ID: 207201
Ile wynosi tygodniowy czas pracy kierowcy?
ID: 207201
ID: 207201
To pytanie zadawane jest wielokrotnie w środowisku transportowym. Należy poszukać odpowiedzi tak, aby zarówno przedsiębiorcy jak i kierowcy mogli uniknąć ewentualnych kar.
To pytanie zadawane jest wielokrotnie w środowisku transportowym. Należy poszukać odpowiedzi tak, aby zarówno przedsiębiorcy jak i kierowcy mogli uniknąć ewentualnych kar.
~etransport.pl
Posty (46)
MarcinSE
| Barracuda podam dwa przykłady - przychodzimy do pracy na 6, 00 podjazd na załadunek 20 min, ładujemy auta suwnicami 2, 5godz z tego godzinę siedzimy w autach, po załadunku jedziemy 250 km na rozładunek tam rozładunek trwa zależy jak dźwigi wolne czasem dwie godziny czasem 4 z czego mojej pracy tylko pół godziny odpięcie łańcuchów, po rozład 250do domu... czyli w 13, 14 się mieścimy... Ile godzin mam mieć zapłacone? Drugi przykład, gdy Oskarshamn budował nowa montownie kabin scani dostarczalismy klimatyzatory, ściany, słupy, szyby... tam już stały gotowe kabiny objęte tajemnicą i przed wjazdem podpinal się holownik scani a my lezelismy 4godz aż rozladuja I odstawia pusta naczepe - dojazd i powrót razem 8godz... Za ile godz mam mieć zapłacone? | |||
~Kiero na swoim | MarcinSE zależy czy masz komornika na karku czy nie, czterech na pięciu PANOW KIEROWCOW posiadaja zajęcia komornicze, ale najlepiej pisac ze dziady, pryncypały WAM nie płacą oszukują od najnizej krajowej was ubezpieczaja tacy to niedobrzy dziady polskie oszukuja PANOW KIEROWCOW | |||
eddie
| MarcinSe pokazał hipokryzję jak istnieje w prawie i praktyce a życie i tak to wszystko koryguje | |||
MarcinSE
| Co mnie czy innego kierowcę obchodzi komornik, co ten ktoś ma do włożenia i wyjęcia karty po pracy??? Barracuda -ile godzin zaplaconych według przepisów polskich należy mi się za tę pracę... ? ? | |||
~Forest glemp | Jak na Uniwersytecie Parkingowym... Zara się podbija... | |||
~Bob | Od momentu włożenia karty do tachografu, aż do momentu wyciagnięcia karty. To jest praca. Minus przerwy. Samochód jest moim stanowiskiem pracy. Tyle w temacie i wypisywania bzdetów. Czas zacząć płacić za każda przepracowana godzine. I powyżej dziewięciu godzin dziennie płacić za nadgodziny. Tyle w temacie | |||
MarcinSE
| Takich przykładów w codziennej pracy kierowcy są setki! To całe kopertowanie, inne prace, w dyspozycji i inne bzdury to kombinacje alpejskie ze slalomem gigantem by kierowcy nie myśleli sobie, że każda godzina w pracy jest godziną płatną :) :) Ale jak ktoś lubi koperty to zawsze na emeryture zostanie papier do rozpalki w kominku :) | |||
~sid | kierowca to nikt inny jak pracownik na etacie czyli 40 godzin | |||
Fro
| Święty Tadeuszu Judo... Panowie, nawet jeśli jakoś wam się udało zdać egzaminy i zdobyć kwalifikacje to nadal nie wiecie co jest waszą pracą? Może wam wasz tachograf pomoże - ma tylko 4 rodzaje aktywności do zarejestrowania, więc może metodą eliminacji się dowiecie co jest waszą pracą... | |||
Fro
| @MarcinSE: Ładna opowieść ale przy wyliczaniu wynagrodzenia potrzeba liczb, trzeba podawać zakresy godzin w których następuje właściwa im aktywność. Dlatego pracę rozlicza się w oparciu o wykresówki i zapisy na kartach kierowców - a nie w oparciu o opowieści kierowcy. | |||
MarcinSE
| Fro... już kiedyś Ci napisałem - ja zawsze wiem co mówię i biorę odpowiedzialność za to co piszę :) Fro, czego potrzebujesz by na kanwie tej "opowieści " zrobić mi rozliczenie? :) | |||
MarcinSE
| Hallllo Fro - jak z tą aktywnością??? Zalogowanie karty (S) - 06, 00-jazda (kierownica) - 06, 30-oczekiwaniena na załadunek, załadunek (młotki) - 09, 00-jazda (kierownica) -12, 30-pauza (łóżko) -13, 15-oczekiwaniena na rozładunek, rozładunek (młotki) -16, 00-jazda (kierownica) -19, 30-wylogowanie karty (S) ! Fro, za ile mi zapłacisz??? :) :) | |||
eddie
| Fro a ile mi się należy? Przykład mojej pracy każdego dnia : Zaczynam pracę i 6rano wkladam tacho i automatycznie przełącza się na łóżko czekam na załadunek ok 2-3h potem ok 2. 5h jazdy potem ok 2h rozładunek czekam w kantynie na tachu łóżko potem powrót ok 2. 5h jazdy potem ok 2h załadunku na łóżku oczywiście i ok 1h każdy ma bazę potem zdaje skład ok 0. 5h na łóżku i wyjmuje tacho czyli według tacho mam ok 6h jazdy-pracy To za ile powinienem mieć zapłacone bo szef płaci mi w takim układzie za 13. 5h pracy czyli 8 podstawy i 5h nadgodziny i 0. 5h przerwa | |||
~Zakręcony | .. za długo stałiście na młotkach. Młotki zostaną właściwie dopasowane przez firmę rozliczającą czas pracy. | |||
~Zakręcony | tzn. część Waszej pracy zostanie potraktowana jako nieuzasadniona przerwa. | |||
eddie
| Zakręcony co tzn nieuzasadniona przerwa? Zaznaczę że w mojej firmie tacho jest tak zaprogramowany ze każdy postój automatycznie przełącza się na łóżko w każdym aucie więc nie występuje u mnie nigdy POA ani młotki | |||
~Zakręcony | eddie... nie miałeś jeszcze problemów z ITD? | |||
eddie
| Mojej firmy nigdy nie zatrzymuje ITD bo przez ok rok w naszej firmie był inspektor na etacie i stwierdzono nieskazitelnoac więc ja i moi koledzy jeździmy z uśmiechem na twarzy widząc ITD | |||
~Zakręcony | eddie... słowo kantyna dużo powiedziała. Artykuł 3c? | |||
eddie
| Czyli według Ciebie moja firma łamie prawo? | |||
~Zakręcony | eddie... ? ?? | |||
eddie
| Więc sam widzisz | |||
~były | Inspektora ITD wali to ile pracujesz. On jest od kontroli czasu jazdy i przerw/ odpoczynkow. Od kontroli ewidencji czasu pracy pracownika jest PIP. | |||
~Zakręcony | eddie... nie motaj kierowcom zawodowym pracującym dla przedsiębiorstw i podlegającym pod rozporządzenie 561. Ty nie podlegasz i nie rozumiem, dlaczego się udzielasz w tym temacie. | |||
eddie
| Jestem takim samym kierowcą jak każdy fakt że nie pracuje dla polskiego szefa nie dyskryminuje mnie ale daje do myślenia tym którzy też chcieli by mieć taki komfort | |||
eddie
| Zakręcony możesz powiedzieć o co chodzi z tym rozporządzeniem 561 bo nie wiem co to | |||
MarcinSE
| Mnie zainteresowała ta- firma rozliczajaca czas pracy... A następnie nieuzasadniona przerwa... ? ??To według np tacho scanu firmowego człowiek w firmie nie może rozliczyć tylko zewnętrzna firma??? Unormujmy - tacho scan widzi w przypadku podanym przeze mnie 3 godz pracy czyli młotki a firma rozliczajaca widzi nieuzasadnioną przerwę... TAK?? Na jakiej podstawie, jakiego artykułu czy rozporządzenia, też 561??? | |||
~Zakręcony | MarcinSE... tachoscan jest programem wyliczającym okresy aktywności na podstawie zapisów z tachografu. Ten program nie jest programem księgowym tworzącym listę płac. | |||
MarcinSE
| Zakręcony - chciałbym ci podziękować gdyż dzięki tobie zrozumiałem na czym polega problem z zarobkami w kraju... firma zewnętrzna do obliczania czasu pracy, program do księgowania listy płac... co jeszcze, by jeden skromny kierowca mógł dostać wypłatę?? U nas każdy kierowca ma aplikację na tel o nazwie Transpalive gdzie po zalogowaniu wpisujemy czas rozpoczęcia pracy, 45min przerwy i czas zakończenia pracy, ewentualnie poza bazą i za granicą-na koniec miesiąca karta jest skanowana tacho scanem i księgowa automatem liczy godziny delegacje i diety zagraniczne!Ale jeszcze raz dzięki za naswietlenie... problemu - serio :) | |||
~Zakręcony | MarcinSE... wyjątek potwierdza regułę. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.