ID: 249688
Ile powinienem zarabiać w takim systemie
ID: 249688
ID: 249688
Witajcie koledzy. Jeżdżę do Niemiec i spowrotem. Zaczynam w poniedziałek kończę w piątek lub sobotę. Czyli cały tydzień w trasie. W domu 45 godzin i spowrotem w trasę. Czyli w miesiącu jeżdżę wszystkie tygodnie i weekendy mam w domu. Zarabiam 5000 nieraz nawet niecałe. Czy to nie jest mało na tyle jazdy? Ile wy macie w takim systemie?
Witajcie koledzy. Jeżdżę do Niemiec i spowrotem. Zaczynam w poniedziałek kończę w piątek lub sobotę. Czyli cały tydzień w trasie. W domu 45 godzin i spowrotem w trasę. Czyli w miesiącu jeżdżę wszystkie tygodnie i weekendy mam w domu. Zarabiam 5000 nieraz nawet niecałe. Czy to nie jest mało na tyle jazdy? Ile wy macie w takim systemie?
~MyszkaMiki*.146.34.219.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.34.219.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (126)
PavelSPM
| 2020-03-05 12:15:30 "Jakie kurła dyżury? Nie ma roboty to kręcisz odpoczynek na tacho 2020-03-05 12:17:56 "100 procent za dyżur? Ciekawe kurła w jaki sposób" Kierowca znajdujący się w pracy, pod warunkiem że nie odbiera, wymagane przepisami, przerwy lub odpoczynki ("łóżko"), do momentu otrzymania polecenia od pracodawcy, znajduje się w stanie dyspozycji lub dyżuru ("koperta"). Po otrzymaniu polecenia do momentu zaparkowania pojazdu w bezpiecznym miejscu, po wykonaniu polecenia, kierowca wykonuje konkretne czynności pracy ("jazda" i/lub "młotki") z odbieraniem wymaganych przepisami przerw i odpoczynków ("łóżko") a tak samo w odpowiednych przypadkach wykonuje dyżury ("koperta") podczas załog oraz wykonuje dyspozycji ("koperta") w czasie przepraw prom/pociąg (bez dostępu do koji lub do kuszetki), oczekiwań na przejściach granicznych i w związku z ograniczeniami w ruchu drogowym (Uoczpk, Roz. (WE) nr 561/2006. ). Dyspozycja w okresie zadaniowego czasu pracy przy nie wypracowaniu dobowego wymiaru czasu pracy zalicza się do czasu pracy w wymiarze 8 godzin (100% wynagrodzenia), a ponad do czasu dyżuru (Uoczpk. Art. 10. pkt. 3. ). Za czas dyżuru kierowcy przysługuje się czas wolny od pracy a w razie braku możliwości udzielenia czasu wolnego - 30-60% wynagrodzenia (Uoczpk Art. 9. pkt. 2-3. i 5-6. ). Przerwy i odpoczynki ("łóżko") spełniają swoje warunki tylko wtedy gdy znany jest czas ich trwania. | |||
~kris | Pavel nigdy nie jest tak ze wyjedziesz codziennie 9 godzin i pracujesz po 13-15 godzin. Czasem wracasz wczesniej w piątek i wtedy mozna zrobic odbiór nadgodzin | |||
~kris | Ninobzik nawet jak padną dziady jak mowisz i zostana duze firmy to one płacą tylko tyle ile muszą nic wiecej. A na wysokosc płacy wpływa tylko sytuacja na rynku. Bo wg przepisów to wychodzi mało a to ze oni płacą wiecej to tylko ze było zapotrzebowanie na kierowców. Jak bedzie mniej roboty i nadmiar kierowców to nawet w duzych firmach spadną zarobki. | |||
~kris | Pavel proponuje jeszcze do kompletu przeczytac kodeks pracy. W ramach minimalnej mozna zrobic płacę zasadniczą np 1000 zł + dyzury nawet moga byc 100 % i premię i to wszystko razem ma dac minimalną czyli 1878 -1928 zł. | |||
PavelSPM
| 2020-03-05 12:25:41 "... Czasem wracasz wczesniej w piątek i wtedy mozna zrobic odbiór nadgodzin" Ile w piątek dasie odbiór nadgodzin? No, ile??? W czasie wolnym od pracy (jak przykład - wolny tydzień, pracując w systemie) pracownik może odebrać rekompensatę (za pracę, dyżury, dyspozycji w godzinach nadliczbowych, niedzielę, święto) jako czas wolny (w wymiarzy czasu 1/1 - na wniosek pracownika lub 1/1. 5 - na wniosek pracodawcy) nie tracąc roczny urlop. Czyli za wolny tydzień pracownikowi uda się odebrać tylko 40 nadgodzin (na wniosek pracownika) lub 26 (na wniosek pracodawcy). W razie kiedy brakuje czasu wolnego żeby odebrać rekompensatę w ciągu okresu rozliczeniowego, pracownikowi wypłacają się dodatkowe należności - finansowo (pogodzinna płaca plus % stawki godzinowej). | |||
~kiero | W systemie rownowaznym nie ma od mi o godzinnego dnia pracy W systemie zadaniowej pracodawca nie wydaje poleceń kierowcy co do czasu jazdy, przerw i odpoczynku | |||
~kiero | Przymulony Paweł tracą socjalistycznym smrodem | |||
~kiero | Gość się zerwał z choinki, nie zna obowiązujących przepisów i dlatego tak pisze Można się pośmiać | |||
PavelSPM
| 2020-03-05 12:29:56 "... W ramach minimalnej mozna zrobic płacę zasadniczą np 1000 zł + dyzury nawet moga byc 100 % i premię i to wszystko razem ma dac minimalną czyli 1878 -1928 zł. " Z głupstwa można i "ogon" złamać. ; -) | |||
~kris | Pavel w kazdej firmie jest inaczej. czasem bedziesz jechał w sobotę i do nastepnego czwartku wyjedziesz 90 godzin to i tak musisz stac w piatek. Co chwile wypadają jakies swieta np w czwartek to nie ma sensu wyjezdzac i znowu masz wolny dziec do rozliczenia. A nawet jakby wypłacić kilka nadgodzin to i tak 5 tys w swoim wyliczeniu nie przeskoczysz | |||
~zcx | Napij się czaju i nie marudz kuźwa. | |||
~kris | Czyli wg ciebie nizobnik mam zapłącic nadgodziny a jak jest wolne bo np w czechach gdzie jezdzę stale jest swieto to tez mam zapłacic bo nie zorganizowałem kierowcy pracy. Moze i jestem ciulem. Ale nie dam sie dymac takim pajacom jak ty | |||
~kris | U mnie jest prosta zasada. Pracujesz zarabiasz nie pracujesz nie zarabiasz. Mi klient płaci za przewiezienie towaru a nie za to ze stoję na bazie | |||
~kiero | Ten spam nie zna podstawowych przepisów i chce rozliczać kierowcę jak urzędnika państwowego delegacji. Urzędników owszem należy się, ale nie kierowcy u prywatnego pracodawcy | |||
~kiero | Tak powstają właśnie mity parkingowe | |||
~kiero | Jeden głupek coś przeczyta, drugi to przetłumaczy a potem śmiech z takich znawców | |||
~kris | Ninobzik i daruj sobie domysły na temat moich stawek za transport bo w du. byłes i go widziałes. Masz jakies wyobrazenie nt duzych firm nie wiem skąd ale są one podszyte jakimis kompleksami skoro ci sie wydaje ze mała firma jak moja nie jest w stanie konkurowac z dużą. | |||
PavelSPM
| 2020-03-05 12:33:13 "Przymulon y Paweł tracą socjalistycznym smrodem" 2020-03-05 12:34:30 "Gość się zerwał z choinki... " Kiedy nie ma czego powiedzieć i jak zareagować słaby zawsze zaczyna kręcić, próbuje obmówić, stara się oczerniać i idzie na zniewagi, lecz w końcu zawsze skazany na przegranie i pośmiewisko. Wynik na jaźń. | |||
~kris | Nie wiem skad przekonanie u kierowców ze molochy są super. Tak nikt nie płąci wiecej niz wynika z przepisów i nie płacą 10 tys brutto i całość ozusowana i opodatkowana. Bo juz dawno by tych firm nie było. To zazwyczaj duze firmy są mistrzami w omijaniu przepisów. | |||
~kris | Pavel słyszałeś o programach typu tachoscan albo tachospeed? Tak kazdą minute ci program rozliczy z godnie z przepisami. Pamiętam jak w zaprzyjaznionej firmie kierowcy naciagali szefa na nadgodziny a on nie rozumieł jak to jest ze nadgodziny jest wiecej niz normalnej pracy. namowiłem go zeby kupił progrm i nagle sie okazało ze kierowca ma 3 nadgodziny w miesiacu. Bo ciule mysleli ze jak stoją na hucie 6 godzin to sie liczy jako praca. | |||
~kiero | Piszesz paweł głupoty to zostałeś wyśmiany. Idź na parkingu to tam też cię wyśmieją | |||
~kiero | Kris bo tak jest z reguły jak się policzy ile kiero pracowal a ile odpoczywal | |||
~kiero | Wtedy pryska mit o nad godzinach | |||
~zcx | A co za osioł jeździ obecnie na międzynarodówce za niecałe 5000pln/mc | |||
~kiero | xcx skoro jest osioł to niech dziad dyma | |||
PavelSPM
| ~MyszkaMiki 2020- 03-05 13:15:00 "... skoro jest osioł to niech dziad dyma" I oto im (~kiero, ~kris) chodzi - dymać osła. ; -) Jak Polskie państwo publicznie ogłosi że wróciło do feudalizmu (słowo chadziaja powyżej prawa), no to tylko wtedy niby to "pracodawcy" będą mogli ustalać, jako chadziaje, swoje warunki niby to "wynagrodzenia" - tyle ile zachce się dać czy oddać. Narazie, to dozwolono im tylko kwicząc spełniać obecne prawo i przepisy Polskiego państwa i UE. | 1 | ||
PavelSPM
| ~MyszkaMiki Z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku kierowca, będąc w pracy w ciągu pracowniczej zmiany, czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu, oprócz jazdy, rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje. Z powodu specyfiki pracy kierowcy ciężarówki), za 3 tygodni kierowca wypracowywuje +/- ustaloną miesięczną normę czasu pracy jednego etatu, a 1-miesięczny okres rozliczenia pozwalia w każdym mieciącu mieć jeden tydzień wolny, nie tracąc roczny urlop. Właśnie z tego tyle szumu i negatywu ze strony pseudo "przewożników" z powodu wprowadzenia kierowcami "młotków" i "kopert" do tachografu, co jest obowiązkową czynnością przy jego obsłudze, bo im nie wdaje się zamieścić aktywność i gotowość kierowcy w 8 godzinach na dobę i 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym, i tamtym samym zmniejszyć dni wolne za godziny nadliczbowe lub płacę jako kompensację. Wystarczy zacząć aktywnie korzystać "młotkami" i "kopertą" wspierając się na przepisy co jest prawidłową i obowiązkową czynnością obsługi tachografu, przestać zgadzać się na symboliczne ryczałty za nadgodziny i za pracę w porze nocnej które nawet w części nie pokrywają należnego kierowcom wynagrodzenia i dodatku za nadgodziny i za pracę w porze nocnej, na zmniejszone stawki kwot związanych z podróżami służbowymi czy delegacjami, na 3-miesięczny okres rozliczeniowy bez szczególnie uzasadnionych na to przypadków (przyczyn), tylko zgadzać się na rozliczenia po fakcie z danych ewidencji (cyfrowa karta kierowcy) w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym za zużyty miesiąc, i wynagrodzenia znacznie wrosną na równym miejscu. Kierowcy ani jak nie zabrania się prowadzić dla siebie ewidencję godzin pracy z archiwizacją i w razie czego (problemy z wypłatami całego zarobku i/albo wypłat związanych z podróżami służbowymi) mieć dowody na rękach (będzie w przyszłości z czym pójść do PIP, sądu i t, d). Kopii (ksero, skany, zdjęcia) wykresówek (dodatkowo CMR-ek i t. d. ) jak i sczytujące urządzenie dla KK nie drogo kosztują. | 1 | ||
~x-man | PavelSPM przestan robic kopioj wklej bo nie wiesz o czym mowisz, Dyspozycja to nie jest ani praca ani pauza. przy rownowaznych czasie pracy nadgodzin jest malo. bardzo dobrze to Taschoscan czy Tachospeed /4trans rozliczal i jednoczesnie opisywal. Kombinuj z mlotkami, dyspozycja its. a jak bedzie mial zjechac na weekend albo na swieta to bedziesz stal gdzie na parkingu i kiblowal i znowu bedzie ze szef to dzadtrans i niewiadomo co. takim madrych juz kliku widzialem co swieta w zakazie stali zamiast do domu do rodziny zjechac. | |||
~x-man | a tak na marginesie to 4trans uzywa takze inspekcja, wiec jakby jakis madry mial jakas teorie typu ze firmy oszukuja to nie sobie sprawdzi na czym pracuje urzad. Bardzo rzadko podwazaj rozliczenia ze tego programu. | |||
~kiero | Pawełek cwaniaczek wybiera przepisy które mu pasują. Udaje że nie zna reszty, więc ci gluptoku przypomnę że masz obowiązek stosować się do wszystkich przepisów a nie tylko do wybranych |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.