Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1266/2009 z dnia 16 grudnia 2009 r.

ID: 199969


Miał ktoś z was sprawę w sądzie w związku z regułą jednej minuty. Mi mianowicie pan kontroler transportu drogowego zarzucił podczas kontroli ze nie mam pauzy bo zrobiłem mały podjazd mieszczący się w 5 sekundach i tacho dalej rejestrowało pauzę, którą mam zarejestrowaną na karcie kierowcy. Sąd pierwszej instancji oczywiście wziął pod uwagę opinię pana kontrolera nie biorąc pod uwagę reguły jednej minuty. oczywiście się odwołałem, czekam na drugą rozprawę i zastanawiam się jak to się skończy.

Posty (14)

pawllak1
jak w temacie...
visitors
po 1 - tacho masz oczywiscie takie ktore to rejestruje? ( z regula 1 min )
po 2 - przerwales odpoczynek na parkingu a nie na zal/rozl?
po 3 - zrobiles oczywiscie wydruk i opisales przyczyne przerwania odpoczynku?
visitors
i dobrze byloby poznac jak inspektor motywowal zasadosc nalozenia mandatu
pawllak1
Widzisz kolego fakt jest taki że tacho spełnia wszelkie wymagania, a wydruku nie zrobiłem bo nigdzie w rozporządzeniu nie jest napisane ze jest to wymagane. podjechałem raptem może z 10 metrów żeby kolega mógł się zmieścić w zatoczce. Rozmawiałem z inspektorami to do sami się śmiali z tego ze ich kolega poszedł z tym do sądu. "Bo jest to zrobione po to aby kierowcy nie kombinowali z magnesami itd. itp. " to są słowa inspektora
visitors
nie szastaj tym " kolega "

jest napisane.

Artykuł 12
(... ) Kierowca wskazuje powody takiego odstępstwa odręcznie na wykresówce urządzenia
rejestru jącego lub na wydruku z urządzenia rejestrującego (... )
pawllak1
Przeczytaj dokładnie Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1266/2009 w punkcie dwunastym nie ma takiego zapisu, samo rozporządzenie składa się z dwóch artykułów. Natomiast o tym co piszesz jest mowa w rozporządzenie nr. 561/2006 w artykule 12 i z tym się w całości zgadzam bo nie raz to stosowałem.
pawllak1
Poczytaj załączniki do rozporządzenia. Taka jak już pisałem wyżej rozmawiałem z innymi inspektorami i nie ma obowiązku robienia wydruku jeżeli tachograf spełnia wszystkie wymogi rozporządzenia. Drugą sprawę mam 21 czerwca wtedy napisze jak się skończyło i zobaczymy kto miał racje. Mam nadzieję że ja :)
Mięsnyjeż
Bardzo ciekawy temat.
Aż się zalogowałem :-)
Daj znać, bo też jestem ciekawy co wyjdzie.

Ps

Powodzenia
pawllak1
U mnie w firmie czas pracy rozlicza były inspektor, mówi że raczej sprawę mam wygraną ale zobaczymy.
W każdym bądź razie będę się odwoływał do skutku.
Olender73
U mnie w firmie czas pracy rozlicza były inspektor, mówi że raczej sprawę mam wygraną ale zobaczymy.
W każdym bądź razie będę się odwoływał do skutku.

W mojej ocenie sprawę masz przegraną ale odwoływać się trzeba... mam zdanie przeciwne niż mój "kolega"
pawllak1
Tak jak pisałem informuję zainteresowanych że sprawę z ITD w sądzie wygrałem.
kama3
A mam pytanie, na jakiej podstwaie inspektor stwierdzil ten podjazd. Bo przeciez jesli sie ma tacho spelniajace te wymogi ( czytaj: nowsze cyfrowe) , to po podjezdzie do 29sek i zatrzymaniu, przestawieniu z powrotem na pauze, zapisywana jest kontynuacja pauzy na karcie i w tachografie. Wiec mnie zastanawia jak inspektorek na to wpadl??
Ja sam mialem taki przypadek ale na starym cyfrowym tacho, gdzie bylo widoczne szarpniecie pare metrow, i bez wydruku na slowo mi inspektor to zaliczyl bez problemu jako pauze.
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels