Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Zarób na kraju to śmiech na sali!!!

ID: 236838


Koledzy gdzie nie zadzwonie to 3500-4000. hahaha

~hxxh
*.25.62.130.ipv4.supernova.orange.pl

Posty (246)

kiero82
Mimo wszystko, skoro wynagradzasz kierowców za prace akordowa, to jestes zlodziejem, bo w świetle prawa, jest to nielegalne.
Dawid87
Osiołek82, piszesz głupoty gdzie napisałem że place z km albo %,
kiero82
Poczytaj swoje wczesniejsze posty, a sue dowiesz. Pisales to nie raz, i nie dwa, takze nie klam.
~tryk
kiero82
2018-10-10 09:01:51

wskaz to prawo. bardzo mnie to ciekawi..
kiero82
Tryk, to prawo istnieje od dawien dawna. Kodeks pracy mówi ma ten temat wyraznie. Poszukaj sobie, i sie dowiesz.
Dawid87
Osiołek 82 chyba mnie mylisz z kimś,

-1

kiero82
Sposób wynagradzania, w którym płaca jest uzależniona od wyników pracy, nazywany jest potocznie akor­dowym. Przedsiębiorstwa transportowe nie mogą stosować takiego systemu wynagradzania, chyba że będą w stanie wykazać, iż nie wpływa to na pogorsze­nie bezpieczeństwa na drogach lub zachęcać do naruszania przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006. W praktyce będzie to jednak bar­dzo trudne, a nawet niemożliwe. W związku z powyższym, nie powinien Pan uzależniać wynagrodzenia kierowców od np. liczby wykonanych kursów.
W praktyce - zakaz stosowania wynagrodzenia akordowego do kierowców
Kwestia, czy kierowcy mogą być wynagradzani w systemie akordowym, została uregulowana w ustawie o czasie pra­cy kierowców. W art. 26 tej ustawy czytamy: Warunki wynagradzania kie­rowców nie mogą przewidywać składni­ków wynagrodzenia, których wysokość jest uzależniona od liczby przejechanych kilo­metrów lub ilości przewiezionego ładunku, jeżeli ich stosowanie mogłoby zagrażać bezpieczeństwu na drogach lub zachęcać do naruszania przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006.

Pojęcie pogorszenia bezpieczeń­stwa na drogach jest bardzo szerokie i nie zdefiniowano go w przepisach. Jednak trudno byłoby Panu udowod­nić, że wprowadzenie akordowego systemu rozliczania kierowców nie wpływa na pogorszenie bezpieczeń­stwa na drogach.

Z doświadczenia życiowego można bowiem wywnioskować, że kierowca, którego wynagrodzenie zależałoby od liczby przejechanych kilometrów czy wykonanych kursów, dążyłby do tego, aby osiągnąć jak najwyższe wynagrodzenie, a w konsekwencji byłby skłonny do naruszania przepisów prawa o ruchu drogowym jak i ustawy o czasie pracy kierowców. Zmuszał­by się do bardziej intensywnej pracy, nie zważając na swoje zmęczenie, stan zdrowia, dopuszczalne normy czasu prowadzenia pojazdu, warunki drogowe, pogodowe czy ograniczenia wynikające z przepisów prawa o ru­chu drogowym. Wszystko to bez wąt­pienia skutkowałoby pogorszeniem bezpieczeństwa jazdy.

UwagaW praktyce oznacza to, że większość (a nawet wszystkie) sytuacji akordowego wynagradzania pracowników może zostać uznane za naruszające wyżej wskazane przepisy, poprzez stanowienie chociażby potencjalnego zagrożenia dla bezpieczeństwa na drogach.
Praca ponad normę może przynieść straty także dla firmy
Można by się posłużyć argumen­tem, że stosowanie przez pracodaw­cę akordowych systemów wynagra­dzania pracowników (powiązanych z liczbą przejechanych kilometrów czy wykonanych kursów) nie wpły­nęło na zmniejszenie bezpieczeństwa na drogach, gdyż żaden z kierowców nie spowodował wypadku czy zagro­żenia w ruchu drogowym. Jednak to, że dotąd jazda była bezkolizyjna, nie oznacza, iż przy dalszym stosowaniu takiego systemu rozliczeń nie dojdzie do nieszczęścia.

Stosowanie akordowego systemu wynagradzania mogłoby również negatywnie wpływać również na Pana interesy. Gdy kierowca łamie normy czasu prowadzenia pojazdu, a więc przekracza dopuszczalny czas jazdy ciągłej czy nie stosuje przerw, również narusza art. 26 ustawy o czasie pracy kierowców (nie przestrzega zasad przewidzianych w rozporządzeniu WE nr 561/2006). Poza tym naraża Pana jako pracodawcę na duże wydat­ki związane z koniecznością płace­nia kar nakładanych przez Inspekcję Transportu Drogowego.

Przykład
Aby zmobilizować kierowców do efektywniejszej pracy postanowił Pan premiować pracowników za liczbę odbytych jednego dnia transportów.. Skonstruowano więc wynagrodzenia ina­czej niż dotąd, a mianowicie uznał Pan, że będzie im wypłacał pensje składające się z dwóch elementów: części podstawowej i 10% od każdego zrealizowanego przez nich frachtu. Niestety, to jest właśnie sposób wynagradzania, którego nie wolno Panu wprowadzić.

Ponadto zmęczenie kierowcy jest nie tylko zagrożeniem dla innych uczestników ruchu drogowego, ale może także i Panu przynieść wymierne straty. Pana kierowca może przecież spo­wodować wypadek, w którego następ­stwie nie dość, że sam straci zdrowie, a nawet życie, to jeszcze zniszcze­niu ulegnie samochód i przewożony w nim towar. W związku z tym w stosunku do kierowców w firmach transpor­towych pracodawca przy ustalaniu wysokości wynagrodzenia powinien posługiwać się stawką godzinową lub miesięczną.

Podstawa prawna:
187; art. 26 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2004 r. nr 92, poz. 879).

Autor: Bartłomiej Jedrzejak

24h
Treść tymczasowo otwarta.
Skorzystaj z bezpłatnego 24-godzinnego dostępu do Transport-Expert. pl
W ramach bezpłatnego dostępu będziesz mógł skorzystać ze wszystkich zasobów:
bazy ponad 1500 porad udzielonych specjalistom i firmom transportowym
aktua lności na bieżąco aktualizowanych o zmiany w prawie (24h/dobę)
wzorów dokumentów i aktów prawnych dla transportu
> Przetestuj Transport-Expert. pl przez 24 godziny
akordowy system wynagradzania czas pracy kierowców wynagrodzenie kierowcy
171; poprzedni artykuł

Wynagrodz enie dla kierowców za czas przestoju - kwestia premii
następny artykuł 187;

Czym różni się premia od nagrody pieniężnej?
Czyteln icy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi
Wzory dokumentów

Szybko przygotuj i wypełnij bezpłatnie każdy dokument, jakiego potrzebujesz: od dokumentacji ZUS, po umowy pracownicze, od PIT- ów po dokumenty transportowe. Wyszukujesz dokument, widzisz wzór, jak go wypełnić, edytujesz, drukujesz, gotowe. Jeszcze nigdy sporządzanie dokumentów nie było tak proste. Zobacz i przekonaj się sam!

Zawiadomieni e o zawieszeniu w całości wykonywania transportu drogowego na okres 12 miesięcy

IZDP. Informacja o wymianie taboru/zmianie numeru rejestracyjnego/ zmianie prawa dysponowania

Wnio sek o zwrot nadpłaty do GITD

Wniosek o zaświadczenie A1 - praca najemna w kilku państwach - US-4

SK1. Wniosek o wydanie świadectwa kierowcy

Zobacz więcej 187;
Akty prawne

Teraz już bez trudu śledzisz zmiany prawne i wydarzenia ważne dla branży, aby wiedzieć o każdej ważnej zmianie przepisów lub rozporządzeniu.

Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. : Dz. U. z 2018 r., poz. 800)

Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. : Dz. U. z 2018 r., poz. 1044)

Ustawa z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jedn. : Dz. U. z 2017 r., poz. 1778)

Ustawa z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. : Dz. U. z 2018 r., poz. 1036)

Ustawa z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn. : Dz. U. z 2018 r., poz. 1265)

Zobacz więcej 187;
Informator transportowca

Zna jdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.

Poważne i bardzo poważne naruszenia (wg rozp. 2016/403)

Taryfikator kar nakładanych przez Inspekcję Transportu Drogowego

Narusze nia przepisów, za które można utracić dobrą reputację

Wskazów ki Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych dotyczące wykorzystywania monitoringu wizyjnego

Zobacz więcej 187;
Polecamy
Nowość wydawnicza

Tachografy cyfrowe
Tachografy cyfrowe
69, 00 zł
Sprawdź 187;
Biblioteka prawa transportowego
VAT w transporcie wewnątrzwspólnotowym i międzynarodowym 8211; nie pomyl miejsca opodatkowania przewozu (E-book)
VAT w transporcie wewnątrzwspólnotowym i międzynarodowym...
24, 48 zł
Sprawdź 187;
Regulamin pracy w firmie transportowej 8211; dowiedz się, jakie zapisy będą dla Ciebie korzystne (E-book)
Regulamin pracy w firmie transportowej 8211; dowiedz się,...
36, 78 zł
Sprawdź 187;
Zatrudnianie kierowców 2018. Umowy, badania lekarskie i szkolenia, dokumentacja
Zatrud nianie kierowców 2018. Umowy, badania lekarskie i...
69, 00 zł
Sprawdź 187;
Kary nakładane przez ITD na firmę transportową. Kary dla kierowcy | dla firmy transportowej | dla zarządzającego transportem
Kary nakładane przez ITD na firmę transportową. Kary dla...
69, 00 zł
Sprawdź 187;
Dokumentacja w transporcie od A do Z. Czas pracy kierowcy, odpowiedzialność, zatrudnianie
Dokume ntacja w transporcie od A do Z. Czas pracy kierowcy,...
89, 00 zł
Sprawdź 187;
x
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody









Tematyka
Aktua lności
Czas pracy kierowców
Dokumenta cja
Kadry
Kontrole ITD
Zarządzanie kierowcami
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Problemy z klientami
Narzędzia
Zadaj pytanie
Wzory dokumentów
Akty prawne
Blogi i Video
E-biblioteka

Informator transportowca
Usług i dodatkowe
Przewodni k
Oferta
Logowanie
Przypomnij hasło
Moje pytania
Moja strefa
Często zadawane pytania
O nas
20 lecie Wiedza i Praktyka
Redakcja
Nasi eksperci
Polityka prywatności
Regulam in
E-faktura
Konta kt
Współpraca
169; 2016 Portal Transport-expert. pl
Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatrans portowa. wip. pl 187; czaspracykierowcow. wip. pl 187; zarzadzajacytranspor tem. wip. pl 187;
/WiedzaiPraktyka

/wip
kiero82
2018-10-10 09:21:40
Osiołek 82 chyba mnie mylisz z kimś,

Brendzel, Ciebie nie idzie z nikim pomylic.

1

~fryc
kiero82

2018-10-10 09:01:51Mimo wszystko, skoro wynagradzasz kierowców za prace akordowa, to jestes zlodziejem, bo w świetle prawa, jest to nielegalne. "

Przeczytaj całość tego przepisu, na który się powolujesz.

Zrozumiesz, że nie zawsze jest to zabronione.

1

~fryc
Co więcej, kodeks pracy nakazuje wręcz, aby ustalając wysokość wynagrodzenia brać pod uwagę ILOŚĆ I JAKOŚĆ
wykonanej pracy.
~fryc
Dziwne, że na parkingu nikt nie mówi O tym przepisie.
kiero82
Po co minusujesz moje posty forumowa cio. to zyciowa? Widze szmatlawcu, ze przez ostatnie miesiace postawiles jakieś kilkaset czerwonych. Innym wytykasz, ze siedza w ukryciu, a sam co robisz? Udajesz wielkiego szefa, a bledy ortograficzne robisz wieksze, niz moj 9-cio letni syn. Glab do potegi entej, życiowy nieudacznik, ktoremu tatus z mamusia do dzisiaj podcieraja ty. lek, bo nic nie potrafi.
kiero82
Fryc, w transporcie miedzynarodowym nie zawsze? A gdzie bezpieczeństwo innych? Bredzisz.
~fryc
Wracając do tematu wątku
Zarób na kraju to śmiech na sali!!!
ID: 236838

Koledzy gdzie nie zadz
wonie to 3500-4000. hahaha

To tylko de bil podnieca się tym co usłyszy dzwoniąc pod numery z ogłoszeń.
~fryc
Kiero82 oczywiście, masz ustalony termin rozładunku i masz tam dojechać zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
kiero82
Fryc, nie ma co sie podniecać. Takie sa realia, a se ty mieszkasz we wschodniej Polsce, to tego nigdy nie pojmiesz.
~fryc
Tylko trzeba umieć planować rozkład czasu pracy, a tacy jak kiero82 nie potrafią tegi niestety.
~fryc
Co to za argument pyro82 to gdzie ja mieszkam?
kiero82
Za dlugo jezdze, zebys mnie pouczal na te tematy.
kiero82
Jak narazie wszedzie dojezdzam, byle zgodnie z przepisami o czasie pracy.
~fryc
Więc po hui powtarzasz parkingowe slogany?
kiero82
Dlaczego tak piszesz? Skoro pol roku w tv byl reportaz na temat kierowców zawodowych, i sam Pan Alvin Gajadhur wyjaśniał, ze kierowca międzynarodowy nie moze byc wynagradzany w sposob akordowy, wiec w czym problem? Mam rozumieć, ze On tez klamal?
kiero82
A na parkingach, to w tematy sie nie wdaje, bo nie ma sensu.
~Ł ysy
Kiero82. Przestań pisać bzdury, robisz się męczący. Powoływanie się na Gajadhura trąca kpiną. Ten pan sam nie wie o czym mówi. Niby dlaczego nie można wynagradzać kierowców akordowo?
Proszę o przepis zabraniający takich praktyk.
Kiero82, rusz mózgownicą.
Identyczna sytuacja jest z obecną interpretacja przepisu o pracy w godzinach nocnych. Ktoś puścił kaczkę i wszyscy powtarzają głupoty nie z inspektorami ITD. Czy przepis się zmienił? Nie, zmieniono tylko wysokość kar. Zatem skąd się wzięło przeświadczenie, że minuta pracy w godzinach między 24 -04 determinuje pracę nocną.
~Ł ysy
" z inspektorami ITD włącznie.
Borsuk183
Kur... idę po chrupki, zapowiada się bardzo ciekawie!
~kod 95
wynagrodzenie od przerobu to poj. ebana sprawa. raz miałem okazję doświadczyć pracy w takim właśnie systemie, nigdy nie wiesz ile zarobisz, raz więcej za lekka pracę, innym razem mniej za harowanie jak wół - bo frachty słabsze. jak dla mnie to możecie agitować - bezowocnie
~fryc
Kodeks pracy
Art. 78. § 1. Wynagrodzenie za pracę powinno być tak ustalone, aby odpowiadało w szczególności rodzajowi wykony-
wanej pracy i kwalifikacjom wymaganym przy jej wykonywaniu, a także uwzględniało ilość i jakość świadczonej pracy.

2

~fryc
ILOŚĆ I JAKOŚĆ

Nie ma tego, że czy się stoi czy się leży 5000 się należy.

1

~kod 95
widzę że co drugi na forum to radca prawny, sypie paragrafami z rękawa ; )

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.117.168.71

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels