ID: 210962
DAF XF ATe czy DAF Euro 6. Co lepsze?
ID: 210962
ID: 210962
Potrzebuję zakupić auto. Wybór padł na DAFa. Mam do wyboru : SSC Ate automat z 2013r lub SSC automat Euro 6 z końcówki 2014. Różnica w cenie to około 60 tys zł, ale to przeżyję. Chodzi mi o awaryjność, porównanie spalania itd. Czy warto przepłacać? Różnica w maucie to pareset złotych w skali w miesiąca póki co. Autem będę jeździł sam. Jeździłem parę lat XF Euro 5 i poza tym, że był z nieszczęśliwego początku produkcji to z auta byłem zadowolony. ATe nie jeździłem, E6 zrobiłem trasę więc poza tym, że ciszej, ładniej i na pewno oszczędniej w porównaniu do "mojego olejarza" to różnic nie zauważyłem.
Z góry dziękuję za opinie użytkowników, a forumowych matołów uprasza się o nie zabieranie głosu.
Potrzebuję zakupić auto. Wybór padł na DAFa. Mam do wyboru : SSC Ate automat z 2013r lub SSC automat Euro 6 z końcówki 2014. Różnica w cenie to około 60 tys zł, ale to przeżyję. Chodzi mi o awaryjność, porównanie spalania itd. Czy warto przepłacać? Różnica w maucie to pareset złotych w skali w miesiąca póki co. Autem będę jeździł sam. Jeździłem parę lat XF Euro 5 i poza tym, że był z nieszczęśliwego początku produkcji to z auta byłem zadowolony. ATe nie jeździłem, E6 zrobiłem trasę więc poza tym, że ciszej, ładniej i na pewno oszczędniej w porównaniu do "mojego olejarza" to różnic nie zauważyłem.
Z góry dziękuję za opinie użytkowników, a forumowych matołów uprasza się o nie zabieranie głosu.
Posty (26)
Piotrekk
| jak w temacie... | |||
~Pablo | Miałem taki sam dylemat. ATE z 2013r to bardzo dobrze dopracowane auto ale wolałem nowe. Nie polecam e6 2014r ale jak najbardziej polecam 2015 - jest dużo poprawione, eksploatuję 2szt | |||
Piotrekk
| Dzięki Pablo. Słyszałem, że E6 z 2013 i do któregoś miesiąca 2014 mają choroby wieku dziecięcego. Ten jest z listopada 2014 i ma jeszcze do listopada '17 gwarancję. Najlepszy byłby nowy, ale przy starcie firmy i wpłacie rzędu 20% to już spora kwota. | |||
~Pablo | Od stycznia 2015r mają wgraną topografię terenu, inną pompę wody, podobno troszkę inne rozpylacze paliwa, MXa 3 stopniowego o sile hamowania 500KM | |||
~Pablo | Nie wiem z jakiego rejonu PL jesteś. Nowego DAFa z 2016r w dużej kabinie można kupić za 72000e. Musiałbym dopytać jaka jest cena w średniej kabinie | |||
przemoprzemo
| jeździłem eev a teraz jeżdżę euro 6 oba do przebiegu 160 tys euro 6 średnie spalanie wyszło litr mniej ogólnie euro 6 pali na pewno mniej przy lekkich ładunkach i bez wietrznej pogodzie oba to low decki w eev teraz przy ponad 300 tys padło coś od ad blue i ok 3000 na serwisie razem kosztowało i webasto padlo w euro 6 silniczek spryskiwacza padł oba modele w low deckach tna opony od zewnątrz na michelin energy | |||
Piotrekk
| Ścięte opony na kierującej to chyba standard w DAFie. Praktycznie w każdym z którym miałem styczność były mniej lub bardziej podcięte. Ostatnio patrzyłem u kolegi w półrocznym XFie i już też zaczynało brać. | |||
~Pablo | Na przód proponuję balony | |||
~teksas | Ate jest minimalnie oszczędniejsze mowa o wersji 460km poza tym w e5 byly problemy z adblue a jeździłem różnymi dafami z jednego rocznika 13/14 i w każdym to padalo po ok 150tys km poza tym super auto | |||
~Pablo | 105kę 2007r mam od 630000km, przy 1100000km poszedł moduł dozujący adblue. E6 2015r na 180000km, świeca żarowa ogrzewania postojowego i planowe przeglądy. Drugi 2015r 105000km planowy przegląd. | |||
Piotrekk
| Dzięki Panowie za rzeczowe opinie. Trzeba się przespać z tematem i jutro podjąć decyzję. | |||
~sas | bierz ATE ! 106 sie sypie te z pierwszych lat | |||
~Samter | Witam, mam podobny dylemat czy wziąsc 106 z 11-2014 od Wanicki po kontrakcie serwisowym przebirg 210. 000km, czy nowa? | |||
~Pablo | Samter, lepiej weź nowy, z 2016r trochę taniej niż z 2017 ale nowy. Jak pisałem wcześniej. DAF w 2015r dużo zmienił, dopracował... ja 2014r bym nie wziął, mam 2szt 2015r i nie żałuję. a jak już używkę to bym szukał 2015r ale pewnie będzie ciężko, chyba że jakieś demo | |||
~Samter | Dzięki za info, jadę w środę zobaczyć bo mają też demo z 2016, opiszę co postanowiłem, pozdrawiam | |||
Piotrekk
| Tak informacyjnie.. po przeczytaniu opinii, przemyśleniach zrobiłem tak jak radził Pablo i wziąłem nową E6. Załapałem się na wyprzedaż rocznika i SSC w niezłym wyposażeniu + doposażenie min. w Slim Cool czy Night Lock został skalkulowany w bardzo dobrych pieniądzach. Dziękuję za pomoc. | |||
~Ziom | Najlepiej to dafem po górkach się jedzie wyprzedzają mnie Many Volva i Scanie jedynie Mercedesy mnie nie objezdzaja | |||
~Pablo | warto dobrać kontrakt ten średni 430-450zł / mc | |||
~kierowca | Ja osobiście uważam że nie ma lepszego złoma jak FH12 tzw chińczyk w automacie od 440 do góry. Cena pokazuje że za coś płacisz. Najszybsza skrzynia, pali mało, nie odwiedzasz servisów. W xxl jest miejsca na 8tc 50 cali i 8 worów ziemniaków w szafkach. Zajeb... lodówka, łózko, webasto. Wszystko pod ręką. de*ile piszący że szyba pod skosem, mała kabina, nigdy w fh nie siedzieli. | |||
Piotrekk
| Wiesz Ziom wątek nie dotyczy jakby tematu, że nie potrafisz odnaleźć tych 460km w aucie, którym jeździsz. Podpowiem.. zerknij na krzywą momentu obrotowego i jest takie coś jak manualny tryb pracy skrzyni biegów :D i na tej górce znajdziesz się znacznie szybciej. Jeździłem mp4 i zdarzało się dzięki temu nawet kogoś po górkę wyprzedzić. A do tego że e6 są słabsze niż euro 5 trzeba się przyzwyczaić. Nawet Volvo w e6 jest już odczuwalnie słabsze niż takie samo w eev. | |||
Piotrekk
| kierowca wiesz mi, że szukałem FH13 z końcówki produkcji długo, ale problem w tym, że nie było czego kupić. | |||
Piotrekk
| *wierz | |||
~Pablo | ciekawy jestem jakie wyposażenie za jaką cenę wynegocjowałeś ale nie wiem czy wskazane o tym tutaj pisać | |||
Piotrekk
| Jak sam się orientujesz na tym forum 80 % to oszołomy więc nie wskazane. Zostaw jakiegoś maila czy coś i mogę Ci napisać co i za ile. | |||
~Samter | Piotrek, proszę podaj mi na maila co udało się wyhandlowac, samter adres rucie@interia. pl |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz