ID: 208789
MAN TGA 480 ubytek płynu chłodzącego
ID: 208789
ID: 208789
Witam,
Posiadam MANA TGA 480, rok 2005, przebieg 960 000 km. Od 1, 5 roku walczę z ubytkiem płynu chłodzącego. Motor D28. W kwietniu zrobiłem generalny remont silnika: tuleje, pierścienie, głowiczki silnikowe sprawdzone w renomowanej firmie. Nowa sprężarka, nowe głowiczki od sprężarki, nowa modina. We wrześniu nowa chłodnica, założyłem też nową turbinę. Płynu ubywa ok. 5 ltr. na 2500 km. Nie dymi na biało ani na czarno. Auto bardzo mocne, na bieżąco serwisowane. Zauważyłem też ostatnio, że zaolejona przesadnio jest odma. Proszę o fachową poradę.
Witam,
Posiadam MANA TGA 480, rok 2005, przebieg 960 000 km. Od 1, 5 roku walczę z ubytkiem płynu chłodzącego. Motor D28. W kwietniu zrobiłem generalny remont silnika: tuleje, pierścienie, głowiczki silnikowe sprawdzone w renomowanej firmie. Nowa sprężarka, nowe głowiczki od sprężarki, nowa modina. We wrześniu nowa chłodnica, założyłem też nową turbinę. Płynu ubywa ok. 5 ltr. na 2500 km. Nie dymi na biało ani na czarno. Auto bardzo mocne, na bieżąco serwisowane. Zauważyłem też ostatnio, że zaolejona przesadnio jest odma. Proszę o fachową poradę.
~Janek*.v35.interkam.pl
*.v35.interkam.pl
Posty (26)
~Janek | jak w temacie... | |||
~ktosik | Oczekujesz fachowej porady od glabow zza kierownicy? Jesteś desperat czy masochista? | 1 | ||
~Janek | Na pewno nie od takich CZUBKÓW jak ty! | -1 | ||
~Janek | Nie ubliżaj innym użytkownikom tego portalu ani kierowcom! Jeśli ubliżasz, sam zasługujesz na obelgę! Jeśli nie masz nic mądrego do powiedzenia, opuść ten portal! | |||
~ktosik | Siebie możesz wyganiac kmiocie. Chyba że udowodnisz że to twój portal. Ale za głupi na to jesteś więc wciąż tutaj będę | -1 | ||
~Bolek | Wypowiedź ktosika - Polska w pigułce. | |||
~marek | retarder pewnie masz z przodu? ?? | |||
Dawid87
| recyrkulator spalin, jest zaślepiony? | |||
visitors
| a jakie masz cisnienie w oponach? | |||
~Janek | recyrkulator spalin czyli modina jest nowa. Odkręcałem rurki w kształcie litery "L" z przodu i tyłu. Zupełnie suche, brak oznaków wszelkiej ody czy nawet wilgoci. | |||
~X- man | Sprawdzales Pokrywka z Produkt Silnika od strony Pompy Woody? Tam czesto w tych Motorach byly Problemy z uszczelniem. Wycieku nie da sie zocaczyc. Ta Pokrywa uszczelnia Pompe Wody. Przy Demontazu zalecam ostroznosc ona lubi peknac. | |||
~X- man | Co do modiny wywal Rurki i na koncach wstaw zaslepki z Blachy nierdzewnej albo kwasoodpornej. Te rurki tez Pekaja i Plyn idzie w spaliny i do Tlumika tez nie do zauwazenia. | 1 | ||
~Janek | Tego właśnie jeszcze nie robiłem. Pytasz Kolego o uszczelkę z przodu silnika "tzw. płytę" czy uszczelkę spod pompy wodnej? | |||
~Janek | Gdyby płyn szedł w spaliny, rano przy odpaleniu auto dymiło by na biało. | |||
~X-man | Nie Bedzie Bialy dem bo te rurki nie pekaja cale tylko sa niewidoczne Pekniecia i plyn sie dostaje tam jak dostanie cisnienia, przerabialem ten thematisiert na 4 Man. Z przodu jest plyta, pod nia usczelka. W jednym miejscu jest tzw waskie gardlo Gdzie Tag uszczelka peka i tam sie przeciska plyn z czas eine bedzie Corsa wiecej ubywac. | 1 | ||
~Janek | Czyli po pierwsze zaślepić modinę (recyrkulator spalin) z przodu i tyłu. A po drugie zdemontować płytę z przodu silnika i założyć nową uszczelkę. Czy dobrze Pana rozumuję? Proszę o odpowiedź... | |||
~Janek | Danke fuer Ihre Auskunft und Hilfe... | |||
~x-man | ja bym zaczal od plyty z przodu silnika EGR zostawilbym na koniec bo tam jest normalny dostep i idze to w miare sprawnie zrobic. | |||
~Janek | Ta płyta w przodzie to już ostatnia możliwość w tym MANIE, gdzie może ubywać płynu. Poza tym porobiłem i posprawdzałem już wszystko. W tym tygodniu biorę się za przód... | |||
~marcin | Prawdopodobnie to będzie uszczelka pod głowicą, jeżeli żadnych innych wycieków nie widać, 5 litrów na 2500 km to nawet nie zauważysz zbytniego dymienia na biało | |||
~Janek | Motor był remontowany w kwietniu tego roku. Głowiczki zplanowane, uszczelki nowe. Raczej bym to wykluczał... | |||
~Ł ysy | MAN-Marne Auto Niemieckie. 950 tyś km i koleś robił generalkę. Stoi u mnie Renia 420 z przebiegiem 1700000. Przez cały okres eksploatacji wymieniono : pompę wody, dwa, może trzy razy tuleje na resorach na przedniej osi, kompletny wydech i trzy wtryski. Trzymam ja na tak zwany " wsiakij słuczaj" Brawa dla niemieckiej motoryzacji. | |||
~Ł ysy | Wracając do defektu cudownego MANa, stawiam na pompę wody. Puszcza " reperaturka " pompy, a wentylator robi swoje. | |||
~tomii | zadzwon lub sms 501630492 mialem identyczny problem | |||
~piotr | Czesc przez recyrkulator spalin ci ucieka plyn do tlumnika mialem to samo wada ciezka do zdiagnozowania bo nic nie kapie a plynu niema | |||
~inni | janek nowa sprezarka czy nowe glowiczki? bo jak tylko po regeneracji sprezark to raczej to |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.