Josephs.Scot

DMC konstrukcyjne, a DMC administracyjne?
ID: 212500

Panie i Panowie,

Jest sobie zestaw:

- ciągnik trzyosiowy
- o masie 8, 5t
- z DMC konstrukcyjnym 26t.

Do tego naczepa trzyosiowa o masie 7t z DMC konstrukcyjnym 35t.

Jak powszechnie wiadomo dopuszczalne w Polsce DMC normatywnego zestawu ciągnik+naczepa to 40t.
Obliczając DMC konstrukcyjne wychodzi 61t. ; )

Pytania:
Czy podczas pierwszego badania technicznego w Polsce diagnosta ograniczy administracyjnie DMC np ciagnika do 9t? W ogóle wpiszę DMC "konia", czy się to pomija, bo przy zestawach nie ma to znaczenia? Jeśli tak to jak to zrobi - uznaniowo, czy według jakiegoś wzoru?

I tu nasuwa się kolejne pytanie czy to samo może zrobić z naczepą? "Przyciąć" DMC z 35t na DMC 30t lub chociażby 15t?

Pozdrawiam

~Jojo
*.adsl.inetia.pl

Posty (5)

~Jojo
2017-02-08 23:45:34
jak w temacie...
gustav
2017-02-08 23:53:51
Mogę się mylić, nie wiem jak jest dzisiaj.
W dowodzie naczepy miałem wpisaną dopuszczalną ładowność 28 750, no i co z tego jak DMC obowiązujące w Polsce na to nie pozwalało.
Mogłem sobie przeżuty po Skandynawii robić, a do Europy ładować 24000.
~qlka
2017-02-09 21:55:10
dali dziadom 500 + to przewoznikom dali by 5ton +, świat by się nie zawalił... wszak nie musimy wszystkiego kalkować od Gebelsów!
ray
2017-02-09 22:36:39
Standardowo przy ciągniku będzie podana masa własna 8, 5t oraz 26t DMC- przy czym są to maksymalne wartości. Zdarza się brak wpisu w pozycji F2-, przeważnie wtedy jest F3- dla zespołu pojazdów- 40t lub 44 przy kontenerach ISO w transporcie kombinowanym ograniczone przez warunki techniczne. Wyjątek to rejestracja pojazdu przed 13. 03. 2013- wtedy DMC to 42t czyli:
1. sumaryczny nacisk na potrójną oś naczepy - 24t,
2. nacisk na oś napędową (tylną) ciągnika - 10t (przed 13 marca 2003)
3. nacisk na nienapędową (przednią) oś ciąg. - 8t (przed 13 marca 2003).
Suma powyższych nacisków to właśnie 42t.
Raz spotkałem się ze "ściętą" Scanią z 18 DMC na 16t DMC. Z tego co pamiętam było to na wniosek właściciela po badaniu technicznym. Poza tym warto pamietać że w pozycji F1 określona jest maksymalna masa określona przez producenta, zaś administracyjna w pozycji F2 nie może być od niej wyższa.
~qlka
2017-02-10 07:00:09
16 ton dmc i w doopie ma zakazy w miastach jak Lublin a swoje i tak załaduje
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.236.234.223

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2022
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels