ID: 221922
Regulacja kierownicy Volvo fh
ID: 221922
ID: 221922
Witam mam pytanie czy ktoś wie jak wymienic MECHANIZM REGULACJI KIEROWNICY VOLVO FH? Linka jest cała popękała podstawa w regulacji.
Witam mam pytanie czy ktoś wie jak wymienic MECHANIZM REGULACJI KIEROWNICY VOLVO FH? Linka jest cała popękała podstawa w regulacji.
~Mnichu33*.7.251.112.ipv4.supernova.orange.pl
*.7.251.112.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (23)
~Mnichu33 | jak w temacie... | |||
ZIBIIRL
| Tu masz schemat z opisem całej pracy, w linku pomiń spacje s:// www. justanswer. com/ heavy-equipment/1mmp 8-20 00-volvo-vnl64t-61 0-broke-steering-wh eel. html | 3 | ||
~Ktosik | W odpowiedzi na pytanie autora : Tak. Wielu to wie. | -3 | ||
~Mnichu33 | Ok dzieki za schemat, a jeszcze jedno... nabija wiatru tylko do 9 bar... osuszacz nowy ( na starym to samo) po wypieciu kabla z osuszacza bije do 15 i wywala przez zawor | 1 | ||
visitors
| Tak | -4 | ||
~Mnichu33 | Co tak? | |||
~Ziom | W osuszaczy wyczyść te żółte sitko, często się zapycha | 1 | ||
300D
| Jakoś wymieniałem i nie trzeba było kalibrować. Mało tego, zdarzało sie wymieniać na zwykły prosty niezawodny ze śrubką na torxsa, a haldexa na śmietnik. Tylko, że tu problemu nie ma. Zbija przy 10 czyli pokazuje 9. Ale, jak se Mnichu chce wypinać i sprawdzać co wywali, to i problem się sam znajdzie. | |||
300D
| ZIBI- fajny komiks, tylko nie wiem po kiego on i dlaczego Mnichu ci podziękował... chyba chciał być grzeczny. Ale komiks fajny. | -3 | ||
300D
| To że inni to robią, nie znaczy że zawsze trzeba. Ale kto bogatemu zabroni. | -3 | ||
ZIBIIRL
| 300D, to, że jesteś zdrowo szurnięty, to już większość wie, chcesz się pochwalić swoimi głupotami, to załóż sobie temat i tam twórz swoje wypociny dla tych, którzy będą chcieli to czytać, a nie śmieć innym w tematach. Ponad to leszczu, nie ślizgaliśmy się na jednym g/ównie, więc poszukaj sobie rówieśników podobnie myślących jak ty, a od mojej osoby bardzo delikatnie mówiąc się odczep, bo taki cep jak ty, nie jest dla mnie nawet partnerem do rozmowy. Wracając do meritum, puchatek61 ma absolutną rację, osuszacz w Volvo po 2002 roku jest sterowany elektronicznie i wymaga nie tylko kalibracji, ale i resetu z VCADS. Mnichu33, jeżeli po odpięciu elektryki dobija Ci na mosiężnym przewodzie do 15 barów, a następnie zawór bezpieczeństwa, ten giętki przewód z kompresora upuszcza ciśnienie, to następnym krokiem jest test ciśnienia. Trzeba założyć manometr na pierwszym zbiorniku i zobaczyć, czy wskazania są takie same jak na zegarach, powinno być 12 barów, jeżeli się pokryją to nabij powietrze, zgaś silnik, ale nie wyłączają zapłonu, zwolnij ręczny i obserwuj, czy ciśnienie zacznie spadać, jeżeli będzie, to trzeba szukać wycieku, jeżeli będzie trzymać, to na cel powinny iść zawór regulacyjny i czworo-drożny. Poza powyższym dobrze jest sprawdzić wiązkę i oczywiście zrobić kalibracje z resetem. | 3 | ||
300D
| ZIBI- pośmiać sie można z tego co piszesz i tyle. Nie chce mi się tego rozkładać. W skrócie-prawie same brednie. | -2 | ||
~Mnichu33 | Zibi na zbiorniku 8. 9, na zegarach 9 i zbija, osuszacz zalozony od innego daje tak samo, odpieta wiazka daje do 15 | |||
~Mnichu33 | A do tej wspomnianej regulacji kierownicy... trzeba zdejmowac calutki gorny pulpit z licznikiem? ? Nie moge dojsc do srub trzymajacych blokade | |||
MarcinSE
| Ahaa - 12 ma być, bo to fh12 a 15 to bliżej fh16. Noo, dlatego ja nie wiem czemu 12 bo fh16 odbija na 10 :) Mnichu-składaj to, masz wszystko ok, nie kupuj manometru i VCADSa specjalnie :) :) Najprostszy-najszybs zy test to poduchy góra-dół, jeśli idą bez przyciny to szerokiej (kulki się poukładaja ) :) Zibi-a czemu z górki rośnie, pod górkę maleje a na prostej trzyma 10, 2 do 10, 7... :) :) 300 - właśnie, że rozkładaj bo tak trzeba!! | -1 | ||
300D
| Nie chce mi się, piar... le to. Jeden wypina elktronikę i patrzy co/gdzie wyyebie, drugi pieprzy bzdury wkleja komiksy a na końcu bedzie czworaka regulował, trzeci bedzie kalibrował... wali mnie to. | -1 | ||
ZIBIIRL
| Grono forumowych głupków się powiększa i rozlazi po forum jak muchy po go/wnie, ale przejdźmy Marcinku do konkretów. Sprawa niemal oczywista, że po odpięciu przewodu sygnałowego przy kompresorze niczym innym jak tylko manometrem może być odczytana wartość ciśnienia roboczego w głowicy kompresora, w którym powietrze nie powinno występować przed osiągnięciem ciśnienia znamionowego. Tym samym manometrem wyklucza się uszkodzenie wskaźnika na desce, które żadnym podnoszeniem na poduchach nie da się tego stwierdzić. Co do wartości ciśnienia, 12 barów występuje przy zawieszeniu pneumatycznym, natomiast 10, 5 bara przy resorowanym, ale taki znawca jak ty powinien to wiedzieć. Mógł bym to rozwinąć, ale widząc, że to forum opiera się w głównej mierze jedynie na chamstwie, braku koleżeństwa, zawiści i ujadaniu, które nie wnosi NIC pożytecznego do tematu poza biciem piany przez określoną, stałą grupę osób, dlatego uważam, że jedynym sensownym wyjściem jest omijanie tego bagna szerokim łukiem. 300D, forumowy imbecylu, nie dość, że nie wniosłeś NIC kompletnie do tematu, to jeszcze podpisałeś się kolejną ułomnością, jaką jest brak umiejętności czytania, a może przewyzszyles już swoją własną głupotę, niech ocenią to jednak inni. Gdzie konkretnie napisałem, że trzeba regulować zawór? ?? który co najwyżej można sprawdzić na wyjściu ze zbiorników. Wciskasz szujo w me usta słowa, których nie napisałem i tak robisz w innych tematach w kierunku innych forumowiczow, aż dziw, że jeszcze nikt cię nie podrapał po twoich swędzących dziąsłach za sianie fermentu na forum. Rozwinięcie merytoryki sprawia ci problem, za to krzewienie chamstwa i prostactwa wychodzi ci dość sprawnie, z tym jednak, że możesz nim zrobić wrażenie jedynie na podobnych sobie. Mnichu33, da się to zrobić bez ściągania pułki, w tym jak to nazwał przygłup 300D "komiksie" jest wszystko nie tylko pokazane, ale i opisane. Co do ciśnienia podtrzymuje to, co już napisałem. Jak chcesz, to poczekaj, może któryś z forumowych pieniaczy stanie na wyżyny i otworzy się merytorycznie. | |||
MarcinSE
| Taa fh16 4osie resor... Zibi - wnosisz, ale komiks :) :) :) | -1 | ||
MarcinSE
| Już w poniedziałek wszystkie nasze auta jadą na serwis. Będzie trochę kłopotu, bo praca poustawiana ale trzeba podnieść to ciśnienie do 12tu. Co prawda błędów nie pokazuje ale zepsute nie mogą jeździć! | |||
~Mnichu33 | ZIBIIRL czy mozesz mi wyslac dokladny opis wymiany tej blokady na piotrwac@poczta. onet. pl | |||
300D
| ZIBI- fany jesteś, jak na gawędziarza "bajo" to nawet nawet. Co wiesz na ten temat, to ja widzę, widze wielkie g... widzę. Co ja wniosłem do tego wątku?... Jedno zdanie, które średnio rozgarnięty pojmie. Jedno zdanie... szukaj go jak chcesz, mi to zwisa. Mnichu też widać dobry as, też mi to zwisa. | |||
~Mnichu33 | 300D ja sie tylko pytam i szukam odp. , nie skacze do nikogo i nie obrazam, szukam rozwiazania i sprawdzam wszystko to co piszecie... ale teraz najbardziej zalezy mi na wymianie tej regulacji kierownicy bo stoje w miejscu, nie wiem czy gorny pulpit odkrecac bo srub nie widze od blokady, jest ich 8 a dojscie tylko do 2 widze | |||
300D
| Jedyne co można by ci doradzić, to wyłącz hebel, coby poducha nie strzeliła. Zdaje się, że chcesz całą kolumne wymontować. Dobrze, bo tak będzie najłatwiej. Szukasz instruktażu-proszę: Odkręcej kolejne śruby a potem w odwrotnej kolejności przykręcaj... Ty to widzisz, nie ja. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz