ID: 259793
Karta kierowcy sczytana po 5 tyg
ID: 259793
ID: 259793
Jak to jest, kierowca jest w trasie 5 tygodni w trasie czyli dłużej niż 28 dni, karta czytana dopiero po zjeździe na bazę po terminie 28 dni. Czy będzie mandat w razie kontroli, jakie wyjście z tej sytuacji?
Jak to jest, kierowca jest w trasie 5 tygodni w trasie czyli dłużej niż 28 dni, karta czytana dopiero po zjeździe na bazę po terminie 28 dni. Czy będzie mandat w razie kontroli, jakie wyjście z tej sytuacji?
~gkot*.228.138.199
*.228.138.199
Posty (20)
~gkot | jak w temacie... | |||
~Kris | Rozwiazanie to zdalne sczytywanie karty albo w czytnikach na stacji. Duze sieci paliwowe nastawione na ciezarowki mają. | 1 | ||
~Zapraszam. | Przecież można było w trasie sczytac. Punktów gdzie to robią jest wiele. | |||
~Zapraszam. | Teraz może być nałożona kara na firmę, nie na kierowcę. | |||
Kierowca_niewolnik
| O ile mi wiadomo to za brak szczytania karty to przewoznik może dostać karę A nie kierowca więc raczej problemu nie widzę problem dziada nie twoj | |||
Kierowca_niewolnik
| Jednym z częściej stwierdzonych naruszeń podczas kontroli drogowych przeprowadzanych przez inspektorów ITD jest naruszenie obowiązku terminowego odczytu karty kierowcy bądź pamięci tachografu cyfrowego. W każdym z tych przypadków jest nakładana kara pieniężna w wysokości 500 zł na przedsiębiorcę (i ewentualnie 2000 zł na zarządzającego transportem). Inspektorzy transportu dokonując obliczenia terminów na odczyt karty bądź pamięci tachografu opierają się głównie na przepisach rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 23 sierpnia 2007 roku w sprawie częstotliwości pobierania danych z tachografów cyfrowych i kart kierowców oraz warunków przechowywania tych danych (Dz. U. z 2007 roku nr 159, poz. 1128 ze zmianami), zgodnie z którym dane z karty pobiera się co najmniej raz na 28 dni, zaś dane z tachografu co najmniej raz na 90 dni. Ponieważ rozporządzenie nie wskazuje trybu (sposobu) rozliczania tych terminów, Inspektorzy Transportu uwzględniają do rozliczenia dni kalendarzowe. Nie chciało mi się pisać więc wkleiłem kawałek | |||
~Zapraszam. | To nieaktualne. | |||
~Zapraszam. | Nowe wytyczne dla ITD. Na sczytanie danych z karty kierowcy jest 28 dni. Do tej pory inspektorzy ITD odliczali po prostu 28 kolejnych dni kalendarzowych. Teraz jednak GITD wydał nowe wytyczne i kontrolerzy będą zliczali tylko te dni, kiedy na karcie powinna się zarejestrować działalność kierowcy. Nie ma znaczenia, czy tachograf zapisuje je automatycznie, czy są to wpisy manualne. Liczą się więc tylko te dni, kiedy kierowca ma obowiązek odnotować za pomocą tachografu okresy prowadzenia pojazdu, innej pracy, gotowości, przerw i odpoczynków. Nie liczymy dni, gdy miał urlop lub zwolnienie lekarskie, W tych dniach kierowca nie prowadził pojazdu ani nie odbierał odpoczynku, więc nie ma ustawowego obowiązku rejestrowania swojej działalności tachografem. | |||
Kierowca_niewolnik
| Bardziej chodzi o karę niż system liczenia A to problem dziada żeby sczytywać z karty A nie kiero tak że nie ma co się przejmować | |||
ono
| 5 tyg w trasie... przykre. | |||
~//~ | Dla wszystkich prawdziwych i szanujących się kierowców. Rekomenduję dokładnie zapoznać się z tym co wcześnie podpisywaliście przy zatrudnieniu i później. "Pracodawca" mógł "podłożyć się" (wprowadzić obowiązek sczytywania KK na kierowcę). Wtedy, chociaż karę dostanie Firma (przedsiębiorca, zarządzający transportem), w końcy zapłaci kierowca. CZYTAJCIE WSZYSTKO CO PODPISUJECIE (dużo czego ciekawego dowiecie się) i jeśli coś NIE ROZUMIECIE albo NIE ZNACIE - NIE PODPISUJCIE!!! | -1 | ||
~Donn Diego | ~//~ Wiekszosc tu komentujacych, jakby miala podpisac to, co rozumie, to nigdy w zyciu nie mialaby dlugopisa w reku. | |||
~kiero | Nie ma możliwości scedowania kary nałożonej na przedsiębiorcę bądź zarządzającego transportem na kierowcę.. Szoszon jak zwykle bredzi, | 1 | ||
~//~ | Nie, no a jak zakłamany skrzywdzono-uszkodzo ny liżąco-dziurawy wielotwarzowy pseudo "KIERO-wnik" szowinista udający kierowcę ta bez kłamliwośmierdzącego szoszokania? No właśnie, byłoby nieprawdopodobnie. :-) Po tamtym, jak sąd polski jednej instancji najpierw przysądził ryczałty za noclegi kierowcy a później sądową decyzję odwołał ta jeszcze z zobowiązaniem zwrotu ryczałtów, nie ma w Polscy nic niemożliwego. :-) | |||
~//~ | Jako wariant, jak "Pracodawca" mógł "podłożyć się", podsuwając to kierowcy do podpisania. OŚWIADCZENIE Oświadczam, że zostałem zapoznany z zasadami przechowywania danych z karty kierowcy podczas wykonywania przewozu drogowego w ilości pozwalającej udokumentować 28 dni począwszy od dnia bieżącego. Oświadczam, iż zgodnie z art. 36 Rozporządzenia nr 165/2014 WE w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym oraz § 3 i 4 rozporządzenia ministra transportu z dnia 23 sierpnia 2007 r. w sprawie częstotliwości pobierania danych z tachografów cyfrowych i kart kierowców oraz warunków przechowywania tych danych ZOBOWIĄZUJE SIĘ SCZYTYWAĆ SAMODZIELNIE DANE Z KARTY KIEROWCY oraz przekazać je osobie uprawnionej z ramienia Pracodawcy lub Pracodawcy lub udostępnić uprawnionej z ramienia Pracodawcy lub Pracodawcy dane do pobrania w niżej wymienionych sytuacjach: 1) co najmniej raz na 28 dni; 2) przed ustaniem stosunku pracy łączącego mnie z Pracodawcą; 3) w przypadku utraty ważności karty kierowcy. Jednocześnie zobowiązuję się do podjęcia wszelkich działań niezbędnych do zachowania przez Pracodawcę terminów pobierania danych z tachografu cyfrowego w następujących sytuacjach: 1) natychmiast: a) przed trwałym bądź okresowym przekazaniem pojazdu innemu podmiotowi, b) w sytuacji wadliwego funkcjonowania bądź uszkodzenia tachografu cyfrowego, umożliwiających jednakże pobranie zarejestrowanych w nim danych, c) w przypadku wycofania pojazdu z tachografem cyfrowym z użytkowania; 2) w oznaczonym terminie - w przypadku żądania zgłoszonego przez uprawnione organy administracji publicznej lub uprawnione podmioty, w tym również do wskazywania Pracodawcy zaistnienia okoliczności oraz terminów powodujących konieczność pobierania danych z tachografu cyfrowego, zgodnie z przepisami przywołanymi na wstępie. Oświadczam, iż zostałem poinformowany o grożących mi konsekwencjach prawnych w przypadku niezastosowania się do powyższych zasad łącznie z możliwością rozwiązania umowy o pracę jak również o grożącej mi odpowiedzialności karnej z tytułu popełnienia przestępstwa przywłaszczenia ww. danych. Zostałem także poinformowany o możliwości pociągnięcia mnie do odpowiedzialności za zniszczenie, uszkodzenie, ukrycie lub zgubienie karty kierowcy. Oświadczam, iż przyjmuje do wiadomości i akceptuje powyższe obowiązki oraz zobowiązuje się do ich stosowania w trakcie trwania stosunku pracy. - (czytelny podpis pracownika) NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ!!! | |||
~//~ | Tak, między innymi (jako informacja co dotyczy dziennych i tygodniowych odpoczynków), co jeszcze "pracodawcy" podsuwają kierowcom do podpisania. OŚWIADCZENIE Na podstawie artykułu 8 pkt. 8. ROZPORZĄDZENIA (WE) nr 561/2006-2020 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO l RADY z dnia 15 marca 2006 r. - 15 lipca 2020 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego, oświadczam, że dzienne okresy odpoczynku i tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą: - w przypadku podróży krajowej CHCĘ wykorzystywać w pojeździe z miejscem do spania podczas postoju pojazdu, - w przypadku podróży poza granicami kraju CHCĘ wykorzystywać w pojeździe z miejscem do spania podczas postoju pojazdu, ... (czytelny podpis pracownika) No i oczywiście, jak bez tego :-), z zaniżeniem stawek kwot zagranicznych diet i ryczałtów za noclegi w czasie podróż służbowych za pomocą wpisywania "dniówki" w śmieciowej Umowie o pracy lub w innych wewnętrznych dokumentach firmy: "... Z tytułu podróży służbowej zagranicznej, za każdą dobę podróży, pracownikowi przysługuje ekwiwalent pieniężny nazwany "dniówką" w wysokości "x" euro na pokrycie kosztów wskazanych w § 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej, składający się w szczególności z diety oraz ryczałtu noclegowego... " Powtarzam, CZYTAJCIE WSZYSTKO CO PODPISUJECIE (dużo czego ciekawego dowiecie się) i jeśli coś NIE ROZUMIECIE albo NIE ZNACIE - NIE PODPISUJCIE!!! | |||
Vika11
| Dane z karty potrzebne są do prawidłowego naliczenia wynagrodzenia za pracę. U mnie w firmie zczytujemy kartę przed każdym weekendem i nikt nie mówi, że jest problem bo zbyt często. Fleetboard też ma opcję zdalnego pobierania danych z karty i z tachografu. | |||
~driver | Gbox pobierze zdalnie wszystko w automacie rozliczy A dodatkowo kontrola online kierowcy ile ściemnia na mlotkach | |||
Vika11
| To fajnie że rozróżnia kiedy ściemnia, a kiedy nie. Ma też funkcję sprawdzania czy kierowca na pauzie śpi, czy tylko sobie leży? | |||
~Wielki Szu | Koleżanko jest opcja podlaczenia aparatu CPAP i monitorowania snu kierowcy. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz