ID: 240413
Pauza Francja
ID: 240413
ID: 240413
Podwójna obsada trasa Wrocław -> Barcelona. Przejazd przez Francję. Wiem, że przepisy są jedne i jak jeden jedzie 4. 30 to potem zmiana karty i ogień, ale ponoć Francja "ma swoje zasady" albo to po prostu opowieści parkingowe. Jaka jest prawda we Francji jako podwójna obsada? Jeden jedzie 4. 30 zmiana karty i ogień drugi. Czy jeden jedzie 4. 30 i zmiana karty ale PAUZA 45 minut i dopiero jazda drugi kierowca. Wiem, że przepisy są jedne, ale te opowieści parkingowe... ZNAWCY DAWAJCIE KONKRETY :)
Podwójna obsada trasa Wrocław -> Barcelona. Przejazd przez Francję. Wiem, że przepisy są jedne i jak jeden jedzie 4. 30 to potem zmiana karty i ogień, ale ponoć Francja "ma swoje zasady" albo to po prostu opowieści parkingowe. Jaka jest prawda we Francji jako podwójna obsada? Jeden jedzie 4. 30 zmiana karty i ogień drugi. Czy jeden jedzie 4. 30 i zmiana karty ale PAUZA 45 minut i dopiero jazda drugi kierowca. Wiem, że przepisy są jedne, ale te opowieści parkingowe... ZNAWCY DAWAJCIE KONKRETY :)
~kamilkamilkamil8u123*.147.106.193.mobile.internet.t-mobile.pl
*.147.106.193.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (25)
~kamilkamilkamil8u123 | jak w temacie... | |||
~Parkingowy dyrektor | Najlepsze słowo- i ogień!!!. Gdzie się spieszysz? Jutro też jest dzień. | |||
~fryc | Ogień, a potem płacz, bo nie było gdzie się zmienić na 4. 30 i wyszło 4. 38 jazdy bez przerwy. | |||
~Kierownik ciężarówki | Zapytaj ciote sylwie. "Łon" u francuza zaczął pracować, to ci wszystko wytłumaczy. Bo cioteczka zna język francuski, i on wie. Wszystko wie. | |||
~Pan Ordynator | Niuni sylwi ostatnio coś mniej, czyżby kac moralny?Dziewczyny jednak nie powinny tyle pić. | |||
~Pan Ordynator | Zwłaszcza przy okresie. | |||
~Kierownik ciężarówki | Ku-ku Podobno alkoholizm jest ciężka chorobą. Dobrały się dwie uzależnione dziewczyny, i szaleją na forum. Krzyczą, ale w oczy cioteczki spojrzeć się boją. | |||
~Magnus, wiesz który :) | Czemu nie piszecie na temat? | |||
~Bolek | Kamil, wystarczyłoby poczytać przepisy. Po 4. 30 jest odpoczynek (nie w dyspozycji ) . Więc jaki -w ogień. | |||
~Pan Ordynator | Magnus ile razy można tłumaczyć jedno i to samo? | |||
~Magnus, wiesz który :) | Aż zrozumieją? ; -) | |||
~Pan Ordynator | A myślisz że zrozumieją? | |||
~Magnus, wiesz który :) | Wiesz ordynator, ty jesteś wiele lat w zawodzie i wiele lat na forum. Branża wchłania nowych młodych i niedoświadczonych kierowców, którzy boją się przepisów, bo ich jeszcze w praktyce nie stosowali. Jeśli męczą cię ich błahe z pozoru pytania, to nie udzielaj się, skoro nie masz zamiaru im doradzić. Jest wiele innych tematów, w których możesz pojeździć po swoich "ulubionych" forumowiczach. Po co zaśmiecać każdy? Aż ciężko się czyta to forum, w każdym wątku goownoburza o to samo, a merytorycznej odpowiedzi brak. Dorośnij! | |||
~fryc | ~Bolek 2019-02-20 21:07:55Kamil, wystarczyłoby poczytać przepisy. Po 4. 30 jest odpoczynek (nie w dyspozycji ) . Więc jaki -w ogień. Po 4. 30 robisz przerwę, nie odpoczynek. | |||
~Pan Ordynator | Spoko. Ja rozumiem że ktoś może być nowy w branży, ale chyba jakieś kursy ukończył. Dlaczego więc pojawiają się pytania, które stanowią podstawę w tym zawodzie?Nikt za mnie nie przeczytał rozp. 561, zrobiłem to sam... bo chciałem. I nie chodzi o to że nie chcę pomóc, bo chcę. Ale niech inni chociaż, chcą się wysilić w tym temacie. Pytający chyba tego nie zrobił. | |||
~Magnus, wiesz który :) | Szkolenie szkoleniem, a życie życiem. Nie wszyscy są profesorami parkingowymi i potrafią poprawnie zinterpretować i wdrożyć w życie każdy przepis, szczególnie na początku kariery zawodowej. Jako starzy wyjadacze (forumowi i za kółkiem) moglibyście trochę pomóc, korona wam z głowy nie spadnie. Ja na przykład nie znam odpowiedzi na to pytanie, dlatego nic nie pisałem. Ale wasze zgryźliwe komentarze na temat innych forumowiczów są w tym wątku po pierwsze - nie na temat, a po drugie - zbędne. | |||
MagnusSE75
| No i co, przerosło was? | |||
~Pan Ordynator | "Francja ma swoje zasady", wolno jej, ale tylko w przypadku rodzimych kierowców (podobnie u nas jest ze słynnymi godzinami nocnymi). Reszta się nie zmienia, podlegają pod rozp. 561. I po temacie. | |||
silwio
| Ales teraz ku-ku panienko dał popis wiadomosci parkingowych... francuzom nic nie wolno w przypadku rodzimych kierowcow... no ale wg. profesorów, kierowcy francuscy, są kontrolowani wg innych przepisów... bo przecież kiedyś strajkowali... -:) | |||
Borsuk183
| Dla świętego spokoju podczas kontroli przez Francuza, w podwójnej po 9h jazdy zróbcie 45 min. przerwy i jazda dalej, 9h. | |||
PavelSPM
| ~kamilkamilkamil8u12 3 PRAWO SOCIALNE W TRANSPORCIE DROGOWYM. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006, dyrektywa 2006/22/WE, rozporządzenie (EWG) nr 3821/85. GN 2 - przyjęte w październiku 2007, opublikowane na stronie EUROPA (we wszystkich językach roboczych) w grudniu 2007; WYTYCZNA NR 2. W następujących trzech przypadkach czas przejazdu MOŻE BYĆ UZNANY za "odpoczynek" lub "przerwę". Pierwszy dotyczy kierowcy towarzyszącego pojazdowi, który jest przewożony promem lub pociągiem. W takim przypadku kierowca może odebrać odpoczynek lub przerwę, pod warunkiem, że ma dostęp do kuszetki lub koii (art. 9 ust. 1). Drugi przypadek to kierowca nietowarzyszący pojazdowi, ale podróżujący pociągiem lub promem do miejsca, gdzie przejmie lub zda pojazd objęty zakresem rozporządzenia (art. 9 ust. 2), pod warunkiem, że ma dostęp do kuszetki w pociągu lub koji na promie. Trzeci przypadek to pojazd obsługiwany przez więcej niż jednego kierowcę. W sytuacji, gdy drugi kierowca pozostający do dyspozycji, jeśli chodzi o prowadzenie pojazdu, siedzi obok kierowcy i nie pomaga mu w sposób aktywy w prowadzeniu pojazdu, 45 minutowy "okres gotowości" drugiego kierowcy MOŻE BYĆ UZNANY za "przerwę". Komentarz: Europejski Trybunał Sprawiedliwości, sprawa C-76/77 oraz sprawa C-297/99. Jednak należy wiedzieć, że wytyczne nie działają w sposób "automatyczny" - trzeba je "włączyć", aby ich treść przyniosła korzystne skutki dla podmiotu, który się na nie powołuje. Wynika to z faktu, że treść art. 288 Traktatu o Funkcjonowaniu UE stanowi, iż WYTYCZNE NIE SĄ ŹRÓDŁEM PRAWA. W związku z powyższym, aby dać sobie szansę na skuteczne odwołanie się od zarzutów francuskich organów kontrolnych lub mieć szansę uniknięcia odpowiedzialności z tytułu przerw, należy nie tyle zwrócić szczególną uwagę na organizację czasu pracy, co raczej należy dopełnić ściśle określonej procedury: 1. Należy zapoznać się z Wytyczną nr 2 KE. 2. Należy wyekwipować kierowcę w Wytyczną 2 KE w języku francuskim. 3. Należy w trakcie kontroli okazać francuskim organom kontrolnym ten fragment treści Wytycznej nr 2, który mówi o dopuszczalności odbioru przerwy podczas jazdy innego kierowcy. 4. Należy wyposażyć kierowcę w treść orzeczenia ETS, nakazującego organom kontrolnym stosowanie się do Wytycznych KE. 5. W przypadku ewentualnego wymierzenia kary przez organ kontrolny należy w protokole zanotować wyraźnie, że przerwy były realizowane w trybie Wytycznej nr 2 KE oraz Zasady Skutku Pośredniego wynikającej z orzeczenia ETS sprawie Salvadore Grimaldi v Fonds des maladies professionnelles (nr 322/88). Jeśli powyższe procedury prewencyjne okażą się nieskuteczne 8211; należy się odwołać od decyzji. | |||
~Pan Ordynator | silwia matole, czytaj ze zrozumieniem. | |||
~Kierownik ciężarówki | Jak może ciota czytać ze zrozumieniem? "Prze cie" ciota na zawsze nią pozostanie. Ciota znowu weekend będzie spędzał na bazie, no i znowu Francuz zrobi mu "bloka", i "satki" nie obejrzy. Zapewne francuscy kierowcy opowiedzieli już w domu, jakiego to burka na bazie mają. No ale ciota zna język francuski. | |||
silwio
| Oho, kun. del82 już pod sklepem, spożywa bełta... | |||
~Kierownik ciężarówki | Kto spożywa "bełta", widać było w weekend. Tanie wina mózg cioteczce zryły do końca, a rozum poszedł z dymem. No ale ciota zna język francuski. Trenuje go po parkingach. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz