ID: 236345
Fleetboard jak hamować
ID: 236345
ID: 236345
Witam pracuję w firmie gdzie mamy bonusy za eckodriving i moje pytanie odnośnie sysytemu fleetboard czy ktoś wie jak dokładnie się zatrzymywać żeby mieć dobre noty z hamowania bo tylko to mi psuje
Witam pracuję w firmie gdzie mamy bonusy za eckodriving i moje pytanie odnośnie sysytemu fleetboard czy ktoś wie jak dokładnie się zatrzymywać żeby mieć dobre noty z hamowania bo tylko to mi psuje
~Lllllll*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (17)
~Lllllll | jak w temacie... | |||
~Instruktor | Jak hamować? Jak najwięcej zwalniaczem. A przed użyciem zwalnkacza jak najdłużej "dotaczac" przez wyhamowaniem Merc nie lubi jak od razu dasz mu maksymalne hamowanie. Trzeba stopniowa. Każde auto oprócz oceny stylu jazdy ma też opcje podpowiadania kierowcy co zle robi a co dobrze. Włącz to, obserwuj deskę i czytaj | 1 | ||
~zcx | ty się zajmij drogą a nie jakimś tam fleetem. | |||
~Lllllll | Do instruktor: ma znaczenie czy dam odrazu cały retarder czy stopniowo? Bo widzę że jesteś w temacie | |||
~Adam | Fleetboard "nie lubi" ani delikatnego hamowania, ani bardzo mocnego, gwałtownego. Kluczem jest odpowiednie uczucie, hamowanie musi być na tyle "silne" by trwało możliwie jak najkrócej, a z drugiej strony - delikatne, by ładunek nie uległ uszkodzeniu. Gdyby się zagłebiać jeszcze bardziej w ten caly system - powinnismy hamowac uzywając miedzy 5 a 15% maksymalnej sily hamowania. Dodatkowo, caly dystans hamowania nie moze przekraczac 1% pokonanego dystansu - tj. gdy mamy trase 1000km, to calego hamowania (hamulcem roboczym) nie powinno byc wiecej niz 10km. Jak to zrobic? Przede wszystkim zwalniacz i odpowiednie dotaczanie sie. By zwalniacz dzialal poprawnie trzeba pamietac ze potrzebuje on wysokich obrotów - tj. zeby zaczal w ogole hamowac to obroty musza byc powyzej 2000, jak takich nie mamy to zbijamy bieg, czy nawet dwa w dol. | |||
~Lllllll | Czyli najlepiej i zbijać biegi i równocześnie retarder? | |||
~Adam | Jak w ogole powinno wygladac poprawne hamowanie - gdy zauwazymy przeszkode odpowiednio szybko/przewidzimy ze cos sie wydarzy (np. zmiana swiatel) to pierwsze co robimy to puszczamy noge z gazu/wylaczamy tempomat, po doslownie 2-3 sek zaczynamy hamowac zwalniaczem - nie ma dla fleetboarda roznicy czy walimy od razu na 3 stopien, czy robimy to stopniowo - liczy sie efekt, hamulca roboczego uzywamy w ostatecznosci, tzn tylko do zatrzymania pojazdu (choc mozna to zrobic nie hamujac noga). Tak to przynajmniej wyglada w teorii. Zbijanie biegow jest niezbedne zwlaszcza na stopniach 1-2, bo 3 stopien sam zbija 2 biegi w dol. Te puszczenie nogi z gazu i po chwili wlaczenie zwalniacza sprawi ze MB sam dobierze odpowiednie obroty do hamowania. Retarder (jesli go posiadasz) dziala w ten sposob ze hamuje zarowno on sam w sobie, jak i uzywa hamulca roboczego, wiec w teorii ocena z Fleetboarda automatycznie sie tobie obnizy, bo im mniej hamowania noga, tym lepsza ocena. | |||
~Instruktor | LIIIII - jakim autem jeździsz? Merc daje dobra ocenę hamowania gdy masz co najmniej kilkanaście sekund dotaczania i używasz zwalniacza stopniowo mu zwiększając moc. Scania musi mieć co najmniej 25 sek dotaczania, ale można użyć retardera od razu z całą mocą. Nie wiem co mają biegi wspólnego z retarderem. Nie byłem na garbsenie jak to wykladali. Redukcja biegów ma sens tylko przy hamulcu tzw górskim, czyli silnikowym. Jeśli auto masz w automacie i z tzw wolnym kołem to używaj tego jak najwięcej. Jeśli w manualu to hamuje jak najwięcej i najczęściej silnikiem i biegamami. Ps. Jeszcze kuźwa nie sluszalem żeby przy hamowaniu hamulcem silnikowym ładunek się przesunął. No chyba że woda luzem | -1 | ||
~Mgdb | Uzyskiwalem fleetboard na poziomie 9. 7-9. 8. Po pierwsze toczenie toczenie toczenie. 2. Hamulec silnikowy 1 poziom +redukcja biegów później 2 poziom i to samo 3 tak samo. Na końcu mocniejsze dohamowanie noga ale najlepiej żeby prędkość nie przekraczała 25 km/h Jako świeży kierowca trafiłem na listę 10 najlepszych kierowców z około 200 w firmie. Do ekojazdy trzeba mieć też podejście i to lubić bo na siłę nic nie wyjdzie | |||
~dobry kolega | ale wynalazek ten flet board mozna na nim grac czy cos ugotowac??? | |||
~Manolo | instruktor... jakie 25 sekund w scaniii??? Nie masz o tym pojecia, nie odzywaj sie. | |||
~Manolo | zapomnialem dodac, ze jezdze z wynikiem 100procent za hamowanie, wiec cos tam wiem. | |||
~kursant | Coś wiesz, tyle że niewiele. Ja za całość mam w. Scani nie mniej niż 97% na trasie co najmniej 4500km | |||
~Adam | @instruktor - przeczytaj moj post jeszcze raz, a jak nie rozumiesz to czytaj az do skutku. Nie mowilem w kontekscie zbijania biegow o retarderze, bo retarder to zupelnie inne urzadzenie, mowilem o zwalniaczu, czyli hamulcu silnikowym (dlawikowym), a co do przesuwania ladunku w trakcie hamowania - rowniez nie mowilem w tym przypadku o hamowaniu silnikem, lecz o hamowaniu hamulcem roboczym, czyli tzw. nogą. Co do retardera - wiekszosc kierowcow mowi tak o hamulcu silnikowym, ktory nim nie jest! Wiekszosc Actrosow retardera nie posiada, ale posiada hamulec silnikowy 3 stopniowy. | 1 | ||
~Manolo | kursant, watek dotyczy hamowania, a nie calosci. A jak juz chcesz calosc, to prosze... 99procent na dystansie 7896km | |||
~Manolo | Pomimo takiego wyniku i tak wiem, ze spalanie moge miec lepsze bez zwracania uwagi na statystyki i jest to bardzo latwe do zrobienia | |||
torreador
| hamowac stopami, jak flinstonowie |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.