ID: 246798
Przybywa Polaków biernych zawodowo
ID: 246798
ID: 246798
Potrzebny wzrost wydatków na aktywizację osób bezrobotnych i rozwój usług opiekuńczych.
Potrzebny wzrost wydatków na aktywizację osób bezrobotnych i rozwój usług opiekuńczych.
~etransport.pl
Posty (79)
~Sancho Pancho | Łysy i Max na prezydenta | |||
~dobry kolega | W pl wszyscy mysla ze poprzez zwiekszony socjal i lezenie dogonia bogate kraje zachodu brawo | -1 | ||
~10 z przodu | Polska jest bogata jak nie najbogatsza w europie statystyki to mit. skoro nie ma chetnych do pracy czyli jest dobrobyt. moj dorabia w obcym miescie pizze rozwozi i ma 4500 to tylko obrazuje sytuacje ile trzeba dac za pracownika. dziad transi sa z reka w nocniku nikt nie jest glupi zeby za 6tys jezdzic zestawem po europie mamy 2019 a nie 2004. pozdrawiam | |||
~10 z przodu | ja mam dyszke i zyje mi sie dobrze kobita 5 i mam wrazenie ze nie jeden francuz czy gebels by tak chcial | |||
~10 z przodu | tam u gory to mialo byc moj brat | |||
~Max 4 | Na parkingach nie widać tych waszych dyszek wręcz przeciwnie coraz większe zebractwo panów sioferow | 1 | ||
ninobzik
| Administrator tego forum, apelujemy aby wkoncu uciszył pan tą antypolska pluskwę, ukrywającą się pod nickiem dobry kolega. Proszę o natychmiastową reakcję. Dziękuję | 1 | ||
~dobry kolega | Nierobie chyba ci sie cos pomieszalo | -1 | ||
ninobzik
| Pamiętaj glonojadzie że twa fasz. ystowska nadgorliwość wkoncu znajdzie swe odbicie. Upadki bywają bolące... | 1 | ||
~10 z przodu | jak ktos kiedys pisal gdzie on pracuje i wyszlo ze zarabia 12 tysiecy na nasze razem z dietami i spi po pol roku w ciezarowce taki to on obyty | |||
~dobry kolega | Smieszne nieroby aus polen za dlugo sluchacie przemowien kaczynskiego | -1 | ||
ninobzik
| Rozmowa z tą marionetką uwłacza nawet ptasiej inteligencji. Jednakże uważam że ten bełkot, administrator powinien natychmiast uciszyć | 1 | ||
~dobry kolega | A za co? | |||
diggerdestro
| ~Kiero 2019-10-28 12:26:48 A ci kierowcy którzy bedą dalej chcieli pracować za godziwe pieniądze niemcy przyjmują nawet bez znajomości języka... A bedą potrzebować jeszcze więcej kierowców... Tak więc spokojnie nie martwcie sie o kierowców oni sobie dadzą radę... Tylko za co polskie dziady beda budować te wille z basenami i nowe mercedesy audi w garażu?? Nie masz racji o chętnym w ostatnim czasie z przyjmowaniem przez Niemców pracowników z Polski. Przez naszych rodaków coraz głośniej hałasują ich właśni pracownicy. Od lat Niemieckie Prawo Pracy jest inne od naszego, różniące się w wielu podstawowych ważnych formach bezpieczeństwa dla pracownika. Pracownice wiązki zawodowe w Niemczech żądają takiego samego Prawa Pracy jak w Polsce. Przekład: Niemcy - Z momentem podpisania umowy o pracę dla własnego bezpieczeństwa musi złożyć do Sądu Pracy wniosek o ochronę w przypadku zwolnienia z pracy. Jeśli tego nie zrobi to wszelkie prawo odwoławczo - roszczeniowe o wynagrodzenie, przywrócenie i inne wygasza bezpowrotnie po trzech dniach. Nasze prawo pozwala na okres siedmiu, a w niektórych przypadku trzydziestu dni, może jeszcze nakazać PiP. W Niemieckim prawie, pozew musi być kompletny i wyczerpujące o wszystkie żądania (nie zawsze można skompletować wszystkie dowody). W naszym, możemy złożyć tylko krótki pozew i na każdym poziomie uzupełniać go. Takich różnic jest wiele, powiem bardzo dużo. Ich prawo chroni bardziej pracodawcę niż pracownika. Z pracownikami poza unijnymi jest jeszcze gorzej. Dla ciekawostki, to Polska wydała najwięcej zezwoleń na pobyt w UE Spośród państw Unii Europejskiej w ubiegłym roku to Polska wydała najwięcej - 635 tys. pierwszych zezwoleń na pobyt. W Niemczech w tym samym roku wydano - 544 tys. zezwoleń, a to stanowi 17 proc. całości. Na kolejnych miejscach znalazły się: Wielka Brytania - 451 tys., Francja - 265 tys., Hiszpania - 260 tys., Włochy 239 tys., i Szwecja 125 tys.. | |||
diggerdestro
| Te zwolenia trzeba jeszcze podzielić na, zezwoleń ze względów edukacyjnych i w związane z zatrudnieniem. | |||
diggerdestro
| zezwolenia | |||
diggerdestro
| Niedawno mieliśmy na tapecie przypadek 25-latka z Polski który nigdy nie przypuszczał, że różnica Praw Pracy dotknie go osobiście w taki sposób. Nic nie wskazywało na to, że jego posada będzie zagrożona. Firma która zwolniła Polaka tłumaczącego różnice kolegom niemieckim nie wystosowała żadnego oficjalnego komentarza do sprawy. Tutaj także pracodawcę chroni omawiany kodeks. Mężczyzna nie planuje jednak powrotu do Polski. Chce znaleźć inną pracę. | |||
ninobzik
| Panie kolego, transport jest poważną i integralną częścią składową gospodarki. Prawo podaży. I popytu rozwiąże pańskie dogmaty nt, różnic w ustawodawstwie. Prawo można zmienić. Pracownika należy "zdobyć" aby gospodarka się nie zatrzymała. Jest to widoczne w obecnych czasach i na zmianę się nie zanosi. Zatem nie ma obaw, polski kierowca o swe zatrudnienie obawiać się nie musi. Nastąpić może jedynie stopniowe przejmowanie polskiego transportu przez naszych zachodnich sąsiadów. Co jest bolączką polskich biedasmenow, a z czego jeszcze sobie sprawy nie zdają. Pozdrawiam | |||
ninobzik
| Panie kolego, transport jest poważną i integralną częścią składową gospodarki. Prawo podaży. I popytu rozwiąże pańskie dogmaty nt, różnic w ustawodawstwie. Prawo można zmienić. Pracownika należy "zdobyć" aby gospodarka się nie zatrzymała. Jest to widoczne w obecnych czasach i na zmianę się nie zanosi. Zatem nie ma obaw, polski kierowca o swe zatrudnienie obawiać się nie musi. Nastąpić może jedynie stopniowe przejmowanie polskiego transportu przez naszych zachodnich sąsiadów. Co jest bolączką polskich biedasmenow, a z czego jeszcze sobie sprawy nie zdają. Pozdrawiam | |||
~kierowca rozkminiacz | dobrze napisales ale z jedna roznica. polski dziadtrans widzi ze jest coraz gorzej ( u niego w chlewie) kazdy kierowca ma coraz lepiej ( nie ulega watpliwosci) i na tym forum dziad transi pisza zaklamana rzeczywistosc ze u nich ukraincy wisza na plocie a polakow nie zatrudniaja bo niby roszczeniowcy a na dobitke pisza ze jak nawet splajtuja to bedziemy robili w girteka po 4 miesiace w trasie. O nie dziadtransie jeden z drugim: jesli sie nie dostosujesz do minimalnych diet ryczaltow i godzin za prace w de czy FR tylko bedziesz placil po swojemu to czeka cie kryminal zlodzieju bo ktos wkoncu nagra twoj bandycki proceder odpisywania delegacij od podatku po 2 zachodnie firmy wykosza jak chwasty tych nedznych oszukiwaczy a wstawia filie firm u nas co to dla nich te minimalne plus nasza minimalna (500e) jak u siebie placa 2100e? ? po 3 sa w Polsce firmy co placa jak nalezy i nikt sie niczego bie boi moj post jest po to zeby dziad trans zamknal firme zanim go zamkna a jak juz tam trafi to wspomni moj post. bez pozdrowien dla polskiego dziada | |||
diggerdestro
| ~kierowca rozkminiacz 2019-10-28 20:16:31 Panie kierowco nie zgodzę się z takim twierdzeniem. We firmach zachodnich kierowcy zaliczani są do grupy B ( grupa A to tej samej narodowości którego kraju dotyczy). Oprę się na przykładzie marcowej historii z polskim kierowcą ciężarówki, który trafił na firmę zaniżającą ilość przepracowanych godzin. Wyliczenia z wypłaty nie zgadzały się z danymi z tachografu, na co kierowca postanowił się zbuntować. Odpowiedzią przewoźnika było zaś natychmiastowe wyrzucenie z ciężarówki, bez żadnego wynagrodzenia, po prostu na jednej z duńskich stacji benzynowych. zatrudnienie obcokrajowców można podzielić jak już wspomniałem na dwie grupy. Pierwsza z nich wynagradzana jest zgodnie ze wszelkimi normami, mogąc liczyć na pełne przywileje pracownicze. Reszta to natomiast pracownicy typu B, w przypadku których masowo łamane są przepisy. | |||
diggerdestro
| Natomiast z kierowcami z Ukrainy kierowcy Polscy prowadzą od pewnego czasu wojnę podjazdową. Prawdziwa wojna dopiero nastąpi- dotychczas tak można opisać stosunki polski i ukraińskich kierowców. Ci pierwsi oskarżają drugich o brak umiejętności, szaleńczą jazdę, a nawet podrabianie dokumentów. I mówią wprost: pracodawcy są tak przyciśnięci, że biorą do pracy, kogo popadnie. Dzisiaj kierowcy z Ukrainy mają jeszcze prawdziwy targ ofert. Kilka dni temu przez ponad godzinę cały plac pod firmą był zablokowany. Ciężarówki stały już nawet na ulicy. Dwóch chłopaków z Ukrainy męczyło się z odpowiednim ustawieniem naczepy. Przez godzinę nie mogli tego zrobić, wycofać. No cuda. Koniec końców stanęli po prostu na skos. I tyle, to wcale nie jest jednostkowa sytuacja. W momencie rosnących przemian min. "Pakiet Mobilności", Polscy kierowcy będą wypierać z Polskiego rynku pracy Ukraińskich kierowców. Nawet te wypieranie nie uchroni jakieś ilości Polskich kierowców przed bezrobociem lub zmiany zawodu. | |||
diggerdestro
| Dodam, że dzisiaj podobne głosy słyszymy też od urzędników - Niektórzy Ukraińcy jeżdżą tyle, ile szef każe, a nie tyle, ile mówią przepisy. Często nie wiedzą, że po prostu nie mogą jechać dalej. Podczas kontroli bronią się zapewnieniami szefa, który ich po prostu nabrał. Ogólnej liczby pracowników z Ukrainy w Polsce widać też w innych statystykach - policyjnych. Ukraińcy stanowią prawie 65%. uczestników wypadków (mowa o zdarzeniach z udziałem obcokrajowców). Co roku na koncie mają też 9 tys. kolizji. To prawie cztery razy więcej niż drudzy w zestawieniu Niemcy - to właśnie nasi zachodni sąsiedzi królowali w statystykach wypadków i kolizji. | |||
ninobzik
| Jednostkowy cb przykład nie stanowi o całości. Czyżby polski gumofilc był ikoną uczciwości? Szkoda że przedstawiciel powyżej piszący jest zarazem piewcą polskiego złodzieja. Nie da się prowadzić rozsądnej i obiektywnej zdań wymiany, z osobą pośrednio czerpiąca zyski z wychwalania dziad boss, gumofca polskiego. Powyższe przykłady wskazane przez adwersarza mają miejsce w wielu krajach Europy zachodniej i jest to margines, w przeciwieństwie do transportu drogowego znad Wisły. Zapomniał kolega o instytucjach z urzędu zajmującymi się poruszoną problematyką. Jak wszystkim nam jest wiadomo, prawo stosowane jest w cywilizacji zachodniej respektowane. Co za tym idzie, zachodni pracodawcy za świadome łamanie praw pracowniczych ponoszą natychmiastowe i dotkliwe konsekwencje. W przeciwieństwie do polskich biedasmenow. Konkluzja jest dokładnie taka sama jak wyżej opisałem. Zatem panie i panowie, nie ma obaw, a Dziady palcami digerrdestro i jemu podobnych, niechaj dalej rzeczywistości zaklinają. | |||
diggerdestro
| Informuję, że nie jestem piewcą przewoźników, także nie jestem piewcą kierowców. Moja opinia jest bezstronna oparta na faktach i dowodach. W ten sam sposób wyrażam o każdej ze stron. | |||
~Pan Ordynator | No i pewnie tu wpadnie glaca, i będzie kwiczał po swojemu. Czyli piertolił trzy po trzy. | |||
~Ł ysy | Ciekawe, co wyjdzie z tych butnych zapowiedzi Panuff Kieroffcuff? Osobiście stawiam na litewski wariant, przynoszenie w zębach pieniędzy. Paru gigusiów zapewne się zbuntuje, ale jak wiadomo znalezienie następnej pracy będzie graniczyło z cudem. Wielu przewoźników zamknie firmy lub ograniczy ilość pojazdów. Na zachodnim rynku wytworzy się nisza, którą natychmiast wypełnią bałkańscy przewoźnicy wzmocnieni przewoźnikami z Pribałtyki. Czy tam polski Pan Kieroffca będzie szukał pracy? Chyba tak. Na odbudowę zachodnich firm nie postawię złamanego grosza. Pożyjemy zobaczymy. | |||
~Pan Ordynator | Buchachacha, a nie mówiłem!!! | |||
~kierowca rozkminiacz | my Polacy jestesmy bogami stworzonymi co prowadzenia cieżkich caminów auuuuu koniec dziadtransow ! jechac ich do spodu jak nie placa minimum co unia nakazala nam placic. my tego nie wymyslilismy te diety ryczalty delegacjie i minimalne kwoty na godzine to nam dziad musi zaplacic jesli nie czeka go sad i wyrok za odpisywanie naszych diet od zysku czyli oszustwo podatkowe prosze kazdemu to mowic to jest oszustwo | |||
~Ł ysy | Co do wypadków z udziałem Ukraińców. Z danymi jest tak, jak ty masz 1000zł, ja nie mam nic, średnia wychodzi 500zł. Przy takiej ilości przybyszów z Siczy, nie jestem zaskoczony, że królują w statystykach. Jestem pewiem, że w 2018 roku nie zanotowano nawet jednego wypadku z udziałem obywatela Tobago. Wniosek może być tylko jeden. Obywatele Tobago jeżdżą bezpiecznie. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.