ID: 204285
Rewolucja w ADR, czyli zmiany w Ustawie o transporcie towarów niebezpiecznych
ID: 204285
ID: 204285
Wydawać by się mogło, że wszystko już w ADR poukładane i czytelne. Niestety, ktoś tu nie zdając sobie sprawy z zamieszania organizacyjnego szczególnie w logistyce, a konkretnie w transporcie „klepnął” zmianę w Ustawie dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011 r. poz. 1367 i 1454, z 2015 r. poz. 1273 i 1893 oraz z 2016 r. poz. 542) w części dotyczącej dokumentu przewozowego uznając, że jedynym towarem niebezpiecznym jest gaz lub paliwo w cysternie.
Wydawać by się mogło, że wszystko już w ADR poukładane i czytelne. Niestety, ktoś tu nie zdając sobie sprawy z zamieszania organizacyjnego szczególnie w logistyce, a konkretnie w transporcie „klepnął” zmianę w Ustawie dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011 r. poz. 1367 i 1454, z 2015 r. poz. 1273 i 1893 oraz z 2016 r. poz. 542) w części dotyczącej dokumentu przewozowego uznając, że jedynym towarem niebezpiecznym jest gaz lub paliwo w cysternie.
~etransport.pl
Posty (8)
~Janusz scania | no i GIT | |||
Stano
| Żadna rewolucja... Niech autor zapozna się dokładnie z postanowieniem 1. 4. 2. 1. ADR. "Nadawca powinien zaopatrzyć przewoźnika w informacje i dane w formie możliwej do odczytania oraz, jeżeli to konieczne, w wymagane dokumenty przewozowe oraz dokumenty towarzyszące (zezwolenia, dopuszczenia, powiadomienia, świadectwa itd. ) ". A więc nie tylko dokument przewozowy... | -2 | ||
~DGSA | Stano, czytaj ze zrozumieniem. Ustawa nakazuje wprowadzenie nowego zapisu w wymaganych dokumentach. Mowa tu o informacji o odbiorcy w dokumencie przewozowym. Nie mieszaj tu zapisów o obowiązkach uczestników w przewozie płynącym z Umowy ADR. tylko w tym chorym kraju wprowadza sie przepisy bez konsultacji branżowych. | 2 | ||
ADR-ADVISER
| STANO, masz rację 1. 4. 2. 1 wskazuje obowiązek Nadawcy zaopatrzenia Przewoźnika w wymagane dokumenty itd. Jak cytujesz, to cytuj do końca. Jest tam również zapis : uwzględniając w szczególności wymagania podane w dziale 5. 4... . no i gdzie w Dziale 5. 4 Umowy ADR jest napisane, o obowiązku podania właściciela towaru? A no nie ma. Nasz Ustawodawca coś nakazuje... tak to jest jak się przepisy ustala bez zastanowienia. STANO, podyskutuj z tymi, którzy teraz muszą wprowadzać zmiany w systemach informatycznych w TSL. | |||
Stano
| Czyli "znakiem tego" nadawca nie może (nie powinien?) wystawić zaświadczenia o "własności towaru" i dołączyć do dokumentacji przewozowej przekazywanej przewoźnikowi przed załadunkiem??? | |||
Stano
| Sorry, jeszcze jedno: to "uwzględniając w szczególności wymagania podane w dziale 5. 4" coś zmienia? Wydanie dodatkowego zaświadczenia faktycznie "miesza" w systemach informatycznych nadawcy? | |||
ADR-ADVISER
| Stano, tego rodzaju miejsce jakim jest forum tego portalu służyć powinno uczestnikom przewozu w rozwiązywaniu problemów i ewentualnym sugestiom jakie prawidłowe rozwiązania zastosować a nie "boksować" się czyje racje są "bardziejsze". A my jako fachowcy w tej materii (tak zakładam) powinniśmy wskazywac prawidłowe kierunki i rozwiązania. Zgodzę się z Tobą w kwestii wystawienia zaświadczenia ale w mojej opinii jest to działanie doraźne a nie rozwiązanie systemowe, które może się sprawdzić w transporcie towarów jednolitych ( np. paliwo, gaz - czego tak na prawdę zmiana ta dotyczy). Ja dalej brnął będę w TSL i transport drobnicowy pomiędzy terminalami. Ile takich zaświadczeń będzie musiał nadawca wystawić w transporcie liniowym pomiędzy terminalami? A co w przypadku, kiedy w transporcie towar zmieni właściciela? (bardzo częste przypadki). Swoja drogą Stano, zapraszam na priv :) pozdrawiam Jacek | |||
~Stano | Akurat doradzam uczestnikom przewozu, z nikim się nie boksuję, podałem tylko jedno z możliwych rozwiązań sytuacji w którą między innymi "mnie wpędzono". Czy ktoś z forumowiczów akceptuje czy nie moją przedstawioną wyżej propozycję, to już jego sprawa i żaden priv tego nie zmieni. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.