ID: 240413
Pauza Francja
ID: 240413
ID: 240413
Podwójna obsada trasa Wrocław -> Barcelona. Przejazd przez Francję. Wiem, że przepisy są jedne i jak jeden jedzie 4. 30 to potem zmiana karty i ogień, ale ponoć Francja "ma swoje zasady" albo to po prostu opowieści parkingowe. Jaka jest prawda we Francji jako podwójna obsada? Jeden jedzie 4. 30 zmiana karty i ogień drugi. Czy jeden jedzie 4. 30 i zmiana karty ale PAUZA 45 minut i dopiero jazda drugi kierowca. Wiem, że przepisy są jedne, ale te opowieści parkingowe... ZNAWCY DAWAJCIE KONKRETY :)
Podwójna obsada trasa Wrocław -> Barcelona. Przejazd przez Francję. Wiem, że przepisy są jedne i jak jeden jedzie 4. 30 to potem zmiana karty i ogień, ale ponoć Francja "ma swoje zasady" albo to po prostu opowieści parkingowe. Jaka jest prawda we Francji jako podwójna obsada? Jeden jedzie 4. 30 zmiana karty i ogień drugi. Czy jeden jedzie 4. 30 i zmiana karty ale PAUZA 45 minut i dopiero jazda drugi kierowca. Wiem, że przepisy są jedne, ale te opowieści parkingowe... ZNAWCY DAWAJCIE KONKRETY :)
~kamilkamilkamil8u123*.147.106.193.mobile.internet.t-mobile.pl
*.147.106.193.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (25)
~kamilkamilkamil8u123 | jak w temacie... | |||
~Parkingowy dyrektor | Najlepsze słowo- i ogień!!!. Gdzie się spieszysz? Jutro też jest dzień. | |||
~fryc | Ogień, a potem płacz, bo nie było gdzie się zmienić na 4. 30 i wyszło 4. 38 jazdy bez przerwy. | |||
~Kierownik ciężarówki | Zapytaj ciote sylwie. "Łon" u francuza zaczął pracować, to ci wszystko wytłumaczy. Bo cioteczka zna język francuski, i on wie. Wszystko wie. | |||
~Pan Ordynator | Niuni sylwi ostatnio coś mniej, czyżby kac moralny?Dziewczyny jednak nie powinny tyle pić. | |||
~Pan Ordynator | Zwłaszcza przy okresie. | |||
~Kierownik ciężarówki | Ku-ku Podobno alkoholizm jest ciężka chorobą. Dobrały się dwie uzależnione dziewczyny, i szaleją na forum. Krzyczą, ale w oczy cioteczki spojrzeć się boją. | |||
~Magnus, wiesz który :) | Czemu nie piszecie na temat? | |||
~Bolek | Kamil, wystarczyłoby poczytać przepisy. Po 4. 30 jest odpoczynek (nie w dyspozycji ) . Więc jaki -w ogień. | |||
~Pan Ordynator | Magnus ile razy można tłumaczyć jedno i to samo? | |||
~Magnus, wiesz który :) | Aż zrozumieją? ; -) | |||
~Pan Ordynator | A myślisz że zrozumieją? | |||
~Magnus, wiesz który :) | Wiesz ordynator, ty jesteś wiele lat w zawodzie i wiele lat na forum. Branża wchłania nowych młodych i niedoświadczonych kierowców, którzy boją się przepisów, bo ich jeszcze w praktyce nie stosowali. Jeśli męczą cię ich błahe z pozoru pytania, to nie udzielaj się, skoro nie masz zamiaru im doradzić. Jest wiele innych tematów, w których możesz pojeździć po swoich "ulubionych" forumowiczach. Po co zaśmiecać każdy? Aż ciężko się czyta to forum, w każdym wątku goownoburza o to samo, a merytorycznej odpowiedzi brak. Dorośnij! | |||
~fryc | ~Bolek 2019-02-20 21:07:55Kamil, wystarczyłoby poczytać przepisy. Po 4. 30 jest odpoczynek (nie w dyspozycji ) . Więc jaki -w ogień. Po 4. 30 robisz przerwę, nie odpoczynek. | |||
~Pan Ordynator | Spoko. Ja rozumiem że ktoś może być nowy w branży, ale chyba jakieś kursy ukończył. Dlaczego więc pojawiają się pytania, które stanowią podstawę w tym zawodzie?Nikt za mnie nie przeczytał rozp. 561, zrobiłem to sam... bo chciałem. I nie chodzi o to że nie chcę pomóc, bo chcę. Ale niech inni chociaż, chcą się wysilić w tym temacie. Pytający chyba tego nie zrobił. | |||
~Magnus, wiesz który :) | Szkolenie szkoleniem, a życie życiem. Nie wszyscy są profesorami parkingowymi i potrafią poprawnie zinterpretować i wdrożyć w życie każdy przepis, szczególnie na początku kariery zawodowej. Jako starzy wyjadacze (forumowi i za kółkiem) moglibyście trochę pomóc, korona wam z głowy nie spadnie. Ja na przykład nie znam odpowiedzi na to pytanie, dlatego nic nie pisałem. Ale wasze zgryźliwe komentarze na temat innych forumowiczów są w tym wątku po pierwsze - nie na temat, a po drugie - zbędne. | |||
MagnusSE75
| No i co, przerosło was? | |||
~Pan Ordynator | "Francja ma swoje zasady", wolno jej, ale tylko w przypadku rodzimych kierowców (podobnie u nas jest ze słynnymi godzinami nocnymi). Reszta się nie zmienia, podlegają pod rozp. 561. I po temacie. | |||
silwio
| Ales teraz ku-ku panienko dał popis wiadomosci parkingowych... francuzom nic nie wolno w przypadku rodzimych kierowcow... no ale wg. profesorów, kierowcy francuscy, są kontrolowani wg innych przepisów... bo przecież kiedyś strajkowali... -:) | |||
Borsuk183
| Dla świętego spokoju podczas kontroli przez Francuza, w podwójnej po 9h jazdy zróbcie 45 min. przerwy i jazda dalej, 9h. | |||
PavelSPM
| ~kamilkamilkamil8u12 3 PRAWO SOCIALNE W TRANSPORCIE DROGOWYM. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006, dyrektywa 2006/22/WE, rozporządzenie (EWG) nr 3821/85. GN 2 - przyjęte w październiku 2007, opublikowane na stronie EUROPA (we wszystkich językach roboczych) w grudniu 2007; WYTYCZNA NR 2. W następujących trzech przypadkach czas przejazdu MOŻE BYĆ UZNANY za "odpoczynek" lub "przerwę". Pierwszy dotyczy kierowcy towarzyszącego pojazdowi, który jest przewożony promem lub pociągiem. W takim przypadku kierowca może odebrać odpoczynek lub przerwę, pod warunkiem, że ma dostęp do kuszetki lub koii (art. 9 ust. 1). Drugi przypadek to kierowca nietowarzyszący pojazdowi, ale podróżujący pociągiem lub promem do miejsca, gdzie przejmie lub zda pojazd objęty zakresem rozporządzenia (art. 9 ust. 2), pod warunkiem, że ma dostęp do kuszetki w pociągu lub koji na promie. Trzeci przypadek to pojazd obsługiwany przez więcej niż jednego kierowcę. W sytuacji, gdy drugi kierowca pozostający do dyspozycji, jeśli chodzi o prowadzenie pojazdu, siedzi obok kierowcy i nie pomaga mu w sposób aktywy w prowadzeniu pojazdu, 45 minutowy "okres gotowości" drugiego kierowcy MOŻE BYĆ UZNANY za "przerwę". Komentarz: Europejski Trybunał Sprawiedliwości, sprawa C-76/77 oraz sprawa C-297/99. Jednak należy wiedzieć, że wytyczne nie działają w sposób "automatyczny" - trzeba je "włączyć", aby ich treść przyniosła korzystne skutki dla podmiotu, który się na nie powołuje. Wynika to z faktu, że treść art. 288 Traktatu o Funkcjonowaniu UE stanowi, iż WYTYCZNE NIE SĄ ŹRÓDŁEM PRAWA. W związku z powyższym, aby dać sobie szansę na skuteczne odwołanie się od zarzutów francuskich organów kontrolnych lub mieć szansę uniknięcia odpowiedzialności z tytułu przerw, należy nie tyle zwrócić szczególną uwagę na organizację czasu pracy, co raczej należy dopełnić ściśle określonej procedury: 1. Należy zapoznać się z Wytyczną nr 2 KE. 2. Należy wyekwipować kierowcę w Wytyczną 2 KE w języku francuskim. 3. Należy w trakcie kontroli okazać francuskim organom kontrolnym ten fragment treści Wytycznej nr 2, który mówi o dopuszczalności odbioru przerwy podczas jazdy innego kierowcy. 4. Należy wyposażyć kierowcę w treść orzeczenia ETS, nakazującego organom kontrolnym stosowanie się do Wytycznych KE. 5. W przypadku ewentualnego wymierzenia kary przez organ kontrolny należy w protokole zanotować wyraźnie, że przerwy były realizowane w trybie Wytycznej nr 2 KE oraz Zasady Skutku Pośredniego wynikającej z orzeczenia ETS sprawie Salvadore Grimaldi v Fonds des maladies professionnelles (nr 322/88). Jeśli powyższe procedury prewencyjne okażą się nieskuteczne 8211; należy się odwołać od decyzji. | |||
~Pan Ordynator | silwia matole, czytaj ze zrozumieniem. | |||
~Kierownik ciężarówki | Jak może ciota czytać ze zrozumieniem? "Prze cie" ciota na zawsze nią pozostanie. Ciota znowu weekend będzie spędzał na bazie, no i znowu Francuz zrobi mu "bloka", i "satki" nie obejrzy. Zapewne francuscy kierowcy opowiedzieli już w domu, jakiego to burka na bazie mają. No ale ciota zna język francuski. | |||
silwio
| Oho, kun. del82 już pod sklepem, spożywa bełta... | |||
~Kierownik ciężarówki | Kto spożywa "bełta", widać było w weekend. Tanie wina mózg cioteczce zryły do końca, a rozum poszedł z dymem. No ale ciota zna język francuski. Trenuje go po parkingach. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.