ID: 238634
Włoskie firmy domagają się bardziej elastycznych przepisów czasu pracy i odpoczynku
ID: 238634
ID: 238634
Większość firm twierdzi, że obecne przepisy utrudniają sprawne prowadzenie działalności - choć przyznają, że dzięki nałożonym wymogom poprawiło się bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Większość firm twierdzi, że obecne przepisy utrudniają sprawne prowadzenie działalności - choć przyznają, że dzięki nałożonym wymogom poprawiło się bezpieczeństwo ruchu drogowego.
~etransport.pl
Posty (50)
~Jak długo tak | I to jest podejście dzisiejszych pracowników 'kierowców ' samochód oczywiście nowka na stary nie siadam. w poniedziałek w południe wyjazd i piątek rano powrót W tygodniu też w domu musi być. 6 tyś km mc to już max no i 6 z przodu... | |||
~Donn Diego | Ja bym byl za max 15 godzin pracy na dobe, min 10 godzin pauzy i max 180 godzin pracy w miesiacu. 180 odpracowalem jade do domu. | |||
~!!!iiii | Donn a ile masz godzin pracy po za czytaniu taho? Obecność w pracy to nie praca i dlatego kierowcy w każdym kraju mają osobną ustawę dotyczącą pracy. Sorry taki zawód. | |||
~!!!iiii | Jak piję kawę to nie pracuję, jak wychodzę na fajkę to nie pracuję, jak siedzę na ET lub FB na służbowym sprzęcie to też nie pracuje. | |||
~!!!iiii | Proste przepisy to mają w Chinach czas jazdy i pracy oraz odpoczynku na sen rozlicza się w 48h. | |||
~Ngine | Nikt nie musi pracowac po 13 czy 15h na dobę. O co chodzi? To jest czas maxymalny a ze the bile pracują na maxa to ich sprawa. 8h pracy 8h dla siebie i 8h snu. I wszystko jasne. | |||
Daf_i_Iveco
| Wcale nie jasne, bo te 8 masz dla siebie w aucie. A powinieneś mieć w domu. Jak trzeba być w aucie to lepiej pracować niż rdzewieć na śmierdzącym parkingu. | |||
~Donn Diego | Wykrzyknik okolo 250 h pracy w miesiacu. Pracodawca ma tak zorganizowac prace, zebym od start do stop pracowal. Jak stoje pod rampa i laduja to jestem w pracy. Tak jak kasjerka z biedry ktora siedzi przy kasie i czeka na klienta. | |||
~!!!iiii | Donn no jeszcze nie widziałem siedzącej bezczynnie kasjerki w Biedronce, Lidlu itd. nawet w Niemczech tak nie ma. Po 2 kasjerka ma normy czasu jeśli chodzi o kasowanie, odpowiedzialność materialną za braki w kasie i straty. A najważniejsze kierowcy podchodzą pod specjalną ustawę o czasie pracy kierowcy. Profesja się nie podoba idź na kasę do Biedronki to się przekonasz jak jest rozliczany czas pracy. Jeśli jesteś przy szczytaniu karty taho to zobacz ile program zaliczył godzin pracy w rozliczeniu kwartalnym lub miesięcznym. | |||
~!!!iiii | Jak stoisz pod rampa i ładują to ty czekasz a nie pracujesz. Jak pijesz kawę i ładują to też pracujesz, jak jesteś w WC i ładują to też pracujesz, jak czytasz ET i ładują to też pracujesz? Jak ładują a ty sprawdzasz ciśnienie w kołach lub poziom oleju silnikowego na bagnecie to wtedy pracujesz, jak ładują a ty zakładasz pasy to też pracujesz. Polecam poprosić szefa o raport godzin pracy z karty i wtedy zobaczysz ile godzin pracowałeś, bo wg Ciebie to myślę, że nawet jak śpisz w kabinie to pracujesz. Szkoda, że nikt nie wyjaśnił tobie z czym ta profesja się wiąże i jak się rozlicza czas pracy kierowcy. Jak będziesz robił wznowienie kwalifikacji to zostań po zajęciach i poproś o indywidualne dodatkowe godziny. | |||
~Bhpy | ~!!!iiii doucz się taka mała rada. Bo zgromadzonym tu szoferom robisz wodę z mózgów. | |||
~gość | Kierowca jak śpisz pod rampa 2 lub 3 godziny to zawsze jest to palza. Spanie nie jest pracą. | |||
~gość | Pier dolisz głupoty na placu z kolegami to też żadna praca. Nie wyludzaj od szefa pieniędzy za nic nierobienie | |||
PavelSPM
| Najważniejsze nie zapominać rejestrować czas pracy poza jazdą młotkami. | |||
~gość | Praca na mlotkach, picie kawy i walenie w ciała na tacho ustawiasz na łóżko | |||
~Donn Diego | Jest wyrok sądu. Wszystko od start do stop to praca. | |||
AgaGora
| Sąd Parkingowy oczywiście. | |||
~Donn Diego | Nie, opublikowano na stronie UE Transport | |||
~!!!iiii | Kierowca to czy ja jestem głupi czy napisałem nie zrozumiale? Pomoc przy załad czy rozład, dokumenty tak ale sranie w WC lub czekanie pod rampa w budzie już nie. Proponuję odczyt karty i generować raport godzin pracy. A potem napisz do programistów, że coś z programem nie tak. | |||
~zcx | wykrzyknik co ty z tym odczytem karty, to żadna wykładnia. bo karta zawiera to co ustawi operator tachografu. | |||
~kiero | Pod rampa stoimy na młotkach to normalne. Jesteśmy w trakcie załadunku. Po drugie od rozpoczęcia do zakończenia zmiany mamy 13 godzin, lub wydłużone do 15. | |||
~Donn Diego | Wykrzyknik ty jesteś głupi, jakbym zostawił auto na parkingu i poszedł na grzyby to nie jest praca. Picie kawy lub klop w czasie załadunku to praca. Czyli czekam aż skończą ładować. | |||
~!!!iiii | Kiero 13h lub 15h w taho masz młoti lub jazdę? Donn jak nie uczestniczysz przy za i rozładunku tylko czekasz to nie pracujesz. Jeśli w takim wypadku masz młotki to szkoda mi szefa jeśli płaci za twoją ciężką pracę. | |||
~!!!iiii | zcx bo karta ma zapis pracy. W dużych zakładach masz kartę pracy i wychodząc np z hali produkcyjnej aby otworzyć drzwi trzeba przyłożyć kartę, która zatrzymuje licznik pracy. Idziesz na fajkę lub śniadanie nie pracujesz ale wciąż jesteś w pracy. Słuchanie, że kierowca pracuje 13-15h tylko mnie śmieszy. Dlatego polecam odczytać kartę. | |||
~kiero | Wykrzyknik ja akurat mam płacone za godzinę, ale powiedz jak większość ma płacone. Czy kierowca coś zyska na staniu na młotkach jak ma z kilometra płacone, albo diety czyli czy się stoi czy się leży dieta się należy. Czy może już zanikający procent od frachtu kierowcę stojącego pod rampą wzbogaci? Ja mam zapłacone od przekroczenia bramy bazy do czasu wyjścia za nią. Większość przewoźników nie płaci za stanie pod rampą. | |||
~kiero | Za 15 minut przerwy śniadaniowej obowiązkowo płaci pracodawca w 8 godzinnej zmianie. Co do reszty, jeżeli jakiś zakład pracy ma taki reżim to musi dobrze płacić żeby ktoś chciał pracować. Przykład amazon w Niemczech. | |||
~!!!iiii | Zalando, Amazon, Krono, LG itd. Za czas dyżuru kasa się należy i myślę, że każdy kierowca dostaje za to pieniądze w pensji podstawowej, bynajmniej tak jest u nas, bo inaczej PIP ładnie by policzył. Stanie na młotkach pod rampami mija się z celem przy rozliczeniu równoważny kwartalnym, bo nadgodziny zawsze rozliczone będą w dni wolne (postojowe) w ramach ryczałtu. To tylko robota głupiego i próba naciągane i oszukania pracodawcy, która nic nie da oprócz tego, że szef wie z kim ma do czynienia. De facto działanie na własną szkodę no chyba, że firma Janusza Biznesu i nie zabezpieczyl się przed Januszami kierowcy | |||
~!!!iiii | 15min przerwy zalicza się do czasu pracy, dlatego zaczynając taho o 2godz możesz kończyć o 17godz tylko pracy 9h45m. | |||
~Donn Diego | Bzdury piszesz, przyszedlem na 7 do pracy zgodnie z umowa na 12 godzin, wsiadlem wyjechalem poczekalem pod rampa z 3 godziny, pojechalem 4, 5 godziny na rozladunek, znowu z 3 godziny odczekalem do rozladunku i o 22 bylem na bazie. Nalezy sie za 15 godzin, bo to szef nie zorganizowal za i rozladunku w 15 minut. A tacho pisze sie przez ch | |||
~!!!iiii | Jeśli nie obowiązuje ciebie Tacho lub z codziennym zjazdem na bazę to najprawdopodobniej masz godziny liczone wg zakładowej listy obecności. Przeczytaj zakładowy regulamin wynagradzania i będziesz wiedział za co się kasa należy. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.