ID: 203428
Jak skutecznie kontrolować zużycie paliwa?
ID: 203428
ID: 203428
Hej,
Chciałbym dowiedzieć się jak skutecznie i w miarę szybko kontrolować zużycie paliwa na każdej trasie samochodów ciężarowych? Czy możecie polecić jakieś specjalistyczne programy komputerowe?
Obecnie w firmie nadal korzystamy z moim zdaniem przestarzałych kart drogowych, w których kierowcy wpisują przejechane kilometry (spisane z licznika) z danym ciężarem oraz wszystkie tankowania z rachunkami (wyjeżdżają z pełnym bakiem i pełny mają na bazie). Następnie z tego wyliczamy spalanie według norm i faktyczne, a potem na podstawie tego porównujemy i mamy przepał bądź oszczędność. Praca ta przy 30 autach jest jednak bardzo, bardzo żmudna i czas coś z tym zrobić.
Dlatego pytanie - jak to wygląda u Was? Możecie polecić lepszy system kontroli zużycia paliwa?
Dzięki
Hej,
Chciałbym dowiedzieć się jak skutecznie i w miarę szybko kontrolować zużycie paliwa na każdej trasie samochodów ciężarowych? Czy możecie polecić jakieś specjalistyczne programy komputerowe?
Obecnie w firmie nadal korzystamy z moim zdaniem przestarzałych kart drogowych, w których kierowcy wpisują przejechane kilometry (spisane z licznika) z danym ciężarem oraz wszystkie tankowania z rachunkami (wyjeżdżają z pełnym bakiem i pełny mają na bazie). Następnie z tego wyliczamy spalanie według norm i faktyczne, a potem na podstawie tego porównujemy i mamy przepał bądź oszczędność. Praca ta przy 30 autach jest jednak bardzo, bardzo żmudna i czas coś z tym zrobić.
Dlatego pytanie - jak to wygląda u Was? Możecie polecić lepszy system kontroli zużycia paliwa?
Dzięki
Posty (16)
marco009
| jak w temacie... | |||
gustav
| Karty drogowe? Obliczanie zużycia z t/km? Normalnie PRL!! Dzięki chłopie, poczułem się 30 lat młodszy!! | 1 | ||
ksyzol
| Najlepszym rozwiązaniem będzie rozbudowa biurokracji i inwestycja w nowoczesne oprogramowanie do optymalizacji kosztów. Na takich nowoczesnych i przyszłościowych inwestycjach nie ma co oszczędzać. | |||
ksyzol
| Czyli okulary długopis kartka i kalkulator. | |||
gustav
| Albo zmiana podejścia do podwładnych, albo zmiana taboru. Od lat ciężarówki są wyposażone w systemy kontrolujace technikę jazdy. No... Ale to też kosztuje. Jednak twoja praca będzie tańsza. | |||
tomajer1970
| A po co kontrolować? Zatrudnić takich spedytorów którzy tak ułożą pracę że kierowca nie będzie dostawał telefonów typu - Możesz podgonić bo klient czeka. Znam to z doświadczenia mój Actrosik pali 27-28 literków a wożę napoje, ciężko zawsze. Ale jadę jak panisko 80 km/h nikt nie goni nie płacze mi w słuchawkę, nie stresuje. Do domu zawsze zdążę. | -1 | ||
brzydal
| Witam. Można też zacząć dzielić się kasą z wypracowanych oszczędnośći z kierowcami, wówczas jest szansa że opisany system nie będzie aż tak uciążliwy. Będzie cieszył wiele osób, a nie tylko jedną. | |||
Giraffal
| U nas w firmie korzystamy z systemu od ://ikol. pl/ Dla każdego kierowcy, dla każdego przejazdu, możesz wygenerować raport zużycia paliwa. Świetna sprawa, polecam. | |||
wesolek
| kolo marco najpierw musisz wiedziec ile ci autko ma palić. powiedzmy nowy actros ma spalanie fabryczne, przy jezdzie z górki, 16 litrów na 100 km. przejechachał 1000 kilometrów. 1000 razy 16 litrów rówsna sie 160 litrów. tyle powinien spalić. jezeli spalił 25 litrów to jesteś 90 litrów w plecy. jeśli spalił 120 litrów, jesteś 40 litrów do przodka. to zostaje w twojej kieszeni na zbożny cel, bo zapewne kierowcy nie dasz złamanego grosza. to norma wśród naszych przewozników. i gdzie tu widzisz mecyje z wyliczaniem paliwa. można także z notatkami jechać do hamieryki, na uniwersyteta yale i tam poprosić aby ci dane wrzucili na najszybszy ciomputer świata. ::) | |||
mikimaus
| Spróbuj GeoNavi (www. geonavi. pl), daje radę na dostawczakach i ciężarówkach aż miło ; ) | |||
Greno
| Denerwują mnie teksty typu "jakie spalanie" spalanie będzie wprost proporcjonalne do trasy, ładunku i warunków panujących na drodze. To że norma wyjdzie o dwa litry większa niż w zeszłym tygodniu to jeszcze nie znaczy że kierowca kradnie, a co jeśli wyjdzie mniejsza o dwa litry? to co? | |||
zbyszekk70
| wystarczy zatankować do pełna i policzyć km, a jak za ciezko to wystarczy zapytać kierowce ile to pali, jezeli spalanie mieści sie w tym co podaje producent tzn ze pali " w normie". zmniejszenie zużycia paliwa zależy od kierowcy z pewnością... bo jak zlecenie na wczoraj to nie ma to nic wspólnego z ekonomią. mój szef moją scania jeździł kilka lat i po trzech miesiącach, po zatrudnieniu... 500, - za to ze scania pali tyle ile pali. na pytanie a ile pali? usłyszałem ze palić musi bo jak nie depniesz to nie pojedzie. żadnych "cegiel" na zbiorniku, plomb, gps, itp i jakoś sie zgadza... a jak dojdzie km i zabraknie ON? to dolej gdzieś po drodze. jeżdżę u gościa 4 rok i nadal nie wiem ile to pali. co z reszta nie specjalnie mnie interesuje | 2 | ||
KapitanNemo1
| Lepiej płacić szoferom | |||
ese
| .. niż komu? | |||
MANnalegalu
| premia dla kiero zaekonomiczna jazde. bez kosztow programow i cudow na kiju | |||
wilkzwallstreet
| Przetestuj sobie firetms, ten program ma takie funkcje |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.