Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kontrole mogą uratować życie kierowcy...

ID: 237301


Funkcjonariusze niemieckiej policji autostradowej wydali zakaz dalszej jazdy, ponieważ przewożony ładunek szyn kolejowych nie był odpowiednio zabezpieczony.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (14)

darekl74
i zamiast zarobić to w plecy i do tego stracony czas na nie potrzebne formalności... masakra
MANnalegalu
chlopak na kilometrze mial tylko 45 min na zabezpieczenie... na pauzie
gigi
powiem tak, pewnie ten kierowca jest mgr inż parkingowym i wie jak to zrobić, tylko te nieszczęsne służby sie nie znają...
~bombaj
Przyjmiemy bez doświadczenia.
gigi
u niemieckiego pana płacą z km? nie wierzę... ponoć tylko w Polsce tak jest...
MANnalegalu
tak w niemczech jest super- mieszkam 80 km od granicy... super propozycje -pojechalbym tylko pies mi zdechnie jak 3 tyg nie dostanie jedzenia... a Szarik nie zasluguje na taka smierc
gigi
dobre ma*alegalu
~były kiero
gigi naucz się czytać a potem ze zrozumieniem
R.e.x
O mocowaniu i zabezpieczeniu towaru można się nauczyć się tylko od makarona
~Drański okuszat
Niemcy zabili 9 milionów Polaków i jednego uratowali 80 lat później. Bohaterski naród multi-kulti-germanów

1

~Żydudajwaj
Od grudnia 2017 roku na mocy wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w krajach unijnych obowiązuje bezwzględny zakaz spędzania w pojeździe odpoczynków regularnych, tygodniowych. Taka przerwa w pracy trwająca minimum 45 godzin powinna się odbywać w miejscu, gdzie zapewnione są warunki socjalne na równi z hotelowymi. Do tej pory praktyki były różne, a przewoźnicy kreatywni w poszukiwaniu rozwiązań kłopotliwego nakazu.

Przewoźnicy mieli do tej pory kilka sposobów na omijanie przepisów. Jednym z nich było na przykład "przerywanie odpoczynku" poprzez rejestrowanie tzw. innych prac lub wykonywanie krótkich podjazdów na parkingach. Jeżeli, po sprawdzeniu danych z tachografu (karty), okazywało się, że skrócony odpoczynek tygodniowy mógł być odbierany w danym czasie, nie wiązało się to z żadnym naruszeniem.

Znaleziono też inny sposób na ignorowanie przepisów. Kierowcy po prostu wyjeżdżali z Francji, by odbyć 45 godzin przerwy w pracy. Najczęściej wybieranymi miejscami były niemieckie i włoskie parkingi, ale także Holandia, Belgia, czy Anglia, a więc kraje, które nie wprowadziły wówczas do swoich lokalnych przepisów sankcji za złamanie tej zasady.

Problem pojawił się, gdy do krajów Unii Europejskiej egzekwującej przepisy nakładające kary za spanie w kabinie podczas regularnego odpoczynku tygodniowego, dołączyły kolejno Niemcy, Belgia, Holandia, a nawet Włochy.

Do niedawna obowiązywała jeszcze zasada "złapany na gorącym uczynku", czyli podczas kontroli kierujący pojazdem faktycznie odbierał godziny wypoczynku w kabinie. Zasadę tę złamał w marcu br. francuski urzędnik. Zażądał on od kierowcy okazania dokumentów potwierdzających jego obecność w hotelu w lutym i marcu i to w czasie odbierania odpoczynku poza granicami Francji. Zgodnie z danymi z tachografu 45tki odbyły się w Luksemburgu i Holandii, jednak bez zaświadczeń zapłaty za hotel.

Zasada 28 dni wstecz spodobała się także w Niemczech. Przykładem ostatniego nieprzyjemnego wydarzenia dla polskiego przewoźnika jest ukaranie za nieprzedstawienie dokumentu pokazującego, że kierowca faktycznie spędził regularny odpoczynek tygodniowy w hotelu na terenie Włoch. 275 euro zapłaci pracownik, a 1575 właściciel firmy transportowej.

Okazuje się, że obecnie jedynym rozwiązaniem jest ścisła współpraca ze spedycją i planowanie powrotów do Polski w okresach dwutygodniowych (lub blisko 3 tygodniowych w systemie 3/1). W innym wypadku konieczna jest rezerwacja miejsca w hotelu. Mimo iż, przepisy traktowane są przez samych kierowców jako utrudnienie w pracy, pamiętajmy, że takie rozwiązania mają na celu podniesienie bezpieczeństwa na drodze. Koczowanie przez kilka dni w kabinie w upale czy mrozie, na parkingu, bez odpowiednich warunków socjalnych nie jest równoznaczne z odpoczynkiem odbieranym w hotelu.


Czytaj więcej na s://praca. interia. pl/news-kary-za-odpo czynek-w-kabinie-tir a,
~greg
Nie wystarczy rzucić na pakę stos szyn i złapać to łańcuchem. Szyny mają być ułożone na podkładkach i dopiero złapane łańcuchami.
~kierowcapoznan
Do momentu "specjalistycznej ekspertyzy" ładunek był dobrze zabezpieczony, więc proszę się na kierowcy nie wyżywać. nawet BAG miało wątpliwości..
~Safran
Co barany piszecie za załadunek i zabezpieczenie odpowiada zaladowca prawo transportowe ue

-1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 34.201.122.150

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels