ID: 205962
Pauza na długim promie. Kolejność czynnosci w tachografie
ID: 205962
ID: 205962
Witam koledzy mam pytanie odnośnie długiej pauzy promowej. jaka jest kolejność czynnosci po wjezdzie na prom? (gdy płyniemy np z Hoek do Harwich, itp. gdzie pauza wynosi minimu 9h) Czy najpierw wciskamy "miejsce zakończenia" i kraj, a potem opcje "prom/pociąg" czy na odwrót? czyli najpierw prom/pociąg, a potem miejsce zakończenia. Jeżdżę Dafem xf 106, a moje tacho to Exakt Duo2. Z góry dziękuje za odpowiedź.
Witam koledzy mam pytanie odnośnie długiej pauzy promowej. jaka jest kolejność czynnosci po wjezdzie na prom? (gdy płyniemy np z Hoek do Harwich, itp. gdzie pauza wynosi minimu 9h) Czy najpierw wciskamy "miejsce zakończenia" i kraj, a potem opcje "prom/pociąg" czy na odwrót? czyli najpierw prom/pociąg, a potem miejsce zakończenia. Jeżdżę Dafem xf 106, a moje tacho to Exakt Duo2. Z góry dziękuje za odpowiedź.
~Bartek*.hotsplots.net
*.hotsplots.net
Posty (48)
~konkret :-) 9 lat temu | A moze nie czytales:-) a moze zaprzeczysz temu, co napisalem, jak prom sie obsluguje:-) | |||
~konkret :-) 9 lat temu | Bartek, tak dla informacji (kopia) Regularny dzienny odpoczynek może być przerwany nie więcej niż dwa razy pod warunkiem, iż przerwa w odbywaniu dziennego odpoczynku nie trwa dłużej niż jedna godzina w sumie; pozwala kierowcy na wjazd i zjazd z promu/pociągu. W przypadku, gdy regularny dzienny odpoczynek jest przerywany w ten sposób, kierowcę nadal obowiązuje 11 (jedenaście) godzin odpoczynku w sumie. | 1 | ||
ese
9 lat temu | Ważną kwestią jest również właściwe oznaczenie przeprawy promowej na tachografie cyfrowym. Czynność tę kierowca zobowiązany jest wykonać po ostatecznym ustawieniu pojazdu w ładowni promu, przed skierowaniem się na pokład. | |||
~konkret :-) 9 lat temu | Tak, pisalem o tym wyzej. | |||
ese
9 lat temu | :) | |||
~volvo 9 lat temu | bede już tylko czytał bo sie wypisałem | |||
~konkret :-) 9 lat temu | ja juz tez:-) Kazdy ma swoje sposoby, ale najlepszy i najtanszy, to ten co w rozporzadzeniu:-) | 1 | ||
barracuda
9 lat temu | Czy pauza na DŁUGIM promie (np. 200m), różni się od pauzy na krótkim promie (np. 100 m)? Wpis mój nie ma być zgryźliwy. :-) To rodzaj humoru sytuacyjnego. :-) | 1 | ||
~Tołdi 9 lat temu | Na długim promie masz długą pauzę, na krótkim krótką... | |||
ese
9 lat temu | Praktyczna uwaga. Wystarczy przemierzyć prom, krokami na przykład, i już wiadomo jaką pauzę ma się przed sobą :) | 2 | ||
Fro
9 lat temu | @ese: ale wtedy nie będzie się to liczyło jako odpoczynek :) musi się położyć i poturlać, albo przesuwać się jak gąsienica. | |||
ese
9 lat temu | :) | |||
~53debiec 9 lat temu | Ja natomiast mam takie pytanie do tematu: Jeżeli czekam na wjazd na prom 2h i zaczynają wpuszczać, moja rajka wjeżdza, ale nagle zatrzymują i stoimy ok. 30 min, póki wjedziemy na prom. Wjeżdżam na prom i płynę 6h, zjeżdżam i dokręcam pauze do 11. Czy liczą mi się te pierwsze 2h czekania, gdy przerwałem już pauzę 3x? | |||
barracuda
9 lat temu | Tak, ponieważ odpoczynek został "naruszony nie więcej niż dwukrotnie"-co jest zgodne z przepisami. | 1 | ||
~53debiec 9 lat temu | Ale przerwałem go chyba trzykrotnie, 1-podjechanie w rajce, 2-wjazd na prom, 3-zjazd z promu, czy coś źle rozumuje? | |||
barracuda
9 lat temu | Te 30 minut też wynikło z wjazdu na prom. Przepis tego nie określa, ale dobrze by było te 30 min, zapisać jako "inna praca"-bo przecież wjeżdżasz na prom. | |||
barracuda
9 lat temu | Te "inne czynności" z których "składa się" wjazd na prom, jak najbardziej obejmują podjazd i krótki postój przy wjeżdżaniu i mają się (przy wjeździe i zjeździe łącznie) zamknąć w godzinie. Moim zdaniem, logika wskazuje, że taki postój jak Twój (30 minut), jest inną pracą. | |||
~53debiec 9 lat temu | A jeżeli te 30 min by trwały 60 czy więcej, bo nie można przewidzieć za ile czasu mnie wpuszczą, to wtedy chyba już nie zmieszczę się w przepisach | |||
barracuda
9 lat temu | To wtedy jest art. 12. Który służy do usprawiedliwienia odstępstw od art. 6-9. Trzeba opisać, dlaczego się nie zmieściłeś w godzinie. Oczywiście wtedy uznanie tego, zależy od kontrolującego. Nie słyszałem jednak, żeby kogoś ukarali-jeśli będzie taki opis i bilety z promu. | 1 | ||
~Pan Kierowca 8 lat temu | barracuda skąd mam mieć bilety na prom skoro spedytor przez net wszystko załatwia? wiedz że z naszej firmy często korzystamy z promu do UK i mimo opisania wydruku na Belgi dostałem mandat właśnie za takie przerywanie powyżej 1h | |||
~Kamil 8 lat temu | Barracuda Twoje wpisy sa madrw ale sam przyznasz, ze kierowca nie ma o obowiazku posiadania biletu z promu na "usprawiedliwienie". | |||
~Kamil 8 lat temu | Co za tym idzie, kontrolujacy nie moze takowego od kierujacego wymagac. | |||
~Kamil 8 lat temu | Sorki. Kierujacego=Kontrolo wanego | |||
~Driver 3 lat temu | Koledzy mam pytanie. Wjechałem na prom, wcisnołem w tacho pauze, oraz prom. Nie zrobiłem zakończenia kraju, a płynę z Holandii do Harwitch. | |||
~kdhf 3 lat temu | 2022-02-02 00:35:21 I w czym pytanie? :-) | |||
~Driver 3 lat temu | Jak z tego wybrnąć? ? Czy będę mógł dokręcić pauze i czy po dokręceniu zrobić zakończenie a potem rozpoczę cie, czy tylko rozpoczęcie | |||
~tjgh 3 lat temu | Na zapomnienie grzechu nie ma. :-) Dokręć odpoczynek, po dokręceniu zrób zakończenie i odrazu rozpoczęcie. Czy "wybrniesz" z tego czy nie będzie zależąło od lojalności kontrolującego inspektora. Jako informacja. USTAWA o transporcie drogowym. Załącznik nr 1 (ART. 92 UST. 1 USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM1; dotyczy kierowców) 7. 12. Okazanie podczas kontroli wykresówki, wydruku z tachografu lub karty kierowcy, które nie zawierają wprowadzonych ręcznie bądź automatycznie wszystkich wymaganych danych dotyczących okresów aktywności kierowcy lub symbolu państwa miejsca rozpoczęcia lub zakończenia dziennego okresu pracy, w ciągu bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni - za każdy dzień 100 zł. 2. 23 BPN Załącznik nr 3 (ART. 92A UST. 1 USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM1; dotyczy przewoźników) 6. 3. 8. Niespełnienie wymogu ręcznego wprowadzenia danych na wykresówkę lub kartę kierowcy - za każdy wpis 50 zł. 2. 17 BPN | |||
~bfgh 3 lat temu | Jako informacja (na przyszłość). Ustawienie cyfrowego tachografu na tak zwany tryb promowy / kolejowy podczas odbierania regularnego dziennego lub skróconego / regularnego tygodniowego okresu odpoczynku: 1. Jeżeli w tacho OPCJA "prom/pociąg" NIE MA wpisu "START" / "KONIEC" (tacho VDO DTCO 1381 wersja 1. 0-3. 0) lub NIE MA wpisu "WYŁĄCZYĆ" (tacho Stoneridge SE5000 Rev 6-7. 6) : - po zatrzymaniu w porcie / na dworcu w rajce, robisz w tacho wpis "kraj zakonczenia" i ustawiasz tryb odpoczynku - "łóżko" - TUŻ PRZED wjazdem na prom / pociąg, ustawiasz w tacho opcję "prom/pociąg" (dzięki temu zostanie odnotowany powód przerwania dziennego / tygodniowego odpoczynku podczas wjazdu) - wjazd na prom / pociąg (podczas podjazdów tylko "jazda" i "młotki") - gdy zaparkujesz na promie / popędzie, ustawiasz ponownie w tacho opcję "prom/pociąg" (dzięki temu zostanie odnotowany powód przerwania dziennego / tygodniowego odpoczynku podczas zjazdu; w tacho VDO DTCO 1381 wersji 1. 0-3. 0 oraz Stoneridge SE5000 Rev 6-7. 6 po ruszeniu opcja "prom/pociąg" automatycznie WYŁĄCZA SIĘ) i tryb odpoczynku - "łóżko" - tuż przed zjazd z promu / popędu, wprowadzasz w tacho symbol państwa (jeżeli było przekroczenie granicy) - zjazd z promu / popędu (podczas podjazdów tylko "jazda" i "młotki") - gdy zaparkujesz na parkingu, ustawiasz tryb odpoczynku - "łóżko" i dokręcasz odpoczynek - po odpoczynku, robisz w tacho wpis "kraj rozpoczecia" i zaczynasz pracować 2. Jeżeli w tacho OPCJA "prom/pociąg" MA wpis "START" / "KONIEC" (tacho VDO DTCO 1381 wersja 4. 0) lub MA wpis "WYŁĄCZYĆ" (tacho Stoneridge SE5000 Rev 8) : - po zatrzymaniu w porcie / na dworcu w rajce, robisz w tacho wpis "kraj zakonczenia" i ustawiasz tryb odpoczynku - "łóżko" - TUŻ PRZED wjazdem na prom / pociąg, ustawiasz w tacho opcję "prom/pociąg -I> start" lub "prom/pociąg" zależnie od tacho (dzięki temu zostanie odnotowany powód przerwania dziennego / tygodniowego odpoczynku podczas wjazdu / zjazdu) - wjazd na prom / pociąg (podczas podjazdów tylko "jazda" i "młotki") - gdy zaparkujesz na promie / popędzie, ustawiasz w tacho tryb odpoczynku - "łóżko" (w tacho VDO DTCO 1381 wersji 4. 0 oraz Stoneridge SE5000 Rev 8 po ruszeniu opcja "prom/pociąg" automatycznie NIE WYŁĄCZA SIĘ) - tuż przed zjazd z promu / popędu, wprowadzasz w tacho symbol państwa (jeżeli było przekroczenie granicy) - zjazd z promu / popędu (podczas podjazdów tylko "jazda" i "młotki") - gdy zaparkujesz na parkingu, ustawiasz w tacho opcję "-I> prom/pociąg koniec" lub "Wyłączyć Prom/Pociąg?" zależnie od tacho (wyłącza się opcja "prom/pociąg"), tryb odpoczynku - "łóżko" i dokręcasz odpoczynek - po odpoczynku, robisz w tacho wpis "kraj rozpoczecia" i zaczynasz pracować Przyczyn y nie zaliczenia cyfrowym tachografem odpoczynku z przeprawą promową / kolejową: 1. Przestarzały model cyfrowego tachografu (w oprogramowaniu nie przewidziano odnotowanie przerwań (wjazd i zjazd) podczas przepraw promowych / kolejowych). 2. W okresie kontrolnym (24 godz. ) nie zawarł się w pełni odpoczynek 11-godz. 3. Przekroczono maks. łączny czas (60 min. ) jakim można przerwać odpoczynek w celu wjazdu (i ewentualnie jeszcze zjazdu) na prom / pociąg. 4. Odpoczynek został przerwany więcej niż dwiema czynnościami (trzeba pamiętać, by w razie przestoju podczas wjazdu i zjazdu nie przełączać na "łóżko", tylko pozostawić tacho w trybie innej pracy - "młotki"). "Łóżko" wyłącznie podczas pierwszej części odpoczynku przed wjazdem na prom / pociąg, potem po ustawieniu się na promie / popędzie i ewentualnie po zjeździe w porcie / na dworcu docelowym, jeśli trzeba uzupełnić odpoczynek do pełnego wymiaru. Podczas przepraw promowych / kolejowych w razie BRAKU kajuty / przedziału (w wypadki NIEOBECNOŚCI dostępu do kabiny sypialnej, koji lub kuszetki, z reguły to zdarza się pry krótkich przepraw promowych / kolejowych), zgodnie z przepisami (Roz. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 5 i Art. 9 ust. 1-2, Dyrektywa 2002/15/WE Art. 3 ust. b, Roz. nr 165/2014/2020 Art. 34 ust. 5, Uoczpk Art. 10 ust. 1), trzeba ustalać tachograf w opcję "prom/pociąg" i tryb dyspozycji - "koperta". Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020. Art. 6. 5. KIEROWCA... ZAPISUJE WSZELKIE OKRESY GOTOWNOŚCI określone w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 34 ust. 5 lit. b) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (*). Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego. Dyrektywa 2002/15/WE. Art. 3. b) "OKRESY GOTOWNOŚCI" oznaczają: - okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku... W SZCZEGÓLNOŚCI, DO TAKICH OKRESÓW GOTOWNOŚCI NALEŻĄ OKRESY, W KTÓRYCH PRACOWNIK WYKONUJĄCY PRACĘ W TRASIE TOWARZYSZY POJAZDOWI TRANSPORTOWANEMU PROMEM LUB KOLEJĄ,... Rozporządzenie (UE) nr 165/2014/2020. Art. 34. 5. Kierowcy: b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów: (iii) pod symbolem koperta : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE; (v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu łóżko : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ; Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020. Art. 9. 1. W drodze odstępstwa od art. 8, w przypadku gdy kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub pociągiem i wykorzystuje regularny dzienny okres odpoczynku lub skrócony tygodniowy okres odpoczynku, okres ten można przerwać nie więcej niż dwukrotnie innymi czynnościami trwającymi łącznie nie dłużej niż godzinę. Podczas tego regularnego dziennego okresu odpoczynku lub skróconego tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi mieć do dyspozycji kabinę sypialną, koję lub kuszetkę. W odniesieniu do regularnych tygodniowych okresów odpoczynku odstępstwo to dotyczy wyłącznie podróży promem lub pociągiem, jeżeli: a) podróż jest zaplanowana na przynajmniej 8 godzin; oraz b) kierowca ma do dyspozycji kabinę sypialną na promie lub w pociągu. 2. Czas... NIE JEST liczony jako ODPOCZYNEK lub PRZERWA, chyba że kierowca znajduje się na promie lub w pociągu i ma do dyspozycji kabinę sypialną, koję lub kuszetkę. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 10. 1... . OKRESY POZOSTAWANIA DO DYSPOZYCJI OBEJMUJĄ W SZCZEGÓLNOŚCI CZAS, W KTÓRYM KIEROWCA TOWARZYSZY POJAZDOWI TRANSPORTOWANEMU PROMEM LUB POCIĄGIEM,... REKOMENDUJĘ popatrzeć. PAUZA PROMOWA h t t p s://www. youtube. com/watch?v=oY0OYJBe 9nU (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) Tachograf VDO 4. 0 (opcja "prom/pociąg" ma wpis "start/koniec"). h t t p s://www. youtube. com/watch?v=aDRhlXf- hcQ (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) 3 razy można przerwać odpoczynek na promie? h t t p s://www. youtube. com/watch?v=cD2QGi4s Wsc (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) Wytyczna nr 6 KE: odpoczynek na promie tylko dwa razy przerwany! h t t p s://jazdaprawna. pl/wytyczna-nr-6-ke- odpoczynek-na-promie -tylko-dwa-razy-prze rwany-7/ (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) Wytyczna nr 6 KE. PRAWO SOCJALNE W TRANSPORCIE DROGOWYM Rozporządz enie (WE) nr 561/2006, dyrektywa 2006/22/WE, rozporządzenie (EWG) nr 3821/85 s://ec. europa. eu/transport/sites/d efault/files/modes/r oad/social_provision s/doc/guidance_6_pl. pdf (żeby link zadziałał trzeba: z przodu do niego dodać h t t p, usunąć w nim wszystkie odstępy) REKOMENDUJĘ popatrzeć. Odpoczynek w kabinie kierowcy i na promie. h t t p s://www. youtube. com/watch?v=X54o_A38 tOQ (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) | |||
~Driver 3 lat temu | Dzięki Kolego | |||
~wgdf 3 lat temu | Nie ma za co, byle na korzyść. :-) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.