ID: 229397
Deficyt pracowników w 2018 roku w największym stopniu dotknie branżę transportowo-spedycyjną
ID: 229397
ID: 229397
Na trudności ze znalezieniem pracowników mają wpływ m. in. : mało atrakcyjne oferty, niskie wynagrodzenia, trudne warunki pracy, konieczność dojazdów do miejsca pracy, brak umiejętności wymaganych przez pracodawców, niewystarczające doświadczenie zawodowe, utrata kwalifikacji, przerwa w kształceniu w niektórych zawodach.
Na trudności ze znalezieniem pracowników mają wpływ m. in. : mało atrakcyjne oferty, niskie wynagrodzenia, trudne warunki pracy, konieczność dojazdów do miejsca pracy, brak umiejętności wymaganych przez pracodawców, niewystarczające doświadczenie zawodowe, utrata kwalifikacji, przerwa w kształceniu w niektórych zawodach.
~etransport.pl
Posty (34)
~były kiero | Ja nie wiem co wy wszyscy tak pod tym stołem się umawiacie. Nie można jak normalni ludzie przy stole usiąść i pogadać?Ci Polacy raz zrobili okrągły stół i już powariowali, od tego czasu tylko pod stołem. | 2 | ||
~Dawid87 | Co za baran, pisał ten artykuł " mało atrakcyjne oferty, niskie wynagrodzenia, trudne " człowieku niskie wynagrodzenie i trudne warunki, mają ci co za 2tys mają do utrzymania trójek dzieci, i mieszkanie. Ale nie kierowcy! | 1 | ||
~Piotr | Jeszcze nie słyszałem, żeby w dzisiejszych czasach ktoś płacił pod stołem. Może chłop pracuje w Kazachstanie. | 1 | ||
~RRR | DAWID JESTES de*il OCZYWISCIE 87-OŚLE TRANSPORTOWY WŁAŚCI CIELU PO*DAJACEJ FIRMY TRANSPORTOWEJ. | |||
~Klamot | Nie słyszałem jeszcze, żeby porządna firma potrzebowała do pracy. A nawet znam kilka, gdzie kolega wciąga kolegę i nie ma ogłoszeń. Tylko ostatnie śmier dziele transportowe się ogłaszają i tyle. | 1 | ||
~kierowca | Dziwne niby taki brak kierowców a nadal górą są propozycje płacy z km, % często w tym podstawa, o tacho nic nie mówię, bo znaleźć legal to jak złowić złotą rybkę zwłaszcza w PL. Kierowców jest dużo tylko nie chcą pracować z akordu i siedzieć w budzie po 3, 4tyg. | 3 | ||
~rad79 | ~kierowca Dziwne niby taki brak kierowców a nadal górą są propozycje płacy z km, % często w tym podstawa, o tacho nic nie mówię, bo znaleźć legal to jak złowić złotą rybkę zwłaszcza w PL. Kierowców jest dużo tylko nie chcą pracować z akordu i siedzieć w budzie po 3, 4tyg. Skwitowałeś w kilku zdaniach prawdę o tym zawodzie. Ot cała prawda. | 1 | ||
~rad79 | Jakby mieli płacić od całej sumy to by firm nie zakładali bo to by się mijało z celem zarobkowym. Powiedzmy sobie szczerze że transport nie jest złotym biznesem aby płacić skladki od 5000-7000 tys na miesiac za kierowcę. Zyski są nieadekwatnie niskie z wkładem finansowym jaki trzeba ponieść by zakupić samochody. | |||
~filou | Kierowców jest dużo tylko nie chcą pracować z akordu i siedzieć w budzie po 3, 4tyg. prosta sprawa polak jezdzi w polsce a franzuz po francji itd. | 1 | ||
~bosman998 | tylko firmy co niepłacą szukają kierowców- jasne | 1 | ||
~mt. | gdyby to bylo forum pracownikow przemyslu gastronomicznego naglowek tekstu wygladalby tak "Deficyt pracownikow w 2018 roku w najwiekszym stopniu dotknie branze gastronomiczna" | 1 | ||
~RollOn | Ta brakuje... | |||
agar
| Swięta prawda -szukanie jelenia żeby pracował po 15h dziennie za najniższa plus diete, która sie należy z racji przebywania za granicą -jeszcze dieta wypłacana oczywiscie ta sama czyj kierowca jest w Norwegii czy Niemczech -płacić dziady to co powinniście to bedziemy jeżdzić -płacić więcej Niemcy Holendrzy, Duńczycy przyjdą do Was jezdzić... | 1 | ||
agar
| Kochani właściciele prezesi: Własnych synów i córki za kierownice wsadzcie. Przecież tak fajnie maja kierowcy | 1 | ||
~filou | Młodzi mieszkańcy Serbii, Chorwacji czy Bośni i Hercegowiny masowo z nich wyjeżdżają. Przenoszą się zwłaszcza do Austrii czy Niemiec, gdzie specjaliści z ich branż są poszukiwani. Niektórzy porzucają pierwotnie wyuczone zawody i przekwalifikowują się na specjalności, które są aktualnie bardziej poszukiwane jak kierowca, budowlaniec itp. wchodzi konkurencja dla niezastapionych polskich szoferof. | -1 | ||
~Byly nievolnik | Coraz więcej jest firm typu... Polska sp. o. o gdzie jazda na tacho+benefity typu wczasy pod gruszą, karta leczenia prywat. Wchodzi konkurencja dla niezastapionych Pl psiewoznikow :) | 1 | ||
biedatrans
| były niewolnik, o czy ty piszesz jaka konkurencja, "Polska sp. o. o gdzie jazda na tacho+benefity typu wczasy pod gruszą, karta leczenia prywat" czyli wyższe koszty, jak mają konkurować z normalą firmą, gdzie normalnie się płaci za normalną prace, no chyba że kolejna fantazja, | 1 | ||
~Byly nievolnik | Bieda istnieje. net i ogłoszenia. a innych portalach zadzwoń popytaj sam będziesz wiedzial o czym pisze, odxzial polski ma po prostu zlecenia bezpośrednio od centrali bez pośredników czyli za inne stawki od taka mała roznica, a juz nie wspomnę komforcie pracy typu zawsze serwis, sprzęt raczej świeży od taka mala roznica | 1 | ||
~kiero | ~filou 2018-02-21 07:45:18 Młodzi mieszkańcy Serbii, Chorwacji czy Bośni i Hercegowiny masowo z nich wyjeżdżają. Przenoszą się zwłaszcza do Austrii czy Niemiec, gdzie specjaliści z ich branż są poszukiwani. Niektórzy porzucają pierwotnie wyuczone zawody i przekwalifikowują się na specjalności, które są aktualnie bardziej poszukiwane jak kierowca, budowlaniec itp. wchodzi konkurencja dla niezastapionych polskich szoferof. A powiedz mi ilu mieszkańców maja te kraje i dlaczego dopiero teraz mieli by szukać pracy w RFN, bo Australia to raczej daleko. Kiedyś to była Jugosławia i Tito załatwił w ramach odszkodowań wojennych możliwość pracy dla Jugosłowian w RFN. Po drugie jak podaje LIdl od marca rosną pensje dla pracowników sklepu, z dwuletnim stażem nawet 4050 brutto, po co tułać się po parkingach za najniższą krajowa? Na kierowaniu 40 tonowym smokiem świat się nie kończy, łatwiej i taniej jest zrobić kurs operatora koparki, a zarobki wcale nie najgorsze. | 1 | ||
~kiero | Jeszcze jedno, Niemcy zatrudniają już Ukraińców, to dla waszej wiadomości, tylko prowadzą bardzo szczegółową rekrutację. Byłem w jednym z zakładów w D nawet na bramie mówią po rosyjsku, a kierowcy smoków maja za szyba tabliczki z imionami typu Dimitryj. | |||
Twardy72
| Szanowni Szefowie ! Nie straszcie wiecznie tym, że jak Chorwacja wejdzie do Unii... Chorwacja jest w Unii od 2013 r. | |||
~Byly nievolnik | Kiero to nie ukry tylko Rosjanie, którzy osiedlili się w De z powodu pochodzenia niemieckiego | 2 | ||
~filou | ~kiero 2018-02-21 08:53:23 Niemcy chca sobie zabezpieczyc rynki zbytu na Ukrainie i Balkanach tak jak to wczesniej z Polska zrobili. Po drugie to polityka. Kaczor stal sie niewygodny w Uni dlatego kraj znad Wisly odsuwany jest na peryferie. | |||
~kiero | No tak odsuwają nas na peryferia, to pewnie dlatego PKB rośnie, bezrobocie spada mimo 2 mln Ukraińców w Polsce. To niech nas odsuwają tak dalej. | 1 | ||
~kierowca | Zachodnie firmy "biją" się o kierowców, wiedzą że bez nich ich firmy nie mają prawa bytu, a u Nas narzekają że nie ma kto jeździć, a nie robią nic w tym kierunku by to zmienić, a przecież rozwiązanie jest ba*alnie proste np. wynagrodzenie oparte na stawce godzinowej +podstawa (nie najniższa krajowa), legal tacho i takie firmy nie opędziły by się od kierowców. Oczywiście to moja opinia. | |||
~Transportowski | kierowca zawsze będziesz tylko kierowcą, zakładaj firmę i płac swoim kolegą z etransport tak jak chcesz by tobie płacono. Niedługo pół Białorusi przyjedzie pracować do PL, a ty będziesz siedział w domu na zasiłku. | 1 | ||
~kiero | Białoruś, Bałkany itp. Straszne !!! Tylko ten Białorusin w obwodzie moskiewskim na wywrotce zarobi równowartość 6-7 tyś złotych. I nie będzie miał problemów z językiem. | |||
~Transportowski | kiero masz pojęcie o świecie tyle co naczytasz się na tym forum i usłyszysz przez CB lub na parkingu od swoich mądrych kolegów | 1 | ||
~kierowca | 2018-02-21 14:56:53 Zawsze będę tylko kierowcą?Ciekawe, to kierowca nie jest człowiekiem, jest gorszy od innych ludzi?Czy Ty kolego Transportowski wiesz, że zawsze będziesz tym kim jesteś dziś? | |||
~franz | Transportowski jest ze specjalnej kasty biznesowo-transporto wej. Czyli chłopo-przewoźnik. | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.