ID: 259041
Man tgx euro 6 błąd 4591
ID: 259041
ID: 259041
Błąd 4591
Błąd 4591
~Goldi1231*.160.140.18
*.160.140.18
Posty (22)
~Goldi1231 | jak w temacie... | |||
~Goldi1231 | Wymieniłem zawór pierburga. Po podłączeniu Texa pokazuje błąd elektrozaworu sterującego turbiną niskiego ciśnienia V438. Po wymianie zaworu tego po prawej stronie Pierburga dalej pokazuje błąd podczas obciążenia i jazdy pod górę. Zapala się na czerwono silnik i wykrzyknik jako błąd aktywny. Po zgaszeniu na min, przechodzi w błąd passiv do czasu ponownego obciążenia. Auto nie ma czym jechać i wzrosło spalanie | |||
~zcx | i od takiego podejścia robią się koszty, zamiast najpierw posprawdzać zabrałeś się za wymianę. | |||
~Goldi1231 | Kolego po co piszesz bzdury. W serwisie zobaczyli ze zawór Pierburga do wymiany więc wymieniłem, ale okazuje się że podczas jazdy błąd nadal się pokazuje. W euro 6 są dwa zawory. Dzisiaj rozebrałem i podałem napięcie i zarówno w 1 i 2 zamyka lub otwiera powietrze. | |||
~zcx | skoro serwis kazał ci wymieniać to wymieniaj, nawet jak to nie przynosi efektu | |||
~Goldi1231 | To co mam robić? Jeżeli błąd 4591 to może coś być z EGR - zawór EGR regulacji cisnienia? Może klapy w EGR do sprawdzenia? | |||
gigi
| sam robisz czy ktoś Ci robi | |||
~Goldi1231 | Serwis wymienił zawór Pierburga ale dalej błąd wyskakuje 4591. Resztę rzeczy robię sam. Dzisiaj rozkręciłem przepustnice EGR aby sprawdzić czy nie zostały oberwane i czy są zamknięte. Są zamknięte wszystko działa. Podłączyłem Texe i sprawdzałem działanie skoku sztangi na niskim i wysokim ciśnieniu. Sztanga na górnej turbinie na teście się przesuwa, ale na dolnej podczas testu nie rusza się w ogóle tak jakby nie dostawała sygnału. Teraz muszę poszukać skąd musi iść sygnał do tej sztangi (gruszki). Mam jeszcze jeden błąd 4304 czujnik nox za dodatkowym oczyszczaniem spalin: napięcie zasilania - tak zdiagnozowała Texa. Pokazuje, że jakiś przekaźnik przyłącza R15 ma awarie, ale nie wiem jaki to przekaźnik. Małymi krokami i z pomocą znajdzie się ten szczegół, tylko trochę czasu. Dałbym do serwisu, ale znajac życie zaczną wymieniać co im przyjdzie do głowy nie dając gwarancji że to będzie to. Już wymieniałem wtryski 6szt., czujnik nox za katalizatorem, regulowane zawory, wymienione wszystkie filtry, zawór Pierburga górnej turbiny. Pozdrawiam może ktoś miał podobny problem | |||
gigi
| uparty jesteś, nie lepiej jakiś porządny warsztat co ogarna temat a nie serwis?nie szkoda czasu na poszukiwania? | |||
Goldi1231
| Chłopie samochód w 2 serwisach, w warsztacie Autos i nic. Wymieniaja a to to, ato tamto. W piątek jestem umówiony na serwis. Chcieli sprawdzać klapy EGR, ale sam sprawdziłem i są OK. Przy wykonywaniu testu nie reaguje dolna gruszka i może to ich naprowadzi (błąd 4591) Mam jeszcze błąd 4304. Niech sprawdza. | |||
gigi
| a ile masz przebiegu? że wtryski wymieniałeś | |||
~Goldi1231 | Regenerowane przy 550 000km. W serwisie mówili że podczas sprawdzania lały. Tak robią cały czas, wydaje mi się jakby nie wiedzieli dokładnie co jest tylko na ślepo, po omacku, ale to moja opinia. Wydaje mi się, że to będzie jakiś szczegół, który znajdę z pomocą kogoś kto miał podobnie. | |||
gigi
| a cewka sterująca agr jest ok? | |||
~Goldi1231 | Witam EGR rozebrałem cały i klapy nie po urywane, zamknięte szczelnie. Zamyka otwiera się przy wysterowaniu Texa. | |||
~Kk 2106 | Udalo sie znaleźć usterke? | |||
szatan
| Problem tkwi w przebiegu bo MANy pow. 500tyś należy złomować, a Ty jeździsz dalej. Teraz błędom i usterkom nie będzie końca. | |||
~Paweł | Dzień dobry, Czy udał się naprawić dany problem z pojazdem. Dotyczy błędu 4591 Dziękuje odp. | |||
~Adrian | Mam ten sam problem wiadomo co było? | |||
~Dr1 | Mam 745k km tez wywalilo... 4547, 8124, 4591 Po scr. 5556-10 Masakra to po 670k km poczalos nonstop cos robisz... | |||
~Dr1 | Man 18. 460 17' 740000 km | |||
~jan 19999 | co do błedu 4591- przeładowuję turbo. sprawdź po odpaleniu auta czy dochodzi powietrze do zaworu pierburga ( czarny -kostka dwupinowa). jeżeli jest brak powietrza to albo walnięty jest zawór z przodu silnika na samej górze (kostka wkręcana od góry na cztery piny) - sprawdź czy po prrzekręceniu stacyjki masz tam prąd. jeżeli jest to zawór uszkodzony, jeżeli nie ma prądu to poprowadź nowy kabel dwużyłowy od steronika do zaworu | |||
~Kris68 | Jak w temacie, udało się ustalić przyczynę, bo mam ten sam problem |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.