~misiek
| Jak tam koledzy andrzejki w Agromexie | | | |
~Kiero Tomasz
| Dawno mnie tu nie było i tylko narzekota na ten Agromex jo tam nie narzekom jest tu robota dobra a że nawrotki są i raz na jakiś czas zapłacę obciąrzenie to jeszcze nikomu nic się nie stało. | | | |
~Pomyślmy
| Do : Kiero Tomasz : Kolego czytając jak piszesz (Narzekota) (Jo tam) (Obciąrzenie) zamiast "Obciązenie" to stwierdzam ze praca jest taka cudowna jak twój zasób słów... Pracuj płać i niech firma AGROMEX rośnie w siłe takich potrzeba... | 1 | | |
~Krzychu
| Ja tam jeżdżę w Agro dobrze się mam, jak potrzebuje pomocy to zadzwonię do najmłodszego spedytora i on mi pomoże, spoko koleś polecam go. A wy co o nim sądzicie? | | | |
~Pomyślmy
| Do : Kiero Tomasz : Kolego czytając jak piszesz (Narzekota) (Jo tam) (Obciąrzenie) zamiast "Obciązenie" to stwierdzam ze praca jest taka cudowna jak twój zasób słów... Pracuj płać i niech firma AGROMEX rośnie w siłe takich potrzeba... | | | |
~Pomyślmy
| Kierowcy nowych MERCEDESÓW w firmie mają 420 a pedału gazu tylko dotykają i zbierają bęcki na radiu bo są liderami peletonu. Niestety wskaźniki i urządzenia flotowe takie jak np. : Fleetboard, Dynafleet itp. pobierają dane o spalaniu przeliczone przez w/w współczynnik a nie rzeczywiste zużycie i trzeba pamiętać, że zużucie pokazywane na wyświetlaczu jest tylko parametrem POGLĄDOWYM które nie bierze pod uwagę że spalanie to nie uwzględnia pracy ogrzewania postojowego, nie uwzględnia pracy na postoju, pracy na postoju z załączoną przystawką odbioru mocy (jeszcze większe zużycie paliwa). Szybki przykład: 8h na ogrzewaniu to ok 2-2, 5l x 5nocek już mamy strate ok 10l. paliwa nie mierzonego w spalaniu rzeczywistym na 100km !!! | | | |
~TULIPAN
| WESOŁYCH ŚWIĄT WSZYSTKIM KOLEGOM ŻYCZĘ | | | |
~gargamel
| wszystkiego dobrego na Nowy Rok !!! Na pewno sie przyda ; -) | | | |
~Pomyślmy
| Od 1. stycznia. 2014 r. wynagrodzenia pracownika w okresie jego pierwszego roku pracy będzie musiało wynosić co najmniej 1344 zł brutto - nie może być niższe niż 80 proc. płacy minimalnej.
Z wysokością minimalnego wynagrodzenia powiązane jest także m. in. dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej - wynosi on 20 proc. stawki godzinowej wynikającej z minimalnego wynagrodzenia za pracę... | | | |
~maniek
| JAKIE WARUNKI DAJE TEN AGROMEX I GDZIE JEZDZA, MOZE BYM SPROBOWAL??? | | | |
~kiero
| agromex to najgorsza firma w okolicy razem z mielczarkiem... fraszka daj norme z 18 bo 23 to za dużo; ) | | | |
~kiero
| a ja tam myślałem iść do pracy ale wybrałem krajówke i nie narzekam, 4 z przodu co weekend w domu i szef oki a nie taki jak ten fraszka którego znam dobrze tylko do straży pieniądze ładuje. | | | |
~Bis
| ale jakie kierunki obrabiaja i co ile sa w domu? | | | |
~real
| Mielczarek podnosi pensję, i mam nadzieja że wykończy tą czerwoną stonkę. bo agromex to już za długo miesza w naszej okolicy. wasz czas już minął panowie Fraszki. | | | |
~kiero
| tylko jeśli mielczarek wykończy stonkę to myślisz, że będzie lepiej? jeszcze gorzej będzie bo zostanie wtedy sam i da 4 na msc i ludzie będą jeździli za tyle bo gdzie 400 kierowców pójdzie... a do tej pory nikt się z kierowców nie zbuntował to i tego później nie zrobi bo"kredyty itd" | | | |
~kierowca
| sorki kiero ale dla Mielczarka tych 60 kierowców z Agro to śmiech, wiesz ile ma już aut?a ile zamierza jeszcze dobrac?? | | | |
~lolek
| szkoda ze bez doświadczenia nie chcą przyjmować Mielczarek juz tylu kierowców nie potrzebuje | | | |
~lolek
| ciekawe kiedy te nowe auta z tego o mi w biurze powiedzieli u Mielczarka to przez pol roku młodych nie będą przyjmować to o czymś świadczy a ponoć duża firma... | | | |
~kunus
| AGROMEKSIAK a co sie dzieje z roburem i garbatym ukraincem?co wielkogłowy jacuś teraz mówi???nadal mówie? ?? | | | |
~Jurek
| Panowie Idzie Zima Temperatury Minusowe Proszę Pozabierać Ciepłe Koce Oraz Pierzyny Bo W Mercedesach Będzie Trzeba Żyć Jak Eskimosi W Igloo :) Lub Jak Stoicie W Kilka Samochodów To Spać Po Kilku W Aucie Każdego Dnia U Innego Będzie Taniej :) A Po Powrocie Z Trasy Prosto Zapłacić Rachunek Za Ogrzewanie Pod Tytułem "Nie Wywiązania Się Z Panującej W Firmie Normy Paliwowej" Miłej Zimy... A Bałwana Nie Musicie Na Marzeninie Robić Bo Ich Tam Nie Brakuje :) | | | |
~Pomyślmy
| Gdy pojazd porusza się po drodze, szereg czynników wpłynie na ilość paliwa, którą zużyje by dotrzeć z punktu A do punktu B.
Główne parametry to ciężar pojazdu, opór aerodynamiczny, straty mechaniczne i opór toczenia opon. Chociaż opony są tylko jednym z czynników, mogą mieć wpływ na trzecią część całkowitego zużycia paliwa.
Każda opona pojazdu tocząca się po drodze wytwarza siłę oporu, która powstaje ze strat energii wynikających z uszkodzeń ścian bocznych opony oraz przez ruch, kompresję i zniekształcenia bieżnika opony spowodowane kontaktem z powierzchnią drogi.
Tę siłę oporu nazywa się oporem toczenia; można ją bardzo dokładnie zmierzyć w laboratorium.
Udział opon w całkowitej energii wymaganej do poruszania się pojazdu po drodze zależy od działania wielu czynników zewnętrznych, między innymi:
Aerodynamika i prędkość
Aerodynamika pojazdu oraz jego prędkość jazdy mają niezwykle duży wpływ na ilość zużycia paliwa. Siła wytwarzana przez opór aerodynamiczny pojazdu wzrasta wykładniczo wraz z prędkością jazdy.
Opór toczenia opony rośnie liniowo wraz z prędkością, lecz opony stanowią stosunkowo niewielki procent całkowitej siły oporu działającej na pojazd przy wzroście prędkości.
Temperatura otoczenia, warunki pogodowe, nawierzchnia drogi (piaszczysta, żwirowa, asfaltowa, betonowa) oraz rodzaj terenu (płaski, pagórkowaty lub górzysty) to czynniki środowiskowe, których nie można kontrolować, natomiast mają one bezpośredni wpływ na zużycie paliwa.
Układ pojazdu
W typowym 40-tonowym, 5-osiowym samochodzie ciężarowym, każda oś ma wkład w całkowity opór toczenia pojazdu. Osie napędu i przyczepy łącznie dają około 83% całkowitego oporu toczenia opon. W celu zmniejszenia zużycia paliwa przez pojazd, zaleca się wyposażenie wszystkich osi w ekonomiczne opony o niskim oporze toczenia.
Ciśnienie opon
Opór toczenia jest w dużym stopniu zależny od ciśnienia opon. Jednostopniowe odchylenie od nominalnej wartości ciśnienia w oponach może doprowadzić do zmiany oporu toczenia sięgającej 5%, czego wynikiem może być znaczny wzrost kosztu paliwa. Dla optymalnego oporu toczenia, ważne jest prawidłowe napompowanie opon, stosownie do obciążenia poszczególnych osi. Ponadto złe ciśnienie ma negatywny wpływ na wytrzymałość opony.
Zbieżność kół
Błędne ustawienie zbieżności kół może mieć drastyczny wpływ na opór toczenia i w efekcie na zużycie paliwa. Jeżeli koła w 12-kołowym ciągniku i przyczepie nie mają prawidłowo ustawionej zbieżności, całkowita siła oporu działająca na pojazd wzrasta. Większe "szorowanie" opon po powierzchni drogi i potencjalnie większy opór aerodynamiczny powstają wówczas gdy ciągnik i przyczepa nie układają się równolegle do kierunku podróży.
Styl jazdy
Nawyki lub "styl" jazdy prowadzącego pojazd może mieć ogromny wpływ na ilość zużywanego paliwa. Agresywna jazda może pozbawić nas wielu korzyści czerpanych z inwestycji w ekonomiczne opony i silnik, urządzenia aerodynamiczne czy syntetyczne smary.
Istnieją jednak nowoczesne, zautomatyzowane układy przeniesienia napędu, które mają na celu zmniejszenie wpływu kierowców na zużycie paliwa w trakcie jazdy, dodatkowo zwiększając potencjał oszczędnościowy odpowiednich opon.
Przy dzisiejszej technologii, możliwe jest dokładne zmierzenie ilości paliwa zużywanego przez silnik w jednostce czasu, co pozwala na wdrożenie programów mających na celu nagradzanie kierowców za oszczędne zużycie paliwa. | | | |
~czarnuch
| Prawda to ze Garbaty odebral auto z bazy i juz w domciu? | | | |
~taki tam
| wreszcie nadszedł dzień więlkiej sprawiedliwości i odpukotowania dla wielkiego Jacusia, tyle lat bezkarnie okradał kierowców i się doczekał sądnego dnia | | | |
~jarek
| dobrze dobrze ! najzabawniejsze jest to ze mini złodziej okradł big złodzieja !!! ciekawe kiedy następny zestaw Wielki Łeb odda bez walki Królowej Elżbiecie? | | | |
~grej mlody
| ujnia w tym agromexie laduje butelke w czestochowie na reno premium kolo mnie nev merc agromex jedziemy do bathgate szkocja tyle za ja na kolach a agromexiak jakis prom z holandi gdzies newcastle czy hull nie pamietam na rozladunku gadamy i sie pyta ile mam za to ja mowie ze dieta 208zl na dzien a on ze od frachtu i ze wyjdzie mu z 800zl mi wyszlo 200 wiecej ale ja jezdze premiumką hehe | | | |
~czarnuch
| skoro pracowałes dzien dłuzej jadac na kolach to dostałes jedna dniowke wiecej... tylko ze musiales sobie zapelnic lodowke a płynąc z holandii mozna sie wyspac jak czlowiek zjesc obiadek i godziny nie leca ale u ciebie tarcza za okno bo przeciez premium hihihi | | | |
~kierowca
| czarnuch... zapomniałeś dodać że z tych 800zł kolegi Fracha zabierze 200zł za przepał | | | |
~grej
| czarnuch tacho mam na czipa siemiens a dni tyle samo przeciez ladowalismy i rozladowalismy w tych samych dniach tyle ze jemu od frachtu mniej wyszlo a mi za dniowki 200 stowy wiecej premka db auto tylko miejsca malo | | | |
~juz nie poniżany
| chopy, a co słychac u najstarszej GENERALICJI? podobno mają żal do jacka że są niedowartościowani we firmie prawda to? | | | |
~szacunek
| najstarszej generalicji... ? he he dobre chyba powinienes powiedziec... a co slychac u tych wsiokow, de*ili co swojej godnosci i poszanowania do siebie jak i innych za grosz niemaja za grosz nie maja! choloty konfidentow i frajerow... tyle, takie okreslenie znacznie lepiej pasuje do tej wiejskiej swoloczy! | | | |