Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Znowu robi się głośno o lodzie spadającym z ciężarówek

ID: 239519


Do jednego z takich zdarzeń doszło na drodze wojewódzkiej 543 w kierunku Grudziądza. Przed Jabłonowem Pomorskim podczas wymijania pojazdu ciężarowego na auto osobowe spadła pokaźna bryła lodu.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (73)

~kiero
W normalnym kraju jak UK kierowca wszedł na dach naczepy, na firmie. Przyleciało kilku angoli zrobili mu zdjęcie i poinformowali że ostatni raz był wpuszczony na teren firmy.
~kiero
silwio
2019-01-19 10:04:56 Kiero...
Odszkodowanie dostaniesz bez problemu.
Spadłem kiedyś z dachu domu i odszkodowanie otrzymałem:-)
A badań do pracy na wysokości nie miałem:-)

Byłeś zatrudniony, czy po swoim dachu chodziłeś?
~Milicja
Leń zawsze znajdzie wytłumaczenie żeby nie pracować,

2

kevlar
Jak zawsze powtarzam że żaden kierowca nie chciałby żeby jego żona czy dziecko zginęło od tafli lodu spadającej z naczepy. I to do obowiązku kierowcy należy żeby usunąć ten lód. Wiem że nie ma do tego infrastruktury. Parkingi nie są przygotowane do tego typu czynności. Ale transport to nie tylko kręcenie fajerą a także obowiązki. Często pseudo kierowcy myślą że ich zawód polega na jeździe, załadunku i rozładunku. Niestety nie. Jak w każdym zawodzie są także trudności. I pewne czynności poza jazdą też trzeba wykonywać. Za to jest dosyć wysoka płaca w porównaniu z innymi zawodami. Niestety znaczna część kierowców tego nie rozumie.
Przeważnie ci co przesiedli się z ciągników rolniczych na siodłowe.
I patologia będzie nadal trwała aż nie zrozumieją tego kierowcy i decydenci którzy nie chcą widzieć potrzeb kierowcy.
~Transportowski
niech dziad kierowcy czekają do wiosny, aż lód sam się rozpuści - lenie patentowane

2

~kiero
kevlar żadna żona czy dziecko kierowcy nie chciało by żeby jedyny żywiciel rodziny spadł z naczepy i skręcił sobie kark. W najlepszym wypadku połamał się i kilka miesięcy dostawał zasiłek w wysokości około tysiąca złotych, bo przecież według przewoźnika nie opłaca się ubezpieczać wyżej niż najniższa krajowa. I nie pisz o wysokiej płacy bo najniższa krajowa plus diety to wcale nie jest wysoka płaca. Witam bezrobotnego transportowskiego, u dziadszefa mogą czekać do wiosny, u normalnego są ludzie na bazie od odśnieżania, a w trasie myjnie, tam śnieg i lód usuną.
~silwio
Nom...
Transportowski myślałem że ty glupszy jesteś ale czasami wychodzi Ci pisanie z sensem:-)
Ciotom nierobom marzy się "siustka" a robić siem nie chce:-)

3

~kiero
puchatek61 jeżeli szef chce wykorzystać do maksimum tabor to obsługę na bazie wykonuje zatrudniony do tego pracownik. Kierowca w tym czasie odbiera pauzę w domu. Według mędrców tego forum kierowca powinien wszystko robić przy aucie nawet remont silnika oczywiście na włączonej pauzie, bo przecież i tak nie dostanie za to grosza, jego kasa to czysta kilometrówka. W firmie w której jeździłem chłodnią, po zjeździe na bazę, pracownik mył, odkażał, tankował, ładował palety do paleciary, usuwał usterki zgłoszone przez kierowcę.
~kiero
Dodatkowo jeżeli był załadunek możliwy wcześniej, to kierowca dostawał załadowane auto na bazie. Papiery w rękę i w trasę. Czasem osobiście szef robił załadunki, lub jechał zabrać na bazę zestaw bo czas kierowcy się skończył. Albo ktoś z biura. Są firmy, w których za przeginanie tach się wyrzuca z roboty, ale dla niektórych jest fantastyką.
~Max
Nawet jeśli będzie rampa to podjedzie 10 aut potem ze względu na ilość śniegu lub lodu już nikt stacje nie chcą ramp bo usuwanie śniegu to dodatkowy koszt
~zcx
90% kierowców nie ma uprawnień do wykonywania takich czynności jak odśnieżanie.
~aldek
No tak codzienna obsługa, oczywiście jeszcze przed rozpoczęciem na tachografie, podczas pauzy na wyświetlonym łóżku. Bo przecież nawet podczas załadunku pod rampą nie wolno włączyć młotków, to przestępstwo, jak ktoś tu pisał wyłudzenie. Tylko czego nie napisał, pewnie czasu pracy. Jeszcze trochę to kierowca CMR nie weźmie do ręki jak nie załączy młotków, czasy się zmieniają, kierowców ubywa.
kryskamaryska
A ja tak sobie zadam pytanie. Co jest gorsze. Miec na sumieniu człowieka, bo nie ma uprawnień i nie wejdę na naczepę, czy wejść pomęczyć się trochę i mieć spokojne sumienie??Tym maruderom, co to od razu widzą upadek pytam ile naczep zostało odśnieżonych, a ilu w tym czasie spadło???

-1

~Pan Ordynator
Ja na zimę zawsze zatrudniam żyrafę na pół etatu (wiadomo niższy zus, ale zus to i tak trup według gumofilców). Nigdzie nie musi wychodzić i opiertoli dach w pół godziny. Białe to białe, pewnie myśli że wciąga ścieżkę:)

1

~Milicja
zcx pomijając lenistwo większości kierowców, pomijając wszystkie możliwe tłumaczenia za wysoko za nisko, nie mam badań, kto zapłaci jak spadnę, czy ktoś z was myślał jakie skutki mogą być waszego lenistwa? 2+2 większość z was umie dodać a pomyśleć troszkę bardziej i przewidzieć spadającą bryłę lodu na samochód osobowy.
~Manolo
Puchatek, chce zobaczyc, jak szuflujesz snieg z dachu swojego frigo, w D na parkingu... w koncu masz placona OC...
~aldek
Manolo de*ilom nie przetłumaczysz, oni transport znają tylko z komputera. Gdyby zderzyli się z rzeczywistością, nie wypłacili by się z mandatów, albo skończyli by w pasiakach.
~zcx
Milicja
2019-01-19 14:27:30

wymagasz by pracować bez uprawnień i dopuszczenia do danej pracy.

to wg ciebie bez pj czy kodu 95 też można jechać.
~zcx
Milicja
2019-01-19 10:12:18 Leń zawsze znajdzie wytłumaczenie żeby nie pracować,


tylko idiota mógł coś takiego napisać
~Milicja
zcx zapasiony knurze, nie umiesz nie odśnieżaj ale siedź na tym parkingu do wiosny, żeby nie zrobić krzywdy innym swoim lenistwem, znam kierowców którzy mają po 60 lat na naczepę wchodzą bez drabiny i płaczu,
PavelSPM
Kierowco...
Śnieg na dachu - to nie jest wyłączny Twój problem, lecz przede wszystkim (!!!) Twojego PRACODAWCY!

Podst awowym obowiązkiem pracownika jest "przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy" - pracownik ma obowiązek "wykonywać pracę w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy" (art. 211 pkt 2 Kp), a ponadto "uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani (... ) unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa (... ) oraz narazić kogokolwiek na szkodę" (art. 3 ust. 1 Uprd).

Natomiast to "pracodawca ponosi odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy" (art. 207 § 1 Kp) i jest on "obowiązany chronić zdrowie i życie pracowników przez zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przy odpowiednim wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki", a w szczególności ma m. in. obowiązek "organizować pracę w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy" oraz "zapewniać przestrzeganie w zakładzie pracy przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy" (art. 207 § 2 pkty 1-2 Kp).

I wreszcie - "pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak (... ) utrzymany, aby korzystanie z niego (... ) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę" (art. 66 ust. 1 Uprd).

Co zatem zrobić, gdy na dachu zalega śnieg i lód, zaś Ty jesteś sam, a tym bardziej - gdy nie masz przeszkolenia i odpowiednich badań, uprawniających Cię do pracy na wysokości powyżej 3 m... ?
Tu już w całości trzeba przytoczyć art. 210 Kp...
-
Art. 210. § 1. W razie gdy warunki pracy nie odpowiadają przepisom bezpieczeństwa i higieny pracy i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika albo gdy wykonywana przez niego praca grozi takim niebezpieczeństwem innym osobom, pracownik ma prawo powstrzymać się od wykonywania pracy, zawiadamiając o tym niezwłocznie przełożonego.
§ 2. Jeżeli powstrzymanie się od wykonywania pracy nie usuwa zagrożenia, o którym mowa w § 1, pracownik ma prawo oddalić się z miejsca zagrożenia, zawiadamiając o tym niezwłocznie przełożonego.
§ 2. 1. Pracownik nie może ponosić jakichkolwiek niekorzystnych dla niego konsekwencji z powodu powstrzymania się od pracy lub oddalenia się z miejsca zagrożenia w przypadkach, o których mowa w § 1 i 2.
§ 3. Za czas powstrzymania się od wykonywania pracy lub oddalenia się z miejsca zagrożenia w przypadkach, o których mowa w § 1 i 2, pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia.
-

Zatem konkludując...
Po stwierdzeniu (właściwie - przy uzasadnionym domniemaniu, skoro nie możesz samodzielnie wykonywać ŻADNYCH prac na wysokości - w tym także oględzin... ) obecności na dachu śniegu i lodu, z którymi jazda będzie niewątpliwie wykonywaniem przez Ciebie pracy grożącej "niebezpieczeństwem innym osobom", gdy jednak w związku z wadliwą organizacją pracy nie możesz oczyścić dachu "w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy" (warunki prowadzenia prac na wysokości wynikają z przepisów szczegółowych... ) - jedynie, co możesz i powinieneś zrobić, to "powstrzymać się od wykonywania pracy, zawiadamiając o tym niezwłocznie przełożonego. "
Czyli - wysłać do szefa SMSa ze stosowną informacją, np. : "Śnieg i lód na dachu. Na podstawie art. 210 § 1 Kp powstrzymuję się od wykonywania pracy grożącej niebezpieczeństwem innym osobom. Na tej samej podstawie prawnej odmawiam samodzielnego wykonywania pracy na wysokości. Proszę o przyjazd osoby uprawnionej do prac na wysokości powyżej 3 metrów" (lub asysty, gdy kierowca posiada takie uprawnienia).
Od tego momentu - możesz sobie stać (choćby do wiosny... ), nie tracąc prawa do wynagrodzenia, zaś problem ma wyłącznie Twój pracodawca.
Jeżeli natomiast szef nie kwapi się z rozwiązaniem problemu - możesz wysłać kolejnego SMSa:
"Samo powstrzymanie się od wykonywania pracy nie usuwa zagrożenia. Na podstawie art. 210 § 2 Kp oddalam się z tego miejsca. Będę w hotelu... przy ul... . ".
~zcx
Milicja
2019-01-19 14:48:45

skończon y idioto zapytam jeszcze raz czy bez kod 95 można wykonywać pracę kierowcy.
~Transportowski
dać kierowcy górny załadunek i problem sam się rozwiąże
~Milicja
Zcx a co ma kod 95 do odśnieżania dachu, do bezpieczeństwa na drogach.
~zcx
to samo co dopuszczenie do pracy na wysokości.
~zcx
Milicja
2019-01-19 15:03:32

tobie spadać już nie musi, bo i tak idiotę jesteś
~Pan Ordynator
Problem istnieje od lat. Jak do tej pory tylko się o tym mówi i pisze. I nic się z tym nie robi. Wiem że dach mam mieć odśnieżony i czysty, ale nie wiem jak mogę to bezpiecznie zrobić. Chłodni od śodka przecież nie przedziurawię, bo nie jest moją własnością.
~kiero
zcx
2019-01-19 14:55:26 Milicja
2019-01-19 14:48:45

skończon y idioto zapytam jeszcze raz czy bez kod 95 można wykonywać pracę kierowcy.

Oczywiście że można. Tu gdzieś nawet napisali że bez prawa jazdy jechał.
~silwio
Nom...
Elita forumowych ciot debatuje dalej na temat lodu:-)
Sief auto musi "odlodzic" a kierowca "siustke" co miesiąc musi być:-)
~zcx
silwio
2019-01-19 16:02:08

następny filozof się znalazł.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.206

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels