ID: 220832
Co piąty zawodowy kierowca chce odejść z zawodu
ID: 220832
ID: 220832
Zarobki w branży nie rekompensują niedogodności.
Zarobki w branży nie rekompensują niedogodności.
~etransport.pl
Posty (343)
ZIBIIRL
| Wszystko z reguły ma dwie strony medalu. Są zarówno kierowcy, którzy chcieli by zarabiać po 20k, na każdy weekend zjeżdzać do domu, a prace wykonywać jak najmniejszym nakładem sił, jak i również firmy, które orzą kierowcami jak tylko się da, wiedząc, że na ich miejsce przyjdzie inny głupi. Na pewne sprawy mają tu również nieodzowny wpływ obecne czasy, kiedyś było zupełnie inaczej, ale to się już nigdy nie wróci. Najlepiej jest to sobie indywidualnie skalkulować, czy to, co robimy, gdzie, u kogo i za ile zrekompensuje nam życie w budzie, z dala od rodziny, najbliższych, a i istotnym jest również i to, czy to co robimy jest tym, co lubimy. Inną sprawą jest natomiast kwestia własnej wartości, coś nam nie odpowiada, to idziemy dalej, to samo tyczy się szefunciów za piątkę, nie odpowiada wam kierowca, to na cholerę go zatrudniacie, ale w obydwu przypadkach nasuwa się proste pytanie, dlaczego obie strony brną na siłę w coś, co im nie odpowiada, niech każdy odpowie sobie sam. | 1 | ||
~w*ion. y szofer | ja robie rok i s*. m z tego syfu jak najdalej, 600 godzin w budzie spocony gacie sie do * przyklejaja z brudu i dziad ci powiem ze 5000zl to jeszczew duzo idioci z fajery sie smieja z cieci na bramie a prawda jest taka ze ciec bierze dwa etaty i ma wiecej od nas i ma telwizor radio cieply fotel i spokoj i zarabie tak samo ozdrawiam wielka szlachte szoferska ide na ciecia | |||
~Szef | Dziadtransy jak nie ma kto wam jeździć to w podwójną z z szefową na Hiszpanię 4/1 opierdzielicie z 10 kółek. Nabraliscie kredytów na nowe telewizory płaskie większe, budujecie się pewnie, nowe składy na placu to teraz niema trzeba spłacać. | |||
~dobry kolega | szkoda czasu lepiej kubica zostan | |||
~kiero | ~w*ion. y szofer 2017-08-04 21:44:21 ... spocony gacie sie do * przyklejaja z brudu... , ide na ciecia... obawiam sie chłopie, że nawet będąc już tym cieciem pewnie dalej ci się będą gacie lepić do d.. y... z lenistwa... | 1 | ||
~Szef | Kubicy to ty nie mieszaj do tej patologii transportowej. | |||
~Szef | Przy dzisiejszych cenach zarobki nie sa takie super. Rozmawialem ze "starymi" kierowcami to mowia ze oni zarabiaja teraz podobnie jak i 20 lat temu z tym ze jaka jest wartosc pieniadza dzisiaj a jaka byla 20 lat temu. Teraz pracujac jako kierowca zawodowy na zestawach stac nas spokojnie kupic mieszkanie na kredyt... 20 lat temu bylo by nas spokojnie stac na budowanie domu i tak tez bylo. 20lat temu w polsce najweiecej domow stawiali oprocz Lekarzy i Prawników, Marynarze i wlasnie kierowcy. Druga strona medalu to umowy, jaczesciej od najnizszej krajowej a reszta diety ktorych banki nie kwalifikuja do kredytu jako dochod to raz, dwa od najnizeszj skladka emerytalna. Z checia podejme prace jako kierowca w firmie ktora da mi z 10. 000zl brutto na umowie i ludzkie warunki pracy, bez systemu typu co 4-5tyg. na weekend w domu. | |||
~Szef | Dlaczego w Polsce brakuje kierowców... po pierwsze umowa o pracę czyli najniższa krajowa reszta pod stołem, jazda na dwie karty, jazda na magnesach, jazda z kilometra lub procent a frachtu... MACIE ODPOWIEDZ DLACZEGO BRAKUJE KIEROWCÓW W POLSCE... | 1 | ||
~kierowca | Szef 100% racji wszystko w temacie. | |||
~Szef | to wiemy wszystko tylko czemu nie wie panstwo polskie? ile zarabiaja pracownicy a ile wlasciciele placa podatku czy ubezpieczenia i czemu kierowcy nie maja zdolnosci kredytowej gdzie sie podziwaja te pieniadze? | |||
ZIBIIRL
| puchatek61, i to jest właśnie sedno problemu. Ja to wiem, Ty to wiesz, a i moim zdaniem wie to większość, a już najbardziej ci, którzy najwięcej narzekają. Nie mogę niektórych zrozumieć, wystarczy, że szefuncio nie wypłaca miesiąc, zwijam żagle, orze mną robię to samo, ale to wcale nie oznacza, że mam jakieś wygórowane wymagania, chcę jedynie godziwych warunków i zapłaty za dobrze wykonaną pracę z której "magnaci finansjery" dorabiają się majątków. Swego czasu, też stałem na rozdrożu, ruszyłem w świat znając jedynie język rosyjski, bo takie były wtedy czasy. Załapałem się jak mi się wtedy wydawało na podstawie tego co było w PL, do super firmy, ale czas pokazał, że są o wiele lepsze. I tak jak napisałeś, wystarczyło pokazać na co kogo stać i oferty pracy przyszły same. Obecnie pomykam od prawie 15 lat w firmie, gdzie przez ten okres odeszło 2 kierowców, jeden na emeryturę, a drugi ze względów rodzinnych, a każdy nowy jest testowany przez szefa, notabene bardzo wymagającego, ale przede wszystkim uczciwego, który od podstaw sam rozkręcał firmę. Wnioski nasuwają się więc same, jest ktoś dobry, chce mu się, to znajdzie dobrą firmę, idzie komuś gorzej, więc niech się liczy z tym, że kokosów nie zbierze. Nie chciałem tego rozwijać, by ktoś nie poczuł się urażony, ale skoro już to wypłynęło, dokładam swoje. | 1 | ||
~kierowca | Też mnie to zastanawia i myślę że tak jak KAS szuka tych wałków na podatku VAT to i z czasem poszuka w firmach gdzie podstawa jest na koncie a reszta pod stołem i dopiero będą czystki. | |||
~czary mary | Zibrilli >wykładowca z garbstena... | |||
ZIBIIRL
| czary mary, jak to powiadają " uderz w stół, a nożyce się odezwą" :) | |||
~Szef | A na pracowników branży czekają :staż miejska, policja, itd, celnicy... i wszyscy w trosce o to by było bezpieczniej. A zapomniałem o automatycznym systemie poboru haraczu. Dokąd branża nie będzie miała prawdziwego związku dbającego o kierowców, który będzie w stanie wymusić na rządzących zmian w systemie to będzie jeszcze gorzej. | |||
~silwio | A gdzie jest ten "GARBSTEN"?? | |||
~Dani | Prawda jest taka że praca kierowcy już nie jest tak opłacalna jak kiedyś... kilka lat wstecz człowiek pracujący np na koparce jak ja zarabiał ok 2300 PLN a ma zestawie 5000 to była różnica kolosalna a teraz. Koparkowy zarobi już ponad 5 tyś a kierowca koło 6 więc po co siedzieć poza domem w kabinie jak można iść na 8 do 10 h na koparke i zarobic to samo | |||
~Ł ysy | Teraz będą po polskich drogach koparki jeździły? | |||
~Ł ysy | Teraz to boy rozworzący pizzę skuterkiem łyka piątkę. Ile na malowaniu agregatem można zarobić? Krocie. To samo dotyczy pracowników ochrony popularnie zwanymi cieciami. Oni jeszcze dostają mundurki. | |||
wesolek
| C ycol ty powinieneś sie przebranżowić aa, zapomniałem ty już dawno jesteś przebranżowiony i masz kilka zawodów, jak ja ale grabarzem nie byłeś. ::) ::) ::) | |||
~kierowca | Prawda jest taka że coraz mniej chętnych garnie się do tego zawodu, coraz mniej chętnych na siedzenie po 3, 4 tyg w budzie, uprawnienia, drogie, zasady wynagradzania w większości akord i najniższa. Kolega ma naukę jazdy w tamtym roku 8 kursantów na c, ce. Co do koparki brat robi w firmie budowlanej na takim sprzęcie 3800zł, czasem jakieś boki, weekend w domu, jak trafi sobota dodatkowa kasa, uprawnienia zrobione raz na lata, a branża rozwojowa. Codziennie w domu i rąk sobie nie wyrywa. To nasz zawód wcale nie jest taki opłacalny w stosunku do ilości godzin poza domem. | |||
~Kowalski | To wszystko przez eu albo rząd a nawet wina Tuska tak. Powiem prosto w Polsce transportowiec mówi że to się nie opłaca że zaraz będzie do tego dokładał na podwyżki nie stać ( bo kryzys ). Ale jak firma mając 3 składy w roku rozrasta się o kolejne trzy nowe z salonu i tak dalej? W Niemczech czy innych krajach urzędy odrazu zarządziły by kontrolę w takiej firmie bo Niemiec jak jedno auto wymieni w roku a nie dokupi to jest zadowolony. Tam się płaci jak należy za pracę. Jeździłem w Polsce ale przeniosłem się do UK i tak jak tam jeżdżę w trampingu i nie narzekam bo firma nie jest wielka cudowna ma też swoje braki ale ma 30 aut i stać szefa by wymienić wszystkie na nowe i normalnie zapłacić pracownikowi, bez żadnych magnesów wyłączników czy przegięć na karcie. Nie żadna kilometrówka i niby najniższa krajowa ( na papierze) . Dopóki sami z tym czegoś nie zrobimy to nie będzie nic lepiej bo co transportowcy po upadają nie tylko zaczną wreszcie mniej brać do wora a płacić ludziom jak trzeba. | |||
wesolek
| polski dziadotrans nie ma tego zwyczaju. ::) ::) | |||
~gram | Lysiaku dalej spamujesz? Nie masz zadnych konkretow. Tylko bajki i legeny sprzed 10lat. Spawacz, monter, mechanik czy operator koparki w kazdym w tych zawodow 4tys to norma. Jak zalozysz swoja dzialalnosc oplacalnosc tych zawod znacznie wzrasta ale do tego trzeba sie nadawac a przede wszystkim byc dobrze zorganizowanym i sumiennym. Zawod kierowcy to dzis 1000zl wiecej za spanie w kabinie po nawet kilka tygodni na oszczanych parkingach. Kto umie liczyc rezygnuje z tej profesji a potrnchalni pracownicy imijaja ten zawod szerokim lukiem. | -1 | ||
~Microbi | Gram zalozmy dla potrzeb dyskursu ze w innych zawodach jest tak dobrze jak to opisujesz. Jezeli tak jest (przypominam ze jest to zalozenie o charakterze apriorycznym) to wytlumacz mi i swoim kolegom kierowcom dlaczego jest tak zle? Dlaczego ty i twoi consestores wylewacie tu wirtualne lzy? | |||
~Driver | Regulacje zachodnich panstw sa dobre ale polskie dziady nie chca ich przestrzegac bo stawka na busa 35 centow a tyra 70 i placz. Wjezdzam. do francji i 10euro na godzine sie nalezy dziady to ludki beda jezdzic. | |||
~Microbi | Driver jak juz pochwaliles sie ile masz na godzine to opowiedz kolegom ile placisz za czynsz chleb mieso wodke i papierosy. Koledzy moga sie pozniej poczuc rozczarowani jak wyjada na zachod do pracy a tam tak drogo | 1 | ||
~Wislocki | Na zachodzie ceny są zbliżone do naszych | |||
~porch monkey 4 life | Kierowca międzynarodowy jeździ tylko po Polszie :) Dobrze rozumiem DE 6 euro za marlboro Polska 4 euro | |||
~porch monkey 4 life | Ile kupi papierosów za 1 godzinę pracy :) policz microbi ile płacisz. Nie mieszaj diet i ryczaltow |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.