ID: 249191
Skrupulatne kontrole ciężarówek
ID: 249191
ID: 249191
Działania służb prowadzone są cyklicznie przede wszystkim na trasach wykorzystywanych przez międzynarodowych przewoźników. Wszystko po to, by eliminować z dróg kierowców lekceważących przepisy i powodujących zagrożenie.
Działania służb prowadzone są cyklicznie przede wszystkim na trasach wykorzystywanych przez międzynarodowych przewoźników. Wszystko po to, by eliminować z dróg kierowców lekceważących przepisy i powodujących zagrożenie.
~etransport.pl
Posty (9)
~sdd | kierwoca wypoczety, no to moze zrobcie czas kierowcy 8 godzin dziennie a nie 13 lub 15, urzedas po 8 godzinach czy taki inspektor idzie do domku a kierowca zasuwa na dwa etaty dziennie i to na legalu!!! | |||
~Pan teraz O! | Cza było się uczyć! | |||
~mrko | Pan teraz ty sie nie uczyłes i pozostaje ci tylko renta na głowe i zazdrosc innym | |||
~Pan teraz O! | Zawsze to coś. | |||
PavelSPM
| Wiadomo kto boi się skrupulatnych kontrol i na kim pali się czapka. Prawdziwemu zawodowemu kierowcy, który szanuje siebie i innych uczestników podróżnego ruchu, nie ma przyczyn obawiać się jakichkolwiek skrupulatnych kontrol przewodzących odpowiednimi służbami. | |||
~Xxz | 13 lub 15 pracy i pauza. Taki charakter pracy. Pełen legal i będzie bezpieczniej. | |||
PavelSPM
| Wystarczy zrozumieć że to, co jest napisane w Art. 128. ust. 1., Art. 129. ust. 1., Art. 132. ust. 1. i Art. 133. ust. 1. Kodeksu Pracy lub w Art. 6., Art. 11. ust. 1. i Art. 14. ust. 1-2. Ustawy o czasie pracy kierowców, to jest PODSTAWA (norma), a reszta Kodeksu lub Ustawy jak i Rozporzadzenie 561/2006 albo Ustawa AETR to tylko dają możliwość poszerzyć możliwości manewrów, czyli zwiększyć czas pracy i zmniejszyć odpoczynki pracowników (kierowców) w pewnych warunkach, przypadkach, sytuacjach i zdarzeniach, jako WYJĄTEK, i od razu wszystko stanie na swoje miejsce. Kodeks Pracy. Art. 128. ust. 1. Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy. Art. 129. ust. 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 135-138, 143 i 144. Art. 132. ust. 1. Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku, z zastrzeżeniem ust. 3. oraz art. 136 ust. 2. i art. 137. Art. 133. ust. 1. Pracownikowi przysługuje w każdym tygodniu prawo do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku, obejmującego co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku dobowego. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 3. Przepisy ustawy NIE NARUSZAJĄ postanowień zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 i Umowie AETR. Art. 20. 2. Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna w razie: 1) SYTUACJI i ZDARZEŃ wymagających od kierowcy podjęcia działań DLA OCHRONY ŻYCIA lub ZDROWIA LUDZKIEGO oraz MIENIA albo USUNIĘCIA AWARII; 2) SZCZEGÓLNYCH POTRZEB pracodawcy. Odebranie kierowcą nieprzerwanego tygodniowego okresu odpoczynku trwającego co najmniej 24 godziny, jest dozwolone i uzasadnione TYLKO w pewnych przypadkach, warunkach, sytuacjach i zdarzeniach, jako WYJĄTEK, zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 561/2006 lub Ustawą AETR i Ustawą o czasie pracy kierowców. WYJĄTEK - polega na tym że nieprzerwany tygodniowy okres odpoczynku, OBNIŻONY do 24 godzin, może być odebrany kierowcą w przypadkach DOBROWOLNYCH (jeżeli kierowca dokona takiego wyboru), wykorzystując tygodniowy odpoczynek zgodnie z Art. 8. Roz. (WE) nr 561/2006 (Uoczpk Art. 27. ust. 5. ), i w przypadkach ZMUSZAJĄCYCH (nie przewidziane okoliczności), pracując w godzinach nadliczbowych w sytuacjach i zdarzeniach wymagających od kierowcy podjęcia działań dla ochrony życia lub zdrowia ludzkiego oraz mienia albo usunięcia awarii, oraz w przypadku zmiany pory wykonywania pracy przez kierowcę w związku z jego przejściem na inną zmianę zgodnie z ustalonym rozkładem czasu pracy (Uoczpk Art. 14. ust. 3. ). Czyli żaden PRZEŁOŻONY NIE MOŻE ZMUSIĆ z własnej chęci kierowcy ZROBIĆ OBNIŻONY do 24 godzin tygodniowy okres ODPOCZYNKU. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 14. 2. W każdym tygodniu kierowcy PRZYSŁUGUJE PRAWO do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku8230; 3. W przypadkach, o których mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1, oraz w przypadku zmiany pory wykonywania pracy przez kierowcę w związku z jego przejściem na inną zmianę zgodnie z ustalonym rozkładem czasu pracy, nieprzerwany tygodniowy okres odpoczynku MOŻE OBEJMOWAĆ MNIEJSZĄ LICZBĘ GODZIN, nie może być jednak krótszy niż 24 godzin. Art. 20. 2. Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna w razie: 1) sytuacji i zdarzeń wymagających od kierowcy podjęcia działań dla ochrony życia lub zdrowia ludzkiego oraz mienia albo usunięcia awarii; Art. 27. 5. Do kierowców, którzy wykorzystali okres odpoczynku, o którym mowa w art. 8 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 8 ust. 1-3 Umowy AETR, NIE STOSUJE SIĘ odpoczynku, o którym mowa w art. 14. | |||
~Kiero Łomża | Kuurw. O czym wy tu piszecie kierowca dużo pracuje a lekarze ratownicy medyczni zapierrrr. 28 godzi na dobę. Tak 28h na dobę a doba ma 24h. Nie dawno w uwadze czy w czymś podobnym leciało. | |||
kiero82
| Kiero Łomża Lekarze pracują na samozatrudnieniu, i to jest ich własny wybór, ile godzin spędzają w pracy. A ze "rządza" pieniądza przewyższa wszystko, to później są tego efekty. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.