Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Opcja OUT a podjazd pod załadunek???

ID: 211258


Witam, koledzy potrzebuję rzetelnej informacji w tym temacie. Pracuję w dystrybucji lokalnej, ciężarówkę codziennie po zakończonej pracy pozostawiam na bazie firmy gdzie jednocześnie mamy magazyn załadunkowy i wyciągam kartę z tacho. Moje pytanie więc brzmi: czy mogę LEGALNIE każdego dnia rano używać opcji OUT w celu podjazdu pod rampę na terenie swojej firmy i dopiero po zakończonym załadunku wrzucić kartę i zrobić wpis manualny? Dzięki za wszelkie odpowiedzi w temacie.

~Niezorientowany
*.40.153.189

Posty (55)

~Kamil
Rysiu, swiata nie naprawisz
, tym bardziej tu na forum, spadam czas na mnie.
~volvo
w mojej ocenie to niezorientowany jeździ po prostu bez karty i tyle
~volvo
sory, po polnej drodze można ; )
MateuszHSF
świata nie naprawimy ale jak ktoś lubi być niewolnikiem to nim jest... każdy ma takie prawo... tylko że jest on potencjalnym mo*dercą na drodze
~zenek
przestancie bredzic i próbowac tłumaczyc kombinacje- out= prom, kolej ipt itd. - pierwsza kontrola i na bogato. douczcie sie sioferzy po kursikach z urzedó pracy. albo itd, bag, a juz najlepiej zabki was "wyszkolą". kosztowne- ale nauka zostanei na całe zycie. nei zycze zebys po podjazdach na out- gdzie wyjdzie ze przekroczyłes w sumei 15 h- kogos uszkodził- do konca zycia bedziesz na t otyrał. obudz sie, albo zmien prace zani mbedzie za pozno. a sief - niech zamknei firme- im mniej takich cwaniakó tym lepiej
~maro
zenek nie pluj się, jeśli nie wiesz o co chodzi. OUT jest po to, by go używać. Trzeba jednak wiedzieć gdzie i jak.
Oren
Napisze tak nie dosc ze lamiesz prawo to robisz krzywde rodzinie i sobie, psujesz rynek pracy a co najgorsze po 15 godzinach pracy powinienes byc zmeczony a ty jeszcze wiecej chcesz to taki zmeczony wiezdrzasz we mnie i gine ja moja rodzina cierpi tak ze zastanow sie ja mam tylko 4-o dzieci ale jak wiedziesz w przystanek autobusowy zastanow sie kolego co robisz a nie piszesz "mi tak pasi" pomysl nie tylko o sobie ale o twoich najblizszych i dalszych szerokosci
~Rysiu777
MateuszHSF - madrze podsumował - to potencjalny zabójca do tego pazerność jak u jego dziada bo obu 15h pracy to za mało !!! Dlatego takie przypadki trzeba wykluczać z zawodu - niech idzie na budowę i tam sypie ile chce - tam nie będzie musiał kombinować
~Kamil
Czlowiek sie zapytal, czy moze tak robic i czy jest to legalne. Nie ma potrzeby jechac po nim jak po szmacie. Tylko zapytal, czy jest to legalne. Doskonale wiemy, ze jak nie, to poradzi sobie w inny sposob. Dlatego te cale umoralnianie nie ma sensu.
~qlka
Kamil, jak ktoś nie ma nic do powiedzenia a chce się wykazać to wylewa żale i obelgi pod adresem innych, za pewne dając przy tym upust swojej frustracji, bezsilności wobec przytłaczającego życia, szefa który nie płaci ale dał nowom skanie, żony która pruje się na lewo i prawo a jak mąż wróci do domu to ma napad migreny...
~Piotr
A nie ma nic gorszego jak kierowca który, pseudo pracuje od kreski do kreski. Taki w swoim życiu nic nie zdzieła. Czasami trzeba czuć bluesa a nie zastawiać się tylko przepisami.
~wie. wszystko
Rysiu
a na budowie nie ma ustalonych norm czasu pracy?
Rysiu wie wszystko...
~Rysiu777
Normy czasu pracy sa ale nie ma kar dla pracownika za ich przekroczenie dlatego byłoby mu łatwiej żyć
~rao
a co najgorsze po 15 godzinach pracy powinienes byc zmeczony

ta. Wszystkie sytuacje są czarno białe...
Kiedyś jeździłem taką robotę, że rano zrzucałem się w jednym zakładzie (po dojechaniu dzień wcześniej wieczorem), potem 30km na następną firmę i załadunek. Czasem 3 godz, czasem 5, czasem 7. 5h. Auto ładowane tyłem, ładunek luźny nie spinany. Nuda jak cholera, bo w tym kompletnie nie uczestniczyłem. Wybyczyłem, się, wyspałem, wyleżałem, naczytałem książek i naoglądałem filmów. Gdzie tu zmęczenie po 15 godzinach od ruszenia tacho?
WIelkim minusem tej roboty było właśnie to, że długo stałem na załadunku, bo gdybym tacho ruszył 2-3h później to na 2 skoki dojechałbym do domu. A tak czasem się nie udawało i kolejna nocka w budzie.
~Rysiu777
Ale miałeś 15h pracy (7 nadgodzin ) do tego kolejna dieta i ryczałt więc nie rozumiem czemu uwiera Cię że nie narobiles się?
~rao
A co do tacho out. Jeżeli doczepią się do ciebie podczas kontroli, ale oczywiście podczas kontroli wszystko jest ok, tyle, że w historii wynika, że było na tacho out jeżdżone, kierowcy nie mogą nic zrobić, bo obowiązuje domniemanie niewinności. Nie wiadomo, kto na tacho out jeździł. Mogą, i pewnie dowalą się do szefa robiąc mu kontrolę i to szef będzie się z tego tłumaczył.
U mnie też się zdarza, że jest tacho out, ale to raczej jak kiedy ja mam wolne ktoś jedzie na myjnię, tankuje, czy przestawia samochód albo leci na serwis.
Napewno trzeba unikać sytuacji, że teoretycznie kierowca ma wolne, a w tym czasie się rozładował albo załadował, o czym świadczą daty i godziny na dokumentach przewozowych,
~W. J.
Po co bić tyle piany? ://jazdaprawna. pl/2009/03/02/funkcj a-out-poza-zakresem- w-tachogreafie-cyfro wym-jak-i-kiedy-ja-z astoowac/ usuń spacje i sobie poczytaj
~Rysiu777
Po to że czynności zaladunkowe jak i podjazd musiałby wykonać inny pracownik i wtedy ktoś by nie pytał czy może to zrobić na OUT i dla kierowcy musi być przewidziane inne miejsce na odebranie odpoczynku oraz w tym przykładzie pisze że po 6h kierowca wyjmuje kartę = przerywa odpoczynek bo wykonał pracę
~sid
niezorjetowany -mozesz ale jak wtedy nadgodziny rozliczy ci pracodawca
~Rysiu777
Sid - to taki przypadek niewolnika za 2000zl brutto a że pracuje 400h to już nie zauważa
~sid
- pewnie LULek
~sid
szkoda gadac
Cieniak
A co będzie jak na OUT wydarzy się jakiś nieszczęśliwy wypadek np. złamanie ręki lub rozwalenie ładunku itp. Czy zadziała ubezpieczenie? ??
~Rysiu777
I tu wracamy do odwiecznego pytania kierowców - dlaczego dziad placi tylko 2000zl brutto? Bo na głupków co o to dbają

1

~volvo
młotki - kierowca pracuje
kółko - kierowca prowadzi
kwadrat - kierowca w oczekiwaniu
łóżko - kierowca odpoczywa
out - no właśnie, co robi kierowca?
~volvo
chyba sie zagapił i wjechał na polne drogi
~Pan Kierowca
kierowca w tym czasie odbiera odpoczynek w domu lub musi mieć zagwarantowane miejsce do odbioru odpoczynku inne niż łóżko w kabinie. NIe ma innej możliwości, kierowca "kręcąc pauzę nie może jednocześnie prowadzić pojazd przy włączonej funkcji QUT jeżeli robicie takie numery w trasie na załadunkach to podczas kontroli będziecie mieć bardzo ciepło i wasz pracodawca też. W ogóle to po co takie głupie pytania zadajecie jak by można było sobie na QUT pod załądunki podjeżdżać czy to DZIADY nie zakładały by wyłączników tacho i nie stosowali by magnesu - DZIADY to przynajmniej mają mózg w przeciwieństwie do autora tematu i wypowiadających siię tu
~Pan Kierowca
założyciel tematu to nie kierowca tylko posiadacz uprawnień, kierowca z przypadku, były piekarz lub budowlaniec - chłopie nie psuj roboty prawdziwym kierowcom wracaj do zawodu wyuczonego tłuku, przez takich głąbów jak ty ten zawód schodzi na psy i ludzie nie mogą znaleść normalnej pracy... takich jak ty powinno się utylizować
~sid
- albo wieszac na drzewach za jaja ku przestrodze
~Donn Diego
OUT jade na panienki lub po browca.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 13.58.151.231

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels