ID: 242518
Wyłącznik tachografu standardem wyposażenia nowych ciężarówek?
ID: 242518
ID: 242518
Inspektorzy zatrzymali do kontroli prawie nowy pojazd i odkryli, że zdążył już zostać wyposażony w nielegalny wyłącznik tachografu umożliwiający rejestrowanie okresu odpoczynku w czasie gdy pojazd był w ruchu.
Inspektorzy zatrzymali do kontroli prawie nowy pojazd i odkryli, że zdążył już zostać wyposażony w nielegalny wyłącznik tachografu umożliwiający rejestrowanie okresu odpoczynku w czasie gdy pojazd był w ruchu.
~etransport.pl
Posty (53)
~Vestas | Wystarczy, że kierowca zezna że w czasie załadunku planował trasę (szukał info o tonażach, wysokościach, parkingach), sprawdzał stan ogumienia, oświetlenia, skrupulatnie sprawdzał stan narzędzi do zabezpieczania towaru. Nikt tego nie zakwestionuje. | |||
Dawid87
| Vestas biegli sądowi umieją zadawać pytania taki cwaniaczką, zazwyczaj po kilku zdaniach zaczyna inaczej mówić, proszę sobie wbić w puste głowy że sąd to nie parking, | 2 | ||
PavelSPM
| ~Vestas Szacunek od kolegi z Biłorusi. Więcej by takich myślących kierowców. | |||
~Vestas | Dawid, w 2011 i 2012 byłem na kilkunastu sprawach sądowych, wiem jak to się odbywa i co trzeba mówić i ile mówić. Dziad z którym wtedy sądziłem się dziś sam zasuwa za kierą, bo przygłupów coraz mniej. | -1 | ||
Dawid87
| "wiem jak to się odbywa i co trzeba mówić i ile mówić" Trzeba mówić prawdę, to po pierwsze. jak na razie miałem jedną sprawę z przedstawicielem hołoty parkingowej, sąd szybko go wyprostował. nie te czasy że kierowca to święta krowa. | |||
~Vestas | "Trzeba mówić prawdę, to po pierwsze". Prawdy najpierw wymagajmy od siebie, później od innych. Dziad zaczął kłamać, że mu naczepę zniszczyłem, a ja jak przyjąłem się do niego, to dwa dni doprowadzałem ją do użytku, a Scanie tydzień. A on w Sądzie przedstawiał faktury na części, które powiedziałem żeby kupił zanim wyjadę na drogę mówiąc, że to przeze mnie tę uszkodzenia! Nie spodziewał się dziad jeden, że w czasie tych napraw wkładałem tarczki do tacho, że od początku umowy nie przejechałem jednego kilometra więc skąd niby uszkodzenia siłowników ham.? Zresztą, było minęło. Temat zamknięty z kwotą 9300zl na mój +. | -1 | ||
~Jerzy Turban | Vestas biegli sądowi umieją zadawać pytania taki cwaniaczką, tak pisze 87 a*alfabeta nawet nie wie jak się odmienia wyrazy - TAKIM CWANIACZKOM sie pisze szanowny panie dziadtrans. Kto kamieniami w szkołę napierał ten został dziadtransem. | |||
~Jerzy Turban | Vestas oby takich jak Ty wiecej było. | |||
~Marek | PavelSPM - jak kierowca siedzi w kabinie, albo w kantynie i popija kawę, a naczepę ładuje ktoś inny, to nie ma mowy o NADZORZE nad załadunkiem; Vestas - na nasze sprawie był wzywany przedstawiciel magazynu, który powiedział, że u nich zgodnie z procedurą kierowcy muszą być w kantynie na czas załadunku i wtedy najczęściej odpoczywają, piją kawę/herbatę, oglądają TV lub korzystają z WiFi; sędziemu to wystarczyło do uznania, że działanie naszego oseska nie odbiegało od normy i kierowca łamał przepisy zostawiając tacho na młotkach, a wiarygodność w sądzie traci się po pierwszym przyłapaniu na kłamstwie... sędziowie to jednak nie są idioci, a nawet jakby się imbecyl trafił, to już za to bierze kasę papuga reprezentująca przewoźnika, żeby zwróciła sądowi uwagę na nieścisłości z odnotowaniem ich w protokole :) | 2 | ||
~Jerzy Turban | Od kiedy przy bocznym załadunku plandeki szofer siedzi w kantynie? Dziady potrafią jednak dać show. | -1 | ||
~Marek | A kto mówił o bocznym załadunku??? Jakbyś czytał ze zrozumieniem, to być wiedział, że pisałem o konkretnym przypadku, a u nas w firmie mamy głównie chłodnie, w sumie normalnych ludzi, przyzwoitego szefa i tylko kilku przygłupów... | 1 | ||
PavelSPM
| ~Marek Po podpisaniu kierowcą materialnej odpowiedzialności (tylko nie pisz że tego nie dajesz podpisywać), tylko idiota nie NADZORUJE nad załadunkiem i siedzi w kabinie albo w kantynie i popija kawę na czas załadunku. Nie równaj wszystkich po sobie. | -1 | ||
~Jerzy Turban | Jeśli szofer nawet siedzi w kantynie to jego obowiązkiem jest włączyć czuwanie, czyli kopertę. W każdej chwili może być zawołany żeby naczepę podnieść na poduszkach lub zwyczajnie na koniec załadunku. | |||
~Marek | Ja już swoje wyjeździłem za kółkiem, teraz pilnuję innych; a ty chyba też znasz robotę tylko od teorii, bo na zachodzie, ale też i coraz częściej w Polsce jest masa magazynów, na które kierowcy nie wolno wchodzić, tyłem do rampy, klin pod koła, klucze do ochrony i jazda do kantyny, a na koniec tylko odebrać papiery i co najwyżej wpis w list przewozowy, że nie kierowca nie mógł uczestniczyć w załadunku... | 1 | ||
~Marek | Turban - jasne, ale na pewno nie młotki | 3 | ||
PavelSPM
| ~Marek A gdzie wyczytałeś że tylko i wyjątkowo "młotk" (... na "młotkach" czy chociażby na "kopercie" no nijak nie na "łóżku"... )? Po prostu czepiasz się. Jak byś sam czytałeś ze zrozumieniem i nie do wymyślał by to byś nie ośmieszał się (... a u nas w firmie mamy głównie chłodnie... ) i nie usprawiedliwiał się (... wpis w list przewozowy, że kierowca nie mógł uczestniczyć w załadunku... ), obmawiając i oczerniając ludzi (a ty chyba też znasz robotę tylko od teorii). Ten kto nie w stanie "ocenić" oponenta - zawsze skazany na przegranie. | -1 | ||
Dawid87
| Paweł skończ pier/dolić, to że przepisy pozwalają pracować 15h. Nie oznacza że musisz za wszelką cenę tyle pracować, jeszcze pracujesz na chlodni, praca dla największych leni. | |||
~Marek | W języku polskim jest coś takiego jak KONTEKST, piszesz swoją wypowiedź w jakimś kontekście i czytasz czyjeś wypowiedzi również w pewnym kontekście, wtedy nie trzeba się z niczego "usprawiedliwiać". Swoją drogą to jest zadziwiające, jak bardzo ludzie ze wschodu poczuli się w Polsce jak u siebie, że nasze przepisy znają lepiej od nas :) | 1 | ||
~kompost z łysych | Dejwidek ja też uczestniczyłem w takiej sprawie. I w przeciwieństwie do tych na których ty byłeś ja wyprostowałem dziada na kilkadziesiąt tysięcy. Mnie to wystarczy ale satysfakcja z utarcia nosa dziadowi była większa niż radość z pieniędzy. | |||
~Marek | Widocznie naprawdę trafiłeś na nieuczciwego pracodawcę; generalnie fala pozwów kierowców przeciwko przewoźnikom przetoczyła się przez sądy i w zdecydowanej mierze skończyła się tym, że kierowcy nabulili kasy za koszty sądowe i zwrot kosztów zastępstwa procesowego | |||
PavelSPM
| Dawid87 To że mnie obmawiasz, obrażasz i oczerniasz - nie "wybiela" ciebie. Dla wyjątkowo "utalentowanego". mi powtórzyć nie ciężko. Na chorego nie obrażają się. W ciągu 15-13 godzin to może trwać tylko pracownicza zmiana a nie jak nie czas praca ("jazda" + "młotki"). Kierowca w jednej DOBIE (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" + "młotki") nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin. UWAGA !!! Zaczynając nową pracowniczą DOBĘ, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej pracowniczej DOBIE, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej poprzedniej DOBIE. Ograniczenie 10 czy 12 godzin PRACY ("jazda" + "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę. Ograniczenie 9 czy 10 godzin JAZDY dotyczy okresu dziennego czasu prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku. | -1 | ||
PavelSPM
| Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni. Czas PRACY ("jazda" + "młotki") reguluje Ustawa o czasiepracy kierowców i ogranicza w okresie pracowniczej doby (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku. Każdego czasu należy pilnować i dotrzymywać. | |||
~dobry kolega | Pawel psm zrozum ze polska jest za biedna na twoje wymagania takie czasy czemu od swojego szefa w bialorusi nie wymagales takich rzeczy wpadnij do szeajcarii masz to zalatwione od reki u karzdego pracodawcy co jeszcze robisz w pl??? | |||
~dobry kolega | Malo pisze po polsku tylko na tym forum moze z bledami ale kazdy to zrozumie | |||
~to ja Wiesiek | Dawidku ty jednak jesteś idiota. Od kiedy biegły zadaje pytania, chyba tobie zadawał kiedy ostatni raz kozę dosiadłeś. | |||
~to ja Wiesiek | Dawidku przepisy pozwalają pracować 15 godzin, a jak często i dlaczego? ?? | |||
~Kryskamaryska | dobry. Polska to piękny i bogaty kraj. My Polacy za parę lat będziemy u siebie, a ty nadal będziesz bez ojczyzny, bo upadlina skąd pochodzisz to nie panstwo. Nadal będziesz wyrobnikiem jak twój guru dewiant bandera. I skończysz jak on gdzieś na klatce schodowej z mo*da w goownie. | |||
~fryc | ~to ja Wiesiek 2019-05-10 18:26:12Dawidku przepisy pozwalają pracować 15 godzin, a jak często i dlaczego?? Wiesku nie ma takich przepisów. | |||
~to ja Wiesiek | fryc dlatego de*ilnemu Dawidkowi zadałem takie pytanie. Na jakiej podstawie wymyślił sobie 15 godzin pracy. | |||
~fryc | Ok, myślałem że to twoje stwierdzenie. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.