ID: 256137
Odprawy celne - UK/CH
ID: 256137
ID: 256137
Dzień dobry
chciałbym zaznaczyć na wstępnie, iż proszę wyłącznie o konkretne odpowiedzi. Jestem zwykłym spedytorem, który organizuje ładunki z giełd Trans. eu, TimoCom, itp. dla własnej floty. Główne obszary działania mojej firmy to DE/NL/BE/SK/CZ/PL/LU X, od czasu do czasu również wysyłałem auta do Anglii.
Niestety, nie miałem jeszcze przyjemności, aby wysłać któregoś z kierowców poza UE.
Stąd mam kilka pytać i mam nadzieję, że ktoś będzie mógł mi rzetelnie odpowiedzieć na poniższe pytania.
Jeżeli któreś z poniższych pytań jest "głupie", to z góry przepraszam, ale chciałbym się doszkolić.
1. Od czasu do czasu pozyskuję od Klienta ładunek; miejsce załadunku w NL, następnie odbiór dokumentów w agencji celnej w DE, odprawa celna w CH i powrót do tego samego magazynu w NL. Wiem, jak to ogarnąć, ale o co w tym chodzi? :) Po co jechać po odbiór dokumentów z NL do DE, odprawiać towar w CH, aby go później z powrotem przewieźć do NL?
2. Wiem, że w przypadku odprawy celnej, należy dany fakty wywozu lub przywozu towaru zgłosić w jakimś systemie elektornicznym, ale jak to będzie wyglądać w praktyce od 01. 01. 21 r. dot. UK? Czy jeśli pozyskam z Trans. eu ładunek, np. z Warszawy do Londynu, to wysyłam kierowcę na załadunek, on tam dostaje wszystkie dokumenty przygotowane przez wysyłającego, następnie normalnie jedzie do Dunkierki/Calais, przeprawia się, robi odprawę celną w Dover i jedzie na rozładunek do Londynu. W sensie, czy wtedy jako przewoźnik muszę coś gdzieś rejestrować, samodzielnie generować numer MRN, wprowadzać specyfikację towaru, itp.? Czy tylko biorę zlecenie, kierowca dostaje w wyznaczonym miejscu (po załadunku, np. podjeżdża do jakiejś spedycji/firmy zewnętrznej) wszystkie dokumenty, jedzie do GB, odprawa i rozładunek?
3. Czym się różni T1 od T2? Wysyłam czasami auta do IT z NL/BE i zazwyczaj kieruję je na Monachium/Brennero. Natomiast, znajomy wysyła auta w tej relacji przez CH i mówi, że wtedy potrzebny jest dokument T2, czyli rozumiem, że można podjechać do urzędu celnego na granicy CH, poprosić o T2 i śmigać przez terytorium CH, zamiast Brennero? (Pomijam kwestię opłat drogowych, bo wiem, że drogo).
Gdyby ktoś zechciał odpisać w sposób rzetelny na wszystkie trzy pytania, to z chęcią prześlę flaszkę.
Pozdrawiam i przepraszam, jeżeli pytania są dla kogoś nielogiczne.
Dzień dobry
chciałbym zaznaczyć na wstępnie, iż proszę wyłącznie o konkretne odpowiedzi. Jestem zwykłym spedytorem, który organizuje ładunki z giełd Trans. eu, TimoCom, itp. dla własnej floty. Główne obszary działania mojej firmy to DE/NL/BE/SK/CZ/PL/LU X, od czasu do czasu również wysyłałem auta do Anglii.
Niestety, nie miałem jeszcze przyjemności, aby wysłać któregoś z kierowców poza UE.
Stąd mam kilka pytać i mam nadzieję, że ktoś będzie mógł mi rzetelnie odpowiedzieć na poniższe pytania.
Jeżeli któreś z poniższych pytań jest "głupie", to z góry przepraszam, ale chciałbym się doszkolić.
1. Od czasu do czasu pozyskuję od Klienta ładunek; miejsce załadunku w NL, następnie odbiór dokumentów w agencji celnej w DE, odprawa celna w CH i powrót do tego samego magazynu w NL. Wiem, jak to ogarnąć, ale o co w tym chodzi? :) Po co jechać po odbiór dokumentów z NL do DE, odprawiać towar w CH, aby go później z powrotem przewieźć do NL?
2. Wiem, że w przypadku odprawy celnej, należy dany fakty wywozu lub przywozu towaru zgłosić w jakimś systemie elektornicznym, ale jak to będzie wyglądać w praktyce od 01. 01. 21 r. dot. UK? Czy jeśli pozyskam z Trans. eu ładunek, np. z Warszawy do Londynu, to wysyłam kierowcę na załadunek, on tam dostaje wszystkie dokumenty przygotowane przez wysyłającego, następnie normalnie jedzie do Dunkierki/Calais, przeprawia się, robi odprawę celną w Dover i jedzie na rozładunek do Londynu. W sensie, czy wtedy jako przewoźnik muszę coś gdzieś rejestrować, samodzielnie generować numer MRN, wprowadzać specyfikację towaru, itp.? Czy tylko biorę zlecenie, kierowca dostaje w wyznaczonym miejscu (po załadunku, np. podjeżdża do jakiejś spedycji/firmy zewnętrznej) wszystkie dokumenty, jedzie do GB, odprawa i rozładunek?
3. Czym się różni T1 od T2? Wysyłam czasami auta do IT z NL/BE i zazwyczaj kieruję je na Monachium/Brennero. Natomiast, znajomy wysyła auta w tej relacji przez CH i mówi, że wtedy potrzebny jest dokument T2, czyli rozumiem, że można podjechać do urzędu celnego na granicy CH, poprosić o T2 i śmigać przez terytorium CH, zamiast Brennero? (Pomijam kwestię opłat drogowych, bo wiem, że drogo).
Gdyby ktoś zechciał odpisać w sposób rzetelny na wszystkie trzy pytania, to z chęcią prześlę flaszkę.
Pozdrawiam i przepraszam, jeżeli pytania są dla kogoś nielogiczne.
Posty (3)
Maggione
| jak w temacie... | |||
LucTrans
| Polecam skontaktowac sie z firma Declerit ltd. powinni odpowiedziec na te pytania. s://www. facebook. com/declerituk | |||
robert2
| Stawiam że ta robota z nl to wałek żeby odzyskać VAT za eksport towaru za granicę t1 i T2 to dokumenty tranzytowe różnią się tym gdzie towar był ładowany cze eu czy poza i czy przejeżdżają przez tzw kraje EFTA np ch ale przez ch się nie opłaca bo koszt przejazdu bassel chiaso to ponad 300chf plus koszt T2 teraz pewnie ponad 50eur |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.