~Szoferak
| jak w temacie... | | | |
~Pan Ordynator
| Co ty porównujesz, wróbla do orła? | | | |
~zcx
| łysy by napisał że tylko idioci kupują nowe. | | | |
~Pan Ordynator
| Ale glaca nie ma miedzi, to kupuje złomy.
Zresztą skąd ma wziąć mamone, jak kryzysa ma już z 3 dekady. | | | |
~uzytkownik
| Scania
tylko ze Scania jest sporo drozsza | | | |
~Szoferak
| Mercedes kosztuje 82. 500, piątej generacji. A Scania niewiem. | | | |
~uzytkownik
| golas - okolo 85 - 88 tys
z dobrym wyposazeniem - okolo 100tys
wypas 105 - 155 tys
oczywiswcie klasa R | | | |
~uzytkownik
| nie 155 tylko 115 | | | |
~uzytkownik
| z silnkiem 450 oczywiscie | | | |
~Szoferak
| Widać różnicę interesuje mnie spalanie i servis. Widzę że chyba wezmę Mercedesa. | | | |
~kierowca
| Mamy w firmie Mercedesy, ale wozimy lekkie ładunki max 15ton, rzadko 24t, do tego izoterma 2osie to nie ma problemu, spalenie też okey max 26l, przy tych ładunkach, ale gdy trafia 24t na firance to czuć, że auto ma co robić. Na plus kabina dla kierowcy, na minus skrzynia biegów, potrafi na rondach zrzucić bieg do 1 (skrzynia w porównaniu do Volvo dramat). Piszę o Actrosie z lusterkami, nie wiem jak ten nowy się sprawuje pod względem skrzyni, czy coś z tym zrobili na plus. Jeśli chodzi o odwiedziny w serwisie to rzadko w jednym aucie silnik wymieniali na gwarancji. To tak ogólnie z mojej perspektywy o Mietku. | | | |
~Uzytkownik
| Serwis?
Nie mam pojęcia.
Jeżdżę Scania stream Line nakręcone prawie 600tys.
Wymienuiny dpf
Wymieniona nagrzewnica
Średnie spalanie 25
Mercedesy mp4 (3) problemy ze sprzęgłem, skrzynia biegów, scr
Przebiegi około 700tys
Spalanie około 27
Scania model S 450km
Przebieg około 50 tys
Spalanie 23 | | | |
~Uzytkownik
| Jakby nie liczył to różnica spalaniu jest taka że zamiast kupować on do merca, to tymi pieniędzmi płacisz leasing scanii zakładając że rocznie zrobi się 150tys km | | | |
~Da_las
| Scania to malo pali u handlowcow i na prospektkach. Do tego kolosalne zuzycie oleju i awaryjnosc na poziomie przyprawiajacym o zawroty glowy. A na koniec najdrozszy serwis i czesci ze wszystkich marek. | | | |
~Pan Ordynator
| Chyba "miszczuniu" jeździsz Scanią z poprzedniego wieku. | | | |
~Da_las
| Kuku, wlasnie te z poprzedniego wieku to byly Scanie, ktore byly wzorem wytrzymalosci i ekenomii. Teraz to jest VAG - czyli dobry marketing i wysoka cena. Makaron na uszy w najlepszym wydaniu. | | | |
~ostrowiec
| Mam mercedesy z 2017 roku 1846 (już z nową generacją silników) i Scanie 410 i 450 wszystko w starej budzie i jeden model w nowej. Jeśli bierzesz auto na 3 lata w najem i wozisz lekko Mercedes jest ok i w salonie dają fajne ubezpieczenie na opony, scania jest trwała (u mnie mam jeden model, którym zaczynałem ponad 10 lat temu, który ma nakręcone 1 mln 450 i jeździ w koło komina). Mercedes moim zdaniem tego nie wytrzyma poprostu nie jest to do tego.
Spalanie - Mercedes: jeśli kierowca słucha systemów wozi lekko, jedzie po płaskim to w 24-25L załadujesz 24 i robisz normalną robotę około 29-29. 5
Scania: 450 -stary model (pali mało) normalna robota - 24t. spokojny kierowca 28-29 - czyli podobnie jak Meredes, plasko, lekko 24-25 l.
Scania nowy model: 23t, normalna robota 25, 5 l. (srednia z 50000 km dwóch kierowców)
od 3 miesięcy DAF XF 480 z 2018 roku - średnie spalenie 28, 9
Podsumowując jesli chcesz kupić auto na wiele lat i jeździć nim kilka lat na międzynarodówce a potem jeszcze tutaj lokalnie bierz Scanie, jeśli auto masz zamiar wymieniać często i ciągle na nowe DAF lub Mercedes. A cena nowa Scania jak kupisz pełen pakiet serwisowy itp można wyrwać za 84 tyś euro - różnice w cenie odda w spalaniu. Cena merca - 81-82, DAF - 77 tys. | | | |
~Szoferak
| Auto będzie jeździło z silosem, trasy F, D, PL. Chyba zdecyduje się na merca 1848. | | | |