Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Początkujący

ID: 221827


Witam
Chciałbym się dowiedzieć jak przeliczyć największy dopuszczalny nacisk osi określony w dowodzie rejestracyjnym, który jest podany w KN. I jak na przykład przeliczyć 60 KN na kg.
Jestem początkującym i przydałaby się jakaś wskazówka w zrozumieniu tego.
Pozdrawiam

~Początkujący
*.146.107.228.mobile.internet.t-mobile.pl

Posty (11)

~Początkujący
jak w temacie...
~tomiaszek
1 kN to 1000 N, czyli 1000 kg na metr kwadratowy
~janek
to masz 60 tyś kg na osi
jedź na wagę
~Początkujący
A jak ładujecie się na załadunku to zawsze obliczacie z takiego wzoru? Czy na przykład jak nie przekroczycie dopuszczalnej ładowności to jest pewność, że nacisk na oś też nie będzie przekroczony.
~janek
patrzę na dętki potem pukam breszkom i wiem ile mam

4

~dobry kolega
janek dobre
leon
O ja pierdele...
Tak, zawsze obliczam.
Wzór jest prosty.
Lata praktyki +doswiadczenie +kontakt wzrokowy z każdą osia= dopuszczalny nacisk na oś.
~volvo
na oś napędową -bliźniaka masz 11 ton. na naczepie jest 9 ton na każda oś, czyli 27 w sumie. jak znasz wagę danej jednostki przesyłki to tak rozłożysz, że nie przeciążysz. masz na to 13 m. nikt nie stosuje żadnych wzorów.

-2

leon
I jajek masz u mnie plusa:-)
~volvo
to daliście zawodowcy wskazówki dla początkującego
pukanie breszkom i kontakt wzrokowy ; )

-2

ZIBIIRL
Początkujący, co robiłeś na kursach? Masz podany przecież przelicznik, tona na metr, do tego dodał bym na oś ciągnącą 25% DMC, a na pojedynczą w zależności od drogi 8, 10, lub 11, 5 tony, przy czym na oś przednią powinno wyjść 20% DMC. Nikt Ci jednoznacznie nie podpowie jak załadować, żeby nie przeciążyć nie znając konkretnie ładunku, jego ilości, jednolitości, lub też nie, rodzaju zabezpieczenia/pakow ania, ilości miejsc przeznaczenia etc. Przed załadunkiem wjedź na wagę, a później się dowiedz, co ile waży, z reguły ci co ładują wiedzą i załadują bez problemu, ale zawsze możesz się podeprzeć CMRką, tam jest podana waga brutto towaru i obliczaj ciężar przez długość, lub objętość z uwzględnieniem nacisku na osie, z zachowaniem równomiernego rozłożenia na osie, boki, środek ciężkości, rozmieszczenie w zależności od ilości rozładunków, a po wszystkim ponownie waga. To są przecież PODSTAWY, bez których żaden kierowca chcący z tego żyć nie powinien być sam wypuszczany w trasę ! I wcale się nie dziwię, że Koledzy powyżej robią sobie jaja. To tak Początkujący, jak byś przyszedł do lekarza, a ten moment, tylko zapytam na forum.

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.221.40.13

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels