ID: 178820
iveco hamulec silnikowy
ID: 178820
ID: 178820
czy ktos z was jezdzil iveco stralis 450 z hamulcem silnikowym 3 biegowym. jest cos wart czy to tylko namiastka hamowania w porownianiu ze scania reterder czy volvo veb czy iveco interder? czy jest duzy przeskok miedzy jazda na silnku 10 (420-450) a 13 (500-560)
czy ktos z was jezdzil iveco stralis 450 z hamulcem silnikowym 3 biegowym. jest cos wart czy to tylko namiastka hamowania w porownianiu ze scania reterder czy volvo veb czy iveco interder? czy jest duzy przeskok miedzy jazda na silnku 10 (420-450) a 13 (500-560)
~iksi*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (9)
~iksi | jak w temacie... | |||
~ion | podnosze | |||
~Forest glemp | Nie jeździłem iveco, ale z doświadczenia wiem, że jak silnik ma poniżej 12 l poj to silnikowy hamulec jest raczej biedny, albo przy hamowaniu trzeba go kręcić w końcówke niebieskich obrotów | |||
~kajos | silnikowy nigdy nie bedzie wystarczajacy jak retarder ja teraz w TGA mam tylko silnikowy i czesto musze naciskac hamulec przed tem jezdzilem DAFem to prakrycznie malo co uzywalem hamulca | |||
barracuda
| Parę lat temu jeździłem Iveco Stralis 430. Hamulec silnikowy wystarczał do utrzymania załadowanego zestawu, z dość poważnego wzniesienia. A hamulec silnikowy tak ma, że TRZEBA GO KRĘCIĆ W KOŃCÓWCE NIEBIESKICH (ALBO ŻÓŁTYCH) OBROTÓW) !!! Zachęcam do czytania instrukcji, chociaż wiem, że ona gryzie czytającego. | 2 | ||
~S tefek burczymucha | Iveco stralis ma najlepszy hamulec silnikowy jakim dzialalem, ale niestety dopiero jak zredukujesz manualnej na 2mdo 2, 5 tysia obrotów, najlepiej na czerwone pole. Iveco w automacie to porażka, ma za słaby motor i automat strasznie się zamula obciążony górach. Jezdzile manem miał słabszy zwalniać niż Iveco, ale to był automat. Teraz jeżdżę volvo ale też automat, z waljiacz jest mocny ale niestety tylko przy ostrej jeździe gdy daje radę używać przy niskich biegach przy rozpedzaniu i hakowaniu jak jest w stanie utrzymać automat wysokie obroty, przy normalnej jeździe tj. Niskich obrotach jest raczej słaby. Jeśli chodzi o przeskok w pojemności silnika to jest to kolosalne różnica w iveco I Man niby silniki miały więcej koni a volvo mam mało, ale pod górę i pełen załadowana volvo łyka wszystkich. Pojemność robi swoje. Do data nie wiem, jeździłem za mało aby porównać. | |||
~boluś | Zapytam w którym aucie hamulec silnikowy jest mocny przy niskich obrotach? | |||
~Stefek burczymuchA | W mercedesie jest mocny Na niskich obrotach. Volvo w porównaniu do iveco jest slaby zwalniacz. scania miała też dosyć mocny ale niestety szybko sie popsuł i dziad już nie naprawial. W dafach jak pisałem nie wiem, za mało miałem przyjemności. | |||
~Stefek burczymuchA | Zwalniacz iveco ma funkcję turbo bost i dlatego jest najmocniejszy, choć silnik nie musi mieć dużej pojemności. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz