ID: 242745
MAN TGX po wymianie sprzęgła szarpie
ID: 242745
ID: 242745
Cześć.
Mam na stanie MANa TGX 440 automat 2015r
Auto ma dziwną bolaczke mianowicie pod górę na 12 biegu zaczyna nim szarpać obroty skaczą. Po przebiciu ręcznie na bieg 11 jest ok.
Auto ma założone kompletne nowe sprzęgło wysprzeglik itp.
Byłem na Autoryzowanym serwisie MAN bo myślałem że może trzeba skrzynie kalibrowac.. Po czym usłyszałem że w Automacie m kalibruje się skrzyń...
Ktoś miał podobny przypadek?
Serwisant napomknął że trzeba się przyjrzeć jak został kalibrowany tachograf i czy to tam po części nie leży problem bo może mieć wprowadzone źle dane z tabliczki znamionowe na skrzyni biegów. .
Cześć.
Mam na stanie MANa TGX 440 automat 2015r
Auto ma dziwną bolaczke mianowicie pod górę na 12 biegu zaczyna nim szarpać obroty skaczą. Po przebiciu ręcznie na bieg 11 jest ok.
Auto ma założone kompletne nowe sprzęgło wysprzeglik itp.
Byłem na Autoryzowanym serwisie MAN bo myślałem że może trzeba skrzynie kalibrowac.. Po czym usłyszałem że w Automacie m kalibruje się skrzyń...
Ktoś miał podobny przypadek?
Serwisant napomknął że trzeba się przyjrzeć jak został kalibrowany tachograf i czy to tam po części nie leży problem bo może mieć wprowadzone źle dane z tabliczki znamionowe na skrzyni biegów. .
~TGX*.dynamic.gprs.plus.pl
*.dynamic.gprs.plus.pl
Posty (45)
~Ziomek | Kolego mam ten sam problem z swoim Manem nie zdążyłem go jeszcze podłączyć pod kompa ale podejrzewał że któryś popowtrysk siadl i dlatego tak się dzieje. Sprzęgło to ci może przy ruszania szarpać A nie przy 12 biegu. Tu jest wina silnika ewidentnie. Ale to tylko moja sugestia | |||
~Kamil | Mam to samo i nie wiem co robić. Na 12 biegu obroty silnika skaczą | |||
~megadziadtrans | jak skaczą obroty, sprzęgło się ślizga? | |||
~maly | wszystkie slizgacze do lopaty a nie za porzadna robote sie bierzecie | |||
~maly | fachowcy 1 trasa gorskimi serpentynami i klamot zarzniety na amen Ł ysy do kibla z nimi | |||
~bohater | Bulbulator nie komunikuje wtrysku w waginatorze | |||
~megadziadtrans | dobre | |||
~Krzysztof Smyk | Witam mam to samo tgx 440 2016 rok tylko na 12 biegu skacze trzęsie może ktoś bcos wie | |||
~300D | trzeba zacząć od diagnostyki silnika, dalej, diagnostyka skrzyni biegów | |||
~Lukasz | Witam czy ktoś coś ogarną w tym temacie mam identyczny problem | |||
luki891989
| Witam posiadamy podobny przypadek czy ktoś rozwiązał ten problem? | |||
~Łukasz | Witam mam ten sam problem w 18. 440 E6 na 12 biegu szarpie jakby wlał chciało wyrwać ale to tylko zależy na jakich obrotach jest jak go dobrze przeciagne na 11 wszystko ok jak pod górkę sam zmienia ok najbardziej jak mu schcę zwiększyć prędkość na 12 biegu przy obrotach ok 1000 1200 na prostym. Jakieś podpowiedzi? | |||
Blanka11
| Witam, mam ten sam Problem, czy to wina wtrysków? Ktoś coś? | |||
~Tadek | Bo tak to jest jak bierzesz MAN iveco lub DAF, wtedy jeździsz po mechanikach, tylko volvo, mercedes, scania. | |||
Blanka11
| Posiadam Tez scanie z 2019 co miesiac pada jakiś czujnik, taka rewelacja? Chyba tylko przez fanatyków scani. | |||
~Robert | Ktoś to naprawił? | |||
~M. FILAR | czy ktoś to naprawił? ?? ja juz wymieniłem połowę silnika i nadal na 12 biegu szarpie, ? ? | |||
filar
| ktoś rozwiązał ten problem? ?? proszę o pomoc bo już mi brakuje pomysłu z tym szarpaniem samochodu | |||
~Tomek | Serwis Man Polecam Odwiedzić. SERWIS Miecio Garaz Wszystkiego Niezrobi ; ) :) ; ) | |||
~Tomek | Poszarpie I Przestanie Czym Się Martwisz. | |||
filar
| w serwisie już zostawiłem 30 tys złotych i przy każdej wizycie wymieniam kolejne części... | |||
~Veni | DIAGNOSTYKA !!! | |||
~Krzysiek | Witam mialem ten sam problem z falującymi obrotami i szarpiącym silnikiem. Problem był z zaworami Po regulacji problem zniknął. | |||
~Frak | Man to najgorsze dziadostwo, nawet Daf jest lepszy. Bierz Volvo, Scanie, Iveco czy Renault a będziesz mieć mniej problemów. | |||
~Frak | E Man ie założysz inny numer przełącznika do opuszczania szyb a komputer serwisowy Man cats już się nie połączy z autem. dodam iż przełącznik jest w pełni funkcjonalny. Serwisowanie Man a to koszmar, nawet Iveco przy nim to dużo wyższa liga. Choć wnętrze mana uważam że jest świetne to auto jest tak zrobione by było drogie i kosztowne w naprawach z daleka omijać ta marke | |||
~wer | Siemka miałem identyczny problem. a więc wymieniliśmy sprzęgło i było bez zmian sprzegło sachs później wysprzęglik ori Man bez zmian nowy program skrzyni w serwisie mana i nadal bez zmian zrezygnowaliśmy z usług serwisu MANA poproponowali nam nową skrzynie, pojechaliśmy do serwisu DAFA esa KONIN. chłopaki po jeździe testowej odrazu powiedzili ze skrzynie trzeba sciągnąć i weryfikować tryby i wodziki wymieniono łozysko i wodziki skrzyni a cała operacja wyszła ok 7 tyś | |||
~Iras | Witam miałem to samo i wymieniłem tylko filtr paliwa i jak ręka odjął | |||
~Daniel | Dzień dobry Znam rozwiązanie problemu panowie o którym mowa. Problemem nie jest skrzynia biegów ani sprzęgło lecz SILNIK. Jest to sprawdzone na kilku sztukach TGX-ów lecz nie jest to naprawa oczywista i nie zawsze problem tkwi w tym samym. A więc. 1 - wymiana filtrów paliwa wraz z sitkiem pompki ręcznej. 2 - ustawienie zaworów: i tu pojawia się problem bo w musi zrobić to osoba która wie jak trzeba to zrobić bo niestety wielu mechaników się na tym wykłada w przypadku MANA 3 - jeśli filtry i zawory nie przyniosą efektu sprawdzamy korekty na wtryskiwaczach, ważne żeby punkt 1 i 2 były zrobione ponieważ złe ustawienie zaworów będzie zaburzać pracę silnika a co za tym idzie i korekcję wtryskiwaczy będą przekłamane. Jeśli okaże się że korekcje są poza dopuszczalną normą wyrywamy wtryski. I ważne bo sam się naciołem sprawdzić przy okazji ciśnienie sprężania. Lecz w 95% przypadków są to zawory lub wtryski. Pozdrawiam | |||
~Gazela biznesu | Daniel, potwierdzam, taki objaw który miał założyciel tematu kilka lat temu, zawory pod głowica, remont silnika, 30tys wsadzisz i jedziesz trupem dalej. | |||
~Daniel | No nie do końca się z tobą zgodzę, MAN to dobre auto tylko trzeba wiedzieć jak prawidłowo serwisować. Serwisuje TGX-y E6 które mają po 1, 5 miliona km i w większości oprócz wymiany wtryskiwaczy i regulacji zaworów nie robię nic przy silniku, oczywiście zdaża się że trzeba zdjąć głowice ale są to wyjątki. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.