~nick
| pauza chodzilo mi o przerwe po 4, 5 h | | | |
~zcx
| myslis ze jakby 561 dopuszczal taka kombinacje to o tym by nie wspomnial? lub zrobil z tego tajemnice celowo? | | | |
~ktosik
| a dyspozycja jest praca | | | |
~ktosik
| zcx
2017-02-23 02:14:31 myslis ze jakby 561 dopuszczal taka kombinacje to o tym by nie wspomnial? lub zrobil z tego tajemnice celowo?
jaka tajemnice?
rownie dobrze mozesz napisac, ze w 561 celowo matacza z iloscia skroconych dobowek w tygodniu..
to ze ktos to sobie takinterpretuje, to tylko jego sprawa.
niejest zakazane? = jest dozwolone
jest zakazane, zabronione, jazda w zalodze trzyosobowej? czteroosobowej? | | | |
~nick
| ktosik -dyspozycja tak jest lepiej. nie chodzilo mi o pauze jako odpoczynek bo sam nieco zamotalem poprzez nieprecyzyjne okreslenie | | | |
~zcx
| tak? jakim cudem?
podczas jazdy, w drugim slocie zapisywana jest dyspozycja ( koperta ) a tylko dlatego jest to uznawane za przerwe, bo kilka lat temu tak ustalono na wyzszych szczeblach organow unijnych.
tak bylo od zawsze.
kilka lat temu jakis "mondry" wymyslil ze po 2 4, 5 w zalodze nalezy zrobic przerwe.
co odbiera mozliwoc jazdy 2 razy 10h w zalodze. | | | |
~ktosik
| nick - dyspozycja jest praca.
wiec nie jest przerwa.
dlatego jeszcze raz napisze :
podczas jazdy, w drugim slocie zapisywana jest dyspozycja ( koperta ) a tylko dlatego jest to uznawane za przerwe, bo kilka lat temu tak ustalono na wyzszych szczeblach organow unijnych | | | |
~ktosik
| zcx - nie bylo tak " od zawsze " ta zmiana byla chyba gdzies kolo 2007 - 2008 | | | |
~zcx
| od zawsze bylo bez pauz w podwojnej
niedlugo po wejsciu w zycie 561 ktos z kontrolujacych wymyslil ze w podwojnej tez nalezy robic 45min.
z tego co pamietam to zaden przepis nie stanowil o tym ze te 45min jest obowiazkowe a tylko to byla interpretacja sluzb. | | | |
~zcx
| urzednicy wytlumaczyli ze przy zastosowaniu tej 45min i skorzystaniu z przepisu pozwalajacego jazdy 2 razy 10 zaloga nie zmiesci sie w 30h. | | | |
~zcx
| ktosik
czy ci dwaj z tylulu mogli uniknac kary? | | | |
~ktosik
| ne " wymyslil " tylko nie bylo mozliwosci rejestracji przerwy " lozka " i za jej brak ( przerwy ) na wykresowce byly nakladane mandaty. dopiero pozniej wyszla jakas nowela, czy wytyczna ktora to uregulowala.
dyspozycja, podczas jazdy w zalodze, ktora jest zarejestrowana w drugim slocie ( czy na "spodniej " wykresowce ) zalicza sie jako przerwe, a uzasadnieniem bylo wlasnie to ze lamany byl zapis o mozliwosci prowadzenia pojazdu przez 10h przez kazdego z kierowcow w zalodze w jednym okresie rozliczeniowym. wtedy to byl cykl dobowy, jesli dobrze pamietam | | | |
~ktosik
| zcx
2017-02-23 02:29:47
nie.
13. 2. Nierejestrowanie za pomocą urządzenia rejestrującego lub
cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie
kierowcy wskazań urządzenia w zakresie prędkości pojazdu,
aktywności kierowcy i przebytej drogi
2000 | | | |
~ktosik
| wraz ze zmiana stanowiska odnosnie zapisu w drugim slocie, bylo tez zmienione to, ze mozna bylo rozpoczac kolejny okres prowadzenia w jednej dobie. wczesniej bylo tak ze jeden dzien = jeden cykl rozliczeniowy | | | |
~zcx
| ktosik jaki brak mozliwosci?
przec iez po 4, 5h nie jest obowiazkowe lozko.
a w podwojnej tym bardziej. a jak chcesz tak bardzo przerw to chodzilo o przerwe po 2 x 4. 5 czyli ja jezdzie 1 i 2 kierowcy.
a nie po 4. 5h jazdy pierwszego. | | | |
~ktosik
| teraz tak jest. kiedys bylo inaczej
4, 5h jazda - przerwa - 4, 5h - przerwa - 4, 5h jazda - przerwa - 4, 5h jazda - odpoczynek | | | |
~ktosik
| a jak ktos jechal do zaby, to kazdy ze strachu robil 3h i przerwa | | | |
~zcx
| mogli uniknac kary.
pierwszy wysiada z auta i wsiada jako pasazer do innego jadacego w tym samym kierunku z innej firmy, co zapewne nie bylo by problemem.
drugi kresli inna prace np. 2h przed rozpoczeciem jazdy.
i po klopocie | | | |
~ktosik
| " wysiada z auta "
rownie dobrze mogli jechac od pocztaku w zalodze.
ale to gdybanie po fakcie.
gdyby po to autopojechal pociagiem czy busem tez nie byloby problemu | | | |
~ktosik
| w zaistnialej sytuacji ( obaj w tym aucie ) podczas kontroli powinni i zaplacili mandat | | | |
~zcx
| jakby ten drugi powiedzial ze nie jechal z bazy i dorysowal inna prace przed ruszeniem i nikt by tego nie podwazyl to kary by uniknal. | | | |
~zcx
| ktosi przed wejsciem 561 i nie bylo zadnych 45min po 4, 5h jazdy w podwojnej. | | | |
~ktosik
| 561/06 powstalo, czy zostalo wprowadzone w 2006roku.
uwazasz ze wczesniej nie bylo w unii zadnych przepisow regulujacych prace kierowcow? | | | |
~zcx
| a slyszales o czyms takim jak aetr? | | | |
~ktosik
| aetr obowiazywalo i obowiazuje tych spoza unii ( w skrocie )
pamietasz w ktorym roku polska weszla do unii? | | | |
~zcx
| a od ktorego roku jest 561? | | | |
~ktosik
| 561/2006
zgadnij | | | |
~zcx
| od 2006 i wprowadzenia 561 w krajach unii obowiazuja przepisy tego rozporzadzenia
a gdy ich nie bylo obowiazywal aetr w krajach w ktorych podpisaly ta konwencje.
a w zawartych jej przepisach nie trzeba bylo w zalodze po 4. 5h jazdy robic 45min przerwy. | | | |
~zcx
| zreszta przepis nie mowi kiedy ty masz zaczac robic 45min przerwy mowi tylko ze jazda nie moze trwac dluzej ciagiem niz 4. 5h
to tak do nawiazania twojego wpisu z 2017-02-23 02:43:21 | | | |
~Rad
| A my wracaliśmy kiedyś we trzech. Ciekawe gdzie ten trzeci ma wsadzić kartę. Hehe | | | |