ID: 237301
Kontrole mogą uratować życie kierowcy...
ID: 237301
ID: 237301
Funkcjonariusze niemieckiej policji autostradowej wydali zakaz dalszej jazdy, ponieważ przewożony ładunek szyn kolejowych nie był odpowiednio zabezpieczony.
Funkcjonariusze niemieckiej policji autostradowej wydali zakaz dalszej jazdy, ponieważ przewożony ładunek szyn kolejowych nie był odpowiednio zabezpieczony.
~etransport.pl
Posty (14)
darekl74
| i zamiast zarobić to w plecy i do tego stracony czas na nie potrzebne formalności... masakra | |||
MANnalegalu
| chlopak na kilometrze mial tylko 45 min na zabezpieczenie... na pauzie | |||
gigi
| powiem tak, pewnie ten kierowca jest mgr inż parkingowym i wie jak to zrobić, tylko te nieszczęsne służby sie nie znają... | |||
~bombaj | Przyjmiemy bez doświadczenia. | |||
gigi
| u niemieckiego pana płacą z km? nie wierzę... ponoć tylko w Polsce tak jest... | |||
MANnalegalu
| tak w niemczech jest super- mieszkam 80 km od granicy... super propozycje -pojechalbym tylko pies mi zdechnie jak 3 tyg nie dostanie jedzenia... a Szarik nie zasluguje na taka smierc | |||
gigi
| dobre ma*alegalu | |||
~były kiero | gigi naucz się czytać a potem ze zrozumieniem | |||
R.e.x
| O mocowaniu i zabezpieczeniu towaru można się nauczyć się tylko od makarona | |||
~Drański okuszat | Niemcy zabili 9 milionów Polaków i jednego uratowali 80 lat później. Bohaterski naród multi-kulti-germanów | 1 | ||
~Żydudajwaj | Od grudnia 2017 roku na mocy wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w krajach unijnych obowiązuje bezwzględny zakaz spędzania w pojeździe odpoczynków regularnych, tygodniowych. Taka przerwa w pracy trwająca minimum 45 godzin powinna się odbywać w miejscu, gdzie zapewnione są warunki socjalne na równi z hotelowymi. Do tej pory praktyki były różne, a przewoźnicy kreatywni w poszukiwaniu rozwiązań kłopotliwego nakazu. Przewoźnicy mieli do tej pory kilka sposobów na omijanie przepisów. Jednym z nich było na przykład "przerywanie odpoczynku" poprzez rejestrowanie tzw. innych prac lub wykonywanie krótkich podjazdów na parkingach. Jeżeli, po sprawdzeniu danych z tachografu (karty), okazywało się, że skrócony odpoczynek tygodniowy mógł być odbierany w danym czasie, nie wiązało się to z żadnym naruszeniem. Znaleziono też inny sposób na ignorowanie przepisów. Kierowcy po prostu wyjeżdżali z Francji, by odbyć 45 godzin przerwy w pracy. Najczęściej wybieranymi miejscami były niemieckie i włoskie parkingi, ale także Holandia, Belgia, czy Anglia, a więc kraje, które nie wprowadziły wówczas do swoich lokalnych przepisów sankcji za złamanie tej zasady. Problem pojawił się, gdy do krajów Unii Europejskiej egzekwującej przepisy nakładające kary za spanie w kabinie podczas regularnego odpoczynku tygodniowego, dołączyły kolejno Niemcy, Belgia, Holandia, a nawet Włochy. Do niedawna obowiązywała jeszcze zasada "złapany na gorącym uczynku", czyli podczas kontroli kierujący pojazdem faktycznie odbierał godziny wypoczynku w kabinie. Zasadę tę złamał w marcu br. francuski urzędnik. Zażądał on od kierowcy okazania dokumentów potwierdzających jego obecność w hotelu w lutym i marcu i to w czasie odbierania odpoczynku poza granicami Francji. Zgodnie z danymi z tachografu 45tki odbyły się w Luksemburgu i Holandii, jednak bez zaświadczeń zapłaty za hotel. Zasada 28 dni wstecz spodobała się także w Niemczech. Przykładem ostatniego nieprzyjemnego wydarzenia dla polskiego przewoźnika jest ukaranie za nieprzedstawienie dokumentu pokazującego, że kierowca faktycznie spędził regularny odpoczynek tygodniowy w hotelu na terenie Włoch. 275 euro zapłaci pracownik, a 1575 właściciel firmy transportowej. Okazuje się, że obecnie jedynym rozwiązaniem jest ścisła współpraca ze spedycją i planowanie powrotów do Polski w okresach dwutygodniowych (lub blisko 3 tygodniowych w systemie 3/1). W innym wypadku konieczna jest rezerwacja miejsca w hotelu. Mimo iż, przepisy traktowane są przez samych kierowców jako utrudnienie w pracy, pamiętajmy, że takie rozwiązania mają na celu podniesienie bezpieczeństwa na drodze. Koczowanie przez kilka dni w kabinie w upale czy mrozie, na parkingu, bez odpowiednich warunków socjalnych nie jest równoznaczne z odpoczynkiem odbieranym w hotelu. Czytaj więcej na s://praca. interia. pl/news-kary-za-odpo czynek-w-kabinie-tir a, | |||
~greg | Nie wystarczy rzucić na pakę stos szyn i złapać to łańcuchem. Szyny mają być ułożone na podkładkach i dopiero złapane łańcuchami. | |||
~kierowcapoznan | Do momentu "specjalistycznej ekspertyzy" ładunek był dobrze zabezpieczony, więc proszę się na kierowcy nie wyżywać. nawet BAG miało wątpliwości.. | |||
~Safran | Co barany piszecie za załadunek i zabezpieczenie odpowiada zaladowca prawo transportowe ue | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.