~kajos
| niemcy to jednak poj... ny kraj
50km/h-50m
80km/h -50m
gdzie tu logika?
nie moge do dzis sie pogodzic dlaczego tatuszka Josef nie wybil tego narodu co do jednego !!!
jak lepiej by sie zylo w europie | | | |
~polisz
| kajos - skoro ty nie rozumiesz, to moze to tylko swiaczyc o twojej tepocie.
50m przy predkosci 50km/h jest po to zeby auta z lewego pasa nmogly bezpiecznie zjechac na prawy pas.
50m przy 80km/h jest chyba oczywiste.
50m przy kazdej predkosci jest rowniez po to aby wyrobic w kierowcach nawyk utrzymywania takiego dystansu | | | |
~Do polisz
| Do polisz :
Takich bzdur jakie napisałeś w życiu nie czytałem i nie słyszałem | | | |
~Jojo
| Kajos. Stwórz lepszy kraj, lepsze przepisy. Ekspert z Bożej łaski. | | | |
~x-man
| 50m to jest minimalna odleglosc miedzy pojazdami, z tego co pamietam jest na to wzor matematyczny stad to wynika, druga sprawa przez brak odstepu w ostanich miesiac bylo wiele wypadkow i to ciezkich. to nie chory kraj to Logika tutaj. Kajos rozpedz cierazowke do 80km/h i zatryzm ja do zera potem sprawdzie ile jaka odleglosc na to potrzebowales najlepiej zeby wyzyla 40t. 50m nie starczy. dolicz do tego jeszcze czas rekacji. droga hamowania a droga zatrzymania to sa dwie rozne rzeczy. | | | |
~Jam
| Obejzcie sobie film sobibor to zrozymiecie jaki to chory kraj te niemcy, a wielu marzy tam pracowac | | | |
~Pan Ordynator
| W każdym kraju bezpieczna odległość to postawa u profesjonalisty. Cymbały jadą na zderzaku. | | | |
~x-man
| faktycznie chory, szkoda tylko ze Maja przemysl i mozna zarobic i zyc a w PL jest idealnie, do lekarza czeka sie miesiacami albo latami, lekow w aptekach brak, zarabia sie tyle ze do konca miesiaca nie starcza, do lekarzy prywatnie najlepieij. ostatnie pytanie dlaczego tak wielu mlodych z PL ucieklo i wiekszosc nie chce wracac do krainy mlekeim i miodem plynacej co sie nazywa POlska. | | | |
~Jam
| Nie dla mnie przyjazn polsko niemiecka. niemcow nienawidzę od dziecka. Tak spiewal pewien Maciej ktorego bardzo szanuje | 1 | | |
~Solo
| 50m w kazdym przypadku jest po to żeby inne pojazdy na wezlach lub zjazdach/wjazdach miały miejsce dla manewru zmiany pasa, zjazdu/wjazdu, włączeniu sie do ruchu.
Abstra*ąc oczywiście od umiejętności wykonania tych manewrów. Nieważne czy dużym czy małym. | | | |
~Remik
| X Man Ty tak poważnie z tym hamowaniem? Akurat masa pojazdu ma najmniejsze znaczenie, ważniejszy jest czas reakcji i stan nawierzchni a nie ciężar | | | |
~x-man
| Remik masa ma znaczenie zrob sobie test na pusto-pelno. tez w to nie wierzylem ale bylem na szkoleniu na plycie dwa razy pare lal wstecz i ciekawe rzeczy tam pokazywali, byl test pusto pelno, na czym polega roznica miedzy droga hamowania a zatryzmania itd. te 50 m to jest min. a zeby to w ustawie to rzobiono wzor matematyczny. niestety nie pamietam juz go ale na pewno w internecie jest | | | |
~x-man
| na pelno potrafi sie droga zatrzymania/hamowani a nawet trzy krtonie wydluzyc, oczywiscie uzaleznionen to jest do ladunku, rodzaju zabudowy, pogody, nawierzchni, czasu rekacji itd. | | | |
~Remik
| Czytałem ostatnio artykuł bo z kolegą rozmawiałem i też byłem tego zdania że auto załadowane potrzebuje więcej miejsca niż puste ale po tym co wyszukałem w necie zmieniłem zdanie. Jedynie ewentualnie może droga się wydłużyć bo hamulce się przegrzeją w innym wypadku reakcja kierowcy ma kluczowy wpływ jak i stan nawierzchni czy sprawność auta | | | |
~Remik
| Nie byłem na takich testach czy płytach poślizgowego chociaż chętnie bym się wybrał | | | |
~Remik
| s://www. prawko-kwartnik. info/hamowanie. html | | | |
~x-man
| inaczej sie zachowuje cysterna a inaczej np chlodnia z miesem na hakach. to ostatnie mialem okazje "testowac" i daje to do myslenia. reakcja kierowcy jest najwazniejscze reszta jest obok ale takze istotna | | | |
~x-man
| najciekawsze bylo pokazanie jak rozni sie droga hamowania od zatrzymiania roznica dochodzila do 15m wiec to sporo. | | | |
~Remik
| Na madziarach widziałem chłodnię z tuszą na hakach jak leżała w rowie niestety za szybko chciał zakręt pokonać i tak się skończyło ale cóż trzeba wiedzieć z czym się jedzie | | | |
~Remik
| Dobrze że montują systemy awaryjnego hamowania to dużo pomaga chociaż niektórzy wyłączają to co dla mnie jest głupotą mi już raz tyłek uratowało | | | |
~x-man
| pdobno niektoryz mowia ze "hakowska" jest gorsza jak cysterna. nie moge sie wypowiedziec bo cysterna nigdy nie jechale, ale miesa na hakach strasznie buja to wiem z doswiadczenia. znam dwa przypadki gdzie sie auta polozyly po awaryjnym hamowaniiu jak sie juz zatrzymaly, wiec to o czyms swiadczy. jak pierwszy raz musialem z miesiem jechac to "stary" kierowca mi powiedzial tylko jedno jak jestes na zjezdzie z autostrady i jest 40 to jedz 20 wtedy sie nic stanie. | | | |
~Adasiuk
| " "stary" kierowca mi powiedzial tylko jedno jak jestes na zjezdzie z autostrady i jest 40 to jedz 20 wtedy sie nic stanie. " bardzo dobrej rady ci udzielił najczęściej będzie to 30 często taka właśnie wartość jest na znakach nie 20, ale wolniej w takich miejscach = bezpieczniej.
Ja znam kilka przypadków podobnie jak każdy położenia zestawu, solówki (niektóre asy potrafią nawet osobówki wyautować) na rondzie identyczna zasada. Wiadomo, że nikt normalny przed wjazdem na rondo się nie zatrzymuje jak nie musi, ale trzeba dostosować prędkość do warunków.
Nawet jak jest niby sucho, wystarczy kilka kropelek oleju lekki deszczyk i już się jedzie jak na nartach. | | | |
~x-man
| napisalem to jakos przyklad a nie wyznacznik, kazdy ma swoj rozum i doswiadczenia. ta osoba to do mowila jezdzila "hakowka" ponad 10 lat, wiec chyba wiedzial co mowi. | | | |
~zcx
| Skoro nie potrafisz przeczytać to oznacza że powinieneś jak najszybciej odwiedzić lekarza od wzroku. | | | |