ID: 205580
Popularność CB radia w Polsce i na świecie
ID: 205580
ID: 205580
Witam! Chciałbym żebyśmy wymieniali się swoimi doświadczeniami z jakich systemów informacji na drodze najlepiej korzystać. Osobiście zauważyłem, że coraz mniej ludzi korzysta z CB-radia zaś coraz więcej osób korzysta z aplikacji typu yanosik. Proszę Was dajcie informacje jak to wygląda z Waszego punktu widzenia, gdyż na pewno pokonujecie dużo dużo więcej km ode mnie i swoje widzieliście. Temat dotyczy Polski i UE. Wg mnie widok auta zagranica z anteną CB to niecodzienność, bo tam mało kto korzysta.
Witam! Chciałbym żebyśmy wymieniali się swoimi doświadczeniami z jakich systemów informacji na drodze najlepiej korzystać. Osobiście zauważyłem, że coraz mniej ludzi korzysta z CB-radia zaś coraz więcej osób korzysta z aplikacji typu yanosik. Proszę Was dajcie informacje jak to wygląda z Waszego punktu widzenia, gdyż na pewno pokonujecie dużo dużo więcej km ode mnie i swoje widzieliście. Temat dotyczy Polski i UE. Wg mnie widok auta zagranica z anteną CB to niecodzienność, bo tam mało kto korzysta.
~majster222*.unregistered.net.exatel.pl
*.unregistered.net.exatel.pl
Posty (109)
~kijan | i tu kłania się wcześniejszy wpis w ten wątek. na batach długości 150 cm odbiór jest zdecydowanie lepszy, radio można bardziej rozkręcić, z większych odległości słyszy się korespondencję na 30 cm o zasięgu wg sprzedawcy 10km słyszymy się na odległość wzroku i stąd te pytania co 5 km... | |||
~Mateo | Dokladnie tak jak pisze kolega kijan. Dlugi bat albo metrowka wysoko na tirze. ze wzgledow wizualnych i mody na krotkie anteny, CB w osobowkach musi odejsc do lamusa na rzecz yasnosika niestety. Widoki aut z batami pow 1m sie koncza i co z tego ze ja bede mial 2m jak korespondent ze wzgledow wizualnhych zalozy antene 30cm. Do osobowki polecam yanosika a do tira/busa dalej cb | |||
~Tomi | Ja mam dwie metrowe anteny heliakalne na lewym i prawym lusterku. Lepiej wymiatają jak te wasze dwumetrówki. Są dostrojone do jacksona o zwiększonej mocy. Zasięg na drodze ponad 30 km bez problemu, skracam bo za duży bałagan w eterze. | |||
~Tomi | anteny są połączone trójnikiem | |||
gustav
| Marcin. Tomi twierdzi, że Skandynawia to Litwa, Łotwa i Estonia... . | |||
gustav
| ese, sorry za czerwonego, telefon mały, palec z reumatyzmem... | 2 | ||
gustav
| der zanim zaczniesz oceniać czyjąś głupotę, ochłoń, otwórz okno i pomyśl, popytaj starszych... jaka jest różnica pomiędzy krótkofalówką, a CB!!! Napiszesz jeszcze raz o CB z 1970 roku? | 2 | ||
gustav
| ctr | |||
gustav
| Dzięks, co byśmy bez kobiet poczęli... | 2 | ||
~Luuzak | Wg. mnie na dzień dzisiejszy to CB powinno zostać tylko dla kierowców zawodowych i powinno być na nie pozwolenie. Za dużo ludzi ma dostęp do CB i panuje wszechobecny balagan i wprowadzanie w blad kierowcow, albo osoby nie majace zielonego pojecia o sytuacji na drodze, np dotyczacej wysokosci wiaduktu, korkow, ograniczen tonazowych do tego dochodzi "robienie sobie jaj"/ Radio powinno sluzyc do pracy a nie do glupot. Osobiscie wole kolegow z Tira pytac czy gdzies przejade niz ogolnie bo nigdy nie wiem kto jest po drugiej stronie. P. S. Kiedys przy mniejszej liczbie uzytkownikow jak ktos kogos w blad wprowadzal to zaraz byl banowany na CB i wyzywany, tak samo dot. to sytuacji przy wprowadzaniu przez policje (prawdopodobnie) w blad, ze jest czysto. Teraz nie ma tej integracji, kazdy ma wszystko gdzies i najchetniej by tylko sluchal, albo maja wyl radia | |||
ese
| ~Luuzak 2016-09-22 07:24:30 (... ), tak samo dot. to sytuacji przy wprowadzaniu przez policje (prawdopodobnie) w blad, ze jest czysto. "- Co szczególnie może być dotkliwe gdy się z włamu do sklepu jedzie, do tego po pijaku. Powinno być karalne podawanie takich informacji że jest czysto, gdy tak nie jest | 1 | ||
~ojtam | Sorki, ale to w większości przez kierowców zwanych zawodowymi, CB radio traci na popularności. Jak ktoś musi cały dzień słuchać bluzgów, wiejskiej gadki i ogólnie pier głupot na 19 ka*ale to woli wywalić radio za okno i poszukać jakiejś alternatywy. | |||
~Konrad | Moze zrobimy sonde i kazdy napisze w komentarzu czym jezdzi i z czego korzysta? Ja moge byc pierwszy osobowka, korzystam z yanosika i mi wystarcza puki co | |||
~Mateo | Co sie stalo, ze taka cisza sie zrobila na forum? | |||
jacek-kuba
| Radio CB czy z czasem krótkofalarstwo to piękne hobby, pasja i ogromna wiedza-ale należy zrozumieć, że tzw cymbałradio to nie tylko 19 czy 28 kanał jak to nazywacie. Na innych częstotliwościach i w emisjach wstęgowych -można robić łączności z całym światem-naturalnie przy odpowiednich warunkach. | 2 | ||
jacek-kuba
| Do kolegi który chwali się Jacksonem -antenę dostraja się do miejsca montażu -nie do radia-radio samo w sobie jest nieistotne. Kolega bawi się SSB? po co komu radio wstęgowe do przeklinania na 19? Co daje kilka Wat mocy więcej? 4 krotnie podniesiona moc to raptem 1 Santiago sygnału więcej-czyli jak ktoś ma tzw. S-meter -wskaźnik wychyłowy -to jedna kreska raptem-czyli praktycznie bezsens. Antena jest podstawą nie moc | 2 | ||
~Radek | A jakiej firmy i jaka antenę na dzień dzisiejszy polecacie? | |||
jacek-kuba
| Radek radio to drugorzędna kwestia-obojętnie jakie, ważne żeby miało RF-gain i homologację-kup je w sklepie z radiami a nie w schit z marketu. Możesz sobie dokupić mikrofon ze wzmocnieniem np Densey 1818. Podstawą zawsze będzie antena-czym dłuższa tym lepsza-osobiście jestem fanem Sirtel Santiago 195 cm o ile pamiętam. Przechodząc do meritum-czyli kwestii zdecydowanie najistotniejszej-spo sób montażu-unikaj magnesów-zresztą wspomniana antena jest zbyt ciężka na taki uchwyt. Dziura w środku dachu i montaż na stałe to jest ideał. Ale nie zawsze jest taka możliwość -generalnie dążę do tego, że antena 5/8 fali chociaż to tylko głupoty producenta-musi posiadać przeciwwagę- inaczej masę, nie mówię o elektrycznej-jeszcze prościej odbicie od jak największego kawałka blachy -dlaczego środek-jeżeli przesuniesz antenę np na koniec dachu, większy zasięg będzie w kierunku jazdy-do tyłu -kiepski i na odwrót. Reasumując szukajmy dużego kawałka blachy, nie zasłoniętego -im wyżej tym lepiej. Wracając na ziemię -w ciężarówce to właściwie nieosiągalne więc zostają lusterka -chociaż wolałbym nawet krótszą antenę ale na środku dachu-metalowego naturalnie. Nie wierz w cuda, niesamowite możliwości anten helikalnych nie wierz nawet w zyski anten mobilowych-nawet najlepsze konstrukcje tego typu mają zysk ujemny. | |||
~driver uk | ja mam. i powiem ze czasami ludzie sie dziwia ze polak u anglika jezdzi. pownie koledzy nie wiedza ze sa i tacy co im 1200zl za tydzien pracy nie wystarcza i nie podoba sie praca w dziadtransie a o siedzeniu tygodniami w aucie o suchym chlebie i wodzie nie wspomne | -1 | ||
~kiero | Ja mam dwa zestawy cb. W osobowym Alan28, antena president Maryland, mikrofon xtreme2018. Ciężarowy stary jackson, antena taka sama jak w osobowym, mikrofon sadelta hm300. Działa bardzo ładnie, zasięg poza miastem do 30 km. W Warszawie połowa tego. Anteny zamontowane na stałe, żadne magnesy. | |||
jacek-kuba
| mikrofony masz legendarne podobnie jak Jacksona jedynkę-dzisiaj takich radii już nie produkują. | |||
~DziadTransportowy | kiero co ty bredzisz jak ty na Alanie28 z mocą 4W chcesz mieć 30km zasięgu... ty to możesz słyszeć kogoś kto nadaje 30km od ciebie z porządnego radia i to bazowego a nie ty na 4W chcesz gadać 30km a w mieście 15km... nawet jak byś miał antene 8m na tym swoim *ziku to i tak dalej niż 8-10km nie pociśnie więc przestań bredzić gimbusie | |||
jacek-kuba
| Warunki miejskie są potężnym ograniczeniem dla fal radiowych. Na początku swojej przygody z radiem, nie miałem jeszcze stacji bazowej o egzaminie KF nawet nie mażyłem-wyjeżdżałem swoją osobówką na najwyższą okoliczną górkę -piękny odkryty teren. Zasięg większy jak z miejskiej bazówki. Łączności w AM z kilku W na bite 100km -nie mówimy o żadnej propagacji. Niestety w dużym mieście mógł być problem na kilka km-takie są uroki radia niestety. | |||
jacek-kuba
| Wrócę jeszcze na 2 słowa do zwiększania mocy-co z tego, że ja zalecę dalej -mój sygnał będzie mocniejszy. Ale co w drugą stronę? skoro respondenta nie usłyszę. Moja moc nie poprawi przecież odbioru. W aucie firmowym mam Rangera RCI69FFC2 200W w SSB mikrofon Astatica antena Leem 205cm miernik cz. głośnik z filtrami, dodatkowy S-meter oraz DSP -radio przerabiane 100 razy rofing filter np i cała masa wodotrysków. Powiem szczerze-szału nie ma i nie ma porównania do wspomnianego sam osobowego -gdzie prosto od dealera poszedł na montaż anteny na środku dachu. | 1 | ||
~XYZ | Zauwazylem tutaj rozbieznosci uzytkownikow CB i po krotce wyjasnie. Sa fanatycy CB, wiec takim osoba polecam to co mowil jacek-kuba, dziurka na antene, robienie dlugich zasiegow (gdyz radia sie nie uzywa tylko na 19) itp. Natomiast jesli chodzi o zwyklych uzytkownikow CB, tzw antymiskow #19 to polecam antene na magnes od 45cm do 120cm i podstawowe radio z dobrymi filtrami, np President Teddy, Onwa, Yosan 120 pro. Podejrzewam, ze to co pisze kiero jest nieprawda w pewnym stopniu, gdyz nie wyobrazam sobie na tirze anteny P. Maryland (155cm) poniewaz zawadzalbym o kazdy wiadukt (chyba, ze zainstalowana jest za kabina). Ze wzgledu, ze kabina tira jest wysoka wystarczy metrowka. Pozdrawiam | |||
~XYZ | A moze ktos poleci jakie radia nie pierdza przy silnikach fiata 1, 9 jtd, CDTI? Jak sie sprawuje Yosan 120 pro w tym silniku? mial ktos stycznosc? Slyszalem, ze z tym silnikiem nawet President Herbert sobie nie radzi, mimo ze ma filtry anl | |||
jacek-kuba
| W Fiacie z tym silnikiem zawsze jest problem. Swoją drogą obecny President nie jest niczym szczególnym-stosunek ceny do jakości wypada kiepsko. | |||
~XYZ | A jest jakies radio, które da radę z fiatem? | |||
jacek-kuba
| Fabrycznego nie znam -zakładaliśmy feryty i też niewiele dały. Taka uroda tego silnika. | |||
~Zenobiasz | Nawet widac na portalach aukcyjnych, ze CB wychodzi z mody. Kiedys na popularnym portalu na A.. bylo zatrzesienie ofert, a teraz max 10 osob kupilo nowe CB, zas w uzywanych wogole nie widze licytacji. To o czyms swiadczy. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.