ID: 233923
Jazda lekko przyciężkawa
ID: 233923
ID: 233923
Sześć na osiem wytypowanych samochodów, podczas rutynowej kontroli, okazało się przeciążonych.
Sześć na osiem wytypowanych samochodów, podczas rutynowej kontroli, okazało się przeciążonych.
~etransport.pl
Posty (16)
~kiero | A jaka kara dla załadowcy? Kierowca nie zawsze może stwierdzić ile faktycznie waży ładunek. Chyba że w dokumentach ma podana wagę i je podpisał. Ale załadowca bardzo dobrze wie ile ładuje. | |||
~a ku-ku | Za przeładowanie nie powinien w ogóle odpowiadać przewoźnik. Odpowiedzialność winien ponosić jedynie nadawca i spedycja zlecająca, która przyjęła zlecenie. Pierwszy wie dokładnie ile ładuje i udaje greka, a drugi nie powinien ładować np. 1. 500 kg na busa, tylko na solówkę - koniec i kropka. Czas wyleczyć tę patologię. Ani kierowca, a tym bardziej przewoźnik nie jest w stanie oczami zważyć ładunku. | |||
~p133 | Powiem tak, w cmr jest wyraźnie z boku po lewej stronie napisane "Do wypełnienia pod odpowiedzialnością nadawcy 1-15 (numery rubryk) " Waga brutto jest w polu 11, a więc to nadawca towaru pod odpowiedzialnością wypełnia tą rubrykę. Jakim cudem karze się przewoźników, to nie mam bladego pojęcia | |||
~a ku-ku | A może jakiś przewoźnik uzbrojony w tak wypełniony cmr, powinien udać się do sądu po sprawiedliwość. | |||
masius85
| A najlepsze jest to, że busiki przeładowane o 120% płacą 500, a ciężarówka nie przeładowana, tylko ośka przeciążona 10000 tysi. Ja się pytam kto stwarza większe niebezpieczeństwo na drodze. Kiedy w Polsce skończy się ta patologia w końcu. Ale to tylko moje przemyślenia, bo to pisanie to tak jakby grochem o ścianę bił. | |||
piotr2075
| Cholera. Głupi jestem jak but. Wjeżdżam na wagę w Norwegii gdzie mieszkam i pracuję i ważą mi auto a nie osie. Mieszczę się w normie słyszę miłego dnia i bezpiecznej jazdy. Jeszcze nawet raz nie sprawdzali mi tacho. Raz miałem kontrolę dokładniejszą. Znaleźli małą nieszczelność w układzie hamulcowym i dostałem info sms-em co znaleźli i jaki mam czas na usunięcie usterki. Całe trzy tygodnie. U nas w Polsce ITD zatrzymuje kierowcę i najlepiej gdyby tenże wyjął z kieszeni ze 3000pln i przyznał się od razu d błędów tacho itp. Rozumiem kontrole busów bo tam jest ostra jazda. Ale w wadze ciężkiej już nie ma z czego przyciąć | |||
gustav
| piotr2075 powiedz mi na jakim to punkcie kontrolnym w Norwegii "ważą całe auto"??? Waży się przednią, buggy eller pusher, następnie dwie osie naczepy i na koniec (ciekawostka) 8230; ostatnią oś skrętną która lubi być przeładowana przy dobrych ładunkach i woźnicy za fajerą. | |||
gustav
| Kontroler obserwuje wynik na wyświetlaczu i dodaje to to na kartce, pewnie z tego powodu tak rzadko kontrolują w czasie deszczu. | |||
gustav
| Niby XXI wiek, ale ta Norwegia to taka zacofana jakby... | |||
gustav
| Podejrzewam, że jechałeś busem i trafiłeś na wagę mobilną, zważyli tobie całe auto podkładając pod każde koło osobną wagę. Lubią takie akcje... | |||
gustav
| Wielu ciekawych rzeczy dowiedziałem się o Norwegii na forach. Np. że w Oslo na miejskim odcinku autostrady jeździ się ponad 130 km/h (przy ograniczeniu 80!), czy o łańcuchach przez cały rok, zmowie policji z Bringiem i zakazie wyprzedzeniu w tunelach. Normalnie kosmos. | |||
gustav
| "a" zamiast "u" miało być... zbyt daleko od siebie by literówką się tłumaczyć. | |||
~dobły | Gustav... widocznie mało wiesz, ale zawsze "morzesz"siem doszkolić.. tylko częściej czytaj to forum:) | |||
gustav
| Czytam i oczom nie wierzę... | |||
~dobły | Czytaj dalej... "profesóry ciem douczom"... jak jest w Norwegi, ba... na całym świecie:) | |||
piotr2075
| Faktycznie źle napisałem. Mój błąd. Oczywiście najpierw przód a potem tył. Co do reszty mądrych to zapraszam zimą zobaczymy twardzieli jeżdżących 40 km/h na odśnieżonej drodze i oczywiście cisnących hamulce na każdym zakręcie :-) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz