ID: 218941
Jak mieć 100% pewności że pojazd nie będzie przeciążony?
ID: 218941
ID: 218941
Załóżmy, że kierujemy pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg i ciągniemy z tyłu przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej 1500 kg. Łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi 5000 kg czyli 5 ton. To oznacza, że łączna rzeczywista masa całkowita zespołu pojazdów nie może przekraczać tych 5 ton.
Czy w przypadku dopuszczalnej ładowności musimy zrobić to samo? Dodać dopuszczalną ładowność pojazdu i dopuszczalną ładowność przyczepy, aby wyszła łączna dopuszczalna ładowność? Wtedy będziemy musieli dodać masę własną pojazdu i przyczepy, aby wyliczyć tą łączną dopuszczalną ładowność, ponieważ DMC - masa własna = dopuszczalna ładowność.
Dobrze kombinuję czy coś pokręciłem? Jestem początkujący
Pozdra wiam
Załóżmy, że kierujemy pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg i ciągniemy z tyłu przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej 1500 kg. Łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi 5000 kg czyli 5 ton. To oznacza, że łączna rzeczywista masa całkowita zespołu pojazdów nie może przekraczać tych 5 ton.
Czy w przypadku dopuszczalnej ładowności musimy zrobić to samo? Dodać dopuszczalną ładowność pojazdu i dopuszczalną ładowność przyczepy, aby wyszła łączna dopuszczalna ładowność? Wtedy będziemy musieli dodać masę własną pojazdu i przyczepy, aby wyliczyć tą łączną dopuszczalną ładowność, ponieważ DMC - masa własna = dopuszczalna ładowność.
Dobrze kombinuję czy coś pokręciłem? Jestem początkujący
Pozdra wiam
~Ldriver*.146.8.115.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.8.115.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (20)
~Ldriver 8 lat temu | jak w temacie... | |||
visitors
8 lat temu | dopuszczalna ladownosc jest okreslona przez producenta danego pojazdu. w jakim celu chcesz to dodawac? DMC nie rowna sie dopuszczalna ladownosc | |||
~Ldriver 8 lat temu | Wiem, ponieważ DMC to coś zupełnie innego niż dopuszczalna ładowność. Dopuszczalna ładowność to największa masa jaka może być w pojeździe ładunku i osób. DMC to największa masa jaka może być pojazdu wraz z ładunkiem i zawsze jest stała. | |||
visitors
8 lat temu | czyli o co ci chodzi? | |||
~Ldriver 8 lat temu | Chodzi mi o to czy w przypadku zestawu to dodajemy dopuszczalną ładowność jak DMC czy jednak nie | |||
visitors
8 lat temu | nie dodaje sie. nie mozesz zaladowac na przyczepke 3t bo masz ladownosc przyczepki 2t i auta 1t | |||
Maciek..
8 lat temu | teoretycznie tak a w praktyce bywa roznie ostatnio widzialem jak gosciu ciagnal sprinterem na tylnej pojedynczej osce lawete na ktorej to mial takiego samego sprintera jakim ten zestaw byl ciagniety i niby to jest zgodnie z przepisami co? | |||
~Ldriver 8 lat temu | Mówimy o przepisach Więc oddzielnie traktuję dopuszczalną ładowność pojazdu i oddzielnie traktuję dopuszczalną ładowność przyczepy. Masa ładunku i osób w pojeździe nie może przekraczać dopuszczalnej ładowności tego pojazdu. Tak samo masa ładunku i osób w przyczepie nie może przekroczyć dopuszczalnej ładowności tej przyczepy. Wszystko dlatego bo nie mogę załadować na przyczepę 5 ton jeśli mam pojazd 3 t a przyczepe 2 t i dlatego dopuszczalną ładowność oblicza się oddzielnie. | |||
~maro 8 lat temu | Może warto wziąć dowód rejestracyjny i przeczytać co tam jest napisane? | |||
~Ldriver 8 lat temu | Nie zawsze dopuszczalna ładowność jest określona w dowodzie rejestracyjnym. Jeśli nie to dopuszczalna ładowność stanowi różnicę DMC i masy własnej pojazdu. | |||
visitors
8 lat temu | ale wciaz jest to w dowodzie | |||
~Ldriver 8 lat temu | Więc jeśli dopuszczalna ładowność pojazdu nie jest przekroczona przez masę ładunku i osób w tym pojeździe, a także dopuszczalna ładowność przyczepy nie jest przekroczona przez masę ładunku i osób w tej przyczepie. Jeśli łączna RMC nie przekracza łącznej DMC tego zestawu to mam 100% pewności ze nie jestem przeładowany? Czy muszę coś jeszcze wyliczyć? | |||
visitors
8 lat temu | otworz dowod rejestracyjny auta ( jak widze i pisales w temacie, chodzi o auto do 3, 5 t ) zadne z parametrow tam wypisanych nie moga byc przekroczone. dodatkowo w kodeksie ruchu drogowego masz napisane co mozesz ciagnac i ile sry, ale ja za ciebie nie bede odrabial pracy domowej | |||
~Ldriver 8 lat temu | Jak najbardziej w dowodzie jest wszystko tylko trzeba wiedzieć jak odczytywać. ponadto ładunek musi być prawidłowo rozmieszczony i zabezpieczony i może jechać zgodnie z przepisami bez przeładowania. | |||
visitors
8 lat temu | ale to, to chyba ucza na kursie.. jak sie czyta. . | |||
~Ldriver 8 lat temu | nie jeżdżę ciężarówką jakby co, ale zgadza się że z dowodu można wszystko wyczytać nawet to ze masa własna pojazdu i masa ładunku i osób w nim załadowanych to rzeczywista masa całkowita tego pojazdu. Masa własna dodać dopuszczalna ładowność to DMC pojazdu. | |||
Maciek..
8 lat temu | no i sam sobie odp na pytanie... winszuje:-) | |||
Maciek..
8 lat temu | ojjj guma z tym 4, 25 na kat. B to lekko Cie ponioslo... | |||
~Mariusz 8 lat temu | Wcale nie poniosło kolegi bo tak jest. I to od dawna... | |||
Maciek..
8 lat temu | mowisz o kodzie 96 w prawku tak? procedura jest uproszczona niz w przypadku B+E ale egzamin trzeba zdac |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.