ID: 202165
Czas jazdy i przerwy
ID: 202165
ID: 202165
Witam, od czwartku wsiadam na zestaw na tachograf cyfrowy i chciałbym się dopytać odnośnie czasu jazdy i przerwy.
Pytałem się też kierowców odnośnie jazdy jak to w praktyce wygląda i mówili mi że zasada jest taka że zawsze jak stanę nawet na 10 minut to muszę zrobić 45min przerwy albo dzielona 15min I i II 30min. Przykład:
1h jazdy, 45 przerwa, 2h jazdy, 45 przerwa, 1, 5h jazdy, 45 przerwa, 4h jazdy, 45 przerwa i zostaje 30 min jazdy. Miesząc się w czasie pracy
albo zamiast niektórych 45tek robić te 15 i 30 minut.
Moje pytanko a co w przypadku jak tankuje samochód albo podczepiam się pod naczepę?
Tankuje ciągnik czyli stoję i muszę robić pauze 15 min albo 45? Tak samo jak podpinam się pod naczepę jak się podepnę to muszę przewody podłączyć wszystko to też muszę robić przerwe 15min albo 45?
Bo teraz mam mętlik
Witam, od czwartku wsiadam na zestaw na tachograf cyfrowy i chciałbym się dopytać odnośnie czasu jazdy i przerwy.
Pytałem się też kierowców odnośnie jazdy jak to w praktyce wygląda i mówili mi że zasada jest taka że zawsze jak stanę nawet na 10 minut to muszę zrobić 45min przerwy albo dzielona 15min I i II 30min. Przykład:
1h jazdy, 45 przerwa, 2h jazdy, 45 przerwa, 1, 5h jazdy, 45 przerwa, 4h jazdy, 45 przerwa i zostaje 30 min jazdy. Miesząc się w czasie pracy
albo zamiast niektórych 45tek robić te 15 i 30 minut.
Moje pytanko a co w przypadku jak tankuje samochód albo podczepiam się pod naczepę?
Tankuje ciągnik czyli stoję i muszę robić pauze 15 min albo 45? Tak samo jak podpinam się pod naczepę jak się podepnę to muszę przewody podłączyć wszystko to też muszę robić przerwe 15min albo 45?
Bo teraz mam mętlik
~Nowy*.mpcnet.pl
*.mpcnet.pl
Posty (34)
~qlka | Nie ma to jak Uniwer Parkingowy, ile rzeczy można się dowiedzieć, o których nawet fizjologom się nie śniło... | |||
~qlka | Siemasz ku-ku! | |||
~Kamil | Nie ma takiej zasady, ze zawsze jak staniesz kategorycznie musisz zrobic przerwę. Tymbardziej gdy robisz przepinki i tankujesz wciakasz młotki. Przerwy planujesz sobie sam, musisz zaplanowac tak, zeby starczylo ci na dojazd do parkingu czy rozładunku, to ty wybierasz czy dzielona czy pełna. Tak jak wyzej napisali, poczytaj najpierw, sprobuj pojac sam jezeli na kursie nie wytłumaczyli. Opowieści Wieska i Henka z parkingu traktuj z przymrużeniem oka, bo to nie oni zapłacą za nieprawidłowości przy kontroli.. | |||
~qlka | Wieska i Henka nie łapio, jak jedzie BAG to na radiu halo halo Wiesku, halo halo Henku! Willkomen in Dojczland... | |||
~Nowy | Na tym przykładzie. Jadę 1h i stanę podczepić naczepę albo zatankować, kręcą się młotki 20 minut to potem wsiadam i mogę jechać normalnie dalej 3, 5h tak, dobrze to rozumie? Po 45tce jadę np 2h mam rozładunek 2h młotki i potem normalnie bez pauzy mogę jechać 2, 5? | |||
~qlka | W PL musisz zrobić pauzę po 6 h pracy nawet jak nie przejedziesz 4, 5h jazdy, rozumiesz co mam na myśli? | |||
~Nowy | Tak to wiem, że po 6h pracy pauza 30 minut. Ale teraz chodzi mi o sam czas jazdy | |||
~Kamil | Tak, poniewaz inna praca (młotki) nie wliczaja sie do czasu jazdy. Widzisz, wiesz a pytasz sie oszołomów pokroju Wieska kombinatora jak qlka wyzej napisal. | |||
~Nowy | Czy to co napisałem wyżej jest dobrze że jak jadę 1h potem podpinam się na młotkach to talej mogę jechać 3, 5h | |||
~qlka | to tak jak napisałeś nade mną jest ok | |||
~Nowy | Dobrze to teraz kumam że max czas jazdy mam 4, 5h i w tym mogę się zatrzymywać na młotki ile chce bez robienia pauz, jedynie pauza po max 4, 5h tylko żeby nie przekraczać czasu pracy | |||
~qlka | Właśnie tak | |||
~qlka | ... i nie słuchaj Wieśków i Henków! | |||
~Kamil | Brawo, a teraz do roboty i ogień na tłoki. Szerokosci:-D P. S. Tylko pamietaj o tej przerwie po 6h w PL | |||
~Nowy | A powiedzcie mi jeszcze czy weekendówki trzeba mieć czy są już zniesione? | |||
~Kamil | Na cyfrowym zniesione, na ana. logu nie wiem. | |||
~Nowy | Mam cyfrowy, także wszystko wiem. Dzięki wszystkim za pomoc. Szerokości życzę | |||
~qlka | Nie do końca, zależy gdzie jeździsz, np. Romki, Madziary czy Pepiczki potrafią wołać weekendówkę, oczywiście w celu wyrwania kasy... | |||
~Nowy | Ja jeżdżę po PL | |||
~Kamil | aa czyli cywilizacja :-) | |||
zibi1906
| ~Kamil 2016-07-04 15:46:55 Na cyfrowym zniesione, na ana. logu nie wiem. Przepisy różnią się od siebie w zależności od tachografu? Czyli.. . o północy z niedzieli na poniedziałek mogę ruszyć z tacho "na tarczki", bo "na kartę" to już pewnie muszę czekać do pierwszej lub drugiej w nocy? | |||
~Kamil | Nie rozumiem. Niepotrzenie prubujesz dorobic mi gębę lub Napisalem wyraźnie nie wiem, jezdzilem na tarczkach 3 lata temu i wtedy potrzebowalem urlopowki, jak jest teraz nie wiem. Wiem ze na cyfrowym nie potrzebna, mielismy stosowne zebranie w firmie. Nigdy bym nie wpadl na pomysl aby zrobic tak jak to opisales wyzej, tym bardziej polecać komuś takie praktyki. | |||
zibi1906
| A ja tak robię. Nie czekam do drugiej w nocy. Zresztą, o tej porze to zwykle śpię. | |||
~Mięsnyjeż | ~qlka 2016-07-04 15:48:56 Nie do końca, zależy gdzie jeździsz, np. Romki, Madziary czy Pepiczki potrafią wołać weekendówkę, oczywiście w celu wyrwania kasy... Oczywiście, że potrafią wołać. Polak też potrafi. Czemu? Bo ktoś nie zrobi wpisu manualnego. Ja nie biorę "urlopówek" i jeszcze nikt takowych nie chciał przy kontroli. Tak właśnie wygląda nauka parkingowa. | |||
Jenc_Braun
| Jak tankujesz lub podpinasz naczepę to nie możesz robić pauzy tylko przełączasz selektorem na młotki (pracę). A o czasach poczytaj bo Ci bzdur naopowiadali. | |||
zibi1906
| Obrazki zwykle bywają ładne. Ale ja osobiście polecam rozp. 561. | |||
~swierzy | A ja mam takie pytanie: czy manewrowanie w fabryce przy załadunku to jest "jazda", czy może to być "praca inna"? | |||
zibi1906
| Pojazd porusza się czy nie? | |||
~Kamil | Bez jaj, lopatologicznie, to jezeli kola sie kręcą to jazda, jezeli robisz cos przy naczepue/ladujesz inna praca (mlotki). Prosciej nie potrafię. | |||
~swierzy | ok. dzięki. Wszystko jasne. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.