ID: 221827
Początkujący
ID: 221827
ID: 221827
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jak przeliczyć największy dopuszczalny nacisk osi określony w dowodzie rejestracyjnym, który jest podany w KN. I jak na przykład przeliczyć 60 KN na kg.
Jestem początkującym i przydałaby się jakaś wskazówka w zrozumieniu tego.
Pozdrawiam
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jak przeliczyć największy dopuszczalny nacisk osi określony w dowodzie rejestracyjnym, który jest podany w KN. I jak na przykład przeliczyć 60 KN na kg.
Jestem początkującym i przydałaby się jakaś wskazówka w zrozumieniu tego.
Pozdrawiam
~Początkujący*.146.107.228.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.107.228.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (11)
~Początkujący | jak w temacie... | |||
~tomiaszek | 1 kN to 1000 N, czyli 1000 kg na metr kwadratowy | |||
~janek | to masz 60 tyś kg na osi jedź na wagę | |||
~Początkujący | A jak ładujecie się na załadunku to zawsze obliczacie z takiego wzoru? Czy na przykład jak nie przekroczycie dopuszczalnej ładowności to jest pewność, że nacisk na oś też nie będzie przekroczony. | |||
~janek | patrzę na dętki potem pukam breszkom i wiem ile mam | 4 | ||
~dobry kolega | janek dobre | |||
leon
| O ja pierdele... Tak, zawsze obliczam. Wzór jest prosty. Lata praktyki +doswiadczenie +kontakt wzrokowy z każdą osia= dopuszczalny nacisk na oś. | |||
~volvo | na oś napędową -bliźniaka masz 11 ton. na naczepie jest 9 ton na każda oś, czyli 27 w sumie. jak znasz wagę danej jednostki przesyłki to tak rozłożysz, że nie przeciążysz. masz na to 13 m. nikt nie stosuje żadnych wzorów. | -2 | ||
leon
| I jajek masz u mnie plusa:-) | |||
~volvo | to daliście zawodowcy wskazówki dla początkującego pukanie breszkom i kontakt wzrokowy ; ) | -2 | ||
ZIBIIRL
| Początkujący, co robiłeś na kursach? Masz podany przecież przelicznik, tona na metr, do tego dodał bym na oś ciągnącą 25% DMC, a na pojedynczą w zależności od drogi 8, 10, lub 11, 5 tony, przy czym na oś przednią powinno wyjść 20% DMC. Nikt Ci jednoznacznie nie podpowie jak załadować, żeby nie przeciążyć nie znając konkretnie ładunku, jego ilości, jednolitości, lub też nie, rodzaju zabezpieczenia/pakow ania, ilości miejsc przeznaczenia etc. Przed załadunkiem wjedź na wagę, a później się dowiedz, co ile waży, z reguły ci co ładują wiedzą i załadują bez problemu, ale zawsze możesz się podeprzeć CMRką, tam jest podana waga brutto towaru i obliczaj ciężar przez długość, lub objętość z uwzględnieniem nacisku na osie, z zachowaniem równomiernego rozłożenia na osie, boki, środek ciężkości, rozmieszczenie w zależności od ilości rozładunków, a po wszystkim ponownie waga. To są przecież PODSTAWY, bez których żaden kierowca chcący z tego żyć nie powinien być sam wypuszczany w trasę ! I wcale się nie dziwię, że Koledzy powyżej robią sobie jaja. To tak Początkujący, jak byś przyszedł do lekarza, a ten moment, tylko zapytam na forum. | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz