ID: 214013
Europa Zachodnia przeciwko dumpingowi socjalnemu
ID: 214013
ID: 214013
W krajach UE budzą się protesty przeciwko taniej sile roboczej pochodzącej z wschodnioeuropejskich firm transportowych.
W krajach UE budzą się protesty przeciwko taniej sile roboczej pochodzącej z wschodnioeuropejskich firm transportowych.
~etransport.pl
Posty (8)
~tur49 | Treść zapytania europosła Sylwestra Chrusz w 2008r w Komisji ds transportu UE. Podmioty gospodarcze z innych krajów UE rejestrują działalność gospodarczą w Polsce i zatrudniają Polaków. Problem polega jednak na tym, że za tę samą pracę wykonywaną w tych samych warunkach (obie grupy pracują poza granicami swojego kraju, rozwożąc towary po całej Europie) kierowcy z kraju macierzystego przedsiębiorstwa otrzymują dużo większe wynagrodzenie niż Polacy. Formalnie kierowcy z innego kraju UE oraz polscy kierowcy są zatrudnieni w innych podmiotach - spółka działająca w Polsce nie jest oddziałem spółki zagranicznej, a podmiotem, którego założycielem jest spółka zagraniczna. Istnieją jednak między nimi powiązania kapitałowe i osobowe. Czy takie zachowanie podmiotu zagranicznego nie narusza art. 12 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską (w wersji skonsolidowanej uwzględniającej zmiany wprowadzone traktatem z Nicei)? Działanie pracodawcy nie jest przecież niczym uzasadnione - kierowcy z obu państw wykonują tę samą pracę, w tych samych godzinach, z takim samym natężeniem. Jedynym uzasadnieniem - moim zdaniem nie do przyjęcia - jest fakt pochodzenia z różnych państw, a to w mojej opinii wyczerpuje znamiona dyskryminacji ze względu na przynależność państwową. Odpwoiedź na zapytanie. Zgodnie z art. 39 Traktatu WE oraz rozporządzeniem Rady (EWG) nr 1612/68 (1) obywatele UE pracujący w innym państwie członkowskim muszą być traktowani w porównaniu z ich kolegami będącymi obywatelami tego państwa w sposób nienoszący znamion dyskryminacji w odniesieniu do zatrudnienia, wynagrodzenia i innych warunków pracy. Przepisy wspólnotowe dotyczące swobodnego przepływu pracowników stosują się do pracowników migrujących będących obywatelami jednego z państw członkowskich UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), którzy przenieśli się ze swojego kraju pochodzenia do innego państwa członkowskiego w celu podjęcia tam pracy. Przepisy te znajdują również zastosowanie w przypadku pracowników migrujących powracających do swojego kraju pochodzenia po skorzystaniu z prawa do swobodnego przemieszczania się. Jednakże osoby, które nie skorzystały z prawa do swobodnego przemieszczania się, nie są objęte tymi przepisami. Wydaje się, że taka sytuacja ma miejsce w przypadku opisanym przez Pana Posła. Polscy kierowcy pracujący dla polskiej firmy (podmiotu mającego siedzibę w Polsce) nie skorzystali z prawa swobodnego przepływu pracowników. Różnice w wynagrodzeniu pracowników wykonujących swój zawód w różnych państwach członkowskich wynikające z dysproporcji pomiędzy systemami krajowymi nie są objęte zasadą równego traktowania. I to jest obłuda Unii Europejskiej!!! A może coś się zmieniło??? Jak sądzicie??? | |||
~tur49 | powinno być Sylwester Chruszcz | |||
OMEGA70
| Witam. Może ktoś polecić dobrą spedycje która nie jeździ po Niemczech. | |||
truckeronroadcom
| Nie taniej sile roboczej, tylko firmom transportowym a to jest różnica. Kierowców z Europy Wschodniej do pracy przyjmują z chęcią jeśli niemiecki lub angielski jest w stopniu komunikatywnym. | |||
ese
| 2017-03-12 15:54:13 (... ) Kierowców z Europy Wschodniej do pracy przyjmują z chęcią.. "- Bo są tak tani, że szczyt marzeń, to najniższe dopuszczalne na miejscu wynagrodzenie? | |||
~frgfr4gr | Dr Mech: Plan Morawieckiego wspiera masową ukrainizację rynku pracy w Polsce i hamuje wzrost płac | |||
~!!!iiii | ~tur49 Podstawy UE to swobodny przepływ TOWARÓW, USŁUG, LUDZI i KAPITAŁU. Otworzenie rynków Unii dla nas miała być zasada bilansu zysków i strat dla starych i nowych członków. Skutek jest taki, że Unia zmusiła nas do zamykania stoczni, cukrowni, kopalń, limity na połowy, limity mleczne, NIE RÓWNE DOPŁATY DO ROLNICTWA itp; a przy okazji zagraniczne zakłady stawi się na specjalnych warunkach i zatrudnia się tam Polska Tanią Siłę Roboczą. (tu juz dumpingu nie ma ale nokaut polskiej gospodarki przez bogaty kapitał zagraniczny) Handel zabili też swoimi sieciami i zatrudnili tam pracowników za tyle ile prawo w Polsce pozwalało a nie jak stanowi prawo w ich kraju, skąd pochodzi kapitał. 80% produktów w marketach pochodzi od nich a ceny sa też jak w starej Unii. Mówiono, że aby być konkurencyjnymi i aby dogonić starą Unię musimy być tańsi, solidniejsi, dłużej pracować itp, bo inaczej nie będziemy mogli odnaleźć się na tym wspólnym rynku i wyrównać poziomu życia. To te miejsca pracy z zachodu są Łaską Unii ale My Tam to jesteśmy Wschodnim Dumpingiem Socjalnym. Unijna HIPOKRYZJA w czystej postaci, bo jak jest dziedzina w której dogoniliśmy stara UE bez żadnego wsparcia od UE i naszego Państwa, to ta unia nie mogąc poradzić sobie z konkurencją pokazuje nam gdzie jest nasze miejsce i że jesteśmy 2 kategorią. To jest STEROWANY WOLNY RYNEK pod dyktat bogatych i zmienia się reguły podczas gry tak aby im w starej Unii krzywda się nie stała i im nie ubyło czyli "dumping ekonomiczny". Niech u nas wprowadzą, że wynagrodzenia pracowników w marketach i zakładach mają być w wysokości takiej i według prawa takiego jak w krajach z których pochodzi kapitał i zarząd tych spółek lub kapitał banków kredytujących te inwestycje nad Wisła. Jak to jest, ze dopłacamy do fabryk Opla, Fiata, VW a teraz Merca a zyski ze sprzedażny produkowanych modeli w Polsce (T5 czy Astra) nie wracają do Polski. Polskie firmy transportowe jeżdżą tam i pieniądze zdobyte na tamtych rynkach przywożą Tu i to boli stara Unie a nie, że Polski kierowca nie ma zapewnionych warunków socjalnych, bo jak ten sam kierowca będzie pracować u Niemca i spędzi weekend w kabinie na firmie z zakończeniem DE to już będzie sprawiedliwie i z zapewnieniem warunków socjalnych. Myślę, że rozumnym nie trzeba więcej wyjaśniać. Po prosty kapitał zaczął płynąc w innym kierunku niż chciałaby to stara unia | |||
~Boss | Kto takie brednie wypisuje No ręce opadają. Który kierowca zarabia 300 euro? ?? I nie widziałem anie nie słyszałem żeby polski kierowca jeździł 3 miesiące. Propaganda tych ciemniakow rozwala |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.