Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Pauza Francja

ID: 240413


Podwójna obsada trasa Wrocław -> Barcelona. Przejazd przez Francję. Wiem, że przepisy są jedne i jak jeden jedzie 4. 30 to potem zmiana karty i ogień, ale ponoć Francja "ma swoje zasady" albo to po prostu opowieści parkingowe. Jaka jest prawda we Francji jako podwójna obsada? Jeden jedzie 4. 30 zmiana karty i ogień drugi. Czy jeden jedzie 4. 30 i zmiana karty ale PAUZA 45 minut i dopiero jazda drugi kierowca. Wiem, że przepisy są jedne, ale te opowieści parkingowe... ZNAWCY DAWAJCIE KONKRETY :)

~kamilkamilkamil8u123
*.147.106.193.mobile.internet.t-mobile.pl

Posty (25)

~kamilkamilkamil8u123
jak w temacie...
~Parkingowy dyrektor
Najlepsze słowo- i ogień!!!. Gdzie się spieszysz? Jutro też jest dzień.
~fryc
Ogień, a potem płacz, bo nie było gdzie się zmienić na 4. 30 i wyszło 4. 38 jazdy bez przerwy.
~Kierownik ciężarówki
Zapytaj ciote sylwie.
"Łon" u francuza zaczął pracować, to ci wszystko wytłumaczy.
Bo cioteczka zna język francuski, i on wie.
Wszystko wie.
~Pan Ordynator
Niuni sylwi ostatnio coś mniej, czyżby kac moralny?Dziewczyny jednak nie powinny tyle pić.
~Pan Ordynator
Zwłaszcza przy okresie.
~Kierownik ciężarówki
Ku-ku
Podobno alkoholizm jest ciężka chorobą.
Dobrały się dwie uzależnione dziewczyny, i szaleją na forum.
Krzyczą, ale w oczy cioteczki spojrzeć się boją.
~Magnus, wiesz który :)
Czemu nie piszecie na temat?
~Bolek
Kamil, wystarczyłoby poczytać przepisy. Po 4. 30 jest odpoczynek (nie w dyspozycji ) . Więc jaki -w ogień.
~Pan Ordynator
Magnus ile razy można tłumaczyć jedno i to samo?
~Magnus, wiesz który :)
Aż zrozumieją? ; -)
~Pan Ordynator
A myślisz że zrozumieją?
~Magnus, wiesz który :)
Wiesz ordynator, ty jesteś wiele lat w zawodzie i wiele lat na forum. Branża wchłania nowych młodych i niedoświadczonych kierowców, którzy boją się przepisów, bo ich jeszcze w praktyce nie stosowali. Jeśli męczą cię ich błahe z pozoru pytania, to nie udzielaj się, skoro nie masz zamiaru im doradzić.

Jest wiele innych tematów, w których możesz pojeździć po swoich "ulubionych" forumowiczach. Po co zaśmiecać każdy? Aż ciężko się czyta to forum, w każdym wątku goownoburza o to samo, a merytorycznej odpowiedzi brak.

Dorośnij!
~fryc
~Bolek
2019-02-20 21:07:55Kamil, wystarczyłoby poczytać przepisy. Po 4. 30 jest odpoczynek (nie w dyspozycji ) . Więc jaki -w ogień.

Po 4. 30 robisz przerwę, nie odpoczynek.
~Pan Ordynator
Spoko. Ja rozumiem że ktoś może być nowy w branży, ale chyba jakieś kursy ukończył. Dlaczego więc pojawiają się pytania, które stanowią podstawę w tym zawodzie?Nikt za mnie nie przeczytał rozp. 561, zrobiłem to sam... bo chciałem. I nie chodzi o to że nie chcę pomóc, bo chcę. Ale niech inni chociaż, chcą się wysilić w tym temacie. Pytający chyba tego nie zrobił.
~Magnus, wiesz który :)
Szkolenie szkoleniem, a życie życiem. Nie wszyscy są profesorami parkingowymi i potrafią poprawnie zinterpretować i wdrożyć w życie każdy przepis, szczególnie na początku kariery zawodowej.
Jako starzy wyjadacze (forumowi i za kółkiem) moglibyście trochę pomóc, korona wam z głowy nie spadnie.
Ja na przykład nie znam odpowiedzi na to pytanie, dlatego nic nie pisałem. Ale wasze zgryźliwe komentarze na temat innych forumowiczów są w tym wątku po pierwsze - nie na temat, a po drugie - zbędne.
MagnusSE75
No i co, przerosło was?
~Pan Ordynator
"Francja ma swoje zasady", wolno jej, ale tylko w przypadku rodzimych kierowców (podobnie u nas jest ze słynnymi godzinami nocnymi). Reszta się nie zmienia, podlegają pod rozp. 561. I po temacie.
silwio
Ales teraz ku-ku panienko dał popis wiadomosci parkingowych... francuzom nic nie wolno w przypadku rodzimych kierowcow... no ale wg. profesorów, kierowcy francuscy, są kontrolowani wg innych przepisów... bo przecież kiedyś strajkowali... -:)
Borsuk183
Dla świętego spokoju podczas kontroli przez Francuza, w podwójnej po 9h jazdy zróbcie 45 min. przerwy i jazda dalej, 9h.
PavelSPM
~kamilkamilkamil8u12 3

PRAWO SOCIALNE W TRANSPORCIE DROGOWYM.
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006, dyrektywa 2006/22/WE, rozporządzenie (EWG) nr 3821/85.
GN 2 - przyjęte w październiku 2007, opublikowane na stronie EUROPA (we wszystkich językach roboczych) w grudniu 2007;
WYTYCZNA NR 2.

W następujących trzech przypadkach czas przejazdu MOŻE BYĆ UZNANY za "odpoczynek" lub "przerwę".
Pierwszy dotyczy kierowcy towarzyszącego pojazdowi, który jest przewożony promem lub pociągiem. W takim przypadku kierowca może odebrać odpoczynek lub przerwę, pod warunkiem, że ma dostęp do kuszetki lub koii (art. 9 ust. 1).
Drugi przypadek to kierowca nietowarzyszący pojazdowi, ale podróżujący pociągiem lub promem do miejsca, gdzie przejmie lub zda pojazd objęty zakresem rozporządzenia (art. 9 ust. 2), pod warunkiem, że ma dostęp do kuszetki w pociągu lub koji na promie.
Trzeci przypadek to pojazd obsługiwany przez więcej niż jednego kierowcę. W sytuacji, gdy drugi kierowca pozostający do dyspozycji, jeśli chodzi o prowadzenie pojazdu, siedzi obok kierowcy i nie pomaga mu w sposób aktywy w prowadzeniu pojazdu, 45 minutowy "okres gotowości" drugiego kierowcy MOŻE BYĆ UZNANY za "przerwę".
Komentarz: Europejski Trybunał Sprawiedliwości, sprawa C-76/77 oraz sprawa C-297/99.

Jednak należy wiedzieć, że wytyczne nie działają w sposób "automatyczny" - trzeba je "włączyć", aby ich treść przyniosła korzystne skutki dla podmiotu, który się na nie powołuje. Wynika to z faktu, że treść art. 288 Traktatu o Funkcjonowaniu UE stanowi, iż WYTYCZNE NIE SĄ ŹRÓDŁEM PRAWA.

W związku z powyższym, aby dać sobie szansę na skuteczne odwołanie się od zarzutów francuskich organów kontrolnych lub mieć szansę uniknięcia odpowiedzialności z tytułu przerw, należy nie tyle zwrócić szczególną uwagę na organizację czasu pracy, co raczej należy dopełnić ściśle określonej procedury:
1. Należy zapoznać się z Wytyczną nr 2 KE.
2. Należy wyekwipować kierowcę w Wytyczną 2 KE w języku francuskim.
3. Należy w trakcie kontroli okazać francuskim organom kontrolnym ten fragment treści Wytycznej nr 2, który mówi o dopuszczalności odbioru przerwy podczas jazdy innego kierowcy.
4. Należy wyposażyć kierowcę w treść orzeczenia ETS, nakazującego organom kontrolnym stosowanie się do Wytycznych KE.
5. W przypadku ewentualnego wymierzenia kary przez organ kontrolny należy w protokole zanotować wyraźnie, że przerwy były realizowane w trybie Wytycznej nr 2 KE oraz Zasady Skutku Pośredniego wynikającej z orzeczenia ETS sprawie Salvadore Grimaldi v Fonds des maladies professionnelles (nr 322/88).

Jeśli powyższe procedury prewencyjne okażą się nieskuteczne 8211; należy się odwołać od decyzji.
~Pan Ordynator
silwia matole, czytaj ze zrozumieniem.
~Kierownik ciężarówki
Jak może ciota czytać ze zrozumieniem?
"Prze cie" ciota na zawsze nią pozostanie.
Ciota znowu weekend będzie spędzał na bazie, no i znowu Francuz zrobi mu "bloka", i "satki" nie obejrzy.
Zapewne francuscy kierowcy opowiedzieli już w domu, jakiego to burka na bazie mają.
No ale ciota zna język francuski.
silwio
Oho, kun. del82 już pod sklepem, spożywa bełta...
~Kierownik ciężarówki
Kto spożywa "bełta", widać było w weekend.
Tanie wina mózg cioteczce zryły do końca, a rozum poszedł z dymem.
No ale ciota zna język francuski.
Trenuje go po parkingach.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.206

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce