ID: 258604
Pytania do Doradcy ADR
ID: 258604
ID: 258604
Witam. Zachęcam wszystkich do wpisywania pytań dotyczących przewozu drogowego towarów niebezpiecznych ADR.
Jestem praktykującym doradcą ADR z ponad 10 letnim stażem, prowadzącym cyklicznie szkolenia ADR na podkarpaciu. Z miłą chęcią pomogę z bieżącymi problemami i wątpliwościami wszystkim forumowiczom etransport. pl
Daniel
Witam. Zachęcam wszystkich do wpisywania pytań dotyczących przewozu drogowego towarów niebezpiecznych ADR.
Jestem praktykującym doradcą ADR z ponad 10 letnim stażem, prowadzącym cyklicznie szkolenia ADR na podkarpaciu. Z miłą chęcią pomogę z bieżącymi problemami i wątpliwościami wszystkim forumowiczom etransport. pl
Daniel
Posty (31)
dziadkierowca
| Ja mam pytania: - Czy to prawda, że na ADR-ach częściej są kontrole? Czy na ADR-ach średnio zarobki są wyższe? - Na czym polega trudność w transportowaniu np. materiałów płynnych - Co się stanie z kierowca ciężarówki jak nie może już nigdzie się z zestawem ruszyć... Np. stanie przed wiaduktem mostem... I ani do przodu ani do tyłu... | |||
PRORES
| - Czy to prawda, że na ADR-ach częściej są kontrole? - statystyki nie wskazują, czy otwarte tablice barwy pomarańczowej stanowią jakikolwiek impuls dla kontrolujących do podjęcia działań kontrolnych. Nie mniej jednak, w trakcie szkoleń, w których uczestniczą doświadczeni kierowcy, można usłyszeć przeświadczenie, że tablica działa na inspektorów jak czerwona płachta na byka. - Czy na ADR-ach średnio zarobki są wyższe? - niestety na zarobki składa się wiele składowych, m. in. miejsce firmy, ilość dostępnych kierowców, i przede wszystkim są to indywidualne decyzje pracodawcy. Ogólnie ze względu na charakter towaru - stwarzanie niebezpieczeństwa - zarobki powinny być wyższe od przewozu towarów neutralnych, tak jak to jest ze stawkami za przewóz. - Na czym polega trudność w transportowaniu np. materiałów płynnych - przede wszystkim trudność związana jest z podniesionym środkiem ciężkości oraz przemieszczaniem się towaru. W trakcie hamowania, towar przemieszcza się do przodu, powodując parcie na ciągnik oraz wydłużenie drogi hamowania, większy nacisk na osie, podniesienie środka ciężkości itp. Po zatrzymaniu powstaje falowanie wzdłużne wewnątrz zbiornika, co przy nie użyciu hamulców, może spowodować przemieszczenie zestawu. Ponadto, przy pokonywaniu zakrętów oddziałuje na jednostkę transportową siła odśrodkowa, której wielkość zależy od trzech składowych: masy pojazdu, prędkości pojazdu oraz promienia zakrętu. Kierowca ma wyłącznie wpływ na prędkość, od której jednak bardzo dużo zależy. - Co się stanie z kierowca ciężarówki jak nie może już nigdzie się z zestawem ruszyć... Np. stanie przed wiaduktem mostem... I ani do przodu ani do tyłu... - to już decyzja służb ratunkowych. Spotkałem się z sytuacją za granicą, w której kierowca zatrzymał się przed tunelem, który był za niski dla jego zestawu. Nie było możliwości również zawrócenia, ze względu na oddzielenie pasów prawdopodobnie płytami betonowymi. No i został użyty śmigłowiec do podniesienia pojazdów, obrócenia ich i postawienia na drugim pasie. Oczywiści koszt poniósł przewoźnik. Ponadto kierowca na pewno zostanie ukarany mandatem za niestosowanie się do znaków wskazujących ograniczenia. | |||
~Przemek | Ja również mam kilka pytań, związanych głównie z przewozem paliw płynnych: Jakie są kluczowe wyzwania/problemy w zapewnianiu bezpieczeństwa przewozom paliw płynnych? Jakie są największe wyzwania przy zabezpieczaniu środków transportu do przewozu paliw płynnych? Czy są jakieś działania które powinny być podjęte, aby poprawić/uzupełnić unormowania prawne związane z przewozem paliw płynnych w Polsce? Czy przepisy ADR nie są zbyt zawiłe, skomplikowane i obszerne? Czy przedsiębiorstwo, które chce funkcjonować na rynku przewozu paliw płynnych w Polsce musi przestrzegać jakichś innych przepisów niż tylko ADR? Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry kierowców na rynku pracy mających uprawnienia do kierowania pojazdów-cystern? | |||
~Natalia | Dzień dobry, czy firma transportowa przyjmująca zlecenie przewozu od spedycji jest zobowiązana do zatrudnienia doradcy ADR? Czy doradcę ADR zatrudnia w takim przypadku firma spedycyjna? | |||
PRORES
| Każdy przewoźnik przewożący towary niebezpieczne zobowiązany jest do wyznaczenia na własny koszt doradcy ADR. Chyba, że realizuje on przewozy tylko na podstawie wyłączeń nie wymagających oznakowania pojazdu tablicami barwy pomarańczowej. | |||
~mirek | Witam, czy jest jakiś termin ważności pasów transportowych w przewozach ADR krajowych? W naszej firmie wymienia się pasy co 2 lata, bez względu na ich stan, niektóre są mało używane, ale trzeba je wymienić bo minęło 2 lata od daty produkcji na etykiecie. Chodzi mi o sytuację kiedy jadę z towarami na otwartych tablicach ADR | |||
~Kibol | Fajnie kolego, że doradzasz bezinteresownie, serio. Z tym, że tu: "Ponadto, przy pokonywaniu zakrętów oddziałuje na jednostkę transportową siła odśrodkowa, której wielkość zależy od trzech składowych: masy pojazdu, prędkości pojazdu oraz promienia zakrętu. Kierowca ma wyłącznie wpływ na prędkość, od której jednak bardzo dużo zależy. " Zapomniałeś o chyba najważniejszej rzeczy, o stopniu napełnienia cysterny. | |||
PRORES
| A masa pojazdu nie zależy od stopnia napełnienia cysterny? :) F=m*V2/r | 1 | ||
~Kosma | Witam, Jaki według Ciebie materiał niebezpieczny jest najciekawszy i najtrudniejszy pod względem zorganizowania mu transportu? :) | |||
~kiero | Czy materiały niebezpieczne można ladowac razem z artykułami spożywczymi? | |||
~kiero | Czy artykułu spożywcze można przewozić razem z materiałami niebezpiecznymi? | |||
~Marcin | Dzień dobry. Czy robi Pan kursy z tematu transportu intermodalnego i multimodalnego towarów niebezpiecznych oraz z tematu Incoterms? | |||
~Fred | Skoro: a) kontrole so czestsze -jak sie slyszy b) zarobki winny byc wyzsze -a nie so TO JA pier... branie na siebie wyzszych stawek mandatowych w przypadku braku jakichs dokumentow, ktorych w kabinie nie ma, a powinny. Nie mam racji? | |||
Puchacż1
| Nie masz racji. Pensja z uprawnieniami jest wyższa. ( Ty nie potrafisz sie upomnieć i negocjować - to już wyłącznie twoja wina) Czy kontole są bardziej częste- niekoniecznie. Nie wszystkie służby kontrolne lubią kontrolować ADR-y. | |||
~ADRRR | Dzień Dobry, czy towar klasy 9 (baterie litowo-jonowe), powinny byc osobno pakowane na palecie i nie łączone z pozostałym towarem który nie podlega pod ADR? Mamy dość specyficzny towar w firmie i potrzebujemy porady. | |||
Kinia_etransport.pl
| ~ADRRR - w poniższym artykule znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie. (usuń spacje w linku) s://etransport. pl/wiadomosc, 66834, czy_towar_klasy_9_po winien_byc_pakowany_ osobno_na_palecie. html | |||
~TadziuBździu | Puchacz, 30 kwietnia byłem w biurze negocjować pensję w związku z tym, że po pakiecie mobilności pan szef nie wiedział jak liczyć (dotychczas miałem na D: 49e diety i 37, 5e ryczałtu noclegowego) i skutkiem negocjacji, z 5922 brutto do takiego samego przychodu, jest stwierdzenie pana szefa, że jemu nie opłaci się i wypowiada mi umowę za 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia. TAKŻE DZIĘKUJĘ PUCHACZ za poradę. | |||
~Andrzej | Dzien dobry Odpady medyczne- prosze o informacje jakie są zasady przewożenia drogowego tego typu materiałow | |||
~Piotr | Czy stojąc na parkingu odbierając odpoczynek dzienny lub tygodniowy mogę opuścić pojazd z produktem adr na dłuższy czas. Czy są przepisy, które regulują taką sytuację wiedząc, że w razie zagrożenia służby nakażą opuszczenie parkingu. | |||
~KATKUB | Dzień dobry, Jakie jest postępowanie w przypadku gdy z winy kierowcy wycieknie duża ilość paliwo z cysterny? Czy kierowca jest obciążony za interwencję straży pożarnej? za skażenie środowiska? Czy pracodawca może obciążyć kosztami? | |||
~AKierowca | Można uzyskać poradę w sprawie ADR? Ktoś tu doradza? | |||
~Paweł | Za ok. poł roku konczą mi się uprawnienia ADR. Moje pytanie brzmi kiedy wedlug przepisów moge zrobić przedłużenie? Bo nie chce czekać na styk aż minie 5 lat. Proszę o odpowiedź | |||
~kiero | To nie jest karta kierowcy, że dwa miesiące przed upływem ważności. Możesz w każdej chwili iść na kurs, możesz chodzić nawet co miesiąc, byle byś płacił co kurs. | |||
~Zan | Witam, czy istnieje możliwość połączenia w jednej sztuce przesyłki (paleta euro) towarów które będą dotyczyły dwa wyłączna 1. 1. 3. 6 i LQ. Czyli np mamy 120 butelek 1 litrowych pakowane w kartony po 12 i 10 kanistrów 10 lirowych, każdy z produktów jest ADR 3 grupa pakowania. Na liście przewozowym wpisujemy LQ 120kg (z butelek w kartonach) oraz 100 pkt adr (z kanistrów) . Paletę oklejamy "rombem" wynikającym z LQ oraz naklejką ostrzegawczą zgodnie z klasą tych kan 10l oraz dajemy jeszcze naklejkę overpack. | |||
~Lukasz | Witam orientuję się ktoś jaki jest mandat za 2 tunele w Linz, miałem włączonego koguta ale nie miałem pilota bo przegapiłem sprawę adr 33/1170 | |||
~Michał | jak wyglada egzamin na podstawowych adr? ciężko zdać? jest jakiś zbiór pytan które można dostać i uczyć sie przed egzaminem? bo boję się czy dam radę to zdać | |||
~sid | jaki jest ustawowy dodatek dla kierowcy jadacego z ADR, bo jesli zaden to po co za damski wuj narazac sie na kontrole ITD | |||
~Robert | Masz na egzaminie książke, każdy w miarę ogarnięty zdaje egzamin. | |||
~Robert | Kumatemu kierowcy nie potrzebna żadna ustawa, by pobierać godziwe wynagrodzenie. | |||
~Michał | Kraków i okolice- jakiś dobry ośrodek szkolenia adr- ktoś coś poleci? Ewentualnie Rzeszow- mogę dojechac jeśli warto |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.