REKLAMA

Scania S520 2019r. bierze olej
ID: 246977

Witam, mam dla Was hit. Legendarny, kultowy silnik Scanii bierze olej. Auto kupione przez nas w lipcu br. po 8tys. km kierowca pojechał na 1 dolewkę, myślałem sobie - ok dociera się (chociaż niby nowe są już dotarte). Później była druga, trzecia i czwarta dolewka... Auto idzie w najbliższym czasie na serwis, mają szukać. Słyszałem, że mój przypadek nie jest odosobniony, czy ktoś zmaga się z tym problem w nowej serii V8?

~Rychu
*.centertel.pl

REKLAMA

Posty (64)

Grzegorz6
2019-11-11 09:00:44
Standardowo stosuje się 2+1. Kazdy dodatkowy pierścień to zwiększone opory tarcia, a co za tym idzie to zwiększone zużycie paliwa. Jedynie w dwusuwach stosuje się zamki na tloku zapobiegające obracaniu się pierścieni.
W reszcie silnikow pierścienie się swobodnie obracają dzięki czemu zwieksza się trwałość.
Grzegorz6
2019-11-11 09:04:42
Bardzo ważną rzeczą jest dokładne spasowanie tych trzech elementów czyli cylindra, tloka i pierscieni oraz obróbka gładzi cylindra czyli honowanie.
~zcx
2019-11-11 09:06:15
O koorwa.
Grzegorz6
2019-11-11 09:10:17
W czasie montażu ustawia się zamki co 120 stopni. Ulatwia to pierwszy rozruch. W dalszym czasie i tak nie ma to znaczenia.
Grzegorz6
2019-11-11 09:17:15
Zapieczone, nieobracajace się pierścienie powodują po jakimś czasie zwiększone pobór oleju.
Zamki znajdują się w stalym polozeniu więc odbija się to na gładzi cylindrowej.
Widać to nawet golym okiem po demontażu silnika.
~zcx
2019-11-11 09:21:54
grzesiu nie fantazjuj.

silniki z więcej niż 3 pierścieniami był i są stosowane i żaden bełkot tych co nie widzieli tego nie zmieni.
Grzegorz6
2019-11-11 09:27:38
Pewnie, że są takie.
~zcx
2019-11-11 09:29:21
tylko po co wymyślać bzdury o pierścieniach 2+1
Grzegorz6
2019-11-11 09:32:02
Bo taki uklad jest najczęściej stosowany.
~zcx
2019-11-11 09:35:43
jest 1+1+1

a nie żadne 2 +1
Grzegorz6
2019-11-11 09:39:01
Widzę kolego, ze masz problem z logicznym mysleniem.
tomaszv670
2019-11-11 09:42:07
No i Grzegorz6 wszystko w temacie wyjasnił... Ja osobiscie obstawiam rzeźnika nie sternika... Teksty typu "trzeba dawać w d.. ę żeby nie zamulić od nowości" to standard większości "kink of de rołdów", nie prawidłowa obsługa i katowanie "zimnego silnika"...
W firmie której pracuję mamy 5 szt nowej generacji i ubywa ale nieznacznie co jest następstwem "układania" się silnika (ok 4 lit od/do wymiany). Będąc na serwisie SCANII byłem świadkiem sytuacji gdzie do jednej 500ki dolewali olej co chwila, a nazbierało się tego ok 20 litrów od/do wymiany.
Co do w/w S500 uważam że jezdzi nią idiota nie kierowca ot co ale jak to stwierdził właściciel "trzeba pracować z tymi którzy są".
~zcx
2019-11-11 09:43:23
2019-11-11 09:39:01

w układzie 2+1 nie ma logiki i jej nigdy nie będize.
~Jam
2019-11-11 10:10:25
Dwa uszczelniajace jeden smarujacy
~zcx
2019-11-11 10:16:22
aleś wymyśli.
~maly
2019-11-11 10:18:00
nie smarujacy a zgarniajacy
~kierowca
2019-11-11 10:57:46
Opel na gaz też bierze olej, a teraz te silniki o pojemności kosiarek potrafią tak brać olej, że praktycznie wymiana nie potrzebna, ekologia, dpf, cuda. Motoryzacja to teraz plastic fantastic i już dochodzi do tego, że zwykły Pan Miecio w normalnym warsztacie co najwyżej może podnieść maskę i popatrzeć, bez serwisu, odpowiedniego oprogramowania nic się nie zrobi. A wszystko po to by doić bez końca klienta.
~Jam
2019-11-11 11:11:40
Maly masz racje, pomylilem sie
~Jam
2019-11-11 11:14:46
Wiec zcx, jesli ktos jest choc troche inteligentny to jakas logike zauwazy
~zcx
2019-11-11 11:26:34
logika nadal zerowa.
realia
2019-11-11 16:30:35
zcx- Idiotą to ty jesteś i to wielkim!!!
Podaję u jakiego silnika występują jeszcze więcej niż 3 pierścienie.
Jeżeli nie umiesz czytać ze zrozumieniem, to się nie pogrążaj.
Ja w przeciwieństwie do ciebie, rzadko wypowiadam się na forum.
Ty natomiast próbujesz byś znawcą od wszystkiego, a jesteś głupi jak but.
Żal mi takich ludzi jak ty i nie mam zamiaru zniżać się do twojego poziomu.

-1

~300D
2019-11-11 16:44:59
realia- zniżyłeś sie do poziomu Łysego i uwierz mi, niżej juz nie będzie tak łatwo.

1

~zcx
2019-11-11 16:49:48
realia
2019-11-11 16:30:35


podałe m idioto dwa takie silniki a jest ich wcale nie mało, nie mówiąc o rzadkości.
~Jam
2019-11-15 08:30:45
zcx co chwile jestes gaszony na tym forum, a nadal udajesz najmadrzejszego
~Ordynator Panteras.
2019-11-15 10:02:33
Musi brać to bierze a dziad płaci i kwicze
~zcx
2019-11-15 13:18:10
Jam idioto

Zgaszony to ty jesteś.
~gregory
2019-11-15 18:13:39
Moja S500 ma przejechane 230 000 km. Bierze olej. Nie wożę ciężkich ładunków, ale po 30 000 km stan oleju schodzi na min i trzeba dolać 4 litry. W serwisie twierdzą, że wszystko jest w porządku.
gigi
2019-11-15 22:32:35
to taka normalna przypadłość scanii że po jakimś przebiegu bierze więcej oleju, wymieniać częściej olej
~Rychu
2019-11-20 09:37:01
Były pytania więc odpowiadam (nawet na te głupie). Dolewam na serwisie, ponieważ tak jak ktoś już napisał, również moje auto ma założoną kartę olejową.
Zużycie oleju wynosi ok 0, 8l/1000km, czyli bardzo dużo.
Od Scanii dowiedziałem się tyle, że w grudniu będą sprawdzać właśnie tłoki i pierścienie...
~driver
2019-11-20 09:50:38
kazda v8 scanii bierze olej i to nie jest nic dziwnego 2012 2015 2019 kazda tyle samo wciąga od wymiany do wymiany a mamy ich 15
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 34.237.51.159

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2019
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce