ID: 236838
Zarób na kraju to śmiech na sali!!!
ID: 236838
ID: 236838
Koledzy gdzie nie zadzwonie to 3500-4000. hahaha
Koledzy gdzie nie zadzwonie to 3500-4000. hahaha
~hxxh*.25.62.130.ipv4.supernova.orange.pl
*.25.62.130.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (246)
kiero82
| Mimo wszystko, skoro wynagradzasz kierowców za prace akordowa, to jestes zlodziejem, bo w świetle prawa, jest to nielegalne. | |||
Dawid87
| Osiołek82, piszesz głupoty gdzie napisałem że place z km albo %, | |||
kiero82
| Poczytaj swoje wczesniejsze posty, a sue dowiesz. Pisales to nie raz, i nie dwa, takze nie klam. | |||
~tryk | kiero82 2018-10-10 09:01:51 wskaz to prawo. bardzo mnie to ciekawi.. | |||
kiero82
| Tryk, to prawo istnieje od dawien dawna. Kodeks pracy mówi ma ten temat wyraznie. Poszukaj sobie, i sie dowiesz. | |||
Dawid87
| Osiołek 82 chyba mnie mylisz z kimś, | -1 | ||
kiero82
| Sposób wynagradzania, w którym płaca jest uzależniona od wyników pracy, nazywany jest potocznie akordowym. Przedsiębiorstwa transportowe nie mogą stosować takiego systemu wynagradzania, chyba że będą w stanie wykazać, iż nie wpływa to na pogorszenie bezpieczeństwa na drogach lub zachęcać do naruszania przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006. W praktyce będzie to jednak bardzo trudne, a nawet niemożliwe. W związku z powyższym, nie powinien Pan uzależniać wynagrodzenia kierowców od np. liczby wykonanych kursów. W praktyce - zakaz stosowania wynagrodzenia akordowego do kierowców Kwestia, czy kierowcy mogą być wynagradzani w systemie akordowym, została uregulowana w ustawie o czasie pracy kierowców. W art. 26 tej ustawy czytamy: Warunki wynagradzania kierowców nie mogą przewidywać składników wynagrodzenia, których wysokość jest uzależniona od liczby przejechanych kilometrów lub ilości przewiezionego ładunku, jeżeli ich stosowanie mogłoby zagrażać bezpieczeństwu na drogach lub zachęcać do naruszania przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006. Pojęcie pogorszenia bezpieczeństwa na drogach jest bardzo szerokie i nie zdefiniowano go w przepisach. Jednak trudno byłoby Panu udowodnić, że wprowadzenie akordowego systemu rozliczania kierowców nie wpływa na pogorszenie bezpieczeństwa na drogach. Z doświadczenia życiowego można bowiem wywnioskować, że kierowca, którego wynagrodzenie zależałoby od liczby przejechanych kilometrów czy wykonanych kursów, dążyłby do tego, aby osiągnąć jak najwyższe wynagrodzenie, a w konsekwencji byłby skłonny do naruszania przepisów prawa o ruchu drogowym jak i ustawy o czasie pracy kierowców. Zmuszałby się do bardziej intensywnej pracy, nie zważając na swoje zmęczenie, stan zdrowia, dopuszczalne normy czasu prowadzenia pojazdu, warunki drogowe, pogodowe czy ograniczenia wynikające z przepisów prawa o ruchu drogowym. Wszystko to bez wątpienia skutkowałoby pogorszeniem bezpieczeństwa jazdy. UwagaW praktyce oznacza to, że większość (a nawet wszystkie) sytuacji akordowego wynagradzania pracowników może zostać uznane za naruszające wyżej wskazane przepisy, poprzez stanowienie chociażby potencjalnego zagrożenia dla bezpieczeństwa na drogach. Praca ponad normę może przynieść straty także dla firmy Można by się posłużyć argumentem, że stosowanie przez pracodawcę akordowych systemów wynagradzania pracowników (powiązanych z liczbą przejechanych kilometrów czy wykonanych kursów) nie wpłynęło na zmniejszenie bezpieczeństwa na drogach, gdyż żaden z kierowców nie spowodował wypadku czy zagrożenia w ruchu drogowym. Jednak to, że dotąd jazda była bezkolizyjna, nie oznacza, iż przy dalszym stosowaniu takiego systemu rozliczeń nie dojdzie do nieszczęścia. Stosowanie akordowego systemu wynagradzania mogłoby również negatywnie wpływać również na Pana interesy. Gdy kierowca łamie normy czasu prowadzenia pojazdu, a więc przekracza dopuszczalny czas jazdy ciągłej czy nie stosuje przerw, również narusza art. 26 ustawy o czasie pracy kierowców (nie przestrzega zasad przewidzianych w rozporządzeniu WE nr 561/2006). Poza tym naraża Pana jako pracodawcę na duże wydatki związane z koniecznością płacenia kar nakładanych przez Inspekcję Transportu Drogowego. Przykład Aby zmobilizować kierowców do efektywniejszej pracy postanowił Pan premiować pracowników za liczbę odbytych jednego dnia transportów.. Skonstruowano więc wynagrodzenia inaczej niż dotąd, a mianowicie uznał Pan, że będzie im wypłacał pensje składające się z dwóch elementów: części podstawowej i 10% od każdego zrealizowanego przez nich frachtu. Niestety, to jest właśnie sposób wynagradzania, którego nie wolno Panu wprowadzić. Ponadto zmęczenie kierowcy jest nie tylko zagrożeniem dla innych uczestników ruchu drogowego, ale może także i Panu przynieść wymierne straty. Pana kierowca może przecież spowodować wypadek, w którego następstwie nie dość, że sam straci zdrowie, a nawet życie, to jeszcze zniszczeniu ulegnie samochód i przewożony w nim towar. W związku z tym w stosunku do kierowców w firmach transportowych pracodawca przy ustalaniu wysokości wynagrodzenia powinien posługiwać się stawką godzinową lub miesięczną. Podstawa prawna: 187; art. 26 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2004 r. nr 92, poz. 879). Autor: Bartłomiej Jedrzejak 24h Treść tymczasowo otwarta. Skorzystaj z bezpłatnego 24-godzinnego dostępu do Transport-Expert. pl W ramach bezpłatnego dostępu będziesz mógł skorzystać ze wszystkich zasobów: bazy ponad 1500 porad udzielonych specjalistom i firmom transportowym aktua lności na bieżąco aktualizowanych o zmiany w prawie (24h/dobę) wzorów dokumentów i aktów prawnych dla transportu > Przetestuj Transport-Expert. pl przez 24 godziny akordowy system wynagradzania czas pracy kierowców wynagrodzenie kierowcy 171; poprzedni artykuł Wynagrodz enie dla kierowców za czas przestoju - kwestia premii następny artykuł 187; Czym różni się premia od nagrody pieniężnej? Czyteln icy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi Wzory dokumentów Szybko przygotuj i wypełnij bezpłatnie każdy dokument, jakiego potrzebujesz: od dokumentacji ZUS, po umowy pracownicze, od PIT- ów po dokumenty transportowe. Wyszukujesz dokument, widzisz wzór, jak go wypełnić, edytujesz, drukujesz, gotowe. Jeszcze nigdy sporządzanie dokumentów nie było tak proste. Zobacz i przekonaj się sam! Zawiadomieni e o zawieszeniu w całości wykonywania transportu drogowego na okres 12 miesięcy IZDP. Informacja o wymianie taboru/zmianie numeru rejestracyjnego/ zmianie prawa dysponowania Wnio sek o zwrot nadpłaty do GITD Wniosek o zaświadczenie A1 - praca najemna w kilku państwach - US-4 SK1. Wniosek o wydanie świadectwa kierowcy Zobacz więcej 187; Akty prawne Teraz już bez trudu śledzisz zmiany prawne i wydarzenia ważne dla branży, aby wiedzieć o każdej ważnej zmianie przepisów lub rozporządzeniu. Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. : Dz. U. z 2018 r., poz. 800) Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. : Dz. U. z 2018 r., poz. 1044) Ustawa z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jedn. : Dz. U. z 2017 r., poz. 1778) Ustawa z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. : Dz. U. z 2018 r., poz. 1036) Ustawa z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn. : Dz. U. z 2018 r., poz. 1265) Zobacz więcej 187; Informator transportowca Zna jdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych. Poważne i bardzo poważne naruszenia (wg rozp. 2016/403) Taryfikator kar nakładanych przez Inspekcję Transportu Drogowego Narusze nia przepisów, za które można utracić dobrą reputację Wskazów ki Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych dotyczące wykorzystywania monitoringu wizyjnego Zobacz więcej 187; Polecamy Nowość wydawnicza Tachografy cyfrowe Tachografy cyfrowe 69, 00 zł Sprawdź 187; Biblioteka prawa transportowego VAT w transporcie wewnątrzwspólnotowym i międzynarodowym 8211; nie pomyl miejsca opodatkowania przewozu (E-book) VAT w transporcie wewnątrzwspólnotowym i międzynarodowym... 24, 48 zł Sprawdź 187; Regulamin pracy w firmie transportowej 8211; dowiedz się, jakie zapisy będą dla Ciebie korzystne (E-book) Regulamin pracy w firmie transportowej 8211; dowiedz się,... 36, 78 zł Sprawdź 187; Zatrudnianie kierowców 2018. Umowy, badania lekarskie i szkolenia, dokumentacja Zatrud nianie kierowców 2018. Umowy, badania lekarskie i... 69, 00 zł Sprawdź 187; Kary nakładane przez ITD na firmę transportową. Kary dla kierowcy | dla firmy transportowej | dla zarządzającego transportem Kary nakładane przez ITD na firmę transportową. Kary dla... 69, 00 zł Sprawdź 187; Dokumentacja w transporcie od A do Z. Czas pracy kierowcy, odpowiedzialność, zatrudnianie Dokume ntacja w transporcie od A do Z. Czas pracy kierowcy,... 89, 00 zł Sprawdź 187; x Nasi partnerzy i zdobyte nagrody Tematyka Aktua lności Czas pracy kierowców Dokumenta cja Kadry Kontrole ITD Zarządzanie kierowcami Przewozy na potrzeby własne Pojazdy i ładunki Problemy z klientami Narzędzia Zadaj pytanie Wzory dokumentów Akty prawne Blogi i Video E-biblioteka Informator transportowca Usług i dodatkowe Przewodni k Oferta Logowanie Przypomnij hasło Moje pytania Moja strefa Często zadawane pytania O nas 20 lecie Wiedza i Praktyka Redakcja Nasi eksperci Polityka prywatności Regulam in E-faktura Konta kt Współpraca 169; 2016 Portal Transport-expert. pl Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies. Sprawdź inne nasze serwisy: firmatrans portowa. wip. pl 187; czaspracykierowcow. wip. pl 187; zarzadzajacytranspor tem. wip. pl 187; /WiedzaiPraktyka /wip | |||
kiero82
| 2018-10-10 09:21:40 Osiołek 82 chyba mnie mylisz z kimś, Brendzel, Ciebie nie idzie z nikim pomylic. | 1 | ||
~fryc | kiero82 2018-10-10 09:01:51Mimo wszystko, skoro wynagradzasz kierowców za prace akordowa, to jestes zlodziejem, bo w świetle prawa, jest to nielegalne. " Przeczytaj całość tego przepisu, na który się powolujesz. Zrozumiesz, że nie zawsze jest to zabronione. | 1 | ||
~fryc | Co więcej, kodeks pracy nakazuje wręcz, aby ustalając wysokość wynagrodzenia brać pod uwagę ILOŚĆ I JAKOŚĆ wykonanej pracy. | |||
~fryc | Dziwne, że na parkingu nikt nie mówi O tym przepisie. | |||
kiero82
| Po co minusujesz moje posty forumowa cio. to zyciowa? Widze szmatlawcu, ze przez ostatnie miesiace postawiles jakieś kilkaset czerwonych. Innym wytykasz, ze siedza w ukryciu, a sam co robisz? Udajesz wielkiego szefa, a bledy ortograficzne robisz wieksze, niz moj 9-cio letni syn. Glab do potegi entej, życiowy nieudacznik, ktoremu tatus z mamusia do dzisiaj podcieraja ty. lek, bo nic nie potrafi. | |||
kiero82
| Fryc, w transporcie miedzynarodowym nie zawsze? A gdzie bezpieczeństwo innych? Bredzisz. | |||
~fryc | Wracając do tematu wątku Zarób na kraju to śmiech na sali!!! ID: 236838 Koledzy gdzie nie zadz wonie to 3500-4000. hahaha To tylko de bil podnieca się tym co usłyszy dzwoniąc pod numery z ogłoszeń. | |||
~fryc | Kiero82 oczywiście, masz ustalony termin rozładunku i masz tam dojechać zgodnie z przepisami ruchu drogowego. | |||
kiero82
| Fryc, nie ma co sie podniecać. Takie sa realia, a se ty mieszkasz we wschodniej Polsce, to tego nigdy nie pojmiesz. | |||
~fryc | Tylko trzeba umieć planować rozkład czasu pracy, a tacy jak kiero82 nie potrafią tegi niestety. | |||
~fryc | Co to za argument pyro82 to gdzie ja mieszkam? | |||
kiero82
| Za dlugo jezdze, zebys mnie pouczal na te tematy. | |||
kiero82
| Jak narazie wszedzie dojezdzam, byle zgodnie z przepisami o czasie pracy. | |||
~fryc | Więc po hui powtarzasz parkingowe slogany? | |||
kiero82
| Dlaczego tak piszesz? Skoro pol roku w tv byl reportaz na temat kierowców zawodowych, i sam Pan Alvin Gajadhur wyjaśniał, ze kierowca międzynarodowy nie moze byc wynagradzany w sposob akordowy, wiec w czym problem? Mam rozumieć, ze On tez klamal? | |||
kiero82
| A na parkingach, to w tematy sie nie wdaje, bo nie ma sensu. | |||
~Ł ysy | Kiero82. Przestań pisać bzdury, robisz się męczący. Powoływanie się na Gajadhura trąca kpiną. Ten pan sam nie wie o czym mówi. Niby dlaczego nie można wynagradzać kierowców akordowo? Proszę o przepis zabraniający takich praktyk. Kiero82, rusz mózgownicą. Identyczna sytuacja jest z obecną interpretacja przepisu o pracy w godzinach nocnych. Ktoś puścił kaczkę i wszyscy powtarzają głupoty nie z inspektorami ITD. Czy przepis się zmienił? Nie, zmieniono tylko wysokość kar. Zatem skąd się wzięło przeświadczenie, że minuta pracy w godzinach między 24 -04 determinuje pracę nocną. | |||
~Ł ysy | " z inspektorami ITD włącznie. | |||
Borsuk183
| Kur... idę po chrupki, zapowiada się bardzo ciekawie! | |||
~kod 95 | wynagrodzenie od przerobu to poj. ebana sprawa. raz miałem okazję doświadczyć pracy w takim właśnie systemie, nigdy nie wiesz ile zarobisz, raz więcej za lekka pracę, innym razem mniej za harowanie jak wół - bo frachty słabsze. jak dla mnie to możecie agitować - bezowocnie | |||
~fryc | Kodeks pracy Art. 78. § 1. Wynagrodzenie za pracę powinno być tak ustalone, aby odpowiadało w szczególności rodzajowi wykony- wanej pracy i kwalifikacjom wymaganym przy jej wykonywaniu, a także uwzględniało ilość i jakość świadczonej pracy. | 2 | ||
~fryc | ILOŚĆ I JAKOŚĆ Nie ma tego, że czy się stoi czy się leży 5000 się należy. | 1 | ||
~kod 95 | widzę że co drugi na forum to radca prawny, sypie paragrafami z rękawa ; ) | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.