ID: 232139
Sezon letni w Norwegii
ID: 232139
ID: 232139
Zaczyna się sezon letni w Norwegii i coraz częściej widzę ciężarówki i autobusy na polskich numerach. Wiem że duża część kierowców zaczyna w ten sposób swoje jazdy po Skandynawii i do nich kieruję te podstawowe informacje.
Obowiązuje całoroczne posiadanie łańcuchów. Za brak grożą dość surowe kary.
W tunelach nigdy nie przekraczamy osi jezdni a jeśli nie jesteśmy pewni czy się zmieścimy z drugim dużym warto się zatrzymać lub zwolnić.
Jeśli widzimy znak informujący o robotach drogowych to na bank możemy spodziewać się utrudnień.
Jeśli trafimy na wahadło to najczęściej jest tam samochód który przeprowadza auta przez dany odcinek.
Bardzo często można spotkać auta pilotujące nadgabaryt-oznaczeni e żółty napis BRED LAST i koguty. Warto wtedy zjechać do prawego
Często widuje się auta ciężarowe oznaczone BRED LAST z włączonymi kogutami. Przewożą towary nadgabarytowe niewymagające pilota dodatkowego.
Kontrola Staten Vegvesen (tutejsze ITD) Z reguły wygląda to tak że zamiast człowieka z lizakiem są podświetlone znaki nakazujące zjazd na plac kontrolny. Nie miałem jeszcze sytuacji w której sprawdzano moje tacho. Wystarczyło przejechać przez wagę i jeśli wszystko ok to uśmiech dziękuję i szerokiej drogi. Nie ma sensu próbować omijać placu kontrolnego. Znaki są wyposażone w kamery i jak złapią cwaniaka to zaboli i to zdrowo.
Trzeźwe poranki są tu również. Jeśli więc wypijecie coś na pauzie a nie jesteście pewni swojego stanu to lepiej odczekać. Kara za jazdę pod wpływem to ok. 50000 NOK + często 3 miesiące więzienia i oczywiście zatrzymane lejce. Dopuszczalna prędkość w Norwegii to 80km/h ale jeśli jadąc w nocy zobaczycie za sobą auto z napisem BRING ( taka firma pocztowo kurierska) to zjedźcie im na bok. Zapieprzają pod odcinacz i nie zwalniają - chyba mają jakiś układ z policją ; -)
No i pamiętajcie o potężnej ilości zwierzyny która potrafi wyjść na drogę. W razie zderzenia ze zwierzakiem dzwonimy na 02800 zabezpieczamy miejsce i czekamy na patrol. To dość ważne ponieważ za szkody spowodowane przez zwierzęta płaci państwo.
Szerokości
Szerokości i przyczepności
Zaczyna się sezon letni w Norwegii i coraz częściej widzę ciężarówki i autobusy na polskich numerach. Wiem że duża część kierowców zaczyna w ten sposób swoje jazdy po Skandynawii i do nich kieruję te podstawowe informacje.
Obowiązuje całoroczne posiadanie łańcuchów. Za brak grożą dość surowe kary.
W tunelach nigdy nie przekraczamy osi jezdni a jeśli nie jesteśmy pewni czy się zmieścimy z drugim dużym warto się zatrzymać lub zwolnić.
Jeśli widzimy znak informujący o robotach drogowych to na bank możemy spodziewać się utrudnień.
Jeśli trafimy na wahadło to najczęściej jest tam samochód który przeprowadza auta przez dany odcinek.
Bardzo często można spotkać auta pilotujące nadgabaryt-oznaczeni e żółty napis BRED LAST i koguty. Warto wtedy zjechać do prawego
Często widuje się auta ciężarowe oznaczone BRED LAST z włączonymi kogutami. Przewożą towary nadgabarytowe niewymagające pilota dodatkowego.
Kontrola Staten Vegvesen (tutejsze ITD) Z reguły wygląda to tak że zamiast człowieka z lizakiem są podświetlone znaki nakazujące zjazd na plac kontrolny. Nie miałem jeszcze sytuacji w której sprawdzano moje tacho. Wystarczyło przejechać przez wagę i jeśli wszystko ok to uśmiech dziękuję i szerokiej drogi. Nie ma sensu próbować omijać placu kontrolnego. Znaki są wyposażone w kamery i jak złapią cwaniaka to zaboli i to zdrowo.
Trzeźwe poranki są tu również. Jeśli więc wypijecie coś na pauzie a nie jesteście pewni swojego stanu to lepiej odczekać. Kara za jazdę pod wpływem to ok. 50000 NOK + często 3 miesiące więzienia i oczywiście zatrzymane lejce. Dopuszczalna prędkość w Norwegii to 80km/h ale jeśli jadąc w nocy zobaczycie za sobą auto z napisem BRING ( taka firma pocztowo kurierska) to zjedźcie im na bok. Zapieprzają pod odcinacz i nie zwalniają - chyba mają jakiś układ z policją ; -)
No i pamiętajcie o potężnej ilości zwierzyny która potrafi wyjść na drogę. W razie zderzenia ze zwierzakiem dzwonimy na 02800 zabezpieczamy miejsce i czekamy na patrol. To dość ważne ponieważ za szkody spowodowane przez zwierzęta płaci państwo.
Szerokości
Szerokości i przyczepności
Posty (3)
piotr2075
| jak w temacie... | 2 | ||
Kwiatuuu
| Super informacje. Dzięki Piotrze!! Szerokości. | 1 | ||
AGATTRANS
| Mnóstwo radarów i pomiary odcinków. Ale na szczęście działa Janosik i pokazuje radary | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.