ID: 178820
iveco hamulec silnikowy
ID: 178820
ID: 178820
czy ktos z was jezdzil iveco stralis 450 z hamulcem silnikowym 3 biegowym. jest cos wart czy to tylko namiastka hamowania w porownianiu ze scania reterder czy volvo veb czy iveco interder? czy jest duzy przeskok miedzy jazda na silnku 10 (420-450) a 13 (500-560)
czy ktos z was jezdzil iveco stralis 450 z hamulcem silnikowym 3 biegowym. jest cos wart czy to tylko namiastka hamowania w porownianiu ze scania reterder czy volvo veb czy iveco interder? czy jest duzy przeskok miedzy jazda na silnku 10 (420-450) a 13 (500-560)
~iksi*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (9)
~iksi | jak w temacie... | |||
~ion | podnosze | |||
~Forest glemp | Nie jeździłem iveco, ale z doświadczenia wiem, że jak silnik ma poniżej 12 l poj to silnikowy hamulec jest raczej biedny, albo przy hamowaniu trzeba go kręcić w końcówke niebieskich obrotów | |||
~kajos | silnikowy nigdy nie bedzie wystarczajacy jak retarder ja teraz w TGA mam tylko silnikowy i czesto musze naciskac hamulec przed tem jezdzilem DAFem to prakrycznie malo co uzywalem hamulca | |||
barracuda
| Parę lat temu jeździłem Iveco Stralis 430. Hamulec silnikowy wystarczał do utrzymania załadowanego zestawu, z dość poważnego wzniesienia. A hamulec silnikowy tak ma, że TRZEBA GO KRĘCIĆ W KOŃCÓWCE NIEBIESKICH (ALBO ŻÓŁTYCH) OBROTÓW) !!! Zachęcam do czytania instrukcji, chociaż wiem, że ona gryzie czytającego. | 2 | ||
~S tefek burczymucha | Iveco stralis ma najlepszy hamulec silnikowy jakim dzialalem, ale niestety dopiero jak zredukujesz manualnej na 2mdo 2, 5 tysia obrotów, najlepiej na czerwone pole. Iveco w automacie to porażka, ma za słaby motor i automat strasznie się zamula obciążony górach. Jezdzile manem miał słabszy zwalniać niż Iveco, ale to był automat. Teraz jeżdżę volvo ale też automat, z waljiacz jest mocny ale niestety tylko przy ostrej jeździe gdy daje radę używać przy niskich biegach przy rozpedzaniu i hakowaniu jak jest w stanie utrzymać automat wysokie obroty, przy normalnej jeździe tj. Niskich obrotach jest raczej słaby. Jeśli chodzi o przeskok w pojemności silnika to jest to kolosalne różnica w iveco I Man niby silniki miały więcej koni a volvo mam mało, ale pod górę i pełen załadowana volvo łyka wszystkich. Pojemność robi swoje. Do data nie wiem, jeździłem za mało aby porównać. | |||
~boluś | Zapytam w którym aucie hamulec silnikowy jest mocny przy niskich obrotach? | |||
~Stefek burczymuchA | W mercedesie jest mocny Na niskich obrotach. Volvo w porównaniu do iveco jest slaby zwalniacz. scania miała też dosyć mocny ale niestety szybko sie popsuł i dziad już nie naprawial. W dafach jak pisałem nie wiem, za mało miałem przyjemności. | |||
~Stefek burczymuchA | Zwalniacz iveco ma funkcję turbo bost i dlatego jest najmocniejszy, choć silnik nie musi mieć dużej pojemności. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.