ID: 212500
DMC konstrukcyjne, a DMC administracyjne?
ID: 212500
ID: 212500
Panie i Panowie,
Jest sobie zestaw:
- ciągnik trzyosiowy
- o masie 8, 5t
- z DMC konstrukcyjnym 26t.
Do tego naczepa trzyosiowa o masie 7t z DMC konstrukcyjnym 35t.
Jak powszechnie wiadomo dopuszczalne w Polsce DMC normatywnego zestawu ciągnik+naczepa to 40t.
Obliczając DMC konstrukcyjne wychodzi 61t. ; )
Pytania:
Czy podczas pierwszego badania technicznego w Polsce diagnosta ograniczy administracyjnie DMC np ciagnika do 9t? W ogóle wpiszę DMC "konia", czy się to pomija, bo przy zestawach nie ma to znaczenia? Jeśli tak to jak to zrobi - uznaniowo, czy według jakiegoś wzoru?
I tu nasuwa się kolejne pytanie czy to samo może zrobić z naczepą? "Przyciąć" DMC z 35t na DMC 30t lub chociażby 15t?
Pozdrawiam
Panie i Panowie,
Jest sobie zestaw:
- ciągnik trzyosiowy
- o masie 8, 5t
- z DMC konstrukcyjnym 26t.
Do tego naczepa trzyosiowa o masie 7t z DMC konstrukcyjnym 35t.
Jak powszechnie wiadomo dopuszczalne w Polsce DMC normatywnego zestawu ciągnik+naczepa to 40t.
Obliczając DMC konstrukcyjne wychodzi 61t. ; )
Pytania:
Czy podczas pierwszego badania technicznego w Polsce diagnosta ograniczy administracyjnie DMC np ciagnika do 9t? W ogóle wpiszę DMC "konia", czy się to pomija, bo przy zestawach nie ma to znaczenia? Jeśli tak to jak to zrobi - uznaniowo, czy według jakiegoś wzoru?
I tu nasuwa się kolejne pytanie czy to samo może zrobić z naczepą? "Przyciąć" DMC z 35t na DMC 30t lub chociażby 15t?
Pozdrawiam
~Jojo*.205.191.144
*.205.191.144
Posty (5)
~Jojo | jak w temacie... | |||
gustav
| Mogę się mylić, nie wiem jak jest dzisiaj. W dowodzie naczepy miałem wpisaną dopuszczalną ładowność 28 750, no i co z tego jak DMC obowiązujące w Polsce na to nie pozwalało. Mogłem sobie przeżuty po Skandynawii robić, a do Europy ładować 24000. | |||
~qlka | dali dziadom 500 + to przewoznikom dali by 5ton +, świat by się nie zawalił... wszak nie musimy wszystkiego kalkować od Gebelsów! | |||
ray
| Standardowo przy ciągniku będzie podana masa własna 8, 5t oraz 26t DMC- przy czym są to maksymalne wartości. Zdarza się brak wpisu w pozycji F2-, przeważnie wtedy jest F3- dla zespołu pojazdów- 40t lub 44 przy kontenerach ISO w transporcie kombinowanym ograniczone przez warunki techniczne. Wyjątek to rejestracja pojazdu przed 13. 03. 2013- wtedy DMC to 42t czyli: 1. sumaryczny nacisk na potrójną oś naczepy - 24t, 2. nacisk na oś napędową (tylną) ciągnika - 10t (przed 13 marca 2003) 3. nacisk na nienapędową (przednią) oś ciąg. - 8t (przed 13 marca 2003). Suma powyższych nacisków to właśnie 42t. Raz spotkałem się ze "ściętą" Scanią z 18 DMC na 16t DMC. Z tego co pamiętam było to na wniosek właściciela po badaniu technicznym. Poza tym warto pamietać że w pozycji F1 określona jest maksymalna masa określona przez producenta, zaś administracyjna w pozycji F2 nie może być od niej wyższa. | |||
~qlka | 16 ton dmc i w doopie ma zakazy w miastach jak Lublin a swoje i tak załaduje |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.