Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Daf XF 105. 460 2011r. Bierze olej

ID: 236181


Witam, Jak w temacie, pacjent DAF XF 105. 460. 2011 rocznik przebieg 950 tys km, od wymiany zrobiłem 25 tys. km i wlałem 5l oleju, w tym momencie jest połowa bagnetu. Czy to normalne w tym modelu? Czy trzeba sie zacząć martwić. Macie jakieś rady? Gdzieś czytałem że wymiana oleju na inny pomaga. Tylko jaki? Ja leje olej rubia 8900 total 10w40.

~XYZ
*.27.2.122.ipv4.supernova.orange.pl

Posty (19)

~XYZ
jak w temacie...
~Da_las
Kup sobie Scanie R420 HPI to bedziesz na 6tys km dolewal 5 litrow. Dla mnie Total jest zbyt rzadkim olejem. Z tego co widzialem na fakturze to serwis leje Texaco. Tez 10W-40
~Janusz
Bierze olej

a co

ma dawać?

1

~Janusz
950 tys km to już - remont
~Bolek
Przejechałeś 25 tyś to już wymiana przysługuje, nie uzupełnianie do stanu.
~XYZ
po 25 tys. km wymiana oleju? Wymiany robimy co 40-50 tys km. Ruch miedzynarodowy.
~Jam
Janusz pisze, że remont. Bolek, że trzeba już wymienic. Co za pajacyki juz zabierają głos na tym forum
~Da_las
XYZ, 5 litrów na 25tys km to nie jest katastrofa. Auto ma swój przebieg, prawie bańka na blacie ma swoje prawa. U mnie EURO6 miedzy wymianami, a robimy co 60tys km, biorą około 5- 6 litrów. Scania R420 jak wcześniej pisałem na 3tys km około 2, 5 - 3 litrów, a silnik po remoncie. Przed remontem było to samo, a nawet deko gorzej. Scania R480 PDE też około 8 - 10 litrów od wymiany do wymiany. Jeździć, obserwować, sprawdzać poziom i dolewać.
~Adam
Kolego Da las podpowiedz co było robione podczas remontu
~Da_las
Nowe tuleje i pierścienie - Mahle, kompletny remont głowic (były w tragicznym stanie). Około 150 tys km wcześniej były wymieniane wszystkie panewki. Tłoki pozostały oryginalne, tylko wyczyszczone. Turbina nowa przy przebiegu 850tys km. Wycieków brak, ostatnio zrobiona chłodnia oleju. Mam to auto od prawie 5 lat, od przebiegu 482tys km i cały czas bierze olej. Kiedyś usłyszałem w serwisie Scanii, że jakby nie brała oleju to by się zatarła. Nie wiem ile w tym prawdy.
~niezalog. operatorskakanki
~Da _las u mnie wymieniamy olej co 30 tys. scania 420 opticruise e5+ (tzw EEV) i obywa się bez dolewek. Większość tras na kraju, nie patrzymy na normę, robota ma być zrobiona na czas.
~Da_las
Dlatego nalezysz do grupy, ktora sobie HPIka chwali. Ja naleze do tych co jak slyszą R420 HPI to wysypki dostaje wraz z drgawkami.
~300
Da-las- Ty i twój rzadki olej + reszta pierdół *ło.
Pisz więcej Chłopie, bedzie się z czego pośmiać.
~Da_las
300, masz cos madrego do napisania czy kolejny forumowy "gupek"? Milcz, przynajmniej twoja glupota nie bedzie az tak widoczna.
~irun
u nas w firmie cala masa Scanii prawie wszystko ponad milion przebiegu zadna nie bierze oleju nawet HPI turbocompound. Jak masz auta z poprzegrzewanymi silnikami to co sie dziwisz ze biora olej.
~Da_las
Irun, mam kilku znajomych, którzy mają HPIki. I z moich obserwacji wynika, że albo te auta nie biorą w ogóle oleju albo trzeba dolewać nawet pod litr na 1000km. Taki urok. Jak trafisz. Ja to padło mam w ilości 1 sztuka. W Euro3 jakoś nie słychać o tym problemie, w Euro4 też za bardzo nie. Za to w Euro5 loteria. Tak jak już wcześniej pisałem, jedni te auta kochają inni nienawidzą.
~irun
u nas swego czasu tzn kiedys w E2 i E3 nie bylo zadnych problemow. Aktualnie w firmie zostala 1 szt HPI z TC z ktora prócz tego ze przy przebiegu 950 tys wyszly bokiem rolki popychaczy przez pokrywe boczna (na szczescie nie uszkodzilo kadluba-moze byly ze zakrecone ) nie bylo problemow. Aktualnie nie mamy HPI E5 mamy sporo XPI z ktora pojawil sie nowy problem. Dot kadluba 13 litrowego i wycieki plynu spod glowicy 5-6 tlok. W 13-stce to jakas plaga, w 11, 12-stce zdarzalo sie przy naprawde duzym przebiegu.
~Mariusz
U nas DAF Xf 105 tez pil olej jak oszalały po tym jak mu stuknęło 900tys. Tydzień na międzynarodówce i bywało że 5ltr było mało. Dopiero kiedy kolega sprezentował nam dodatek do paliwa ten samochód zaczął swoja druga młodość. Oczywiście nie stało się to zaraz po pierwszym zalaniu, upłynęło chyba z 2 miesiące żeby przetrzeć oczy ze zdziwienia. Teraz bańka oleju jeździ już chyba 5 miesiąc i nie zapowiada się kupno nowej w najbliższym czasie. Spalanie spadło prawie o 10%, silnik zaczął pracować równiej i stal się tak jakby żywszy. Gdyby był ktoś zainteresowany tym cudem to chętnie pomogę. Mój email to godswon1@yahoo. com lub tel 00447930835392
~Arkan
Wszystko zalezy od oleju
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.88.60.5

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels