ID: 221827
Początkujący
ID: 221827
ID: 221827
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jak przeliczyć największy dopuszczalny nacisk osi określony w dowodzie rejestracyjnym, który jest podany w KN. I jak na przykład przeliczyć 60 KN na kg.
Jestem początkującym i przydałaby się jakaś wskazówka w zrozumieniu tego.
Pozdrawiam
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jak przeliczyć największy dopuszczalny nacisk osi określony w dowodzie rejestracyjnym, który jest podany w KN. I jak na przykład przeliczyć 60 KN na kg.
Jestem początkującym i przydałaby się jakaś wskazówka w zrozumieniu tego.
Pozdrawiam
~Początkujący*.146.107.228.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.107.228.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (11)
~Początkujący | jak w temacie... | |||
~tomiaszek | 1 kN to 1000 N, czyli 1000 kg na metr kwadratowy | |||
~janek | to masz 60 tyś kg na osi jedź na wagę | |||
~Początkujący | A jak ładujecie się na załadunku to zawsze obliczacie z takiego wzoru? Czy na przykład jak nie przekroczycie dopuszczalnej ładowności to jest pewność, że nacisk na oś też nie będzie przekroczony. | |||
~janek | patrzę na dętki potem pukam breszkom i wiem ile mam | 4 | ||
~dobry kolega | janek dobre | |||
leon
| O ja pierdele... Tak, zawsze obliczam. Wzór jest prosty. Lata praktyki +doswiadczenie +kontakt wzrokowy z każdą osia= dopuszczalny nacisk na oś. | |||
~volvo | na oś napędową -bliźniaka masz 11 ton. na naczepie jest 9 ton na każda oś, czyli 27 w sumie. jak znasz wagę danej jednostki przesyłki to tak rozłożysz, że nie przeciążysz. masz na to 13 m. nikt nie stosuje żadnych wzorów. | -2 | ||
leon
| I jajek masz u mnie plusa:-) | |||
~volvo | to daliście zawodowcy wskazówki dla początkującego pukanie breszkom i kontakt wzrokowy ; ) | -2 | ||
ZIBIIRL
| Początkujący, co robiłeś na kursach? Masz podany przecież przelicznik, tona na metr, do tego dodał bym na oś ciągnącą 25% DMC, a na pojedynczą w zależności od drogi 8, 10, lub 11, 5 tony, przy czym na oś przednią powinno wyjść 20% DMC. Nikt Ci jednoznacznie nie podpowie jak załadować, żeby nie przeciążyć nie znając konkretnie ładunku, jego ilości, jednolitości, lub też nie, rodzaju zabezpieczenia/pakow ania, ilości miejsc przeznaczenia etc. Przed załadunkiem wjedź na wagę, a później się dowiedz, co ile waży, z reguły ci co ładują wiedzą i załadują bez problemu, ale zawsze możesz się podeprzeć CMRką, tam jest podana waga brutto towaru i obliczaj ciężar przez długość, lub objętość z uwzględnieniem nacisku na osie, z zachowaniem równomiernego rozłożenia na osie, boki, środek ciężkości, rozmieszczenie w zależności od ilości rozładunków, a po wszystkim ponownie waga. To są przecież PODSTAWY, bez których żaden kierowca chcący z tego żyć nie powinien być sam wypuszczany w trasę ! I wcale się nie dziwię, że Koledzy powyżej robią sobie jaja. To tak Początkujący, jak byś przyszedł do lekarza, a ten moment, tylko zapytam na forum. | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.