ID: 209692
Skracanie pauzy weekendowej
ID: 209692
ID: 209692
Kiedy oddawać pauze weekendowa
Kiedy oddawać pauze weekendowa
~Bartek2104*.146.20.24.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.20.24.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (208)
~Gnębca gamoni | po jakim czasie prowadzenia mozna zrobic 15min przerwę? nie trzeba prowadzic by zrobić 15min pauzy | |||
visitors
| 2016-12-10 21:24:31 dlatego : wszytkie sytuacje ktore nie sa jasno okreslone w przepisach, sa rozpatrywane na korzysc kierowcy. zachecam do rozmowy z inspektorem na ten temat | |||
visitors
| Bartek2104 2016-12- 10 21:25:29 Visitors a dobrze pisałem że maksymalnie muszę oddać pauze do 18. 12? nie wiem. nie wiem jakie i kiedy miales wczesniej odpoczynki. skrocony miales na przelomie tygodni, wiec lapiesz sie pod przepis art8 pkt9 | |||
visitors
| Gnębca gamoni 2016-12-10 21:25:12 czyli co kierowca wybiera sobie na zeznaniach ITD do którego tygodnia zaliczyć te 10h? nie na podstawie zeznan, lecz na podstawie tego ile i kiedy jechal 10h | |||
visitors
| Gnębca gamoni 2016-12-10 21:25:55 po jakim czasie prowadzenia mozna zrobic 15min przerwę? nie trzeba prowadzic by zrobić 15min pauzy trzeba, aby zaliczylo przerwe wg przepisu art7 | |||
PrzPrz
| Visitors: Moim zdaniem i w oparciu o moje przykre doświadczenia - nie można się opierać o wypowiedzi ustne... Przepis mówi wyraźnie o czynności przedłużenia - której to czynności nie można w dowolny sposób przenosić na poprzedni lub następny tydzień... Niestety - tu nie ma żadnej a*alogii do odpoczynku tygodniowego przypadającego na przełomie tygodni - bo w tamtym przypadku uznaniowość (dowolność) jest wyraźnie zapisana w stosownym przepisie. Tu przepis jest sztywny i wyraźnie określony - przedłużenie nie może mieć miejsca częściej niż dwukrotnie w tygodniu. | |||
~Gnębca gamoni | a jak sobie postoje 3h na młotkach bez jazdy to co przerwy 15min nie mogę zrobić ; ) | |||
PrzPrz
| ~Gnębca gamoni: Oczywiście, że możesz - jednak jeżeli w tym momencie Twój dzienny czas prowadzenia pojazdu wynosił 0h00m - to ta przerwa nie będzie traktowana jako pierwsze 15 minut z przerwy dzielonej wynikającej z R561/2006 (natomiast będzie ona jak najbardziej liczona w kontekście Uocpk i Dyrektywy 2002/15/WE). | |||
~Bartek2104 | Jeszcze jedno gdy robię pauze 24 45 24 T o czy ta druga pauze skrócona muszę oddac w tym samym terminie co pierwsza? | |||
~Gnębca gamoni | musisz oddac wszystkie pauzy do 3 tyg które robiłeś od momentu skrócenia pierwszej | -1 | ||
~Bartek2104 | Dzięki Gnebco za info | |||
PrzPrz
| ~Bartek2104: Każdy z tych odpoczynków jest odrębny - więc rekompensaty też mogą być odbierane odrębnie... Ważne, żeby każda z nich była odebrana w całości (jednorazowo) po dowolnym (ODS, ODR, OTS, OTR) odpoczynku trwającym co najmniej 9 godzin - i nie później niż przed końcem trzeciego tygodnia nastepującego po tygodniu, do którego dana rekompensata się odnosi... | |||
PrzPrz
| ~Gnębca gamoni - No chyba niekonieczne... | |||
~Gnębca gamoni | czy można zrobić tak: 24 24 45 24 + 21 oddane 24 + 21 oddane? | |||
~Gnębca gamoni | a może tak 24 24 45 45+21 45+21 | |||
MANnalegalu
| ok bawciw sie placicie albo nie powodzenia | |||
PrzPrz
| ~Gnębca gamoni: Rozgranicz (określ) tygodnie, w których poszczególne odpoczynki miały miejsce. Zakładając, że wszystkie przypadały na przełomie tygodni - masz co najmniej jeden okres dwutygodniowy, w którym nie masz minimum (OTR+OTS lub OTR+OTR) | |||
PrzPrz
| ~Gnębca gamoni: Rekompensaty wcale nie musisz dołączać do 45 czy 24, może być nawet 9... Chyba, że bierzesz pod uwagę, że ani OTR, ani rekompensata nie są dopuszczone do odbioru w kabinie przez art. 8 ust. 8 R561/2006 - to zwracam honor... ; ) | |||
~Gnębca gamoni | ale jeśli wezniemy pod uwagę art. 16 ust 10 r561/2006 to nic nie można | |||
PrzPrz
| ~Gnębca gamoni: Nie ma 10 ust. w art. 16 R561/2006. Nie wiem, co miałeś na myśli. | |||
~Gnębca gamoni | no właśnie ze nic nie można ; ) | |||
PrzPrz
| ~Gnębca gamoni: Odpoczynek dzienny można skrócić do 9 godzin nie częściej niż trzykrotnie pomiędzy odpoczynkami tygodniowymi. Z tej przyczyny - zdarzało mi się odbierać dodatkowy OTS (>24h) w środku tygodnia, aby w ciągu tygodnia kalendarzowego mieć sześć odpoczynków dziennych skróconych (właściwie - chodziło mi o możliwość sześciu szycht po 15h; miałem wówczas rozładunki i załadunki bez mojego udziału, więc mnóstwo dyspozycyjności, a nie limitowanego czasu pracy). Oczywiście - OTS sprawia, ze jest konieczna rekompensata, jednak np. w tygodniu wolnym przy systemie 3/1 jest wystarczająco dużo czasu do podziału. Wbrew temu, co napisałeś- można zatem bardzo wiele... :) Jednak podstawowa kwestia - to dokładne rozrysowanie wszystkiego w kalendarzu. Bez tego - bardzo łatwo o naruszenia... | |||
barracuda
| PrzPrz, nie dyskutuj z gamoniem. On i tak o niczym nie ma pojęcia. On nawet nie jest kierowcą. | |||
visitors
| 2016-12-10 18:50:47 bartek - najlepszym dla ciebie rozwiazaniem bedzie jesli albo otworzysz sobie kalendarz, ale rozrysujesz to sobie na kartce, albo np w jakim arkuszu kalkulacyjnym. | |||
~helmut... | panowie ten gamoń nawet niewie o co chodzi... szkoda się wysilać, on nawet nie jest kierowcą, | |||
wesolek
| o to je to mamy przykład kierowcy PrzPrze, jak nie nalezy robić. ty tak, w stan dyspozycyjności przechodziłeś często. w takim razie sam siebie okradałeś.. brawo brawo. ::) | |||
PrzPrz
| wesolek: Mylisz się. Pracuję w UK, jako kierowca agencyjny. Tu soą inne zasady niż w PL. Płatne są wszystkie godziny - niezależnie, czy rejestrowana jest jazda, czy praca, czy dyspozycyjność (odejmowane jest jedynie 45 minut przerwy). Niemniej - dyspozycyjność rejestruję tylko i wyłącznie wtedy, gdy: - nie wykonuję żadnej pracy, lecz jedynie bezczynnie oczekuję (na załadunek, rozładunek, papiery etc. ) ; - przewidywany czas oczekiwania jest mi znany z góry; - nie muszę przebywać na miejscu pracy - lecz jedynie muszę być gotowy do oodpowiedzi na wezwanie do kontynuowania pracy. Przeczytaj proszę przepisy Dyrektywy 2002/15/WE... :) | |||
wesolek
| PrzPrz... (L). to cza było tak od razu. ::) | |||
PrzPrz
| wesolek: Rozmowa była o odpoczynkach i rekompensatach - a te przepisy dotyczą całej UE... :) Natomiast w odniesieniu do rejestrowanych aktywności podczas bezczynnego oczekiwania przez kierowcę... Dyrektywa 2002/15/WE (i w ślad za nią R165/2014 oraz Uocpk, a także obowiązująca w UK RTR 2014) nie pozostawia wyboru, i jeżeli podczas oczekiwania zachodzi co najmniej jedna z poniższych przesłanek: - kierowca nie może opuścić miejsca pracy; - długość czasu oczekiwania nie jest kierowcy znana z góry; - kierowca wykonuje jakąkolwiek pracę (w tym jest nie tylko udział w załadunku, ale nawet wypisywanie papierów), to czas oczekiwania podlega rejestrowaniu jako "INNA PRACA". Rzeczywiście, polska specyfika jest taka, że "DYSPOZYCYJNOŚĆ" jest traktowana jako czas dyżuru, płatny jedynie podstawową stawką godzinową. W przypadku rejestrowania "INNEJ PRACY" - w rezultacie najczęściej dochodzi do pracy w nadgodzinach, co skutkuje (a w każdym razie - powinno... ) dodatkowym wynagrodzeniem (+50 lub +100% stawki godzinowej). Ale to już dygresja... ; ) | |||
wesolek
| noo!!::) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.