ID: 236775
Ile może być okresów tygodniowych w ciągu miesiąca?
ID: 236775
ID: 236775
Witam,
Nie jest to moja stała praca, tylko dorywcza, także bez spiny.
Pracuję bardzo nieregularnie:
sb wolne
nd wolne
pon praca
wt praca
sr wolne
czw wolne, czyli wychodzi 45h odpoczynek, a pracowałem tyulko 2 dniw tygodniu
pt praca
sb praca
nd praca
pon praca
wt praca
sr praca
czw wolne
pt wolne 45h
sb praca
Czy jeśli zrobię w środku tygodnia przerwę 45h, to czy mogę rozpocząć nowy "tydzień" pracy po tej przerwie? Czy muszę pauzować do końca swoich tygodniowych 7 dni, czyli od pon do nd?
Wiem, że w ciągu 24 godzin, można zrobić "2 dni" czasu pracy, np. jadę 3h, robię przerwę 11h i znowu jadę 1h i przerwa 9h.
Panowie, jestem świeżak i proszę o wyrozumiałość.
Witam,
Nie jest to moja stała praca, tylko dorywcza, także bez spiny.
Pracuję bardzo nieregularnie:
sb wolne
nd wolne
pon praca
wt praca
sr wolne
czw wolne, czyli wychodzi 45h odpoczynek, a pracowałem tyulko 2 dniw tygodniu
pt praca
sb praca
nd praca
pon praca
wt praca
sr praca
czw wolne
pt wolne 45h
sb praca
Czy jeśli zrobię w środku tygodnia przerwę 45h, to czy mogę rozpocząć nowy "tydzień" pracy po tej przerwie? Czy muszę pauzować do końca swoich tygodniowych 7 dni, czyli od pon do nd?
Wiem, że w ciągu 24 godzin, można zrobić "2 dni" czasu pracy, np. jadę 3h, robię przerwę 11h i znowu jadę 1h i przerwa 9h.
Panowie, jestem świeżak i proszę o wyrozumiałość.
Posty (40)
barracuda
| Puchatek61, jest do 24 czasu polskiego. To że tacho liczy wg UTC, nie ma znaczenia. Kierowca-do rozliczania-ma stosować czas kraju rejestracji auta. Z tego jest później rozliczany. Nie z UTC. Gdyby było inaczej, tarczki i cyfra musiały by być inaczej rozliczane. | |||
barracuda
| Czy przypadkiem 6x24 (tak jest w przepisie) nie równa się 144? Moim skromnym zdaniem, liczenie do 144 to utrudnianie sobie zycia. Prościej (moim zdaniem) liczy tak, ruszyłem o 6 w poniedziałek-mogę jechać do niedzieli do 6. | |||
barracuda
| Niekoniecznie. Owszem będzie źle liczyło. Ale nikt nie ukarze. | |||
~kryskamaryska | cuda. NIe kijem go tylko pałą. Bardziej miałem na myśli, ze tyle ma do dyspozycji i moze wiecej razy zacząc niz 6 | 2 | ||
barracuda
| Kryska, dlatego nie pisałem że to złe. :-) | |||
~fryc | Puchatek tachograf kasuje godziny wg czasu UTC to fakt. Ale w przepisach nie ma na to uzasadnienia niestety. | |||
~fryc | Europejskie oraz polskie służby kontrolne a*alizują normy prowadzenia pojazdu, przerwy i odpoczynki na podstawie czasu kraju rejestracji zatrzymanych do kontroli pojazdów. | |||
~fryc | Dlatego też, jak ma to miejsce w przypadku tachografów a*alogowych, w urządzeniu jest ustawiony i wyświetlony czas lokalny, do którego kierowca ma obowiązek zastosować się z uwzględnieniem wszystkich norm związanych z czasem pracy. | |||
barracuda
| Puchatek61, ale nawet gdyby cyfra zaliczyła 2 godz. do mijającego tygodnia-kontrola zaliczy do rozpoczętego. Nie musi czekać do 2. | |||
PavelSPM
| puchatek61 2018-10- 08 16:42:11 Pavel Nie wprowadzaj zamętu pisząc nieprawdę. Ty jesteś "dywersant" Pavel. Niby pomagasz, a robisz gościa w jajo. Czyja by krowa muczała? Kto tu jak nie ty wprowadzasz zamęty pisząc o swoje domysły? Kolejny raz pokazałeś swoją szkodliwą naturę. Kiedy nie ma czego powiedzieć i jak zareagować, słaby zawsze zaczyna kręcić, próbuje obmówić, stara się oczerniać i idzie na zniewagi lecz w końcu zawsze skazany na przegranie. | |||
~Kiop | Puchatek co ty za bzdury wypisujesz? Czas UTC służy zupel ie do czegoś innego. Na pewno nie do tego aby kierowca się do niego stosował! Pytanie pomocnicze. Art4 lit i) Tydzień się kończy o 24:00 czy 2:00? A może o 1:00? Fryc-jak dokładnie poczytasz o tachografach do odczytasz po co jest czas utc w tym urządzeniu | |||
~Kiop | Nie musi. Czytaj tak długo jak musisz by zrozumieć że czas utc służy do rejestracji czynności, a nie do rozliczania pracy kierowcy | |||
~Kiop | Spytam jeszcze raz. O której godzinie kończy sue tydzień? | |||
barracuda
| Puchatek61, chyba fryc napisał, że służby rozliczają czasy kierowców według czasu kraju rejestracji auta. To naprawdę tak działa. | |||
~Kiop | Odporny to jest ktoś inny. Na wiedze | |||
barracuda
| Puchatek61, przy kontroli, wpisują do komputera kraj rejestracji auta. Wtedy komputer liczy czasy kierowcy, wedlug czasu tego kraju. Zadzwoń do ITD. Za bardzo Cię szanuję, żeby wprowadzić w błąd. Tym bardziej że czytają to inni. | |||
FAN-MAGNUM
| Puchatek61, chyba fryc napisał, że służby rozliczają czasy kierowców według czasu kraju rejestracji auta. To naprawdę tak działa. Spróbujcie tak jeździć i opiszcie swoje pokontrolne wrażenia. Więc do czego nam UTC? Tacho można takie wyprodukować, żeby czas można było zmienić tylko na warsztacie a kierowca sam może zmienić o 1 min. Przy zakupie pojazdu z zagranicy i tak tacho musi przejść przez krajowy warsztat :-) Więc do czego nam to UTC? ? | |||
barracuda
| Przecież nikt nie kwestionuje faktu, że czas UTC działa jak działa. Nikt też nie namawia do kombinacji. W rozporządzeniu 165 jest napisane, że kierowca do rozliczeń, stosuje czas kraju rejestracji auta. I to wszystko. Reszta opisana wyżej. Proponuję telefon do ITD. | |||
FAN-MAGNUM
| więc stosowanie czasu UTC w tacho powinno być wycofane bo niczemu nie służy, a wprowadza zamęt gdyż MOŻE wg UTC pokazać jakieś przekroczenie a wg lokalnego poprawność pracy kierowcy :-) dlaczego, utrudniamy sobie życie? ? i kontrolującym ; -) | |||
barracuda
| To jest tak samo jak kończysz jazdę o np. 3 w nocy. Do 2-giej tacho zalicza do starego dnia. Od 2 do 3 do nowego. Czy kierowca popełnia wykroczenie? Nie popełnia, nawet jak na posumowaniu dnia nie ma tego co jest po 0. 00 wg. UTC. | |||
~Kiop | barracuda - kontrolujący nic nie musi wpisywać. Program sam rozpoznaje gdzie jest wydana kk i a takim czasem jest rozliczany | |||
FAN-MAGNUM
| puchatku, ale czas lokalny też mógłby podawać nam potrzebne wiadomości "na tacy" a Londyn po co mamy to wiedzieć jak mamy Lądek jak w Misiu :-) | 2 | ||
FAN-MAGNUM
| teraz przesadziłeś :-) mój daje się robić w konia będąc w Lądku mogę go oszukać, że to London :-) | |||
barracuda
| Kiop, a jak polski kierowca jeździ niemieckim autem? | |||
~Kiop | To co? Jest jakaś różnica w czasie między pl a d? | |||
barracuda
| To inaczej. Jak niemieckie auto prowadzi Rumun, albo Litwin? Chodzi o to, że czas kraju rejestracji, nie musi być tożsamy z krajem pochodzenia kierowcy. | |||
~Kiop | barracuda - uwierz na słowo że inspektor umie odejmować w zakresie do 2. Kierowca niekoniecznie, ale kontrolujący na pewno umie. Ale gdyby się tak zdążyło że nie będzie mu się chciało, to podglądnie sobie co tachograf zapisał | |||
FAN-MAGNUM
| a dlaczego do dwóch i skąd ta pewność? ? znajomości? ? autopsja? ? | |||
FAN-MAGNUM
| puchatku a o czym informuje nawet starszy model tacho przy próbie drukowania w czasie lokalnym? ? sorki, to nie egzamin ; -) teraz Ci na pauzie, zaczną coś kombinować i pozować na ekspertów :-). Sorki, zaznaczam, że mój coś wyświetla, nie zrobiłem tego w tej chwili, -żeby to opisać, chociaż to trudne do udowodnienia :- ( | |||
~Kiop | z autopsji to wiem jak dziala program, bo z niego korzystam. fakt, napisalem ze do dwoch, bo zasugerowalem sie " nasza " roznica. ale zapewne inspektor da sobie rade z odejmowaniem we wiekszym zakresie |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.