REKLAMA

Tachograf każe zrobić 45
ID: 255686

Witam, pierwszy raz po wejściu nowych przepisów będę robił 2x24 pauzy skrócone tygodniowe, przed rozpoczęciem cyklu miałem 90+h zrobionej pauzy, w pierwszym tygodniu zrobiłem 24, w drugim też chciałem, znaczy się muszę zrobić 24 a tachograf każe mi robić 45h? Co z tym fantem zrobić, wiem że przez kolejny tydzień tacho będzie wymuszało mi zrobienia 45 h, robić wydruk i opisywać to po każdym zakonczynym dniu?

~Majkelo
*.dynamic.gprs.plus.pl

REKLAMA

Posty (59)

~o losie ty moj
2020-11-28 20:54:24
glupcem jest ten co nie umie zarabiac na tym co wie.
a ze ty bedziesz placil? a co mnie to obchodzi :D
a ze nie odszczekasz? a kim ty jestes zebym sie tym przejmowal? :D
~Ben32
2020-11-28 20:58:35
We F
druga 24h (w drugim tygodniu)
jest traktowana jako 45h
-przy kontroli
najpierw zaplacisz 1500e
a przy odwolaniu (pismo w j. fr. ) dostaniesz zwrot
i tak za kazdym razem
~Majkelo
2020-11-28 21:01:36
Szczeniak się bawi lewą ręką a prawą odpowiada na wiadomości, lepiej odpuścić i niech mu to sprawi przyjemność
~o losie ty moj
2020-11-28 21:04:46
szczypie w * bo trzeba zaplacic? :D
mnie to wisi kmiotku :D
~Ł ysy
2020-11-28 21:11:00
O losie ty mój. Podsumujmy to kolega majkelo potrzebuje pomocy. Jest przewoźnikiem czegoś nie wie i zadaje publiczne pytanie na forum. Ty niby znasz odpowiedź nie chcesz się z nim podzielić i rzucasz inwektywami. Nie prościej by Ci było milczeć? Kolega zapewne szuka wiedzy nieodpłatnej od człowieka bardziej życzliwego. A tobie z wiedzą proponuje założyć płatne kursy dokształcające kierowców i przewoźników.
~Majkelo
2020-11-28 21:12:06
Nic mnie nie szczypie, będę musiał to zapłacę, człowiek uczy się na błędach :)
~Sesek
2020-11-28 21:14:02
~o losie ty moj
Popatrz na to co piszesz i domniemam, że rozumiesz co piszesz? :)
Posiadając wiedzę nie sprzedałeś jej ani też przyzwoitego wizerunku nie zyskałeś- ważniejszy niż pieniądze!
Tylko pozornie tak wygląda, że nie przejmujemy się cudzymi opiniami choć anonimowymi.
Będziesz mielił na swój temat przez chwil kilka albo i dłużej.
I będziesz ciekaw kto cię poprze w twoim pojmowaniu idei sprzedawania wiedzy na etransie ; )
~o losie ty moj
2020-11-28 21:18:32
etransport jest niczym garbsen. tutaj wchodze dla zabawy, na garsena nigdy.
poziom jest w zasadzie taki sam. zreszta wszedzie tam gdzie zbierze sie kilku rodzimych " drajwerow"
poziom bliski dna. szlam i gnoj
takze w ogole mnie nie ciekawi kto mnie tutaj poprze :D
~skg dk
2020-11-28 21:18:59
wiekszosc tu nie ma zadnej wiedzy wiec nie ma co sprzedawac
~o losie ty moj
2020-11-28 21:21:08
o, dobry przyklad logiki bywalcow :
wiekszosc tu nie ma zadnej wiedzy wiec nie ma co sprzedawac

skoro paczesniaku nie maja wiedzy, to jest co sprzedawac :D
~o losie ty moj
2020-11-28 21:25:01
powiedzial zcx, bydlo tutejsze
i gnojowisko stalo sie wieksze
~Sesek
2020-11-28 21:31:23
~o losie
-To jest smutne :)
ty moj
~Heniu1
2020-11-29 08:17:54
Majkelo, nie chodzi o to "ze bede musial" ale o to ze nie rozumiesz ze 45h w kabinie jest przeciwko Twemu bezpieczenstwu finansowemu.
Dlatego najbezpieczniej jest wziasc system 2/1 lub 2/2.
~sid
2020-11-29 08:27:05
wyjdz z kabiny i zostaw otwarte okna niech sie wywietrzy przyjdz za min 45 h wsiadz i opisz nam roznice
~//~
2020-11-29 08:44:22
~Majkelo
"... tachograf każe mi robić 45h... "

Tachograf cyfrowy może pokazywać błąd, sugerując natychmiastowy odpoczynek 45h nawet jeżeli kierowca ma OK, bo po prostu oprogramowanie tego (nowych przepisów co do 2x24h) nie przewiduje z przyczyny że to (2x24h) jest ODSTĘPSTWO.

Jeśli w drodze ODSTĘPSTWA spełniłeś obowiązujący warunek żeby W CIĄGU KOLEJNYCH CZTERECH TYGODNI było WYKORZYSTANO (zrobiono całkiem w ramach granic określonego okresu czasu) przynajmniej CZTERY TYGODNIOWE OKRESY ODPOCZYNKU, z których PRZYNAJMNIEJ DWA byli REGULARNYMI tygodniowymi okresami odpoczynku WYKORZYSTANYMI POZA POJAZDEM i jednocześnie PRZYNAJMNIEJ JEDEN z tych dwóch regularnych tygodniowych okresów odpoczynku był WYKORZYSTANY w BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub w MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY (Roz. nr 561/2006. Art. 8 ust. 6, 8, 8a), jako przykład :
-1 tydzień - 45h
0 tydzień - 45h
1 tydzień - 24h
2 tydzień - 24h
lub
0 tydzień - 45h plus 45h
1 tydzień - 24h
2 tydzień - 24h
, to masz OK.
Jeśli masz, jako przykład :
-1 tydzień - 24h
0 tydzień - 45h
1 tydzień - 24h
2 tydzień - 24h
, to wtedy masz problem.

1

~kiero
2020-11-29 09:00:49
Dodatkowym warunkiem jest, że obydwa skrócone odpoczynku muszą być poza granicami kraju.
Jeśli pierwszy skrócony miał w Polsce, to niestety ale w następnym tygodniu już nie może skorzystać z tego odstępstwa i musi zrobić prawidłowo 45 godzin odpoczynku
~kiero
2020-11-29 09:01:23
Więc pamiętajcie, obydwa skrócone poza granicami Polski.
~Gucio
2020-11-29 11:23:11
Dokładnie tak.
~Sesek
2020-11-29 11:44:13
~Majkelo
Tachograf każe zrobić 45- teraz.
Jak sytuacja będzie wyglądała w przyszłym tygodniu dowiesz się jutro podczas ruszania minimum o godz. 1:00
Tachograf pokaże Ci ile czasu możesz jechać i ile godzin pracy będziesz miał.
Napisałeś, że tachograf każe zrobić 45 godzin pauzy ale za ile godzin ma to nastąpić?
Jak w nim pogmerasz to się dowiesz :)
Pozdrawiam ; )
Ps. Możesz to zrobić na postoju po włączeniu stacyjki lub podczas pracy przy młotkach.
~kiero
2020-11-29 12:48:02
Ostatnim momentem do rozpoczęcia odpoczynku tygodniowego regularnego jest godzina 23. 59 w niedzielę.
I takie daty podawane są przez tacho
~//~
2020-11-29 13:35:38
2020-11-29 12:48:02
"Ostatnim momentem do rozpoczęcia odpoczynku tygodniowego regularnego jest godzina 23. 59 w niedzielę... "

BZDURA !!!

WCZEŚNIEJSZE CZYNIENIE tygodniowego okresu ODPOCZYNKU (znacznie wcześniej niż przed bezpośrednio zakończeniem sześciu okresów 24 godzinnych) ani jak NIE ZABRANIA SIĘ ta jeszcze i w odpowiednich okolicznościach nawet MOŻE BYĆ OBOWIĄZUJĄCYM (jak przykład, wykonując w dowolnych okresach dwutygodniowych co najmniej dwa WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej jeden będzie regularnym lub (w drodze ODSTĘPSTWA) wykonując w dowolnych okresach czterotygodniowych co najmniej cztery WYKORZYSTANE tygodniowe okresy odpoczynku, z których przynajmniej dwa będą regularnymi (Roz. nr 561/2006. Art. 8 ust. 6) lub po wykorzystaniu jednego z limitów - ograniczenie 56 godzin jazdy w tygodniu, 60 godzin pracy ("jazda" plus "młotki") w tygodniu i średnie 48 godzin pracy w tygodniu w okresie rozliczeniowym (Roz. nr 561/2006 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12), 90 godzin jazdy w dwóch kolejnych tygodni (Roz. nr 561/2006 Art. 6 ust. 3).

Jako przykłady :
1. W drodze ODSTĘPSTWA,...
-1 tydzień - 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
0 tydzień - 45h
1 tydzień - 24h-44:59h
2 tydzień - 24h-44:59h
3 tydzień - 9/11h plus 2x (00:01h-21h) plus 45h (rozpoczęcie odpoczynku w Sr 22:00 - Pt 17:58 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
4 tydzień - 45h
lub
0 tydzień - 45h plus 45h (W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
1 tydzień - 24h-44:59h
2 tydzień - 24h-44:59h
3 tydzień - 9/11h plus 2x (00:01h-21h) plus co najmniej 00:01h tygodniowego okresu odpoczynku 45h (rozpoczęcie odpoczynku w Pt 18:59 - Nd 14:57 W BAZIE KRAJU SIEDZIBY FIRMY lub W MIEJSCU ZAMIESZKANIA KIEROWCY)
4 tydzień - 45h
2. Wystarczy kierowcy wypracowywać od Pn codziennie powiedzmy 8 godzin "jazdy" z 4 godzinami "innej pracy" co nie jest z powodu specyfiki pracy czymś niemożliwym i kierowca będzie miał OBOWIĄZUJĄCY tygodniowy odpoczynek w Sb do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Roz. nr 561/2006 Art. 6 ust. 2 lub Uoczpk Art. 12).
3. Wystarczy kierowcy, który ma pracę związaną przeważnie tylko z jazdą na pojazdach objętych przepisami Roz. nr 561/2006, wypracować w pierwszym tygodniu 56 godzin jazdy (od Pn do Pt lub Sb) a w drugim (od Pn do Cz) 34 godziny i kierowca będzie miał OBOWIĄZUJĄCY tygodniowy odpoczynek w Pt do co najmniej 24:00 godzdiny Nd (Roz. nr 561/2006 Art. 6 ust. 2-3. )

1

~O lakaka
2020-11-29 13:39:29
Szoszon u nas w Polsce obowiązują polskie przepisy. Swoje szoszonskie zachowaj dla siebie.

de*il jesteś i tyle
~kiero
2020-11-29 14:15:45
Szoszon wciąz coś sobie bredzi.
Jest mądrzejszy od tachografu i od wszystkich europejskich służb kontrolnych.
~//~
2020-11-29 14:57:19
Chamskie zachowanie z powodu braku argumentów jak i nie zdolność do czytania ze zrozumieniem - oznaka słabości jak i niskiego poziomu wychowania, rozwoju, wykształcenia, edukacji i kultury.
Kiedy nie ma czego sensownego powiedzieć i jak adekwatnie zareagować, słaby zawsze zaczyna kręcić, próbuje obmówić, stara się oczerniać i idzie na zniewagi, lecz w końcu zawsze skazany na przegranie i pośmiewisko. Wynik na jaźń.
Nie bez przyczyn niektórych, niby to "panów" / "pań" (nędznych motłochów łachopszeków, tamtych z coconów, nie mylić z prawdziwymi), w starej Europie i nie tylko traktują jako świń.

2

~K.
2020-11-29 14:59:54
Szoszon ma chyba płacone za sianie zamętu i podpuszczanie kierowcow to taka blać
~o lakakaka
2020-11-29 16:22:33
swolocz sam nie rozumie co napisze :D
zarzuca komus co sam robi :D
typowe szoszonskie myslenie i zachowanie
~kiero
2020-11-29 16:48:52
Szoszon zmienia przepisy, by udowodnić swoje brednie
~o lakakaka
2020-11-29 16:50:28
a najlepsze jest to ze bydlo szoszonskie wali sobie mietusami aby byc " wazniejszym " :D:D
~kiero
2020-11-29 17:05:51
Boi się pisać jako zalogowany, gdyż ujawnił dane osobowe forumowicza, a to jest karalne
~Sesek
2020-11-29 19:28:11
~kiero
Ty "~//~"
Możesz pedikir, menikir ew. laskę mu zrobić bez szkody dla twojego mózgu: (
Bo rozumu w nim ni hcuja; )
REKLAMA
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.227.247.17

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2021
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels