ID: 248101
„Tiry na tory” to więcej bezpiecznych dróg, zaoszczędzonego czasu, czystego powietrza
Co roku na polskich drogach w wypadkach z udziałem ciężarówek giną ludzie. Najczęściej kończą się tragicznie. Im mniej trucków na drogach, tym mniej wypadków. Wniosek wydaje się prosty.
Co roku na polskich drogach w wypadkach z udziałem ciężarówek giną ludzie. Najczęściej kończą się tragicznie. Im mniej trucków na drogach, tym mniej wypadków. Wniosek wydaje się prosty.
~etransport.pl
Posty (31)
Staszek2
2019-12-29 09:19:59 | 23 lata i nic ino próżne gadanie | 3 | ||
~Da_las 2019-12-29 10:15:09 | Staszek2, jakie prozne gadanie. Przez 23 lata wyludzaja kase i dobrze z niej zyja. Nie robia kompletnie nic. Idea moze i sluszna, ale po co z tym cos zrobic jak mozna za ta kase sie bawic??? To jest jeden z najwiekszych przekretow ostatnich lat. | 1 | ||
~Pablo 2019-12-29 10:20:42 | Użytkownicy osobówek do komunikacji miejskiej !!! Dopiero będzie mniej wypadków. | |||
~Da_las 2019-12-29 10:21:21 | Dokladna nazwa tego przekretu to FUNDACJA Instytut Spraw Obywatelskich. Ten drobny szczegol w nazwie jest celowo pomijany, zeby wygladalo bardziej naukowo i rzadowo. Amber Gold przy tym walku to maly Miki. | 1 | ||
~Joko ono 2019-12-29 10:21:26 | Auta ciężarowe płacą za przejazd drogami ekspresowymi, autostradami i częścią dróg krajowych. Żeby ciężarówki płaciły za wszelkie przejazdy musiałby się zmienić system pobierania opłat na satelitarny. Argument z korkami jest chybiony bo akurat aut osobowych jest o wiele za dużo. Nie ma podstawy aby mieszkańcy dużych miast musieli mieć nie prowadząc działalności samochód. Od komunikacji jest transport publiczny kolej, tramwaje, metro, kolejki, autobusy, a także rowery. | 1 | ||
~Da_las 2019-12-29 10:23:19 | Numer KRS: 0000191928 | 1 | ||
~Joko ono 2019-12-29 10:28:21 | Kontenery można przewozić koleją. Jakąś chemię pomiędzy zakładami. Jak tiry przejeżdżają przez miejscowości zbyt szybko to warto wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości dla aut ciężarowych. Koła nie trzeba wymyślać na nowo. | 1 | ||
~Joko ono 2019-12-29 10:41:39 | Dodam że odcinkowy pomiar prędkości jest droższy w zakupie, ale skutecznie wymusza utrzymywanie dozwolonej prędkości w obszarze zabudowanym. Widac to jak się odwiedza naszych sąsiadów z południa. Podczas pomiaru na odcinku powiedzmy 2 km nikt nie przekracza prędkości, a jest zjazd z górki:). Ciągle nie ogarniam dlaczego w Polsce błąd pomiaru może dochodzić aż do 10 km/h. W terenie zabudowanym powinien wynosić do 1 km/h. | 1 | ||
~Donpedro z Szwajcari 2019-12-29 10:53:08 | Polska to nie Brenero i Szwajcaria. My nie doczekamy tego-tiry na tory. | 1 | ||
~Da_las 2019-12-29 10:55:21 | Joko ono, kasa ma sie zgadzac. Mandat za przekroczenie do 10 km/h wynosi jakies 50 zlotych i nieboplaca sie bawic w cala procedure. Inaczej mowiac, koszty przewyzszaja przychod. Co do transportu koleja, to ma sens. Tylko i wylacznie na duza skale i odleglosci oraz samych naczep a nie calych zestawow. To jest jednak przyszlosc transportu. | |||
~Donpedro z Szwajcari 2019-12-29 11:09:04 | A tłumaczenie że ; Im mniej trucków na drogach, tym mniej wypadków. Jest kompletna głupota! Bo statystyki mówią same za siebie. I tak dane od 2009 do 2018 To; Udział samochodów osobowych to 16 494 650 Udział samochodów ciężarowych to 2 595 485. Więc różnica około 3, 5 rada większą.. I na koniec to Trucki są w USA. W Polsce są ciągniki siodłowe. Tirów to mało co jeździ... Chyba że ten z Afganistanu co mu się Truck popsuł z rodzynkami pod Częstochową | 1 | ||
~bary 2019-12-29 11:27:05 | Jak zaczynalem swoja kariere to byl jeszcze PRL i wiekszosc transportu "szla"koleja a auto odbieraly to w tzw. PSK. Prawie kazda duza fabryka miala swoje tory swoja bocznice byla infrastruktura bylo PKP. Dzisiaj zlikwidowano wiekszosc struktur PKP a bocznice zostaly (chyba) tylko w kopalniach rafineriach i zakladach chemicznych i dotyczy to glownie cystern. Ile lat potrwa odbudowa kolei tyle lat TIR-y beda dominowac transporcie czyli w Polsce bardzo dlugo albo jeszcze dluzej. A to tlen dla takich poronionych cwaniackich Fundacji?Instytutow. Z czegos zyc trzeba. | |||
~Da_las 2019-12-29 11:32:42 | Bary, w dzisiejszych czasach cos w rodzaju PSK nie ma prawa bytu, tym bardziej budowa bocznic kolejowych przy kazdej firmie. Tylko terminale, ktore beda obslugiwac zaladunek i rozladunek naczep. Co do tej fundacji to cos tu czosnek czuje. | 1 | ||
~Donpedro z szwajcari 2019-12-29 11:41:15 | Jak można jeszcze pisać ze ciezarówka z Euro 6 bardziej zatrówa powietrze jak jakis zdezelowany pasat z 2010 roku. Kompletna bzdura!!! | 1 | ||
~Donpedro z szwajcari 2019-12-29 11:56:58 | Cieżarówka z euro 6 można sie położyć koło rury wydechowej i spać. >Ona dmucha z rury wydechowej jak małe dziecko puszcz bączki. Stary pasek z 2010 roku to pierdzi jak dziadtrans i capi w całej okolicy. To mentalność ludzi i przyzwyczajenia w głowach do PRL>takie myslenie daje. Ze ciezarówka zatrówa powietrze i powoduje wypadki. | 1 | ||
~skg dk 2019-12-29 11:59:04 | ty don pedro a gdzie pracujesz w ch?? moze chcesz sie przedstawic?? | |||
~adsaddaads 2019-12-29 12:38:43 | zadam zasadnicze pytanie... DLACZEGO w niemczech nie ma i nie bedzie streetview???!?!?!!? !? wiecie??? bo jakby ludzie zobaczyli co tam na wsiach jezdzi to by sie za łeb złapali buhahahahahahahahaha jakie kopciuchy i parowozy euro 10 na wsiach jezdzą albo w polu pracują... ale przeciez niemiec wymusza na całej europie i na polakach zeby kupowac ich traktory rolnicze i ciezarówki euro 6 bo przeciez są wymogi wymogi musza być | |||
~Karolak 2019-12-29 15:18:55 | No i elegancko będziemy po torach jeździć nie trzeba będzie parkingów szukać | 1 | ||
~zxc 2019-12-29 16:26:54 | Tylko idiota mógł wymyślić taki program motywując to przedsięwzięcie zwiększeniem bezpieczeństwa. | |||
~jarek ogarek 2019-12-29 18:51:49 | zeby lansować taki projekt trzeba cos wiedzieć o kolejnictwie a pkp to dno totalne, pomijam system szkolenia dla mechaników elektrowozów [ maszynistów] -bo od lat 60 tych nic sie nie zmieniło a względy zdrowotne sa wieksze niz dla kosmonautów, elektrowozy typu eu 07 -lata 60 te - licencja angielska - w gb miały jezdzić ok 20 lat - u nas po niewielkich modernizacjach kosmetycznych nadal sa uzywane tak samo nazywany bykiem elektowóz ET 42 jamnik ET 41 tzw gagarin st 44 sm 42, i długo długo nic, kilka nowych lokomotyw ma miedz pol, lotos, kilku prywatnych przewozników o wagonach nawet nie warto pisac - jak o terminalach, Na torach jest tak duzy ruch - limity prędkości - ze towarowe musza jechac nocami lub objazdami przykłac C M K - min prędkośc towarowego to 120 km /h itd itd - tylko idi ota może lansowac taki projekt - przynajmniej przy obecnej infrastrukturze kolejowej | |||
~Krzysiek 2019-12-29 19:09:03 | PIOTR SKUBISZ - Absolwent Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Fotografii w PWSFTviT w Łodzi. Pracuje jako niezależny fotograf. Polonista fotograf zna sie na Tirach. Dlaczego etransport promuje takie coś? ?? | 1 | ||
~zcx 2019-12-29 19:28:01 | Krzysiek 2019-12-29 19:09:03 tacy najgłośniej wykrzykują tiry na tory. ale co się dziwić jakiemuś tam pisakowi, skoro ministrem mon jest historyk, finansami też zarządzał historyk i żeby to choć coś na tej historii się znali. | |||
~bary 2019-12-29 20:07:04 | do Donpedro-jak chcesz spac przy rurze wydechowej EURO 6 to zdrowego snu zycze. W tym silniku jest to samo co w mniejszym euro tylko zredukowane i to nie jakos drastycznie. po za tym zanieczyszczenie to nie tylko spaliny ale to co sie sciera wiec opony i klocki. Fakt ze przy obecnym taborze kolejowym to tak jak by zamienil "stryjek siekierke na kijek"zreszta podobnie transport morski uzywajacy lekkiego mazutu. ja spie spokojnie, emerytura sie zbliza. | |||
~tgx 2019-12-29 20:55:58 | a co to sa teee trrry? ?? | |||
~leon 2019-12-29 22:30:27 | popaprancu skubisz chcialbym spytac czym jezdzisz jako taki wrog ciezarowek bo jak przeszkadzaja ci te twoje tiry to jedz do kazachstanu czy na syberie tam bedziesz mial maly ruch i spalin prawie wogole a tu to odwal sie bo popaprancu codziennie jesz i pijesz to co jest dostarczane tymi tirami i mam to gdzies co sobie myslisz bo poprostu na minimum dekade innych mozliwosci nie ma i wez sie za te szroty niesprawne i wyeliminuj je z drog. sam popyla autem z silnikiem 2. 5litra a czepia sie tirow przesiadz sie na rower a jak masz problem to wypad z tego zakorkowanego ze smogiem kraju i nie wracaj pajacu | |||
~Gienio 2019-12-30 08:03:14 | Tiry na tory, osobowki na tiry wtedy będzie luz i spokoj | |||
~Alexja 2019-12-30 08:15:21 | Tiry na tory, osobówki na złom, ciężarówki i autobusy (busy) na drogi. | |||
Szakal
2019-12-30 10:41:05 | Tiry na tory, a my ciężarówkami dalej będziemy jeździć po drogach. | |||
~Mała... 2020-01-01 13:40:18 | Tiry na tory? Osobowki rabia wiecej wypadkow i wiecej ludzi ginie na drogach... Wy chyba zapominacie ze dzieki tym TIRom macie co jesc i czym * podetrzec. Oni przewoza wszystko!!!co wy myslicie ze wasze auta, alkohol itp zachcianki ptaszki przynosza... powinniscie zaczac ich szanowac... a nie wymyslac jakies bzdurne przepisy i zakazy... | |||
g-a
2020-01-01 16:37:44 | Sieć trakcyjna znajduje się na wysokości 5. 50 metra nad torami. Tzw "tir" ma 4 metry. Zostaje 1. 5 metra na wysokość wagonu i bezpieczny odstęp między przewożonym pojazdem od przewodu trakcyjnego. Technicznie niewykonalne. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.