ID: 229576
Kto odpowiada za uszkodzone mienie przewoźnika podczas czynności ładunkowych
ID: 229576
ID: 229576
W praktyce branży transportowej niezwykle często poruszany jest temat odpowiedzialności przewoźnika z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu. Często to jednak przewoźnik staje się podmiotem poszkodowanym – jego mienie zostaje uszkodzone w skutek czynności ładunkowych lub rozładunkowych.
W praktyce branży transportowej niezwykle często poruszany jest temat odpowiedzialności przewoźnika z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu. Często to jednak przewoźnik staje się podmiotem poszkodowanym – jego mienie zostaje uszkodzone w skutek czynności ładunkowych lub rozładunkowych.
~etransport.pl
Posty (24)
~Piotr | Należą się brawa dla Przewoźnika za to, że nie skulił przysłowiowego ogona, tylko walczy o swoje. Bo niestety firmy traktują przewoźników i ich kierowców jak niewolników którzy nie maja nic do powiedzenia. | 1 | ||
~potulny szofer | magazynier to bóg który za nic nie odpowiada i jak ma chęć to załaduje a jak nie to nie... nad nim jest tylko cieć, ciecie to mega bogi są ważniejsi nawet od prezesa firmy | 4 | ||
ese
| Temat dotyczy znajomości przepisów i ich stosowania w praktyce, a nie gorzkich żali. | 2 | ||
~leon | A pani sprzątaczka to kierownik działu po godzinie15stej. | |||
~leon | *działu sprzedaży. | |||
~ngine | u polskiego chama i prostaka za wszystko odpowiada kierowca, bo przecież np. w tym przypadku mógł krzyknąć, zwrócić uwagę i miał nadzorować wszystkich i wszystko. Polski cham i prostak wszystko zrzuca na kierowcę. | -1 | ||
~gnebca | pamiętam jak ładowałem wina w pudełkach na paletach popietrowane po 5 w zwyz jak mimo owinięcia folią wózkowy co ładował wjezdzal wolno i ostrożnie ja to zauwazylem i zwrocilem uwagę - jechałem naczepa walkingfloore wiec jedyna możliwość zabezpieczenia to tyczka na końcu w poprzek, poinformowałem szefa wyslalem zdjęcia - szef mowi jedz ja wpisałem w rubrykę 18 CMR ze nie ponosze odpowiedzialności za zle zabezpieczenie - NIEMIEC widzi CMR opis po angielsku przedziera CMR mowi albo jedziesz albo wypad - telefon do szefa jedź bez tego opisu ja mowie nie wiem jak to będzie - po przyjeździe na wyładunek polowa palet poprzesuwana - tamcie nie chcą przyjasc towaru, szef mowi masz to przeladowac swoim rekami te kartony z krzykiem i bluzagmi do mmnie - KURDE ze się podjałem pamiętam ze od 8 rano do 13 przeladowalem własnoręcznie pod rampą 20 pare palet na której było na każdej około 20 kartonow po 4 wina w każdym - w upale 35 stopni... w belgii południowej części co nikt po angielsku gadac nie umial... | |||
okosaurona
| Na forum jesteście zaje... , a w realu tak szefie, jakoś damy radę, jak nie my to kto! Żenujące. | 1 | ||
ese
| ~ngine 2018-02-26 17:23:10 u polskiego chama i prostaka za wszystko odpowiada kierowca, bo przecież np. w tym przypadku mógł krzyknąć, zwrócić uwagę i miał nadzorować wszystkich i wszystko... "- A czy to aby nie kierowca PROFESJONALISTA jest na miejscu i potrafi FACHOWO ocenić sytuację? | 1 | ||
~Ku/tas Utracjusz | ese- podjeżdżasz pod rampę idziesz się zameldować tam oddajesz kluczyki od samochodu bez wstępu na teren załadunku. Magazynier ładuje melduje, że gotowe Ty podpisujesz dokumenty, że ilość i jakość się zgadza i wyny : ( Możesz nie podpisać i sam na własny koszt sprawdzić podnosząc palety do góry in sprawdzając ich jakość. Na rozładunku 4 palety nie przeszły automatycznej kontroli | |||
~zcx | Myślicie, że te poobijane naczepy w środku to od czego, przecież nie od warlającego się towaru. od profesjonalizmy wózkowych, z zerową praktycznie odpowiedzialnością za uszkodzenia. | |||
ese
| ~Ku/tas Utracjusz 2018-04-2 4 10:44:13 (.. ) kluczyki od samochodu bez wstępu na teren załadunku. Magazynier ładuje melduje, że gotowe Ty podpisujesz dokumenty, że ilość i jakość się zgadza (.. ) - 1. Więc podpisujesz, oświadczasz że widzialeś coś czego nie widzialeś. Jak to się nazywa? 2. A jak to wygląda ze strony prawnej? I Fachowej? Jak się powinien w takiej sytuacji zachować kierowca ZAWODOWY, który potrafi coś więcej jak trafić pod adres wedle komunikatów z nawigacji? | 1 | ||
barracuda
| Moim zdaniem, bardzo pożyteczny artykuł-wskazuje, że przewoźnik dochodzi odszkodowania od odbiorcy, nawet jak wózkowy jest podwykonawcą. Rok temu bela makulatury spadła na nadkole ciagnika i uszkodziła je, jak też lampę. Wózkowy nie próbował się wywinąć. "Pomogła" mu świadomość że był monitoring. :-) | 1 | ||
~Ku/tas Utracjusz | ese- Durnia udajesz czy nie udajesz? "~gnebca" opisał realia załadunku i odpowiedzialności C hciał bym Cię zobaczyć forsującego drzwi do zamkniętego magazynu dla kierowców w imię "prawa i fachowości" Skoro taki kozak prawilny jesteś to odpowiedz dla "~gnebca" jak miał postąpić w tak trudnej sytuacji. Odpisz. Chętnie to przeczytam a i wielu innych od Ciebie czegoś się dowie. | |||
~Ku/tas Utracjusz | ese- Dodam jeszcze. Zwykły kiero jest bardziej pojęty i wartościowy od największego polskiego autorytetu. Bo nie znając języków załatwia sprawy we wszystkich krajach gdy Tamten znając musiał posługiwać się tłumaczami do zwykłych spraw : ( Znam też podobnych krytykantów używających nawigacji ale gdy przyszło się samemu znaleźć i dojechać do celu to prosili by im pokazać bo stoją w miejscu ; ) Pa/lanty :) | |||
~Ordynator ku-ku | Nooo!to chyba ORMO coś z tym musi zrobić! | |||
~Ku/tas Utracjusz | Wystarczy MO. Są bardziej kompetentni ; ) | |||
~Ordynator ku-ku | Myślisz?A długość pały jest bez znaczenia?Zresztą, jedni i drudzy to były głupie pały... | |||
~Ku/tas Utracjusz | "Zresztą, jedni i drudzy to były głupie pały... " Nie można porównać. ORMO było ochotnikami zaś MO zawodowcami z pałami. Niewiele widziałeś a chcesz się pochwalić, że jedni i drudzy to przygłupy na posyłkach reżymu komunistycznego jak teraz bojówki neofaszystowskie? | |||
~Ordynator ku-ku | A czy ja sie kurna chwale?Obraziłeś mnie Utracjuszu!Nie wiem czy sie jutro za kare odezwe!A tera ide spać (kurna moja tak się do mnie słodko uśmiecha). Miłej nocki:) | |||
~Ku/tas Utracjusz | Milego dnia ; ) Odezwiesz się: ( Proszę; ) | |||
~Ordynator ku-ku | Sie kurna odezwe jak trza!Ale zara brać sie musze za robote... też jak trza!:) | |||
~Ku/tas Utracjusz | No :) Już mi lepiej :) Tylko się ogać trochę bo przed zacną publiką wystąpisz publikując własne myśli ; ) Ps. "-łysego" nie widziałeś? Lub na innym portalu? ; ) Tęsknię za nim jak pies za pchłami : ( |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.