REKLAMA

Pytania do Doradcy ADR
ID: 258604

Witam. Zachęcam wszystkich do wpisywania pytań dotyczących przewozu drogowego towarów niebezpiecznych ADR.
Jestem praktykującym doradcą ADR z ponad 10 letnim stażem, prowadzącym cyklicznie szkolenia ADR na podkarpaciu. Z miłą chęcią pomogę z bieżącymi problemami i wątpliwościami wszystkim forumowiczom etransport. pl
Daniel

REKLAMA

Posty (4)

PRORES
2021-04-11 18:45:08
jak w temacie...
dziadkierowca
2021-04-11 23:02:44
Ja mam pytania:
- Czy to prawda, że na ADR-ach częściej są kontrole?
Czy na ADR-ach średnio zarobki są wyższe?
- Na czym polega trudność w transportowaniu np. materiałów płynnych
- Co się stanie z kierowca ciężarówki jak nie może już nigdzie się z zestawem ruszyć... Np. stanie przed wiaduktem mostem... I ani do przodu ani do tyłu...
PRORES
2021-04-12 09:57:16
- Czy to prawda, że na ADR-ach częściej są kontrole? - statystyki nie wskazują, czy otwarte tablice barwy pomarańczowej stanowią jakikolwiek impuls dla kontrolujących do podjęcia działań kontrolnych. Nie mniej jednak, w trakcie szkoleń, w których uczestniczą doświadczeni kierowcy, można usłyszeć przeświadczenie, że tablica działa na inspektorów jak czerwona płachta na byka.
- Czy na ADR-ach średnio zarobki są wyższe? - niestety na zarobki składa się wiele składowych, m. in. miejsce firmy, ilość dostępnych kierowców, i przede wszystkim są to indywidualne decyzje pracodawcy. Ogólnie ze względu na charakter towaru - stwarzanie niebezpieczeństwa - zarobki powinny być wyższe od przewozu towarów neutralnych, tak jak to jest ze stawkami za przewóz.
- Na czym polega trudność w transportowaniu np. materiałów płynnych - przede wszystkim trudność związana jest z podniesionym środkiem ciężkości oraz przemieszczaniem się towaru. W trakcie hamowania, towar przemieszcza się do przodu, powodując parcie na ciągnik oraz wydłużenie drogi hamowania, większy nacisk na osie, podniesienie środka ciężkości itp. Po zatrzymaniu powstaje falowanie wzdłużne wewnątrz zbiornika, co przy nie użyciu hamulców, może spowodować przemieszczenie zestawu. Ponadto, przy pokonywaniu zakrętów oddziałuje na jednostkę transportową siła odśrodkowa, której wielkość zależy od trzech składowych: masy pojazdu, prędkości pojazdu oraz promienia zakrętu. Kierowca ma wyłącznie wpływ na prędkość, od której jednak bardzo dużo zależy.
- Co się stanie z kierowca ciężarówki jak nie może już nigdzie się z zestawem ruszyć... Np. stanie przed wiaduktem mostem... I ani do przodu ani do tyłu... - to już decyzja służb ratunkowych. Spotkałem się z sytuacją za granicą, w której kierowca zatrzymał się przed tunelem, który był za niski dla jego zestawu. Nie było możliwości również zawrócenia, ze względu na oddzielenie pasów prawdopodobnie płytami betonowymi. No i został użyty śmigłowiec do podniesienia pojazdów, obrócenia ich i postawienia na drugim pasie. Oczywiści koszt poniósł przewoźnik. Ponadto kierowca na pewno zostanie ukarany mandatem za niestosowanie się do znaków wskazujących ograniczenia.
~Przemek
2021-05-07 21:46:42
Ja również mam kilka pytań, związanych głównie z przewozem paliw płynnych:

Jakie są kluczowe wyzwania/problemy w zapewnianiu bezpieczeństwa przewozom paliw płynnych?

Jakie są największe wyzwania przy zabezpieczaniu środków transportu do przewozu paliw płynnych?

Czy są jakieś działania które powinny być podjęte, aby poprawić/uzupełnić unormowania prawne związane z przewozem paliw płynnych w Polsce?

Czy przepisy ADR nie są zbyt zawiłe, skomplikowane i obszerne?

Czy przedsiębiorstwo, które chce funkcjonować na rynku przewozu paliw płynnych w Polsce musi przestrzegać jakichś innych przepisów niż tylko ADR?

Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry kierowców na rynku pracy mających uprawnienia do kierowania pojazdów-cystern?
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.239.56.184

Dodaj
Anuluj
REKLAMA

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2021
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels