Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

MAN TGX potrzebna pomoc

ID: 246049


Panowie, zrobiliśmy chipotuning przy aucie man tgx euro 6 z 440km na 510km niby i to w serwisie MAN. auto przebieg ma 270tyś zakupiony był przy 80 ale od pocżatku to spalanie nie zachwycało mimo iż wozimy w miare lekko i duzo po płaskim terenie beneluksy niemcy bliska francja. autem jeździ mój brat wspólnik. na poczatku spalania wachały się w granicach 28-30l miesięcznie i w serwisie nas namówiono ze obnizy to spalanie rzedu dwóch litrów. rzeczywiście przez pierwsze 4 miesiace tak było auto autnentycznie zeszło 2litry ale dwa miesiące temu coś sie zaswieciło z emisją czasteczek wypalania i zgasło. auto nie słabnie moc ma tylko spalanie nam skoczyło do 33-34litrów średnio. Na poczatku tłumaczylismy sobie ze moze pogoda, moze to moze tamto ale po dzisiejszym dniu gdzie auto jest w nl miało 12ton na sobie i norma wyskakuje 35, 6l pomyslalem ze napisze tutaj na forum. może ktoś spotkał się z czyms takim i czy może chiptuning mieć na to własnie wpływ. dodam ze mamy inne auto tez tak zrobione i tam jest wszystko w porzadku.

~Maniek
*.239.10.202

Posty (37)

~Kamil1948
Na żółto, na czerwono się zaświeciło, jakiś błąd w diagnozie, coś, może wypalanie dpf i info o wysokiej temp spalin? Jedz do serwisu, bo takie gdybanie na odległość. Ogólnie 440 w euro 6 w wysokiej kabinie, przy ladunkach do 12 ton i dobrej pogodzie wychodzi mi między 26, 1 a 26, 7. Wszystkie osie wleczone izoterma. Tylko jestem z 10-15 min później. Można zejść jeszcze niżej, ale nie ma co ludzi męczyć na drodze. Również dołączam się do pytania po co chiptuning na takie trasy.
~Hmmm
Jest napisane że chip po to aby obniżyć spalanie.
~Maniek
Panowie dziękuje tym co normalnie odpowiedzieli. Po co chipowałem? bo chcialem sprawdzić jak jest i na poczatku było to naprawde dobre, zaczeło się psuć od jakiegoś czasu, mamy dwa jeszcze przerobione i tamte sa ok Nie piszcie głupot ze brat ze to ze tamto, bo gps i sonda pokazuja spalanie komputera a rzeczywistośc jest praktycznie idenatyczna. bedzie musiał jechac na serwis i niech zajrzą do tego jeszcze raz. Moi mechanicy rozkladają ręce poniewaz komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wszystko zaczęło się od momentu zapalenia wypalania spalin czy coś takiego, póxniej zgasło zapaliło sie znowu i zgasło a komuper tego błedu przy diagnozie nie wykazał. Poza tym naczytałem się prędzej przea*alizowałem i pare osób z takiego chiptuningu było zadowolone i ja tez byłem i nadla jestem przy dwóch innych autach e6 440. co do ładunków to głowne trasy jak napisałem ale tez sie zdarzaja góry tez sa 24tony róznie to była. Przewaznie na lekko wyjeżdzaja i teraz dam wam przykład 3 auta identyczna trasa, tamte wychodza 26 drugi 27 a ten 34, 6l jest róznica jest dlateog gdybym nie miał problemu i nie próbował zaczerpnąc pomocy to bym naprawde nie zaśmiecał forum i nie pytał panowie.
~Maniek
Kamil dokładnie wysoka temp spalin to wyskoczyło dwa razy zgasło i od tego momentu mamy problem ze spalaniem, chcoiaż znowu kazdy mówi ze to nie ma wpływu ale od tego czasu mamy przeboje z tym spalaniem tego auta a jest to w miare nowy samochód z niskim przebiegiem.
~Chip
Bo teraz trzeba zchipowac na minimum 560km

Wtedy spalanie spadnie.
A jak wzrośnie to wtedy na 750 km.
~Kamil1948
Maniek, ta żółta kontrolka z podmuchem i termometrem, to info, żeby się nie zbliżać do układu wydechowego (wys temp spalin). Mozliwe, że wypalał dpf jeżeli bledu żadnego nie pokazał. Też tak miałem. Adblue pobiera normalnie?
~Kamil1948
A na regulację zaworów przy tym przebiegu to za wcześnie.
~sef
Majstry na chipie dowalili dawki, auto kopci, ale dpf wyłapuje i się przytkał.

Przynajmniej w osobówkach to standardowy problem.
~Traktorzysta
Wypala cały czas dpf mimo ze jest pewnie pusty. Głupi błąd a spalanie rośnie.
~Kamil1948
Swoją drogą ciekawe jakie wrażenia z takiej 510. MANy dobre maszyny, ale używane tylko ze sprawdzonego źródła, bo później tylko w* i koszta.
~Tadzik
Kamil, na zawory za wcześnie???
~Tadzik
Kamil, tel do serwisu wszystko Ci wyjaśni.
~Tadzik
MANIEK, to zwykły dusigrosz, pewnie Pyrka, która chce szkłem D... wytrzeć. Moi mechanicy rozkładają ręce... Kuźwa, tylko serwis Ci pomoże... Janusz że stodoły nie ma pojęcia, to nie Jelcz, czy star
~Kamil1948
Tadzik, zapytam się w poniedziałek i ładnie Ciebie przeprosze. Co do serwisu to masz rację, nawet w TGA tam to robiliśmy.
gigi
albo może inny motyw, maniek dostał większą dawkę paliwa (stąd większa moc) , może często sie wypalał i być może dpf ma duzo popiołu stąd zbyt słaby przepływ oraz większe spalanie...
gigi
może jakis felerny egzemplarz skoro inne chodzą a ten nie...
~Tadzik
MANIEK napisze Ci to większymi literami, żebyś zrozumiał... JEDŹ NA SERWIS, WYREGULUJ ZAWORY... Twoi mechanicy rozkładają ręce, bo na kompie nie widać błędów... Fajnych masz mechanikow:) A tak poważnie, przeczytaj zalecenia producenta, co do regulacji tych zaworów, spalanie spadnie.
gigi
zawory go nie uzdrowią
~Ł ysy
Kamil 1948 jak masz pisac bzdury to lepiej niepisz, ty wogole pojecia niemasz dziwie sie ze wogole ktokolwiek cos robi u cie
~Kamil1948
Tadzik, luzy zaworowe co drugi przeglad S11 wg serwisu.
~Kamil1948
Podróbo może coś pomożesz znafco.
~Tadzik
Kamil, czyli kiedy?
~Kamil1948
Tadzik, max do 120 tyś lub raz na rok. Czyli jeżeli przebieg jest 270 tyś to wypadało by to zrobić, także miałeś rację. Przyznam się, że nie robimy tego co drugi przegląd, ale w tym przypadku to pierwsze co by wypadało zrobić, także ładnie przepraszam Ciebie Tadziku jak pisałem wcześniej.
~Kamil1948
S11 Max do 120 tyś lub raz na rok.
~Tadzik
Kamil, wybaczam:) A tak na poważnie, znam to z autopsji... MAN szedł jak wściekły, zero błędów, a palił jak smok np. Munchen-Bilbao 39, 4l. Dopiero regulacja zaworów w SERWISIE, pomogła i apetyt na paliwo mu spadł.
~Fan
A tjuning to agro tjuning u wieśka w stodole czy jakaś osoba co ma pojęcie o temacie??
Jeśli u wieśka to wiele by wyjaśniło
~kiero
~Fan
czytaj ze zrozumieniem, przecież w tytule jest napisane wyraźnie:
"... zrobiliśmy chipotuning przy aucie man tgx euro 6 z 440km na 510km niby i to w serwisie MAN... "
~Maniek
Panowie juz wiemy co jest. Dziekuję też za tak liczne podowiedzi i te złosliwe i te normalne. Dwa wtryski leją, auto zjeżdza w piatek poniewaz musielismy jedną trase zrobić jeszcze poziom zamiast być między 3-6% pokazuje aż 18% dlatego dostaje za duża dawkę paliwa. Teraz tak auto ma mały przebieg albo ktoś kiedys podmienił zawory (teoria raczej dziwna ale jest) kolejna sprawa kiepskie paliwo i wtryski dostały chcoiaż reszta aut jeździ i problemów nie ma. Lub wina tego chiptuningu w koncu cisnienie musi być większe przy tym i rozwaliło wtryski. Dam Wam znac jak wymienimy tzn zregeneruje je i opisze tutaj czy to pomogło. Co do chipt tuningu to pomaga to bo auto ma moc i spalanie jest śrendio 2litry w dół ale tutaj akurat siadły wtryski. w opisie zobaczcie przy jakim przebiegu a auto było kupowane przy przebiegu 130tys z tego co pamiętam.
~Kamil1948
Miło, że odpisałeś co jest pięć. Czekamy zatem jak po wymianie.
gigi
a pisałem wcześniej że zawory go nie uzdrowią
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 13.58.112.1

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels