Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Atak na Wolność Słowa

ID: 221694


Jeśli ktoś ma ochotę się przyłączyć, podpisać petycję i poprzeć, to zajmie to chwilkę. Brakuje jeszcze 2tyś podpisów :)

s://amnesty. org. pl/akcje/powstrzymaj -atak-na-wolnosc-slo wa/?send=ok&type =d

Posty (933)

MarcinSE
2017-09-03 15:48:34
Nie dość że gnida, to jeszcze kłamca

Giniuś co się wydarzyło w twoim związku z łysym, że tak go nazywasz... :) :)

-1

g-a
O, jest kolejny geniusz forumowy.
MarcinSE
Jak pięknie mi się wąteczek rozwija, dziękuję kochani, modlę się za was z całych sił!

-2

300D
g-a... załóż jakiś wątek, zobaczymy kto w ogóle do niego zajrzy.

-1

g-a
Po co? Wystarczy ten jeden, na którym dajecie takie świadectwa o sobie że szkoda słów.

1

MarcinSE
Prawo dotyczące gwałtów w poszczególnych krajach już przerobiliście, więc może coś bliższego ciału, co prawda bardziej drastyczne jak gwałty ale jestem ciekaw waszego zdania!!

Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych
1 września o 23:18 183;
RZĄD PIS ROZPORZĄDZENIEM OGŁOSZONYM 31. 08. 2017 WPROWADZA SEGREGACJĘ DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH - ZAKAZ NAUCZANIA INDYWIDUALNEGO NA TERENIE SZKOŁY
Poradnia Szkolno-Pedagogiczna nr 10 w Warszawie przy ulicy Wrzeciono 24, potwierdziła w rozmowie z przedstawicielem Ośrodka, że od pierwszego września nauczanie indywidualne nie może być prowadzone na terenie szkoły, zgodnie z wprowadzonymi przepisami będzie realizowane wyłącznie w domu ucznia.
Ministerstwo też potwierdziło uzyskaną w poradni informację, cytujemy:
"Jeśli stan zdrowia niepełnosprawnego ucznia uniemożliwia lub znacznie utrudnia mu chodzenie do szkoły, uczeń ten obejmowany będzie indywidualnym nauczaniem w domu rodzinnym. "
W dniu 31. 08. 2017 roku zmieniono przepisy dotyczące indywidualnego nauczania. Tu zamieszczamy link do rozporządzenia:
:// dziennikustaw. gov. pl/DU/2017/1656/1
N auczyciele i psycholodzy nie mogą uwierzyć, że ktoś mógł wprowadzić tak nieludzki i szkodliwy przepis.
Rząd wydał zakaz uczenia się dzieci zdrowych i chorych lub niepełnosprawnych na terenie tej samej placówki. Od września dzieci, które mają orzeczenie o konieczności nauczania indywidualnego nie mogą przyjeżdżać do szkoły i w niej się uczyć.
DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNE MAJĄ SIEDZIEĆ W DOMACH !
Nowe przepisy nakazują ich nauczanie w domu, zakazują organizowania nauki tym dzieciom na terenie szkoły.
Do naszego Ośrodka zgłaszają się przerażeni rodzice, którzy własnie dowiedzieli się że ich dzieciom zakazano wstępu do szkoły.
Wczoraj spotkaliśmy się z Panią Eweliną, mamą 14 letniego Kuby chorującego na zespół Aspergera:
"Moje dziecko ma problem z koncentracją podczas lekcji, po prostu rozpraszają je różne nawet ciche odgłosy, nie może się wtedy skoncentrować. Jest przy tym dzieckiem inteligentnym, a w przypadku matematyki nawet ponadprzeciętnie uzdolnionym. Mimo swojej choroby jest normalnym chłopcem, który ma w swojej klasie przyjaciół i dla którego grupa rówieśnicza jest bardzo ważna, spędza z nimi każdą przerwę.
Psycholog szkolny zaproponowała nam nauczanie indywidualne na terenie szkoły. Ten pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Kuba na przerwach spotykał się z rówieśnikami, bawił się z nimi, miał po prostu normalny kontakt z kolegami i koleżankami, a na zajęcia szedł najczęściej do biblioteki, gdzie w jednym z pomieszczeń w ciszy sam na sam z nauczycielem opanowywał program poszczególnych przedmiotów.
Wczoraj poszliśmy z Kubą do Poradni Szkolno - Pedagogicznej przy ulicy Wrzeciono 24 w Warszawie. Mimo że mieszkamy w Izabelinie Kuba uczył się w jednym z integracyjnych gimnazjów w stolicy.
Moje 14 latnie dziecko wyszło z poradni ze łzami w oczach !
Kuba dowiedział się, że rząd wprowadził przepisy, które zakazują mu nauki na terenie szkoły. Ma uczyć się w domu, nauczyciele będą przejeżdżać do niego - W SZKOLE MA SIĘ NIE POJAWIAĆ.
Ponieważ mieszkamy ponad 20 km od szkoły, zapytałam jak szkoła poradzi sobie z dowozem nauczycieli? Pani z poradni odpowiedziała, że dostanie nowych, dyrektor szkoły w której uczy się Kuba zatrudni nauczycieli na miejscu w Izabelinie. "
"Moje chore dziecko" - mówi Ewelina - "zostało oderwane od nauczycieli, których zna, od przyjaciół i kolegów z którymi spotykało się codziennie i zostało uwiezione w domu tylko dlatego, że jest chore... "
Nie rozumiemy jak można było wprowadzić tak krzywdzące dzieci przepisy.
Powiedzmy to wprost:
Ministerstwo Edukacji we wrześniu 2017 wprowadziło w Polsce segregację dzieci zdrowych i chorych, krzywdząc tysiące polskich dzieci. I to dzieci chorych i niepełnosprawnych, które powinny znajdować się pod szczególną opieką !
W przypadku dzieci, które mają edukację włączającą, to rozporządzanie sprawia, że dziecko będzie musiało odbywać nauczanie indywidualne WYŁĄCZNIE w domu. Technicznie oznacza to jednak że z wielu klas integracyjnych zniknie połowa uczniów.
Przykład:
Jeśli dziecko mieszkające 10 km od szkoły miało do tej pory muzykę, plastykę, wf z klasą, a matematykę, polski, historię indywidualnie z nauczycielem, ale na terenie szkoły - to teraz, zgodnie z przepisami, musiałoby jechać na muzykę do szkoły, potem wsiadać w auto i jechać na matematykę do domu, a następnie wracać, po godzinie, na wf do szkoły. Co to oznacza? Że dziecko zostanie w domu i nie będzie chodziło do szkoły...
Bronimy ludzi którzy są krzywdzeni i dyskryminowani. Walczymy z antysemityzmem, homofobią, ksenofobią i rasizmem.
Nasz Ośrodek staje na drodze brunatnej fali zalewającej Polskę. Doprowadzamy do procesów liderów i ideologów neofaszystowskich bojówek. Codziennie opracowujemy nowe zgłoszenia o popełnieniu przestępstw z nienawiści. Pomagamy ofiarom prześladowań i raportujemy o aktualnej sytuacji w Polsce.

-1

wesolek
Marcinku
chyba sie modlisz do laski marszałkowskiej lub z agencyji
przecieta ty je bezbożnik. ::) ::) ::)

1

300D
2017-09-03 15:57:18 Sobotowa
n iech bede ja ta czarna owca
niech sie złamas cieszy, ze nie wyregulują mu widelcem wzroku lub przeprowadzą depilacji papierem ściernym

Dzięki za dobre słowo i gratuluję odwagi.
Masz coś do mnie, to pisz do mnie cieniasie. Na spotkanie nie licz, bo ja głupków unikam... bo najczęściej srayo w gacie przy spotkaniu, i strasznie śmierdzi.

-1

wesolek
ja to chociaż wierze w mamone. ::) ::) ::)

2

MarcinSE
Taa
MarcinSE
P/laton wysiada przy PiS komunie! A obiecali, że wycofają się z tego... !!
wesolek
300D
głupku
gdybym chciał cie cieniasie namierzyć, to już byś leżała i kwiczał.

1

300D
trzeci rok mnie straszysz baranie.
katharsis
MarcinSE wygodnie dla siebie zmienia temat. Ale czy słusznie?

Nowe szkoły, nowe zasady

Potrzeba wydania nowego rozporządzenia związana jest z reformą zmieniającą ustrój szkolny. W jej obliczu konieczne stało się wprowadzenie regulacji umożliwiającej organizowanie indywidualnego nauczania uczniom klas VII i VIII szkoły podstawowej oraz uczniom nowych szkół ponadpodstawowych. Nie są to jednak jedyne zmiany, jakie wprowadzi akt podpisany 8 sierpnia 2017 r. przez minister Annę Zalewską.

Rozporządzenie określa sposób organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci, indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży. Jest ono realizowane przez czas wskazany w orzeczeniu lekarskim, jeśli stan zdrowia dziecka uniemożliwia lub znacznie utrudnia jego uczęszczanie do przedszkola lub innej placówki oświatowej (oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub szkoły).

Zobacz: Oświata

W indywidualnym przygotowaniu przedszkolnym realizuje się programy wychowania przedszkolnego uwzględniające podstawę programową wychowania przedszkolnego, dostosowane do potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dziecka. Od realizacji pewnych zadań nauczyciel może jednak odstąpić po konsultacji z uczniem lub z jego rodzicami.

Rozporządzenie zawiera szereg szczegółowych regulacji dotyczących sposobu realizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci oraz indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży. Określa również minimalny tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego przygotowania przedszkolnego (§8) oraz nauczania (§9).

Nauka w domu tylko w wyjątkowych przypadkach

Nowoś cią jest odstąpienie od możliwości organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego oraz indywidualnego nauczania na terenie przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub szkoły (§5). Takie rozwiązanie motywowane jest założeniem, że opisywany sposób realizacji obowiązku szkolnego przeznaczony jest wyłącznie dla dzieci i uczniów niezdolnych do regularnego uczestniczenia w standardowych zajęciach (patrz rozporządzenie o w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym).

Zobacz: Opieka społeczna

Jednocz eśnie rozporządzenie wprowadza przepis przejściowy, w myśl którego dzieci posiadające orzeczenie wydane przed dniem 1 września 2017 r., mogą uczestniczyć w zajęciach organizowanych w przedszkolu, innej formie wychowania przedszkolnego lub szkole, jeżeli taki sposób realizacji obowiązku szkolnego lub przedszkolnego został określony w orzeczeniu, a szkoła bądź przedszkole dysponuje pomieszczeniem przystosowanym do prowadzenia zajęć z dzieckiem albo uczniem o szczególnych potrzebach.

Ministerstwo uznało jednak, że stan zdrowia dziecka nie powinien uniemożliwiać mu realizacji treści programowych, kontaktu z rówieśnikami i uczestniczenia w życiu społeczności przedszkolnej lub szkolnej. Stąd w rozporządzeniu znalazła się stosunkowo szeroka regulacja, nakładająca na dyrektora szkoły obowiązek podejmowania działań umożliwiających dziecku lub uczniowi kontakt z rówieśnikami lub podejmowanie innych aktywności w środowisku szkolnym lub przedszkolnym. Zadaniem nauczyciela jest obserwowanie dziecka i przekazywanie uwag dyrektorowi, by aktywności te były dostosowane do jego stanu psychofizycznego.

Opracowana na podstawie:

Rozpor ządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.

samorzad. infor. pl/sektor/zadania/re forma-oswiaty/761296 , Indywidualne-nauczan ie-dzieci-w-roku-szk olnym-20172018-r. html

1

g-a
ROZPORZĄDZENIE
MINI STRA EDUKACJI NARODOWEJ1)
z dnia 28 sierpnia 2017 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego
dzie ci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży
Na podstawie art. 71b ust. 8 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, z późn.
zm. 2) zarządza się, co następuje:
§ 1. W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego
roczn ego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. poz. 1157)
wprowadza się następujące zmiany:
1) tytuł rozporządzenia otrzymuje brzmienie:
8222; w sprawie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży8221; ;
2) § 18211; 5 otrzymują brzmienie:
8222; § 1. Rozporządzenie określa sposób i tryb organizowania indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, zwanego
dalej 8222; indywidualnym nauczaniem8221;, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do
gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej, zwanych dalej 8222; szkołą8221;.
§ 2. Indywidualne nauczanie organizuje się na czas określony wskazany w orzeczeniu o potrzebie indywidualnego
nauc zania, zwanym dalej 8222; orzeczeniem8221;.
§ 3. 1. Indywidualne nauczanie organizuje się w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu.

2. Dyrektor szkoły ustala, w uzgodnieniu z organem prowadzącym szkołę, zakres i czas prowadzenia zajęć
indywidualneg o nauczania.
3. Dyrektor szkoły zasięga opinii rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia w zakresie czasu prowadzenia zajęć
indywidualneg o nauczania.
§ 4. 1. Zajęcia indywidualnego nauczania są prowadzone z uczniem przez nauczycieli szkoły, którym dyrektor
szkoły powierzy prowadzenie tych zajęć.
2. W uzasadnionych przypadkach dyrektor szkoły może powierzyć prowadzenie zajęć indywidualnego nauczania
nauczycie lowi zatrudnionemu w innej szkole.
3. Zajęcia indywidualnego nauczania są prowadzone przez nauczycieli w indywidualnym i bezpośrednim kontakcie
z uczniem.
1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej 8211; oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia
Prez esa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej
(Dz. U. poz. 1903).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r. poz. 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60,
949 i 1292.

§ 5. Zajęcia indywidualnego nauczania prowadzi się w miejscu pobytu ucznia, w szczególności w domu rodzinnym,
placówkach, o których mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. 8211; Prawo oświatowe (Dz. U.
z 2017 r. poz. 59 i 949), u rodziny zastępczej, w rodzinnym domu dziecka, w placówce opiekuńczo-wychowawc zej
lub w regionalnej placówce opiekuńczo-terapeuty cznej, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r.
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2017 r. poz. 697 i 1292). 8221; ;
3) uchyla się § 6;
4) w § 7:
a) w ust. 1 po wyrazach 8222; realizuje się8221; dodaje się wyraz 8222; wszystkie8221;,
b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
8222; 1a. W przypadku ucznia szkoły ponadgimnazjalnej prowadzącej kształcenie zawodowe dyrektor szkoły
określa sposób realizacji zajęć prowadzonych w ramach praktycznej nauki zawodu. 8221;,
c) ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
8222; 2. Dyrektor szkoły, na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego nauczania, po zasięgnięciu
opinii rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia, może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych
treści nauczania objętych obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi, stosownie do możliwości psychofizycznych
uc znia oraz warunków w miejscu, w którym są organizowane zajęcia indywidualnego nauczania.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, składa się w postaci papierowej lub elektronicznej. Wniosek zawiera
uzasadnieni e. 8221; ;
5) uchyla się § 8;
6) w § 9:
a) w ust. 1 uchyla się pkt 1 i 2,
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
8222; 2. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania dla uczniów, o których mowa w ust. 1
pkt 3 i 4, realizuje się w ciągu co najmniej 3 dni. 8221; ;

7) § 10 otrzymuje brzmienie:
8222; § 10. 1. W celu zapewnienia pełnego osobowego rozwoju ucznia, integracji ze środowiskiem szkolnym oraz
ułatwienia powrotu ucznia do szkoły nauczyciele prowadzący zajęcia indywidualnego nauczania obserwują funkcjonowanie
uczn ia w zakresie możliwości uczestniczenia ucznia w życiu szkolnym.
2. Dyrektor szkoły, uwzględniając aktualny stan zdrowia ucznia oraz wnioski nauczycieli z obserwacji, o której
mowa w ust. 1, w uzgodnieniu z rodzicami ucznia albo z pełnoletnim uczniem, podejmuje działania umożliwiające
konta kt ucznia objętego indywidualnym nauczaniem z uczniami w oddziale szkolnym.
3. W przypadku uczniów objętych indywidualnym nauczaniem, których stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie
do szkoły, dyrektor szkoły, w ramach działań, o których mowa w ust. 2, organizuje różne formy uczestniczenia
uczn ia w życiu szkolnym. Dyrektor szkoły w szczególności umożliwia uczniowi udział w zajęciach rozwijających
zaint eresowania i uzdolnienia, uroczystościach i imprezach szkolnych oraz wybranych zajęciach edukacyjnych.
4. Uczniowie objęci indywidualnym nauczaniem uczestniczą w formach, o których mowa w ust. 3, w zajęciach
rewalidac yjnych lub w formach pomocy psychologiczno-pedag ogicznej poza tygodniowym wymiarem godzin zajęć,
o którym mowa w § 9. 8221; ;
8) po § 10 dodaje się § 10a w brzmieniu:
8222; § 10a. Na wniosek rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia i na podstawie dołączonego do wniosku
zaświadczen ia lekarskiego, z którego wynika, że stan zdrowia ucznia, o którym mowa w § 10 ust. 3, uległ czasowej
poprawie i umożliwia mu uczęszczanie do szkoły, dyrektor szkoły zawiesza organizację indywidualnego nauczania na
okres wskazany w zaświadczeniu lekarskim. 8221; ;
9) § 11 otrzymuje brzmienie:
8222; § 11. Na wniosek rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia i na podstawie dołączonego do wniosku zaświadczenia
lekar skiego, z którego wynika, że stan zdrowia ucznia umożliwia uczęszczanie do szkoły, dyrektor szkoły zaprzestaje
organiz acji indywidualnego nauczania oraz powiadamia o tym poradnię, w której działa zespół, który wydał
orzeczenie, i organ prowadzący szkołę. 8221; ;
10) po § 11 dodaje się § 11a w brzmieniu:
8222; § 11a. Przepisy rozporządzenia stosuje się także do klas gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej prowadzonych
w szkołach innego typu oraz dotychczasowych szkół artystycznych, o których mowa w art. 363 ustawy z dnia
14 grudnia 2016 r. 8211; Przepisy wprowadzające ustawę 8211; Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60 i 949). 8221; ;
11) uchyla się § 12 i § 13.
§ 2. Zajęcia indywidualnego nauczania dla uczniów, których stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do gimnazjum
lub szkoły ponadgimnazjalnej albo klas tych szkół prowadzonych w szkołach innego typu, lub dotychczasowych
szk ół artystycznych, o których mowa w art. 363 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. 8211; Przepisy wprowadzające ustawę 8211;
Prawo oświatowe, posiadających orzeczenia wydane przed dniem 1 września 2017 r., mogą być organizowane w tych
szkołach, jeżeli:
1) w orzeczeniu tym wskazano możliwość realizacji indywidualnego nauczania w pomieszczeniu odpowiednio
w gimnazjum, szkole ponadgimnazjalnej albo szkole innego typu, w której są prowadzone klasy gimnazjum lub szko-
ły ponadgimnazjalnej, lub dotychczasowej szkole artystycznej, o których mowa w art. 363 ustawy z dnia 14 grudnia
2016 r. 8211; Przepisy wprowadzające ustawę 8211; Prawo oświatowe,
2) odpowiednio gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna albo szkoła innego typu, w której są prowadzone klasy gimnazjum
lub szkoły ponadgimnazjalnej, lub dotychczasowa szkoła artystyczna, o których mowa w art. 363 ustawy z dnia
14 grudnia 2016 r. 8211; Przepisy wprowadzające ustawę 8211; Prawo oświatowe, dysponuje pomieszczeniem, w którym mogą
odbywać się zajęcia dla tego ucznia
8211; do końca okresu, na jaki zostało wydane to orzeczenie, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego 2017/2018.
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.

1

wesolek
Marcin
a co to, to wycofywanie
tzn. pisiorowcy tańczą tango na 3/4.
jeden krok do przodu
dwa w tył.
bój sie laski
co ty wygadujesz::) ::)

1

300D
I po jakiego hooya żeśta wkleili tu pół googla?
wesolek
marcin
zle rozumiesz ustawy.
nikt nie jest w szkołach dyskryminowany.

1

300D
taktyka zagłuszania czy zwykły kr*ynizm?
g-a
wesołek - on nic nie rozumie
katharsis
300D,
2017-09-03 16:24:53
I po jakiego hooya żeśta wkleili tu pół googla?


Pytasz Marcina z SE?
Też mnie to zastanawia. Wg mnie nie radzi sobie z samodzielnym pisaniem i wyciąganiem wniosków i stąd jego nadaktywność w wklejaniu newsów dziwnej treści. Gdyby był czujniejszy, to nie powoływałby się na tekst, w którym Zespół Aspargera jest nazywany chorobą.
MarcinSE
Wesoły - zaczynasz tańczyć 2/1... albo problem ze zrozumieniem!

-1

MarcinSE
Jak mają być w szkołach dyskryminowani skoro nawet do tych szkół nie dotrą!!! :) :)

-1

MarcinSE
aahaa ja temat o gwałtach zacząłem i ja go zmieniłem... ależ jestem czujny uuuuu BRAWO JAA!!! Cyrk, klapy na oczach :) :)

-1

katharsis
G-a, dla Marcina z SE należy szykować krótkie, zwięzłe informacje.

Przegiąłeś. Weź wytnij odpowiednie fragmenty, napisz ich streszczenie i wyjaśnienie, to może wtedy MarcinSE je zrozumie?

1

wesolek
Marcin
ta jałowa dyskusja do niczego nie prowadzi
sam zakładasz sobie pętle na szyje.
żle interpretujesz ustawy, co właśnie prowadzi do takich głupich dyskusji. ::) ::) ::)

3

MarcinSE
Iii coo 300 mało Ci Jeszcze... podpadłeś z mocherkami i nawet trawy nie dadzą kosić :) :)

-1

karzełreakcji
Marcin nie rozkminił prostej daty 966r, a Wy mu kazecie myslec abstrakcyjnie, w sposob przyczynowo- skutkowy, wklejajac akty prawne.

1

katharsis
MarcinSE, Ty zacząłeś temat o wolności słowa. Tzn. o "Wolności Słowa". Jak wszyscy wiemy, wyrazy pospolite zaczyna się od wielkich liter. Ale tylko wtedy, gdy tak zdecyduje Marcin z SE.

1

katharsis
MarcinSE,

2017-09-03 16:35:37
Iii coo 300 mało Ci Jeszcze... podpadłeś z mocherkami i nawet trawy nie dadzą kosić :) :)


"Mocherki" to szwedzki odpowiednik moheru?

1

Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels