuosobowej załogi) całkiem spełniona. Wszystko jest cacy. Komar nosa nie podtoczy. :-) | |||
~Henryk | Jako rozszerzona informacja. Nawet gdy by ten kierowca, przybyły w zamian opuściwszego pojazd drugiego kierowcy z dwuosobowej załogi, (jak przykład) nie był by z innego pojazdu z innej dwuosobowej załogi a był by kierowcą po odpoczynku to ta" odnowiona" załoga nadal by trwała jako dwuosobowa, licząc czas (21h) od rozpoczęcia pierwotnopoczątkowej załogi. | |||
~kiero | Nie wysilaj się szoszon, nie rozumiesz prostych przepisów. Chcesz to rób tak, pierwsza kontrol i płacisz kary. | |||
~kiero | Ruski troll wciąż próbuje na publicznym forum wprowadzac kierowców w błąd | |||
~Edward | Czyja by krowa muczała o tym, kto ma jaką narodowość, kim jest na forumie i że ktoś wciąż próbuje na publicznym forum wprowadzać kierowców w błąd a twoja (szoknięty "znawcio" pachołek-lizus zaoceanicznego chadzieja, ) by pomilczała. :-) | |||
~Paweł | Generalnie myślę że ogarnąłem o co chodzi. Po włożeniu karty tachograf pyta o wpis manualny więc klikałem "Tak", Następnie pokazywało mi ostatnie wyjęcie karty i tachograf pytał "Koniec zmiany (tutaj data i godzina) więc logicznie rzecz biorąc klikałem "tak" A jednak tu był haczyk i trzeba było zaznaczyć "nie" i wtedy przenosiło mnie dalej gdzie była u góry data wczorajsza a na dole mogłem zmienić do dziś i wtedy i dalej wybierałem aktywność w tym czasie od wczoraj do dziś. Autem którym jeździłem w innej firmie gdzie miałem kontrole było już ciut inne oprogramowanie i automatycznie przenosiło mnie do wybrania aktywności od wczoraj do dziś więc wystarczyło klikać "tak". Mam nadzieję że teraz jak aktualnie robię będzie git. jutro pójdę do szefa żeby popatrzeć na dane jeśli będzie git to mam już winowajcę. | |||
~Witold | ~Paweł Podobno masz doczynienia z tachografem cyfrowym VDO DTCO 1381 wersji - 1. 0-1. 3a. Jako informacja. Wpis manualny do tachografu cyfrowego VDO DTCO 1381 wersja - 1. 0-1. 3a. Przykład (najbardziej prosty) : - odpoczynek ("łóżko") od wyjęcie KK z tachografu w Polsce do jej bezpośredniego włożenia, też w Polsce. Jeśli po wyskoczeniu "M wpis manualny tak/nie?" wybierasz "tak" (klawiszami "w górę" / "na dół"), zatwierdzasz (klawiszem "ok") i wyskakuje "I>I? koniec zmiany data czas wyjęcia KK nie/tak" (pyta czy przy wyjęciu KK był koniec zniany pracowniczej) to wybierz "tak" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"), oczywiście jeśli to był prawdziwy koniec zmiany pracowniczej z wpisaniem kodu kraju. Wyskoczy "I>I? kraj zakoń. data czas kod kraju" - naciśnij klawisz "strzałka w lewo" (omijasz, bo podczas wyjęcia KK już to zrobiłeś) albo (jeśli tego nie zrobiłeś) wybierz kod kraju "PL" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "I>? start data czas" (datę i czas można skorygować) obecnego włożenia KK (pyta od jakiej daty i czasu chcesz zacząć czynić wpis manualny) - naciśnij klawisz "na dół " i trzymaj tak długo dopóki nie ustali się data wyjęcia KK. Zatwierdź (klawiszem "ok"). Naciśnij znów klawisz "na dół " i trzymaj tak długo dopóki nie ustali się czas wyjęcia KK. Zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "I>? kraj rozp. " - naciśnij klawisz "strzałka w lewo" (omijasz, bo nie zaczynasz zmianę pracowniczą od czasu wyjęcia KK, a chcesz tylko wpisać piktogram "łóżko" na czas zeszłego okresu odpoczynku od wyjęcia KK z tachografu do jej włożenia). Wyskoczy "dwie daty z czasem", jedna pod drugą (w górze - "data czas" wyjęcia KK, na dole - "data czas" które można skorygować) - naciśnij klawisz "w górę" i trzymaj tak długo dopóki nie ustali się na dole data i czas obecnego włożenia KK. Zatwierdź (klawiszem "ok"). Wybierz piktogram "łóżko" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Tym samym wpiszesz okres czasu od wyjęcia KK z tachografu do jej włożenia jako odpoczynek. Wyskoczy "M akceptacja? tak/nie" (pyta czy chcesz akceptować wpis manualny) - wybierz "tak" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Tym samym akceptujesz wpis manualny (nieodwołalnie). Dalej - KK loguje się. Po pojawieniu na wyświetlaczu odpowiedniego piktogramu "karta", wejdź do menu (klawiszem "ok"), wybierz "wpis kierowca 1" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok") , wybierz "I> kraj rozpocz. " (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"), wybierz kod kraju "PL" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Tym samym wpiszesz czas początku zmiany pracowniczej z wpisaniem kodu kraju z momentu obecnego włożenia KK. Przykład (więcej skomplikowany) : - wyjęcie KK z tachografu 12. 08. 19r. 16:45h w Polsce - do 17:00h inna praca ("młotki") - do 18. 00h dyżur ("koperta") - koniec zmiany pracowniczej 12. 08. 19r. 18:00h w Polsce - odpoczynek ("łóżko") - początek zmiany pracowniczej 15. 08. 19r. 08:00h w Polsce - do 08:15h dyspozycja ("koperta") - do 09:00h inna praca ("młotki") - włożenie KK do tachografu 15. 08. 19r. 09:00h w Polsce ... po wyskoczeniu "M wpis manualny tak/nie?" - wybierz "tak" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "I>I? koniec zmiany 12. 08 16:45 nie/tak" - wybierz "nie" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "dwie daty z czasem" - ustal na dole datę "12. 08", czas "17:00" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"), wybierz piktogram "młotki " (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "I>I? koniec zmiany 12. 08 17:00 nie/tak" - wybierz "nie" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "dwie daty z czasem" - ustal na dole datę "12. 08", czas "18:00" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"), wybierz piktogram "koperta" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "I>I? koniec zmiany 12. 08 18:00 nie/tak" - wybierz "tak" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "I>I? kraj zakoń. 12. 08 18:00 kod kraju" - wybierz kod kraju "PL" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "I>? start 15. 08 09:00" - ustal datę "12. 08", czas "18:00" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "I>? kraj rozpocz. 12. 08 18:00 kod kraju" - naciśnij klawisz "strzałka w lewo". Wyskoczy "dwie daty z czasem" - ustal na dole datę "15. 08", czas "08:00" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"), wybierz piktogram "łóżko" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "dwie daty z czasem" - ustal na dole datę "15. 08", czas "08:15" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"), wybierz piktogram "kopertę" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "dwie daty z czasem" - ustal na dole datę "15. 08", czas "09:00" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"), wybierz piktogram "młotki" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Wyskoczy "M akceptacja? " - wybierz "tak" (klawiszami "w górę" / "na dół") i zatwierdź (klawiszem "ok"). Dalej - KK loguje się. Po pojawieniu na wyświetlaczu odpowiedniego piktogramu "karta", wejdź do menu i zrób wpis początku zmiany pracowniczej z wpisaniem kodu kraju, czyli "I> PL" (ten wpis w zobowiązującym czasie 15. 08. 19r. 08:00h podczas wpisu manualnego w tym przykładzie zrobić nie da się z przyczyny przestarzałego modelu tachografu). | |||
~Kacper | ~Paweł REKOMENDUJ Ę popatrzeć i zapoznać się z niżej podanymi powoływaniami na krótkie filmy, które są dobrane do różnych wersji tachografów cyfrowych, w celu głębszego i szerszego poznania i uświadomienia zasady działania wykonania wpisu manualnego. Zwracam uwagę na to że nawet podczas wpisu manualnego trzeba obowiązkowo czynić wpis "kraj zakończenia / rozpoczęcia" W KOŃCU / POCZĄTKU ZMIANY PRACOWNICZEJ (od dnia 2 lutego 2022 r. - również po przekroczeniu granicy, Rozp. nr 165/2014/2020 Art. 34. ust. 7. ), bo nie we wszystkich podanych filmach ten wpis jest do końca poprawnie (w zobowiązującym czasie) zrobiony z przyczyny przestarzałych modeli tachografów lub innych przyczyn. Również nie trzeba zapominać podczas wpisu manualnego czynić wpis przerwy ("łóżko") co najmniej 30 lub 45 minut (Uoczpk. Art. 13. ) po nie więcej niż sześciu kolejnych godzinach aktywnej ("młotki" - kierowca sam prowadził auto) i/lub pasywnej ("koperta" - kierowca był pasażerem) czynności przy dojezdzaniu od biura Firmy do pojazdu i/lub powrocie do biura / domu. Wykonywanie wpisu manualnego w tachografie VDO DTCO 1381 wersja 1. 0-1. 3a h t t p s://www. youtube. com/watch?v=PdR7sSf8 Fys h t t p s://www. youtube. com/watch?v=1jEde14P 3z0 h t t p s://www. youtube. com/watch?v=BmDuxzBt RTU (żeby linki zadziałali trzeba usunąć w nich odstępy) Wykonywanie wpisu manualnego w tachografie VDO DTCO 1381 wersja 1. 4-4. 0 h t t p s://www. youtube. com/watch?v=aAg3O3yS 4i4 h t t p s://www. youtube. com/watch?v=oyT19ml_ BvE (żeby linki zadziałali trzeba usunąć w nich odstępy) Wykonywanie wpisu manualnego w tachografie Intellic EFAS 4 wersja 4. 5 h t t p s://www. youtube. com/watch?v=t8Pz1eOW R9I h t t p s://www. youtube. com/watch?v=lmb7yPog ums (żeby linki zadziałali trzeba usunąć w nich odstępy) Wykonywanie wpisu manualnego w tachografie Stoneridge SE5000 Rev 6 h t t p s://www. youtube. com/watch?v=dO5DBKVJ yfc h t t p s://www. youtube. com/watch?v=kLPaNF34 NnM (żeby linki zadziałali trzeba usunąć w nich odstępy) Wykonywanie wpisu manualnego w tachografie Stoneridge SE5000 Rev 7 h t t p s://www. youtube. com/watch?v=GU_NMuYr nsQ (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) | |||
~Michał | ~Paweł Dla nagrania symulatora tachografów Actia SmarTach, Stoneridge SE5000 Ref 6, Siemens VDO DTCO 1381 wersja 1. 0-1. 3a (English, bezpłatnie) h t t p s://drive. google. com/file/d/1kcIuHeXN 17zQ7vg5fzx_8BSQj8Gs kaT-/view (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) Film jak pracuje symulator i jak im korzystać h t t p s://www. youtube. com/watch?v=mHkI5wPm CpQ&feature=emb_ imp_woyt (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) Dla nagrania symulatorów tachografu Stoneringe SE5000 Rev 6 06/2009, Rev 7 06/2009-04/2014 (English, bezpłatnie) h t t p s://www. se5000. com/product-support/ (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) Symulator (on-line) tachografu Stoneringe SE5000 Rev 7. 3-7. 5 04/2011-05/2014 h t t p s://www. se5000. com/simulator/defaul t. php?version=7. 3 h t t p s://www. se5000. com/simulator/defaul t. php?version=7. 4& h t t p s://www. se5000. com/simulator/defaul t. php?version=7. 5& (żeby linki zadziałali trzeba usunąć w nich odstępy) | |||
~kszo kszo | a sie szoszon nabuzowal :D jak sie lukaszenka dowienze tyle kilobajtow wyjepales w bloto, to cie w mrowisko z golymi jajami wsadzi :D | |||
~kiero | Szoszon szkolony przez youtube, ciekawe jak dostaje wytyczne do trollowania. Może na pocztę z ruską domeną, którą nieopatrznie podał w fałszywym ogłoszeniu. Szoszon nie podumal | |||
~Jerzy | Oj jak "bogato" pracownicy z "czubami" na pożegnanie "odwdzięczyły" swoim "trójzębem" niby to "panów szlachciców" (nie mylić z prawdziwymi) pseudo "pracodawców" w ich "tyłki". Jak widać, "panowie" w gumiakach z wystającą słomą od "zadowolenia" stale szoszokają i szoszokają, cały czas. :-) Nie kompleksujcie. Przecież jesteście w wspierającej LGBT części Europy, czyli wśród swoich "tylno-napędzonych". Trochę "tyłek" po boli i przestanie (gdy się ma wysoki poziom edukacji to dużo się zna / wie). :-) Jako informacja. Rosyjska domena zaistniała znacznie wcześniej niż białoruska, od tego ludzie mieszkające w Białorusi od początku i nadal korzystają rosyjską domeną. Znów szoknięty na całą głowę oraz w tyłek "znawcio" pachołek-lizus zaoceanicznego chadzieja ośmieszył się z własnej "wyjątkowo utalentowanej mądrości". Co za łotrowska / podła, jak i uboga, mentalność / treść. :-) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.